Hop til indhold

Ringtræningstråden


Gæst
 Share

Recommended Posts

Gæst Janni privat
Nåååå - de andre hunde har 'felt', hvor de markerer med en pote, på en ting, jeg ville så lave de her klodser (havde ikke fattet, at de er løse, mine vil jeg lime) i fast skumgummi, og så lære hunden selv at gå op og så belønne for at stå, hvis han skvatter ned...ikke 10 cm, 2 cm max.

 

Hvordan lærer I dem at stå? (og nb, kan jo være Lucca bliver grim og får skæv hale)

På bordet lærer jeg dem ved at sætte dem op hver gang vi kommer forbi... Nogen gange får de en godbid men som regel kun hvis det er en hund der er bange..Min race lærer det jo fra små fordi de blvier klippet osv på bordet...På gulvet bygger jeg det op over et stykke tid..der bruger jeg godbid..
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Maggie og mig var til skue i retrieverklubben i går.

Der var ingen mellemklasse, så min lille spidsmus skulle være med i åben klasse. Allerede der vidste jeg godt, at vi ikke havde en jordisk chance for noget som helst og som jeg sad og kiggede på bedømmelserne af hannerne kunne jeg se tråden "jo tungere jo bedre" ...

 

Nå, men al udstilling er stadig træning for os, så vi gik til opgaven med krum hals.

Tæven lige før os var meget utryg, så utryg at hun lagde sig ned, hver gang dommeren ville føle på hende (jeg havde nok sagt tak for i dag og gået ud af ringen ...) Jeg stod og priste mig lykkelig for min lille hoppehold.

 

Tænderne er og bliver en kamp for os, men hun stod fint, da dommeren skulle pille, hun løb pænt og stod også pænt til sidst.

Jeg kender stewarden meget lidt (hun har hund fra samme opdrætter og vi snakkede lidt i Vejen om livlige hunde), og hun hviskede lige "skidegodt gået" til mig på vej ud af ringen :banan:

 

Vores kritik: "20 mo. black bitch, scissor-bite, female head, good reach of neck, well-laid shoulder, topline a little bit weak, needs more undercoat, moves well".

 

Inden vi kørte afsted, havde jeg besluttet mig for, at hvis det ikke gik, så var hendes omend korte udstillingskarriere slut, meeeeen nu er vi da meldt til DRK's udstilling i Hedensted til marts - med mellemklasse ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...