Hop til indhold

Pelspleje af en Dansk spids?


caro2001
 Share

Recommended Posts

Kommentar til en lidt ældre tråd:

 

Kennelen, der nævnes her, anvender samojede i avlen, hvilket er uønsket af DKKs avlsråd, som godkender alle parringer med DKK stambog og kun efter mønstrede hunde. Som jeg fik det fortalt er det fordi deres tæve ikke blev drægtig plus de havde nogle oplevelser med små kuld hos andre, og så konkluderede de, at det var fordi racen havde fertilitetsproblemer, hvorfor man ville tage samojeden ind. Dette ville DKKs avlsråd ikke acceptere, hvorfor man forlod DKK og nu arbejder alene og ad en anden vej end de øvrige. Hvem, der har ret ved jeg ikke. Men der er nu ikke noget hemmeligt eller fordækt i hvorfor de gik. De opdrættere jeg kender taler ikke dårligt om dem af den grund heller.

 

Jeg har personligt valgt at læne mig op af DKKs anbefalinger omkring racen.

 

En dansk spids har en selvrensende pels, der er nem at holde. Dens pels minder ikke om den mere fluffy samojedes, og ej heller den japanske spids. Den er ikke med samme underuld overhovedet. Jeg børster fx min en gang i ugen cirka. Han kommer aldrig i bad. Har du en hund, der er blandet samojede i, kan du muligvis have en hund med andre pelskrav end DKK-hundenes, men det må du spørge disse ejere og opdrættere om

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...