Hop til indhold

Pedigree


Gæst king1975
 Share

Recommended Posts

Jeg har haft en cola misbrug i 10år nu, hvor jeg har drukket mindst 2liter om dagen.. Har nul huller i tænderne i en alder af 28, men for nylligt er jeg begyndt at have ondt i maven og meget mavesyre - nogen folk kan holde til ringe indtagelse, sådan går det også med hunde. Tror det kan sammenlignes lidt. :P Og så kan man selv bestemme om det er smart eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror nu godt ts forstod det, uden man skal ponke ham for at spørge, men lige som alt andet, er der ingen garanti for din hund kan fungere på et "kvalitet" foder som fx Orijen, min kan ikke, den får så løs mave, så det er umuligt at samle op efter ham, hvis jeg var dig, ville jeg købe noget foder hvor de har smags garanti, så du kan afleverer det tilbage, hvis din hund ikke kan lide det , eller den ikke funger på det. Det kan man bla. hos dyrlæger og Maxizoo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit svar var heller ikke rettet mod TS.

 

for mig lyder han ældre?

 

Var bare træt, og havde tidligere på dagen været på besøg hos nogle knap så hundekyndige mennesker.

 

Der findes bare desværre en masse hundeejere som går på kompromis med foderet for selv at kunne have det sjovt.

 

Det var mere rettet mod dem.

 

King1975 havde ikke spurgt, hvis han havde været ligeglad.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Er helt enig med BassilBerner... så længe hunden fungere fint og ikke har for tynd mave, så er der ikke noget i vejen med det :)

 

Men du er ikke enig i hendes pasus om at finde et foder hvor korn ikke er hovedingrediens??? Igen, det er altid en god ide at læse mere end de første 2 indlæg:-)

 

Men hvorfor bruge så mange penge på Pedigree når nu Forbrugerrådet har erklæret at det billige fra Netto er lige så godt??? Eller noget......:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du er ikke enig i hendes pasus om at finde et foder hvor korn ikke er hovedingrediens??? Igen, det er altid en god ide at læse mere end de første 2 indlæg:-)

 

Men hvorfor bruge så mange penge på Pedigree når nu Forbrugerrådet har erklæret at det billige fra Netto er lige så godt??? Eller noget......:???:

Netop vil du aligevel fodre med korn og affaldsstoffer så kan det på ingen måde betale sig at købe Pedigree, du kan få korn og affald til den halve pris i Netto og Fakta:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 years later...

Hvor er der bekymrende mange, der skriver, at Pedigree er det samme som McDonalds! Fordi man har læst det i et andet forum og gentager hvad man har fået at vide, uden at undersøge det, gør det det ikke rigtigt. Prøv at undersøge nogle ernæringsmæssige fakta inden I svarer på noget I tydeligt reelt ikke har undersøgt.
Hvis man ikke overfodrer sin hund, er der intet galt med Pedigree i forhold til hvad en hund har brug for. 
Der er klare regler for hvad der må være i hundefoder og der er på ingen måde noget af det man sælger i Danmark der kan sammenlignes med junkfood.
Det er forholdsvis nemt at søge informationer om fuldfoder hvis man ønsker at vide mere om det.
Her er et link fra en DR artikel, og der findes mange undersøgelser ude på nettet hvor man kan se hvad der reelt er i hundemaden.
https://www.dr.dk/nyheder/penge/hundedyrt-foder

Bare husk, at der er mange der gerne vil sælge dig meget dyrt foder i en anden indpakning, og nyder godt af alle de her floskler der huserer på Internettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

17 minutter siden, kejser skrev:

Hvor er der bekymrende mange, der skriver, at Pedigree er det samme som McDonalds! Fordi man har læst det i et andet forum og gentager hvad man har fået at vide, uden at undersøge det, gør det det ikke rigtigt. Prøv at undersøge nogle ernæringsmæssige fakta inden I svarer på noget I tydeligt reelt ikke har undersøgt.
Hvis man ikke overfodrer sin hund, er der intet galt med Pedigree i forhold til hvad en hund har brug for. 
Der er klare regler for hvad der må være i hundefoder og der er på ingen måde noget af det man sælger i Danmark der kan sammenlignes med junkfood.
Det er forholdsvis nemt at søge informationer om fuldfoder hvis man ønsker at vide mere om det.
Her er et link fra en DR artikel, og der findes mange undersøgelser ude på nettet hvor man kan se hvad der reelt er i hundemaden.
https://www.dr.dk/nyheder/penge/hundedyrt-foder

Bare husk, at der er mange der gerne vil sælge dig meget dyrt foder i en anden indpakning, og nyder godt af alle de her floskler der huserer på Internettet.

Velkommen til

ja ja i dk er der regler, men reglerne siger at du gerne må tilsætte korn og animalske produkter - animalske produkter er ikke rent kød og det kommer man jo ikke uden om og så er det i min verden junk hvis det bare er knust brusk, skind, sener og hvad ved jeg.
Man behøver ikke gå efter det dyreste hundemad, slet ikke, men det koster intet at være kritisk og at sætte sig ind i hvad indehold der er godt og hvad der er fyld og hvad der er direkte skadeligt. Samtidigt skal man huske at nogle fungere på et foder og andre på et andet.
 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

20 minutter siden, kejser skrev:

Hvor er der bekymrende mange, der skriver, at Pedigree er det samme som McDonalds! Fordi man har læst det i et andet forum og gentager hvad man har fået at vide, uden at undersøge det, gør det det ikke rigtigt. Prøv at undersøge nogle ernæringsmæssige fakta inden I svarer på noget I tydeligt reelt ikke har undersøgt.
Hvis man ikke overfodrer sin hund, er der intet galt med Pedigree i forhold til hvad en hund har brug for. 
Der er klare regler for hvad der må være i hundefoder og der er på ingen måde noget af det man sælger i Danmark der kan sammenlignes med junkfood.
Det er forholdsvis nemt at søge informationer om fuldfoder hvis man ønsker at vide mere om det.
Her er et link fra en DR artikel, og der findes mange undersøgelser ude på nettet hvor man kan se hvad der reelt er i hundemaden.
https://www.dr.dk/nyheder/penge/hundedyrt-foder

Bare husk, at der er mange der gerne vil sælge dig meget dyrt foder i en anden indpakning, og nyder godt af alle de her floskler der huserer på Internettet.

Desværre kan man ikke se noget i det link andet end at pedigree er et af de fodertyper de gik igennem i programmet og det kan jeg så ikke lige se nogle steder i linket.

Så man kan ikke læse nogle gode facts og sammenligninger, men finder du det så vil jeg meget gerne læse det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er intet galt med korn i hundemad. Hunde kan godt fordøje korn, det andet er en myte.
I kornfri produkter er der blot tilsat anden stivelse, så som kartofler, bønner eller hvad man nu skal bruge af stivelse for at lave tørkost.
Hvad der i din verden er junk, er ikke junk i virkeligheden, og har ingenting med fedt og burgere at gøre.

Der hvor man skal holde øje, er netop om det passer til din hund. Og så for gud skyld ikke ammestuehistorier om hvad man tror er skadeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

29 minutter siden, kejser skrev:

Her er der et godt link til en uvildig redegørelse af myter og valg af hundefoder:
http://odsherreds-dyrehospital.dk/nyt/korn-frit-foder-til-hunde/

 Der har de sidste år været flere programmer i fjernsynet og de skrevne medier, hvor forskellige institutioner har sammenlignet forskellige fodre og konkluderet, at billige fodre kan være lige så gode som de dyre. Her har man kun kigget på indholdslisten og fordelingen af protein, kulhydrater, fedt mm. Man har ikke kigget på fordøjeligheden af de forskellige komponenter eller hvad de bidrager med i den samlede ernæringsprofil.

Det er så lige det du sagde at programmet gjorde det godt og her siger dyrlægen at det ikke er det rigtige grundlag de vurderer på-

Link til indlæg
Del på andre sites

34 minutter siden, kejser skrev:

Der er intet galt med korn i hundemad. Hunde kan godt fordøje korn, det andet er en myte.
I kornfri produkter er der blot tilsat anden stivelse, så som kartofler, bønner eller hvad man nu skal bruge af stivelse for at lave tørkost.
Hvad der i din verden er junk, er ikke junk i virkeligheden, og har ingenting med fedt og burgere at gøre.

Der hvor man skal holde øje, er netop om det passer til din hund. Og så for gud skyld ikke ammestuehistorier om hvad man tror er skadeligt.

Det jeg taler om som junk er brusk, benmel diverse affaldsprodukter - jeg er skam ikke korn forskrækket - jeg har en hund der ikke tåler kornfrit ;-)

Men junk er for mig lav kvalitet og ikke godt og lækkert - såsom brusk, sener, skind og så videre.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender hunde, som bliver fodret med supermarkedets det billigste. Min egen hund fik det også, før jeg overtog ham. Symptomerne, der går igen er tør hud (og kløe deraf) og tør, kedelig pels, som også er helt fedtet samt konstant tynd mave. For min egen hunds vedkommende stoppede det ret hurtigt efter han kom på mere fornuftigt foder. Og det samme gør sig iøvrigt gældende for de hunde, jeg kender, som får et godt foder. Pelsen er blank og dejlig at røre ved, de har godt med energi og maven er helt i orden. 

Så kan man sige, hvad man vil, men jeg synes, det taler sit eget helt tydelige sprog. Og jeg kommer ikke til at fodre med pedigree eller lignende fodertyper. 

Det kan godt være, at foderet lever op til minimumskravene. Og selvfølgelig kan hunde overleve på det. Jeg kan også leve af færdigretter fra Rema. Men det bliver det skisme da ikke sundt af. Og det handler for mig heller ikke kun om, hvad man kan overleve på. Det handler om at få noget, som gør noget godt for kroppen. 

Det er iøvrigt en selvfølge i min verden, at hunde ikke skal have foder, der primært består af korn. 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...