Hop til indhold

Dyrelæge og vægt


Gæst lisar
 Share

Recommended Posts

Hej! :)

Jeg har en lille dejlig basse ved navn Charlie :hjerte:. Jeg har lidt spørgsmål om vægt på en samojede hvalp, da jeg ikke kunne finde noget vægtskema på nettet :( Da vi fik ham for lidt over 2 uger siden vejede han 5.5 kg - som 8 uger gammel. Han er nu lidt over ti uger, og vi har vejet ham til 8.6 :o

Han får Olivers Start Puppy Large Breed, og der står han skal have omkring 190-200 gram. Vi har givet ham 3*65 gram i løbet af dagen, med omega-3 til aftensmaden. Men ifølge deres guide, skal han have omkring 260 gram når han vejer over 8 kg. Virker det voldsomt, eller skal vi skære lidt ned?

 

Og et andet spørgsmål, nogen der har erfaringer med Sønderborg Dyrehospital? Han skal have sin 3. Vaccine i denne måned, evt ormekur og på et eller andet tidspunkt vil vi også have ham røngtenfotograferet for HD. :D

 

Tak på forhånd,

smid gerne jeres erfaringer ind. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu så jeg så det med samojede!

 

I kan nok ikke liiige se nogen ribben på sådan et pelsdyr :mrgreen:

 

Nej, tænkte også liiiige.. :D

Altså jeg har mærket på ham (så meget som man kan på sådan en) og man kan godt mærke hans ribben. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Ligesom med menneskebabier må hvalpe godt have en smule ekstra fedt. Dette skyldes, at de har brug for et ekstra lager, når deres immunforsvar kommer på arbejde ift. alle de sygdomme, de ikke er resistente over for endnu, men som de bliver efterhånden som de udsættes for smitte.

 

Har en hvalp en sygdomsperiode hvor den ikke spiser eller har tynd mave, kan det allerede i løbet af et par dage sætte sine spor. Så jeg vil mene, at det ikke gør noget hvis hvalpen ikke er slank som en voksen hund, indtil den bliver omkring de 6 måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til Hd fotos tages de jo først ,når vovsen er godt udvokset, hvis man ved på forhånd at forældredyrene er fri for den skavank,.Jeg HD fotoer først efter 2 års alderen eller deromkring, fordi intet hat tydet på disse problemer.

Hvis forælderedyrene er fri, så bare sørg for at hvalpen ikke bliver overfed eller vokser for hurtigt , hvis det er et problem i racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rimelig normalt at de tager 1-1,5 kilo på om ugen i starten. Men om han skal have large breed, ved jeg så ikke, han skal jo helst ikke gro FOR hurtigt. Men hold øje med vægt og sådan, og se om ikke det går nogenlunde stabilt.

 

Kender ikke det dyrehospital, men HD fotos på samojeder tager man som regel i 15-18 mdrs alderen, der har det hele mere eller mindre sat sig som det skulle :)

 

Tillykke med ham - hvor har i ham fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...