Hop til indhold

Basil vil gerne være far


Gæst tisama
 Share

Recommended Posts

:lol: Ja jaaa.

 

Det var mere sådan... at den blanding faktisk kunne "ske"...

 

Gad vide hvordan den omvendte parring ville være?? Kan en hund få for SMÅ hvalpe i forhold til størrelsen? Altså en GD tæve med chi str. hvalpe.. Ville den kunne passe dem, eller vil der mon være stor risiko for at hun skader dem fordi de er så små?

 

teoretisk spørgsmål, jeg ved godt ingen egentlig kan svare på det.. Men... Ja... !

 

Hvis en GD-tæve føder et meget stort kuld, så er hvalpene indimellem ret små, ned under 400g. Hvis hvalpene ellers er i stand til at indtage og optage føde er der ikke noget i vejen for at en GD-tæve kan passe dem, de vil givet vis ikke være nævneværdigt mindre ved 8 ugers alderen end hvalpe fra et antalsmæssigt lille kuld. Chancen for at en GD-tæve ligger en hvalp ihjel er altid til stede, osse selvom hvalpene er normale i størrelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis en GD-tæve føder et meget stort kuld, så er hvalpene indimellem ret små, ned under 400g. Hvis hvalpene ellers er i stand til at indtage og optage føde er der ikke noget i vejen for at en GD-tæve kan passe dem, de vil givet vis ikke være nævneværdigt mindre ved 8 ugers alderen end hvalpe fra et antalsmæssigt lille kuld. Chancen for at en GD-tæve ligger en hvalp ihjel er altid til stede, osse selvom hvalpene er normale i størrelsen.

 

Interressant.... En GD i chihuahua størrelse! Det er da en designer hund der vil noget! :lol: (Se den ville jeg godt kunne få plads til i bilen :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe jo, det var det faktisk. ;-)

 

Det var jo et svar til Buddha, som stillede spørgsmålstegn ved om en Chihuahua ville kunne føde hvalpene hvis den var parret med en gravhund.

 

Jojo den er jeg med på, men det du svarede var "Har alle hvalpe ikke samme størrelse når de bliver født" og her af opstod samtalen om det emne jo.... jeg spurgte endda om du rent faktisk mente hvad du skrev, hvilket du gjorde ;-) ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe jo, det var det faktisk. ;-)

 

Det var jo et svar til Buddha, som stillede spørgsmålstegn ved om en Chihuahua ville kunne føde hvalpene hvis den var parret med en gravhund.

 

Nu fik jeg googlet lidt:

 

chihuahua, fandt et par eksempler på fødselsvægt omkring 120, 128, 113, 142 gram

 

ruhåret gravhund: 240, 240, 250, 220, 260 gram

 

 

Og faldt også lige over labrador, 388 og 498 gram. Samojeder ligger også deromkring forresten.

 

 

 

Så ved jeg godt at man ikke kan sige noget om hvad størrelser en blanding vil være ved fødsel, men der er jo noget kun forskel på dem renracede - almindelig gravhund vel at mærke, ikke miniature eller hvad den hedder, som TS så havde skrevet. Det var egentlig bare det jeg lidt tænkte, at en hund som bliver 2 kilo og en hund som bliver 10 kilo som voksen, da må veje forskelligt når de bliver født. 100 gram bliver vel hurtigt for meget når der er flere hvalpe og tæven er lillebitte.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

vores nabo har en hunde hvis far var springer spaniel, og mor var pomeranier. Han var ud af et kuld på jeg mener han sagde 6 eller 8, og han er ca samme størrelse som en springer?

 

Wow - jamen så er det vel det flere skriver kan lade sig gøre, at kuldet tilpasser sig, ved ikke om det altid gør det, anyhow vil jeg i hvert fald bare holde mig til at parre Benny og Egon, de er nemlig samme størrelse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Seriøst? Store hunde laver vel ikke flere sædceller end små? Ja, nu kan det være, jeg er dum :oops: men en sædcelle har vel samme størrelse uanset race? Og samme antal i en klat? (ja, min mandighed på Zamzams vegne er såret nu)

 

Næh jeg tror ikke de laver flere, portionen er bare større, den skal jo osse længere.... men for hver tømning på en hanhund vil man jo osse kunne inseminere flere tæver, og i og med tæven er bitte lille er der sikkert ingen fidus i at fylde hende til bristepunktet ;-) så hellere dele ud af guldet *G*

Link til indlæg
Del på andre sites

Så små hunde har større koncentration af sædceller = højere kvalitet? Ret interessant emne faktisk! Alt det med stor / lille

 

Jeg er jo ikke ekspert, jeg ville bare mene det var underligt hvis små hunde havde ringere sædkvalitet. Når hunde tappes testes kvaliteten jo, og mon ikke det er samme skal der regnes efter?

Sund menneskesæd indeholder jo osse et langt højere antal celler end hvad der skal bruges. Jeg går ud fra kvaliteten testes ud fra hvor mange levende og deformitet-fri celler der er i sædvæsken og ikke hvor mange celler der er ift. væske. Men hey, hvad ved jeg. Jeg er hverken blevet tappet eller insemineret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jojo den er jeg med på, men det du svarede var "Har alle hvalpe ikke samme størrelse når de bliver født" og her af opstod samtalen om det emne jo.... jeg spurgte endda om du rent faktisk mente hvad du skrev, hvilket du gjorde ;-) ;-)

 

Jeg er forvirret :lol:

 

 

Den eneste grund til at jeg skrev hvad jeg havde hørt, var for at komme med en begrundelse for mit svar til Buddha.

 

Det har for mit vedkommende hele tiden handlet om, om det er muligt for lille tæve at føde hvalpe fra større hanhund. Derfor jeg kom med sammenligning mellem labrador-hvalpe osv. fordi jeg troede at de havde samme størrelse fra de bliver født - og derfor ville det ikke have betydning om hannen vejede 10kg mere end tæven.

 

Men lad det nu ligge, har fået svar :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...