Hop til indhold

regnbuebroen.


Gæst LunaHeldigeEjer
 Share

Recommended Posts

Gæst LunaHeldigeEjer

jeg mistede min hund 2 juli, og siden der har jeg ledt efter digtet regnbuebroen, er der nogen af jer der ved hvordan jeg for det eller måske har det?

på forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den danske version er her:

 

 

 

 

 

Regnbuebroen

Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.

 

Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.

 

Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.

 

Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.

 

Derpå krydser I Regnbuebroen sammen…

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så på et tidspunkt en der havde tilføjet følgende, og jeg syntes at det var så smukt:

 

Husk at du på klare nætter kan se ham blinke ned til dig, for at fortælle dig, du aldrig vil blive glemt og at han ved at du aldrig vil glemme ham, han vil blinke om kap med alle de andre himmeldyr som blinker til deres ejere, og for at vise de stakler der aldrig oplevede en kærlig ejer, at DU var en af de gode, så når i engang mødes igen, så kommer der måske en eller flere af dem som aldrig selv oplevede kærligheden på deres kroppe og i deres sjæle, som så gerne vil med dig og din hund over regnbuebroen, fordi at din hund har fortalt så meget dejligt om sin tid sammen med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skynder mig ud af denne tråd igen, jeg kan ikke tåle at læse det :megaked::megaked:

 

Jeg er ked af at høre at du har mistet din hund, men tanken om at den venter på dig på Regnbuebroen er dejlig ik'? :ae: Min venter i hvert fald på mig!!! :-D:lun:

 

Jeg tror også at vi der har mistet en elsket hund, skal genforenes med dem igen. Om det er regnbuebroen eller et andet smukt sted er ligegyldig, men tanken om at vi skal ses igen er dejlig og en trøst, når savnet nogle gange bliver for stort. :engel::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Jeg så på et tidspunkt en der havde tilføjet følgende, og jeg syntes at det var så smukt:

 

Husk at du på klare nætter kan se ham blinke ned til dig, for at fortælle dig, du aldrig vil blive glemt og at han ved at du aldrig vil glemme ham, han vil blinke om kap med alle de andre himmeldyr som blinker til deres ejere, og for at vise de stakler der aldrig oplevede en kærlig ejer, at DU var en af de gode, så når i engang mødes igen, så kommer der måske en eller flere af dem som aldrig selv oplevede kærligheden på deres kroppe og i deres sjæle, som så gerne vil med dig og din hund over regnbuebroen, fordi at din hund har fortalt så meget dejligt om sin tid sammen med dig.

 

 

Det er nemlig rigtig smukt.

 

Jeg har altid haft et eller andet med stjerner, sjovt nok er mit navn latin og betyder stjerne.

Når jeg savner en der ikke er her mere, vender jeg mig altid mod stjernerne.

 

I morges da jeg stod op var det helt stjerneklart.

Stod en kort stund mens Labell fik tisset.

Og DER var et stjerneskud!

Så blev jeg jo tudefjæs (igen), for var sikker på det var et tagn fra Diesel :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemlig rigtig smukt.

 

Jeg har altid haft et eller andet med stjerner, sjovt nok er mit navn latin og betyder stjerne.

Når jeg savner en der ikke er her mere, vender jeg mig altid mod stjernerne.

 

I morges da jeg stod op var det helt stjerneklart.

Stod en kort stund mens Labell fik tisset.

Og DER var et stjerneskud!

Så blev jeg jo tudefjæs (igen), for var sikker på det var et tagn fra Diesel :megaked:

 

Årh :megaked: :ae: Det var det sikkert også, det var Diesel der ville sige at han har det godt og kigger ned til jer :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LunaHeldigeEjer

puha tuder helt nu.

jeg savner min gamle hund, bar det at holde om hende.

:megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

- min helt egen minni hund.

 

- det har faktisk gjort mere ondt at få en ny, for kom til at savne den gamle, ville ønske jeg kunne have begge 2, men hun var blevet for gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

puha tuder helt nu.

jeg savner min gamle hund, bar det at holde om hende.

:megaked::megaked::megaked::megaked::megaked:

- min helt egen minni hund.

 

- det har faktisk gjort mere ondt at få en ny, for kom til at savne den gamle, ville ønske jeg kunne have begge 2, men hun var blevet for gammel.

 

Jeg føler virkelig med dig :ae: Der er ikke meget andet at sige i sådan en situation.

 

Jeg sidder og tuder- kom selvfølgelig til at kigge på det link, og bare at forestille mig, dem der venter på mig, og specielt tanken om, at måtte holde ud at miste Milo egang (om laaaang!!! tid) gjorde mig bare helt vildt trist og rørt på samme tid.

 

Puha..... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Jeg har en anden udgave af regnbuebroen.

 

Der er en bro, der forbinder himlen og jorden.

Der er regnbuen med dens mange farver.

Lige på den anden side af regnbuen er der et land med enge, bjerge og dale med frisk grønt græs.

Når et elsket kæledyr dør. går det der hen.

Der er altid mad og lunt forårsvejr.

De gamle og svage bliver unge igen. De, som er lemlæstet, bliver hele igen.

De leger hele dagen med hinanden.

Der mangler kun een ting. De er ikke sammen med ejeren, som elskede dem højt i live på jorden.

Hver dag løber de og leger, indtil en af dem pludslig stopper op!

næsen vibrerer, ørerne lytter og øjnene ser rundt omkring! Han forlader hurtigt gruppen!

Du er bliver set, og når du mødes med din lille ven, må du tage ham op i armene og kramme ham. du vil blivet kysset i hele ansigtet, og du kan igen se ind i øjnene på din højt elskede ven.

Så går i sammen over regnbuen, og i skal aldrig mere skilles :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Mireille

Puha, sidder og tørrer øjnene, og bliver både trist og glad efter at have læst og set Regnbuedigtet.

Kommer til at tænke på min gamle hund, som blev 14 år :cry:, og Pumba, vores ældste hund, som snart blir 12 år, håber han holder længe endnu:snusendehund:.

 

Det er altid svært at sige farvel til en elsket ven:vuf:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...