Hop til indhold

Skaber din schæfer sig???


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg var ude som skriver til et DcH stævne i dag, og de (få) schæfere der var, var meget lydte. Det er Bella også!

 

Når hun får en kommando og er ivrig, bliver øvelserne udført med en lyd der er en blanding mellem piv, skrig og gø:lol:

 

Det samme så jeg i dag (og i øvrigt til andre stævner).

 

Gør jeres schæfere også det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke det er et kæmpe problem med Bella, men når hun en sjælden gang går i selvsving, er der absolut intet jeg kan gøre:genert: Jeg har prøvet at gå en rally bane hvor hun skreg fra start til slut - jeg havde slet ikke fået hende gasset af først, og var i øvrigt selv sløj og syg, så hun syntes der skete ALT for lidt:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

I nogle situationer larmer Ozzie helt vildt, fordi jeg synes det er lidt sødt :engel: Fx når hun bliver meeeeeeget ekstatisk over træning, eller når vi i bil nærmer os de goooooode steder, og faktisk lige med undtagelse af i bilen (hvor jeg bare har givet lidt op og lært at holde af hendes sirenelyde :mrgreen:) synes jeg det har været nemt at lære hende hvornår hun ikke skal larme. Men hun kan godt lide sin egen stemme, ingen tvivl om det, især elsker hun vores gø-leg hvor jeg gøøøøøør af hende og hun af mig, men jeg skal passe lidt på, den anden dag havde jeg ringen for ørene efter en god gø-leg. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Evigt og altid skaber han sig :blink: Man er på ingen måde i tvivl om, hvad han syn's om, det der sker (og som oftest det der ikke sker...) :roll::lol:

 

Han gør ikke ret meget, men piver, piver og piver (og der er rigtig mange forskellige toner af piv, det hysteriske, det sukkende, det pivede, det sure/utilfredse og det glade). Han kan også sukke voldsomt højt, hvis man fx beder ham om at slappe lidt af og ligge sig ned....

 

Så ja han skaber sig konstant :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Evigt og altid skaber han sig :blink: Man er på ingen måde i tvivl om, hvad han syn's om, det der sker (og som oftest det der ikke sker...) :roll::lol:

 

Han gør ikke ret meget, men piver, piver og piver (og der er rigtig mange forskellige toner af piv, det hysteriske, det sukkende, det pivede, det sure/utilfredse og det glade). Han kan også sukke voldsomt højt, hvis man fx beder ham om at slappe lidt af og ligge sig ned....

 

Så ja han skaber sig konstant :blink:

 

Altså da han var hvalp var jeg i m p o n e r e t over hvor meget han peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeb - også nar han sov peb han!!! :klap: :lol: Og nu er det jo ikke fordi jeg ikke har været omkring schæferhvalpe før, men Enzo tog så meget prisen for at pibe mest. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså da han var hvalp var jeg i m p o n e r e t over hvor meget han peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeb - også nar han sov peb han!!! :klap: :lol: Og nu er det jo ikke fordi jeg ikke har været omkring schæferhvalpe før, men Enzo tog så meget prisen for at pibe mest. :lol:

 

 

Hehe jamen husker du ikke "3 sekunders reglen"? Ud af de 6 hvalpe, der var i Enzos kuld.... så var han den eneste man kunne stille uret efter.... 3 sekunder på armen, og så kedede den lille fyr sig og peb utilfreds...

- så man kan jo spørge sig selv om hvorfor jeg ikke valgte en af de andre knap-så-skabede-vapser.....:hmm::blink:

 

Men ja han er en skabet knejt med meget piv-lyd på. Men enormt kær når han sover :lun: haha (og der piver han altså ikke, slemme tante Trei :drille:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe jamen husker du ikke "3 sekunders reglen"? Ud af de 6 hvalpe, der var i Enzos kuld.... så var han den eneste man kunne stille uret efter.... 3 sekunder på armen, og så kedede den lille fyr sig og peb utilfreds...

- så man kan jo spørge sig selv om hvorfor jeg ikke valgte en af de andre knap-så-skabede-vapser.....:hmm::blink:

 

Men ja han er en skabet knejt med meget piv-lyd på. Men enormt kær når han sover :lun: haha (og der piver han altså ikke, slemme tante Trei :drille:)

 

Jo, den husker jeg godt :klap: Når man tænker på det på den måde er han jo faktisk meeeeget stille nu, haha.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, nu går jeg jo ikke lige og bærer på ham i tide og utide. Skulle jeg udvikle superkræfter, så er jeg sikker på at "3-sekunders-reglen" stadig lever i bedste velgående haha

 

Så bruger du bare det gamle trick - hurtigt ned i en sportstaske og ind i en bybus med ham.... synes faktisk du bør prøve, kan lige se chafutten i hovedet hvis du kommer med ham i en taske. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

En schæfer skal snakke ;)

 

Zeus er så typen der gerne gør mere end at pive - heldigvis ikke konstant eller af alt, men han er glad for sin egen stemme ;)

Pive gør han når er glad, f.eks. når han lige får kørt sig op over at hilse på nogen, og nu er han også begyndt at gøre det når vi ankommer til steder han kender og forbinder med noget godt. skov, træning, lidt ved mine forældre etc. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...