Hop til indhold

Er shih tzu'en fladsnudet?


caro2001
 Share

Recommended Posts

Cairner er nogle stædige og til tider hidsige små kræ.. selvom det er en fantastisk race, ville jeg aldrig anbefale den til et barn, ligemeget hvor meget forældrene er inde over. Jeg holder stadig på at en d/s er super for dig! Størrelsen passer, de er dejlige at opdrage og kan bruges til både træning og hygge :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy er en JRT (med 1/4 pomeranier (staves?)/papillion) - og hun HADER lab's. De er simpelthen alt for voldsomme (til hendes smag)... Flere i min omgangskreds har også parson/JRT og de er heller ikke super glade for labradors.. Når de er for voldsomme... Men det er jo kun hva jeg har oplevet!

 

En JRT er en super sjov og klog hund - og som til tider kan være glad for sin egen stemme (host!)... Den er også meget aktiv og som en terrier nu engang er, så har den også sin egen holdning til tingene ;-) Nu elsker jeg jo deres sind, men er jo også en smagssag. De elsker at træne og lære tricks - men også at ligge på sofaen og fede den! Jeg løber også AG med Duffy, hvilket hun er sej til og elsker. Dog, skal man vide, at hvis der er en spændende ting UDEN for banen, så kan man risikere at det lige skal undersøges undervejs. Det har dog kun været til træningsstævner, men til fx DKK "hvor det gælder", så er der 100% fokus. Deres favoritplads er der hvor du er, fx så indtager Duffy gerne hele sofaen om aftenen - eller også skal hun ligge ovenpå én.. Hendes faste soveplads er i sengen under dynen.

 

Både JRT og Parsons vil allerhelst følge dig i r... hele dagen, og de har det bedst hvis de kan komme med dig rundt i alt hvad du laver. Duffy er med hos hestene, ridestævner, på besøg venner, med i skole nogle gange osv. Jeg har ikke oplevet problemer i alene-hjemme-træning, men du skal være klar over at der skal lægges et godt stykke arbejde på den front.

 

Mht sundhed skal du være opmærksom på især patella luxation. Det har Duffy desværre, hvilket er grunden til at hun nok - i en alder af 3,5 år - skal pensioneres som agility hund :-((((

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hej Janni

Vi bor i en lille by ved navn Sindal den ligger mellem hjørring og Frederikshavn.

Ja det kunne være en ide at køre der op.

 

 

 

Og Undskyld stave fejlen, der skulle selvfølgelig så nogen istedet for nøgen

Det er jo lige ved siden af mig næsten.. Kører igennem sindal næsten hver dag når vi kører på Tversted strand med løverne.. SÅ er der ikke så langt til Syvsten(sæby).. det er forresten den 22...

 

Man skal i hvert fald nok passe lidt på... Lumi har en god hundeven, der er labrador, hun har fundet en taktik med at gå ind under sofabordet og derfra daske labben i hovedet, for den er for stor til at komme derind. :mrgreen: Men udendørs synes hun, at labberne er for voldsomme, hvis de vil lege.
Vi har en hvid schweisisk hyrdehund den kan sagtens lege med løverne.. Når det er hvalpene ligger han ned og han er rigtig sød ved dem..Selvom de ikke er særlig søde..Sommetider stikker de hele hovedet ned i halsen på ham :roll:
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo lige ved siden af mig næsten.. Kører igennem sindal næsten hver dag når vi kører på Tversted strand med løverne.. SÅ er der ikke så langt til Syvsten(sæby).. det er forresten den 22...

 

Vi har en hvid schweisisk hyrdehund den kan sagtens lege med løverne.. Når det er hvalpene ligger han ned og han er rigtig sød ved dem..Selvom de ikke er særlig søde..Sommetider stikker de hele hovedet ned i halsen på ham :roll:

Hvilken by bor du i?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...