Hop til indhold

Vis din Shih tzu.


caro2001
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 10 months later...

Vil da også gerne vise et par billeder af min skønne hvalp Charlie.. :hjerte: Han er 4 mdr nu, og billederne er lidt forskelligt fra de sidste par måneder.

2013-12-12 17.49.04.jpg

 

Det sidste billede er det nyeste, lige efter at han er blevet klippet for anden gang for to dage siden. Jeg synes selv at han er sødest når det lige er en tand længere, men det er klart nemmere at klippe og praktisk i længere tid når han får den længde der. Og så synes mor her jo at han er utrolig smuk og dejlig uanset hvordan han ellers er klippet:blink: :lun:

2013-10-10 15.52.33.jpg

2013-11-01 07.58.41.jpg

2013-10-27 14.26.38.jpg

2013-10-29 14.55.42-1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak - Kan jo kun erklære mig enig:hjerte:

 

Vi har fået ham hos et privat stueopdræt på fyn. Et rigtigt dejligt sted hvor de har både mor og far til Charlie, og hvor man med det samme kunne mærke at hundene og deres ve og vel var i højsædet.

Der er ikke papirer (stambog) på ham, og det har jeg faktisk lidt fortrudt nu - også selvom stedet og han ellers har levet helt op til mine forventninger... Ikke at jeg på nogen måde fortryder Charlie selvfølgelig <3 Nu kan jeg jo på ingen måde forestille mig at skulle undvære ham! Næste gang tror jeg bare at jeg prioriterer anderledes, og vi bliver vel alle klogere og lærer mere om hvad vi hver især synes er vigtigt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg sagtens forstå at du lidt har fortrudt, men bare jeres Charlie er sund og rask - og er en ægte shih tzu,hvilket man jo desværre ikke har nogen garanti for ved stueopdræt/hundehandlere.. Men ellers, så er det ofte sådan at har man først fået en dejlig lille lykkebringer :hjerte:inden for dørene, er der ikke langt til at få en eller 2 mere, for de er bare så skønne..:vuf: Og hvis der bliver en næste så undersøger du meget mere og ved hvad du vil gå efter. Jeg vil selvfølgelig anbefale dig at finde en hvalp der er fra en Dkk registreret opdrætter. Hvem og hvad ,er jo så en smagssag.

Det er faktisk meget forskelligt hvad hvilke linier der bliver avlet på og hvilket udtryk det giver din shih tzu.

Der er dem der avler de mere klassiske europæiske/nordiske linier og så de mere lette amerikanske liner.

Alle har dog det samme dejlige temperament . :rolleyes:

Jeg selv har nu 3 stk og har forhåbentlig en ny hvalp i vente i løbet af 2014 fra en særlig tæve.. Jeg er nemlig blevet lidt bidt af at udstille og har nu været afsted 3-4 gange i løbet af året.

Det er særligt min skønne lille pige på 2 år der er super lækker og velegnet til det. De 2 andre er drenge på hhv. 8 og 15 år. Ham på 8 skal for sjov lige prøves af som veteran her til Februar. Han har ikke været udstillet før.. Hvilke farver har Charlie ellers.??

 

Lovs & held og lykke med den lille gut..

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha - Det skal du skam ikke undskylde for ;) Det lyder da skønt med sådan tre humørbomber i hjemmet :) Og så måske en fjerde på vek! Ja næste gang gør vi det helt sikkert anderledes - det ved jeg allerede nu. Har faktisk allerede været inde og læse mere om de forskellige linjer og avl indenfor racen - så klogere bliver man jo hurtig :D

 

Det kunne da være lidt sjovt at se nogle flere billeder af dine små hunde også :) Sammen måske? Kan kun forestille mig at det er et yndigt syn! Holder du dem alle langhårede eller kun hende du udstiller? Jeg mener at kunne huske at du lagde et billede ud af en kortklippet ældre herre herinde - men måske forveksler jeg dig med en anden ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Godmorgen.

Sikke tidligt du da har været oppe, *GG*.

Den ældre gut du hentyder til er nok min gamle dreng, Buster på 15 år. Det er vist rigtigt at jeg har lagt et billede ind af ham tidligere. Han er kortklippet og har været det i mange år. De to andre er i fuld pels, og som jeg skrev tidligere skal Sigurd på 8 år for første gang til februar prøve at stille op i veteranklasse. Det er nu mere bare for sjov skyld og han bliver muligvis klippet ned derefter, da han har en meget stor pels med masser af underuld, der er svær at holde lang. Pigen er 2 år, har været vant til at gå i ringen fra hvalp af, har en super nem pels og er bare en lille darling..:lun: De 2 unge kommer så godt ud af det sammen og elsker hinanden højt. Gamle Buster bor på aftægt hos en af mine sønner og lever meget "sit eget stille liv" Han er nu helt blind pga grå stær og sover det meste af tiden.

 

Lovs & ser om jeg kan finde lidt billeder:rolleyes:DSC_1942.jpg

2013-05-12 18.11.50.jpg

2013-08-30 15.10.36.jpg

2013-06-22 19.24.15.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hej Med Jer 031.jpg tror da lige, at det lykkedes - og bemærk også mit nye profilbillede....:hjerte: Det er Gizmo - vores lille skønne hårbolle, som snart skal hvalpeklippes for første gang. Vi glæder os rigtig meget. Det er medio feb at vi har fået en klippetid. Det blive lidt spændende...

Håber I alle trives med Jeres skønne Shiér....Dejlige billeder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...