Hop til indhold

Fotograf søger vild hund til fotoshoot


Gæst Magnus H
 Share

Recommended Posts

Kære alle

 

Jeg er fotojournalist på Politiken. Om et par måneder bliver der lavet en stor fotoudstilling i forbindelse med fotokonkurrencen "World press photo", og i den forbindelse skal vi fotografer også lave en udstilling. Den skal hedde "11 billeder, 11 fotografer", og bliver et miks af 1 minuts lyd, og et stort billede.

 

Jeg har en ide om, at det kunne være helt fantastisk at fotografere en vild hund helt tæt på, lige som den er ved at gø eller knurre, med savl flyvende ud af munden, og tænderne eksponeret. Kan I forestille jer det? En hund, klar til at angribe, men fotograferet helt tæt på ansigtet, så både øjne og tænder er vist, og hvor man næsten kan mærke vildskaben.

 

Jeg vil selvfølgelig høre, om der er en, der har en hund, som de kan få til det, og vil hjælpe mig? Jeg bor i København, men vil gerne køre for det.

 

Jeg håber på svar. På forhånd tak.

 

Magnus Holm, magnus.holm snabel-a pol dot dk / 23635296

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Buddha, tak for billederne og indlæg. Jeg har sendt dig en besked.

 

Det med standhals var måske en meget god ide. Har I nogle forslag til hvilken klub jeg kunne kontakte? Det er vel mest schæfere, de træner i sådanne klubber - eller tager jeg fejl?

 

Tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Buddha, tak for billederne og indlæg. Jeg har sendt dig en besked.

 

Det med standhals var måske en meget god ide. Har I nogle forslag til hvilken klub jeg kunne kontakte? Det er vel mest schæfere, de træner i sådanne klubber - eller tager jeg fejl?

 

Tak

Ja schæfere er der flest af og maller - nogle rottweiler og dabermann og ganske få riesen som ham her - noget i retning af det her bare fra en anden vinkel vil jeg troBevogtning  Loke.jpg
Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har en ide om, at det kunne være helt fantastisk at fotografere en vild hund helt tæt på, lige som den er ved at gø eller knurre, med savl flyvende ud af munden, og tænderne eksponeret. Kan I forestille jer det? En hund, klar til at angribe, men fotograferet helt tæt på ansigtet, så både øjne og tænder er vist, og hvor man næsten kan mærke vildskaben.

 

 

Det billede er taget ;-)

 

img5949a.jpg

 

Just kidding - held og lykke med projektet, men synes ellers ikke lige at hunde har behov for at blive fremstillet som frådende vilddyr lige i denne tid :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hvis det ikke var pga. at min race har rigelig taletid i medierne, ville Pablo sikkert gerne lege med dig...hæhæ....

 

Men som de andre siger, prøv en brugshundeklub, eller prøv at kravle over hegnet ind til en skrothandler...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg helt enig i og jeg vil heller ikke lægge hund til .....

 

Heller ikke jeg. Håber at alle muskelhundejer og andre racer med fordomme holder sig væk. Næste gang en chihuahua bider et barn, frygter jeg at det er det billede af en "glubsk" dobermann der står og viser gebisset. - at der bringes en meddelelse i avisen en uge efter nede i hjørnet på side 12, at det var en chihuahua, det der ingen der ser, når den "farlige" hund var på forsiden ugen før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Buddha, tak for billederne og indlæg. Jeg har sendt dig en besked.

 

Det med standhals var måske en meget god ide. Har I nogle forslag til hvilken klub jeg kunne kontakte? Det er vel mest schæfere, de træner i sådanne klubber - eller tager jeg fejl?

 

Tak

 

Jeg har ingen forslag da jeg ikke selv har brugshund, men der burde være en del muligheder.

Jeg lavede noget fotografering af en schæfer sidste år og på et tidspunkt skulle vi se om det lod sig gøre at lave noget som muligvis er i stil med det du vil lave. Jeg må sgu sige at det ikke var det nemmeste og det lykkedes da heller ikke som man kunne have ønsket, for den vinkel man gerne vil have billedet fra, der står en figurant som hunden laver sin standhals på... her er et par af billederne, måske kan de inspirere i en eller anden retning :vinken:

 

aIMG_9958.jpg

 

aIMG_0011.jpg

 

aIMG_9922.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære alle

 

Tusind tak for alle svar. Jeg vil prøve at tage kontakt til en brugshundeklub. Mon ikke der er nogen, der træner i weekenden i nærheden af København?

 

Angående medieomtale; der er, som sagt, tale om en fotoudstilling - og ikke noget der skal i avisen. Jeg kan ikke se, hvordan dette projekt skal kunne være med til at puste til nogen som helst hundedebat, men fred være med det.

 

Tak igen for svar, og flotte billeder.

 

Vh Magnus

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...