Hop til indhold

Røgede ben og andre ting med røg.


Annette
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt røget ben en enkelt gang. Mine fik ikke decideret dårlig mave, men lidt løs afføring.

Pt. bestikker jeg hvalpen med gnaveben med kallun. Det er ligesom politivstave, men så er der presset kallun i, så de lugter dejligt (:???:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også undgået dem indtil videre. Men bliver hele tiden anbefalet griseører men kan kun finde dem med røg.

Så vi fortsætter bare med de gnaveting vi kender. :sut:Lillevuffen har bare sådan brug for noget i munden her ved

tandskifte.

 

Du kan købe tørrede ører på blandt andet: Tierbedarf, Futter, Tiernahrung günstig kaufen bei zooplus både gris, okse, lam og andre dyr.

 

Luna har aldrig kunne tåle griseører, men okse-, kalv, lam og kanin ører er guf :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Barney har altid bare fået griseører - han ELSKER dem og de er væk på ingen tid :D (barney fatter ikke hvordan fætter schæfer kan bruge en halv time på sådan et øre :P).

 

De er desværre bare steget i pris og er blevet en ret dyr fornøjelse synes jeg.

 

Barney får meget rå okseben, og har gjort det siden han var hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 years later...
På 23.9.2012 den 20:34 , MissMilladk skrev:

 

Hvad er de døde af?

Røget kød indeholder ofte store mængder salt og krydderier, hvor saltet kan give saltforgiftning (symptomer: opkast, feber, kraftig tørst, diarré, rystelser eller kramper) og det er ikke alle krydderier som hunde kan tåle (løg og hvidløg er giftigt). Røget kød består også sommetider af fede udskæringer, som kan give betændelse i bugspytkitlen

Link til indlæg
Del på andre sites

7 timer siden, Hasse skrev:

Røget kød indeholder ofte store mængder salt og krydderier, hvor saltet kan give saltforgiftning (symptomer: opkast, feber, kraftig tørst, diarré, rystelser eller kramper) og det er ikke alle krydderier som hunde kan tåle (løg og hvidløg er giftigt). Røget kød består også sommetider af fede udskæringer, som kan give betændelse i bugspytkitlen

De produkter der er beregnet til hunde bør ikke være saltet og ej heller fede, det er jo ikke menneskemad vi taler - så vidt jeg husker.
Hunde kan udover løg og hvidløg heller ikke tåle mange andre ting såsom avocado, rosiner, chokolade, vindruer og så videre.
MEN  røgede svineører er fede udfra det naturlige fedt der er i ørerne, ikke pga det er fede udskæringer - men det er ikke noget hundene bør få dagligt. Men de er nu nok ikke lavet med ekstra salt, hvidløg og lign. Men fint lige at nævne det.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...