Hop til indhold

At flytte med hund


Trei
 Share

Recommended Posts

Nu fandt jeg lige på at vi måske kunne have en flytte-tråd herinde. :-D

 

Jeg skal flytte (første gang efter jeg har fået Ozzie) om en måneds tid og er lidt spændt på hvordan hun tager det hele. Så kunne det jo være spændende i mellemtiden at læse om hvordan jeres hunde har klaret flytninger. :-D

 

Det kunne især være spændende at høre om I har fået jeres hunde passet på de(n) store dag(e), hvor alting blev flyttet, om hunden var med til det hele eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er flyttet 2 gange mens jeg har haft hund og de passer bare ikke ind i selve "store flyttedag", så dèr har de været hjemme hos andre. Min erfaring siger mig, at de (hvis det er voksne hunde) hurtigt falder til når de får deres ting sat på plads og derfor har kurve, foderskåle, legeting mm. været det første det har været orden på.

 

Sidste gang jeg flyttede var kun et par blokke væk og det var lidt sjovt at se hvordan hundene trak "hjemad" og derefter så på mig somom jeg havde fået en hjerneblødning, når jeg gik til den forkerte dør. :lol:

 

Mine hunde har taget det ualmindelig pænt at flytte ind et nyt sted men har fulgt godt med i nedpakningen og har selvfølgelig kunnet mærke at der skulle ske noget anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Labell trives alle steder bare jeg er med hende.

 

Jeg er flyttet en gang før med hende, og havde absolut ingen problemer med hende.

 

Lige som sidst kommer flyttemændene selv til at klare det meste, imens Labell og jeg står og kikker på dem :lol:

 

Jeg har dog taget fri så jeg har fri onsdag torsdag og fredag.

Torsdag flytter vi jo fra morgenen af, så det betyder at jeg har 2 dage i det nye hjem med Labell inden jeg skal arbejde i weekenden.

 

Nøgleordet for min hund, er at hun kan/må være med til det der sker.

Men det er jo forskelligt fra hund til hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan var 15 uger da vi flyttede, så det var ikke svært at finde en passer.

 

Så på den store dag blev han passet.

 

Ellers var han med i bilen (vi har van på gule plader) hver gang vi flyttede ting. Han skulle jo lærer at kører alligevel.

 

Han tog det nogenlunde, men ingen tvivl om at det var meget mærkeligt for den bette hvalp. Og garanteret også helt vildt uoverskueligt!

 

 

God ofrnøjelse med flytningen, og lad nu være med at stresse!

Kæresten stressede, og det endte med at aslan løb i måsen af ham og peeeeeeeeeeb!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Akita har flyttet en hel del gange med mig rundt om i Aarhus, og en tur til Sjælland også. Så længer jeg er der, er hun glad, der har aldrig været nogle problemer. Indy har kun flyttet en gang, det var til gengæld til england. Lex har flyttet fra England til DK og tilbage til England. Alle hunde er faldet til med det samme. Mine har for det meste været med i flytningen, da jeg ikke har haft så mange ting der skulle flyttes, så kun et par k¢reture med trailer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Labell trives alle steder bare jeg er med hende.

 

Jeg er flyttet en gang før med hende, og havde absolut ingen problemer med hende.

 

Lige som sidst kommer flyttemændene selv til at klare det meste, imens Labell og jeg står og kikker på dem :lol:

 

Jeg har dog taget fri så jeg har fri onsdag torsdag og fredag.

Torsdag flytter vi jo fra morgenen af, så det betyder at jeg har 2 dage i det nye hjem med Labell inden jeg skal arbejde i weekenden.

 

Nøgleordet for min hund, er at hun kan/må være med til det der sker.

Men det er jo forskelligt fra hund til hund.

 

Sådan er sheila også:5up: Hun beholdte et tæppe, som det eneste tilbage i min lejlighed, mens vi gjorde rent og det var helt fint, selvom hun flere gange rejste sig og gik ind i soveværelset og gloede efter sengen:mrgreen:

Hun var så tilgengæld ikke trygher i den nye lejlighed før efter nogle uger, så hun blev passet, det første stykke tid, når jeg skulle på arbejde.

 

Mysla blev passet af mig, da min mor skulle flytte, fordi hun stressede så meget over det. Mest støvsugning og løften på ting, hvilket hun ikke kan lide:)

 

Forhenværende Futte, oplevede at flytte 6 gange i sit liv og hun blev en knag til det. Når der varblevet pakket tilpas meget, så lagde hun sig ud i bilen, så hun var sikker på at komme med. Hun elskede at tusse rundt det nye sted, mens der blev båret ting ind og når hendes kurv var kommet på plads, så boede hun der:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forhenværende Futte, oplevede at flytte 6 gange i sit liv og hun blev en knag til det. Når der varblevet pakket tilpas meget, så lagde hun sig ud i bilen, så hun var sikker på at komme med. Hun elskede at tusse rundt det nye sted, mens der blev båret ting ind og når hendes kurv var kommet på plads, så boede hun der:mrgreen:

 

Nåh, hvor sødt. Jeg kan næsten se det for mig- og bliver helt rørt. Hun lyder til at have været klog og eftertænksom (hvis man kan bruge det udtryk om hunde). :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre om jeres oplevelser med at hundene hurtigt falder til i de nye hjem. :-D

 

Jeg synes Luckylunas Futte lyder smart... hvis man placerer sig i bilen så ved man da at man kommer med. :mrgreen:

 

Planen her er at Ozzie i høj grad skal have lov til at være med til at flytte. Hun plejer at sidde i bilen og se vældig tilfreds ud med at have det store overblik imens de tobenede slæber frem og tilbage med alt muligt. Så selve flytningen tror jeg egentlig hun i høj grad vil tage som en spændende oplevelse.

 

Det med at falde til tror jeg også kommer hurtigt, men spændende bliver det nu at se hvor hurtigt det går, og om der mon kommer lidt vagthund op i hende de første gange det ringer på døren i det nye hjem osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...