Hop til indhold

Er ulven tilbage?


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 395
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvis det er en ulv, undrer det mig den ikke er spottet på vejen op igennem jylland.

 

Jeg synes tanken om ulve i Danmark er hyggelig, men ikke realistisk. Selv de store skove i Sverige kan kun huse ganske få flokke, uden at genere bønderne.

 

Netop. Hvis ulvene indvandrer naturligt vil det ske over land. Ingen ulv kan svømme over til Nordjylland fra Norge eller Sverige! Men de rkan naturligvis også være tale om en piratudsætning af et enkeltindivid, eller et kæledyr der enten er et ulvehybrid, eller ikke har mere lighed med ulve end en malamut..

Langs med grænsen til Tyskland står der ganske mange vildtkameraer der er sat op for at holde øje med mårhunde. De ville have spottet en ulv hvis den var på vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig mere over at ornitologer har så dårlige kameraer :mrgreen:

 

He, ja, det er så noget andet - både jeg og min læge synes mine øjne er fine, men om det var en hund, ulv eller i bund og grund en busk, havde jeg altså svært ved at se... Nu kan jeg så ikke se siden lige nu, så kan ikke tjekke efter, om jeg kiggede det helt rigtige sted :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste et sted på facebook at der faktisk skulle være efterlyst en husky, som nok er forsvundet for længe siden. Det kunne jo være denne hund.

Ornitologer har gennemgående super kikkerter og foto udstyr, men dette dyr kom nok lidt uforberedt til at kunne stavle noget op.Min bror hører da til eliten , men han er på Christiansø nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste et sted på facebook at der faktisk skulle være efterlyst en husky, som nok er forsvundet for længe siden. Det kunne jo være denne hund.

Ornitologer har gennemgående super kikkerter og foto udstyr, men dette dyr kom nok lidt uforberedt til at kunne stavle noget op.Min bror hører da til eliten , men han er på Christiansø nu.

 

Ejeren af Bossie harvidst afkræftet at det skulle være ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen af de billeder jeg har set, ligner ubetinget en ulv.. men det er jo min mening..

 

Jeg er helt enig med dig..

I mine øjne kunne det ligeså godt være noget Husky, ulvehybrid, schæfer blanding noget..

 

-------------------------

Der ud over, så er jeg enig med dem i tråden, der skriver at der ikke er plads til ulve i DK..

Jeg kan simpelthen ikke se hvor de skulle holde til, uden at komme på tværs af menneskerne eller vores husdyr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv hvis det vitterligt VAR en ulv der var blevet spottet i nordjylland (er enig i at der garanteret er tale om en fejlidentificeret hund), så er det et stort spring at tage at konkludere at vi nu har en ulvepopulation i dk. Hvis det var en ulv, så må det være en temmeligt forvirret, enlig, nyligt kønsmoden vaps der på en eller anden utrolig måde har fået forvillet sig hertil. En hel flok bizzart menneskeglade ulve der avlede i nordjylland var nok blevet opdaget ret hurtigt! Men det sker jo også af og til at det lykkes en forvirret elg at svømme til sjælland, hvorefter vi så kan more os lidt over at "have elge i dk" og hjælpe det stakkels dyr hjem igen. Det virker lang, langt mindre sandsynligt med en ulv (den skulle forvirre sig langt mere på afveje og igennem områder der er tæt nok beboede til at en elg nok vil føle sig udemærket tilpas, men en normal ulv ville undgå det, men i princippet kunne det vel lade sig gøre omend det er meget usandsynligt!

Jeg stemmer også "husky- eller schæferblanding" (eller en ræv eller en maine coon kat :blink:) på de billeder hvor man kan se der er tale om en hund og "busk" på de billeder hvor der er tale om en uidentificerbar grå klat :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror desværre også danmark er for lille. Der sidder for mange sukker-afvisende-pylre-speltmødre derude til at ulve kunne få lov til at gå frit. De er ellers velkomne her hos mig i sønderborg (ulvene altså) her er fede vilde kaniner på hvert et gaadehjørne og masser af vildt i skoven.

 

Nå ok, du vil alligevel ikke have speltmødrene rendende? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke at det er så usandsynligt når man tænker på hvor sky et kræ det er...

 

og lige et link som jeg smed i A&O i går Observationer af Ulv (Canis lupus) - Fugleognatur.dk

 

Jeg kan godt lide at observationen ikke er kvalitetssikret endnu :blink:

 

Jeg forstår ikke helt den kommentar, der er til observationen d. 6/10. Er der en, der har set en ulv i 2011, og man har sidenhen set spor, men det er først nu, hvor der er andre, der har taget billeder, at observationen fra 2011 bliver taget lidt mere seriøst?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt lide at observationen ikke er kvalitetssikret endnu :blink:

 

Jeg forstår ikke helt den kommentar, der er til observationen d. 6/10. Er der en, der har set en ulv i 2011, og man har sidenhen set spor, men det er først nu, hvor der er andre, der har taget billeder, at observationen fra 2011 bliver taget lidt mere seriøst?

Året er rettet nu...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså at det er den mutte! Selvom ejeren mener at "ulven" er mere brun (beskidt) end Bossi. Bliver sådan lidt træt af at hun kategorisk afviser at det er hendes hund, med den begrundelse at zoologer er 98% sikre på at det er en ulv. Jeg ville så tage de resterende 2%'s håb og fise op og kigge efter hunden.

 

Det ville være fantastisk at have ulve i Danmark. Desværre er jeg enig med de andre pessimister om, at der hverken er areal eller hjerterum til ulve herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså at det er den mutte! Selvom ejeren mener at "ulven" er mere brun (beskidt) end Bossi. Bliver sådan lidt træt af at hun kategorisk afviser at det er hendes hund, med den begrundelse at zoologer er 98% sikre på at det er en ulv. Jeg ville så tage de resterende 2%'s håb og fise op og kigge efter hunden.

 

Det ville være fantastisk at have ulve i Danmark. Desværre er jeg enig med de andre pessimister om, at der hverken er areal eller hjerterum til ulve herhjemme.

 

På et af de billeder der vises som dokumentation synes jeg det ser ud til at "ulven" har et halsbånd på. Hvis en ulv virkelig har et halsbånd på er der sansynligvis en radiosender i halsbåndet, og så skulle den sag hurtigt være afklaret.

Malamutter er hårdføre hunde, jeg tror det er den malamut der er bortløbet.

 

Hvis ulve virkelig indvandrer til Danmark vil det ske sydfra. Selv om en ulv kan svømme over Limfjorden, skal der noget til at den gør det. Der hvor Limfjorden er smallest er der bebyggelse, der ville den ikke svømme over. Derfor mener jeg at Nordjylland, bortset fra en række øer (strengt taget er Vendsyssel jo en ø...) nok ville være et af de sidste steder ulve bosætter sig, og under alle omstændigheder ville chancen for en observation undervejs dertil være meget stor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...