Hop til indhold

Er ulven tilbage?


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 395
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Alligevel pænt stor hvis den er ca. en meter "høj" :hmm:(ca. 35-40 cm højere i ryggen end en Malamut)....

 

De ulve jeg har set i fangeskab har da været sådan nogle små kræ :lol:

De største ulve der kan opstøves her på kloden er valley ulven der rumsterer rundt i canada og alaska, og en anden anderart der tøffer rundt i de russiske nordskove (mener der var blevet indberettet en på 100 kg:shock:) og bliver knap 2 meter i længden, tror dog næppe der er tale om sådan en fætter, ellers er det ikke sjovt at gå rundt i klitplantagerne længere..:mrgreen:

 

Det er meget udbredte ulvearter man ofte ser i haverne, de er nemmest til at få unger på, og det er det der giver kunder i butikken...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Nå ja nu ser folk den jo alle steder..

Jeg tror slet ikke på der er en ulv, medmindre nogen har smidt den af..Hvor skulle den vide fra at man kan gemme sig heroppe?

Det er vel den puma der huserede heroppe for nogle år siden, som nu er blevet voksen og er flyttet vest på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
det billede er altså stadig en ræv i min verden..
JA det ligner en ræv... Og der sker noget meget mærkeligt med folks kameraer når de fotograferer den..Ligesom Loch ness uhyret udsender den vibrationer så alle billeder bliver usandsynligt slørede

 

Tænker at når det bliver vinter så flytter den herop i nærheden..Mon det ikke rygtes i de kredse (ræve og ulve snakker vel sammen??) at jeg sætter foder ud til rævene..Vi kan nok godt huse en ulv eller 2 :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

JA det ligner en ræv... Og der sker noget meget mærkeligt med folks kameraer når de fotograferer den..Ligesom Loch ness uhyret udsender den vibrationer så alle billeder bliver usandsynligt slørede

 

Tænker at når det bliver vinter så flytter den herop i nærheden..Mon det ikke rygtes i de kredse (ræve og ulve snakker vel sammen??) at jeg sætter foder ud til rævene..Vi kan nok godt huse en ulv eller 2 :mrgreen:

 

Hmm, tror nu ikke det er en ræv, dette er et af de billeder der er taget af "ulven", som er inde på Fugleognatur.dk:

 

Ulv (Canis lupus) - Foto/billede fra Hanstholm Vildtreservat taget af Karl Emil Andersen - Fugleognatur.dk

 

Det ligner imo ikke en ræv - men sige, at det er en ulv derudfra? Det synes jeg ikke man kan :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Jeg synes stadig det ligner en hund..Det er nok en af de der tjekkiske ulvehundedimser vi så i Slovakiet..eller var det slovakiske et eller andet..Dem kunne de godt have bildt mig ind var en ulv :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ud fra de sidste billeder, skulle man mene, at Bossies ejer burde kunne sige, om det er den eller ej :hmm:Jeg synes det ligner en ulv, men jeg synes også, at sådan noget er spændende - om end jeg ikke lader Sif gå fri, når vi skal derop i sommerhus om et par uger :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
[ATTACH=CONFIG]97515[/ATTACH]

 

Nu har han selvfølgelig de helt forkerte farver, men hvis han blev "ulve farvet", så tror jeg da også jeg ville kunne bilde et par stykker ind at han var en ulv på det her billede........

FOlk ville slet ikke se farven...

JEg havde ellers ikke planer om at fortælle det her fordi det er så skørt som noget kan være..

Forleden dag kom politiet forbi (ja jo dem elsker jeg jo som bekendt)..Af en eller anden grund så KAN de nordjyske strissere bare ikke snakke ordentligt

"Vi har fået en anmeldelse om at du har løver??"

Ja..det har jeg...vil du se dem?

"NEj tak.. MAn må ikke have løver i fangenskab i DK"

Øh nå jeg er ligeglad..De går løse rundt..vil du med ind?

"ellers tak.."

Nu kunne jeg se han var blevet usikker og lige der slog det mig at han var seriøs...

HAn siger så " Har du set en ulvelignende ulv her i området?"

Er ulve ikke altid ulvelignende? nej desværre men jeg ved der er en grævling ovre i skoven?

"Den er meget lys"

En hund? Jeg tror altså at hvis der er en ulv ville jeg have set den..JEg ved hvor alle de andre dyr, hjorte, ræve, harer, grævling osv er.. Og naboernes hunde der rende løse.

" Det er ikke en hund eller en ræv. Halen er forkert"

Lige i det øjeblik kommer Bolt styrtende rundt om hjørnet med Heartbeat højt gøende lige i hælene. Strisseren får så kæmpe store øjne at jeg tror de vil poppe ud og hånden ryger ned til lommen. Jeg er fandme sikker på han ville skyde dem begge 2.

JEg lukkede begge kræ ind. Gloede på ham og sagde "Løver?? Ulve?? My God har I ikke andet at foretage jer..Idioter!" og så skred jeg.. Han blev stående et stykke tid og så gik han..

 

Men helt ærligt? Det viser jo bare hvor sensationslystne folk er når de tror de ser noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåja, der er også det her, hvor hovedet er løftet...:

 

ulv(2).jpg

 

Ja, og hvor det ser ud til at "ulven" har halsbånd på.

 

Jeg ville godt se nogen af de "ulvejægere" deltage i en test, hvor man stiller en schæfer, en husky, en malamut, en tjekkisk ulvehund, en grønlandsk slædehund, (suppler selv listen med flere hunderacer/blandinger) og en ulv. Find ulven!

 

Forfatteren Jack London formåede jo at få en tam ulv med en af de der berømte lagkagelignende floddampere ved villigt at fortælle alle og enhver at det var en schæfer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, nu er ulven så set i et nordjysk villakvarter.

 

Nu er ulven set i nordjysk villakvarter

 

 

20-25 cm højere end en Broholmer?! Hmm, ikke umiddelbart karakteristisk for ulve, ej heller at færdes i villa kvarterer tæt på mennesker. Om der er en i nationalparken, skal jeg ikke kunne sige. Men det var ikke, efter min overbevisning, en ulv i villa kvarteret.

Link til indlæg
Del på andre sites

20-25 cm højere end en Broholmer?! Hmm, ikke umiddelbart karakteristisk for ulve, ej heller at færdes i villa kvarterer tæt på mennesker. Om der er en i nationalparken, skal jeg ikke kunne sige. Men det var ikke, efter min overbevisning, en ulv i villa kvarteret.

 

Det var også min tanke...Vi nærmer os måske de 5 fjer, som er blevet til en elefant :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også min tanke...Vi nærmer os måske de 5 fjer, som er blevet til en elefant :blink:

 

Der begynder i hvert fald at gå sport i at se den. Håber faktisk ikke det er en ulv i nationalparken, når folk allerede nu ser den allevegne. Den kommer til at få skylden for alle mulige og umulige forseelser, indtil der bliver åbnet op for en heksejagt på den (de må gerne skydes hvis den udgør en "fare"). Vi er ikke nået en sk** længere, øv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der begynder i hvert fald at gå sport i at se den. Håber faktisk ikke det er en ulv i nationalparken, når folk allerede nu ser den allevegne. Den kommer til at få skylden for alle mulige og umulige forseelser, indtil der bliver åbnet op for en heksejagt på den (de må gerne skydes hvis den udgør en "fare"). Vi er ikke nået en sk** længere, øv!

 

Det lyder også helt hen i vejret med, at det skulle være en ulv. Tror mere på, at det er en hund.

Ja, mennesker er nogle mærkelige nogle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...