Hop til indhold

Er ulven tilbage?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Mennesker har en indbygget Autocomplete funktion. Hvis man søger en ulv, ser man en ulv. En anden person der søger efter en bortløbet malamut, ser en malamut. Uanset om det de så i sidste ende var det samme.

20% større end en broholmer forekommer mig at være rigeligt stort til at væe en ulv.

Mht til ornitologerne og deres evner til artsbestemmelse, så er den uovertruffet når det gælder fugle. De kan deres kram, og bliver de ramt i hovedet af en fugleklat, kan de øjeblikkeligt identificere afsenderens art, alder og køn. Men de er nørdede, bevæger de sig udenfor fugleverdenen mister de hjemmebanefordelen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • Svar 395
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er så harm over at ejeren (af Bossi) ikke har gjort mere. Ikke har presset på for at få lov at søge området igennem, men bare har ladet stå til og tro at myndighederne nok skulle finde ud af om det var hendes hund. Nu vil chippen nok afgøre om det er den stakkels hund der har lidt sultedøden:cry:

 

 

Hvor ved vi fra at de ikke har forsøgt at for klarhed om det var deres hund??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så harm over at ejeren (af Bossi) ikke har gjort mere. Ikke har presset på for at få lov at søge området igennem, men bare har ladet stå til og tro at myndighederne nok skulle finde ud af om det var hendes hund. Nu vil chippen nok afgøre om det er den stakkels hund der har lidt sultedøden:cry:

 

I øjeblikket søger man efter Bossie i/ved en nordjysk skov (Galten skov), hvor man med sikkerhed har set en mutte. Usikkerheden består i om det er Bossie eller en anden. Der er blevet lavet en safetyzone og etableret støttefodring så man håber snart at kunne fange den hund der under alle omstændigheder er deroppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så harm over at ejeren (af Bossi) ikke har gjort mere. Ikke har presset på for at få lov at søge området igennem, men bare har ladet stå til og tro at myndighederne nok skulle finde ud af om det var hendes hund. Nu vil chippen nok afgøre om det er den stakkels hund der har lidt sultedøden:cry:

 

Lidt grov udtalelse..

 

Synes at, når man ser facebook-siden, at ejeren ligger rigtig mange timer og kræfter i at finde sin hund.

Og hvordan i alverden skal man søge området igennem? 244 km2

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt grov udtalelse..

 

Synes at, når man ser facebook-siden, at ejeren ligger rigtig mange timer og kræfter i at finde sin hund.

Og hvordan i alverden skal man søge området igennem? 244 km2

 

I øjeblikket søger man efter Bossie i/ved en nordjysk skov (Galten skov), hvor man med sikkerhed har set en mutte. Usikkerheden består i om det er Bossie eller en anden. Der er blevet lavet en safetyzone og etableret støttefodring så man håber snart at kunne fange den hund der under alle omstændigheder er deroppe.

 

Hvor ved vi fra at de ikke har forsøgt at for klarhed om det var deres hund??

 

På facebookgruppen kunne man læse om det postyr der var da "ulven" blev set, og ejeren afviste at det kunne være Bossi, og skrev i øvrigt at hun satte sin lid til at myndighederne ville finde ud af om det var hendes hund. Flere brugere forsøgte at analysere billederne af "ulven" og stillede uddybende spørgsmål, som aldrig blev besvaret.

 

Nogenlunde samtidig meldte jeg mig ud af gruppen...... Men nu var jeg så inde og kigge igen, og eftersom der ikke er nyt om Thy, går jeg ikke ud fra at der er brugt mere krudt på det område.

 

Jeg ved godt at det er et stort område, men man kunne jo have brugt et par dage på at rende rundt og kalde lidt - uanset hvad myndighederne ville sige til det. Var det min hund, kan jeg garantere for at det var dét jeg havde gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

På facebookgruppen kunne man læse om det postyr der var da "ulven" blev set, og ejeren afviste at det kunne være Bossi, og skrev i øvrigt at hun satte sin lid til at myndighederne ville finde ud af om det var hendes hund. Flere brugere forsøgte at analysere billederne af "ulven" og stillede uddybende spørgsmål, som aldrig blev besvaret.

 

Nogenlunde samtidig meldte jeg mig ud af gruppen...... Men nu var jeg så inde og kigge igen, og eftersom der ikke er nyt om Thy, går jeg ikke ud fra at der er brugt mere krudt på det område.

 

Jeg ved godt at det er et stort område, men man kunne jo have brugt et par dage på at rende rundt og kalde lidt - uanset hvad myndighederne ville sige til det. Var det min hund, kan jeg garantere for at det var dét jeg havde gjort.

 

På baggrund af udseendet, right? Dyr i Thy - mørk i hovedet, Mutten - hvid i hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

På baggrund af udseendet, right? Dyr i Thy - mørk i hovedet, Mutten - hvid i hovedet.

 

Njaeh, dyr i Thy var mørkere end hun umiddelbart syntes Bossi er (var). Der var nogle specifikke spørgsmål omkring halen, som man kunne se ret godt på "ulven", og de spørgsmål er fortsat ubesvarede af Bossi's ejer. Dels kan billeder snyde, dels kan skidt jo på afstand godt se ud som "farve".

 

Uanset hvad, håber jeg snart at der er en afklaring - på begge sager!

Link til indlæg
Del på andre sites

Njaeh, dyr i Thy var mørkere end hun umiddelbart syntes Bossi er (var). Der var nogle specifikke spørgsmål omkring halen, som man kunne se ret godt på "ulven", og de spørgsmål er fortsat ubesvarede af Bossi's ejer. Dels kan billeder snyde, dels kan skidt jo på afstand godt se ud som "farve".

 

Uanset hvad, håber jeg snart at der er en afklaring - på begge sager!

 

Det er afklaret

Den afdøde var ikke chippet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Når/hvis der en ulv, er der sandsynligvis flere.

 

At man ikke ser "dem", er der intet mysteriøs i. Ulve tilpasser sig omgivelserne og har udviklet sig ved gennem oplæring af kuld, at være mester i at omgive og tilpasse sig menneskets miljø.

 

Har selv haft en mærkelig oplevelse i naturen med min lille hund ved en bro kl. 3 om natten i udkanten af en skov. Hvorefter jeg konkluderede, der var mere i den danske natur end man ved af. Det var reaktion på rovdyr. Jeg kan udelukke den normale fauna.

 

Min lille hund har kun vist den samme reaktion på en ophidset Berner, der sprang kæden og jagtede den.

 

Uanset hvad dyret var for et, stod det ca. 20 meter foran os.

 

Har talt med en vildt plejer, der mistede et halvt udlagt dyr sporløst uden at det kom på kammeraet i samme område for over et halvt års tid siden. Så vidt jeg husker korrekt.

 

Menneskets hjerne leder efter detaljen. Derfor skal man tage indrapporteringer med et gran salt.

Redigeret af Morten_p
Link til indlæg
Del på andre sites

I Norge er der en del enlige han-ulve der strejfer langt omkring, hvis det er en ulv gætter jeg nok mest på sådan en enlig strejfer.

 

Men hvordan er den komme ttil Vendsyssel? Det er for langt at svømme, og jeg tvivler på at den har taget Stena Line. Medmindre... hvis der er tale om en ulv, bør man ikke være blind for at der kan være tale om et dyr der har levet ulovligt i fangenskab. Der er jo nogen der er til eksotiske kæledyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan er den komme ttil Vendsyssel? Det er for langt at svømme, og jeg tvivler på at den har taget Stena Line. Medmindre... hvis der er tale om en ulv, bør man ikke være blind for at der kan være tale om et dyr der har levet ulovligt i fangenskab. Der er jo nogen der er til eksotiske kæledyr.

Kunne ellers være ret sejt, hvis den lige havde taget færgen :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan er den komme ttil Vendsyssel? Det er for langt at svømme, og jeg tvivler på at den har taget Stena Line. Medmindre... hvis der er tale om en ulv, bør man ikke være blind for at der kan være tale om et dyr der har levet ulovligt i fangenskab. Der er jo nogen der er til eksotiske kæledyr.

 

Hovsa - det var en kommentar til Morten P, at fordi der er en, så betyder det slet ikke, at der er flere, han skriver, når der er en, så er der sandsynligvis flere, jeg er uenig, det kan sagtens være en enlig (selvom Jylland er øde, så er det stadig imponerende, hvis den har holdt sig uset hele vejen op)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hovsa - det var en kommentar til Morten P, at fordi der er en, så betyder det slet ikke, at der er flere, han skriver, når der er en, så er der sandsynligvis flere, jeg er uenig, det kan sagtens være en enlig (selvom Jylland er øde, så er det stadig imponerende, hvis den har holdt sig uset hele vejen op)

Du vil blive chokeret over hvor mange danskere der er naturblinde, enten fordi de larmer mere end en stiv elefant i en glasbutik når de er ude i skovene/plantagerne. Eller også ved de simpelthen ikke hvad de skal se efter og hvor. Lad os tage et rovdyr der er normal at finde her i dk som grævlingen, hvor mange har set sådan en i live og ikke bare splattet ud på hovedvejen?? Eller sæler i fjordene for den sags skyld?? Nå nok om det, vil ikke rode rundt mere i det da jeg selv er en af de naturblinde danskere..:genert:

 

Tilbage til den store stygge ulv i vestjylland, så hørte jeg en spænende teori i radionen om hvorfor den mon er afgået ved døden. En af radioværterne luftede nemlig tanken om at den er død af sult som følge af stress fordi der har været bunker af mennesker i nationalparken på det sidste. Jeg tvivler ikke på at der er plads til en ulv eller to i nationalparken, men det kræver at der laves nogle foranstaltninger omkring de aktive naturbrugere (dem der bruger naturen til sport på land og vand), for der er store problemer med rugepladser til vandfuglene ved vandet sø grundet kitesurfere i hobetal, og hvis den største sø i thy ligger øde så er der ikke noget fødegrundlag der...:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...