Gæst FrenchKiss Skrevet Oktober 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Hej, En i min omgangskreds hund har muligvis skab, det er ikke blevet konstateret endnu, først på tirsdag. Dyrlægen har sagt at h*n ikke skulle ændre nogle daglige vaner endnu. Men her er det så bare jeg tænker, skab smitter jo vildt meget. Der bliver stadig gået ture (dog i snor nu) ude i hundeskoven. Og der bliver gået ture sammen med en anden hund der ikke er smittet (de får åbenbart dog ikke lov til at røre hinanden). Hvis man ser hvad der står på netdyredoktor (Hvorfor får hunde skab? Skab smitter både direkte og indirekte. En hund kan blive smittet, hvis den er i direkte kontakt med en angrebet hund eller ræv. Indirekte kan en rask hund blive smittet via ting, som har været i berøring med en angrebet hund.) så ville jeg nok tage forholdsregler og undgå kontakt med andre hunde indtil jeg vidste hvad diagnosen var.. Er det kun mig der har det sådan? Altså at man ikke vil smitte andre unødigt, selvom det muligvis ikke er det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Oktober 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Nej, jeg ville da også tage mine forholdsregler, hvis min hund muligvis var smittet med skab, så den ikke unødigt smittede andre, indtil man var sikker på om det var det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
~Henriette~ Besvaret Oktober 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Jeg ville da bestemt også tage mine forholdsregler og holde min hund væk fra steder hvor jeg kunne risikere at der var en indirekte smitte.. Det kan være svært, men tænker at træer osv i skoven jo blot gør det nemmere?! Og jeg ville ikke gå ture med andre hunde eller lignende før jeg havde klar besked fra dyrlægen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Jeg ville nok også nærmest isolere min hund, hvis mistanken var der. Kun ture i snor, og absolut ikke sammen med andre hunde. Hvis det kun var tale om få age, ville jeg nok faktisk holde min hund i haven - hellere det end at ha' på samvittigheden at man smitter andre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrenchKiss Besvaret Oktober 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Så er det ikke mig der er helt væk.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
~Henriette~ Besvaret Oktober 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Jeg ville nok også nærmest isolere min hund, hvis mistanken var der. Kun ture i snor, og absolut ikke sammen med andre hunde. Hvis det kun var tale om få age, ville jeg nok faktisk holde min hund i haven - hellere det end at ha' på samvittigheden at man smitter andre. Lige præcis.. Det var også min tanke.. Med have til rådighed, så ville jeg også holde havehund i de få dage der er snakke om her.. Jeg ville simpelthen hade mig selv, hvis jeg efter noget tid fik af vide at andre hunde i området hvor jeg havde gået var blevet smittet med skab.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 En i min omgangskreds hund har muligvis skab, det er ikke blevet konstateret endnu, først på tirsdag. Dyrlægen har sagt at h*n ikke skulle ændre nogle daglige vaner endnu. Men her er det så bare jeg tænker, skab smitter jo vildt meget. Der bliver stadig gået ture (dog i snor nu) ude i hundeskoven. Og der bliver gået ture sammen med en anden hund der ikke er smittet (de får åbenbart dog ikke lov til at røre hinanden). Hvis man ser hvad der står på netdyredoktor (Hvorfor får hunde skab? Skab smitter både direkte og indirekte. En hund kan blive smittet, hvis den er i direkte kontakt med en angrebet hund eller ræv. Indirekte kan en rask hund blive smittet via ting, som har været i berøring med en angrebet hund.) så ville jeg nok tage forholdsregler og undgå kontakt med andre hunde indtil jeg vidste hvad diagnosen var.. Er det kun mig der har det sådan? Altså at man ikke vil smitte andre unødigt, selvom det muligvis ikke er det? Min allerførste forholdsregel ville være omgående at skifte dyrlæge, såfremt hunden ikke kan holde op med at bide i sig selv. For hvis det er tilfældet, så skal den omgående behandles. Men hvad er det ved din hunds opførsel, der giver dig mistanke om skab? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrenchKiss Besvaret Oktober 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Min allerførste forholdsregel ville være omgående at skifte dyrlæge, såfremt hunden ikke kan holde op med at bide i sig selv. For hvis det er tilfældet, så skal den omgående behandles. Men hvad er det ved din hunds opførsel, der giver dig mistanke om skab? Det er ikke min hund? Men den har kløet sig, og lidt andet. Der er i forevejen 4 tilfælde med skab i Albertslund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Vil godt lige vide om det er hunde, der kommer på Bjerget,syd for jernbanen eller evt ved søerne. Vandskisøen og den anden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrenchKiss Besvaret Oktober 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Vil godt lige vide om det er hunde, der kommer på Bjerget,syd for jernbanen eller evt ved søerne. Vandskisøen og den anden. Det er vestskoven, ved albertslund ridecenter. Den ene hund kommer primært kun i den del af skoven - hundeskoven. Jeg ved ikke med de andre tilfælde.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Tak for svaret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Oktober 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Den ene af mine 9 hunde har haft skab, den smittede ikke de andre, så det kræver altså lidt at blive smittet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts