Hop til indhold

Hvad skal man gøre og kan man gøre noget ?


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Ved du hvad? Jeg synes faktisk det er lidt omvendt

 

Stella beder om råd til en situation hun som udgangspunkt kun fortæller halvdelen af. Man giver så sit bedste bud der. som sædvanligt fristes jeg til at sige, ikke kan bruges til noget som helst. Lidt efter lidt kommer der så mere frem som kaster mere lys over situationen.

Det er jo som Howlucky skriver, ingen instanser kan åbenbart hjælpe, Stella tør ikke, hvad så med at give andre muligheden?

Hårdt? Muligvis for Stella, men helt sikkert for den unghund hun beskriver lever i vanrøgt (står i lort og har diarre)

 

For mig er det primære at nu sidder en masse af os og har ondt af en hund vi ikke har skyggen af chance for at prøve at hjælpe! Se det synes jeg er hårdt.

 

Jeg har tilbudt at forsøge at få nogle hundevenner derud evt under påskud at være faret vild. De kunne såmænd også ville sælge noget, hvad ved jeg? Men nu skal vi bare glemme det fordi Stella føler sig jagtet, trådt på, stødt eller andet. Det er ikke i orden i min bog.

 

Så lad os lade være med at træde på nogen! Det hjælper ingen, at blive trådt på/træde på. Og da slet ikke hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 151
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg synes altså at I (både du og andre) er lidt rigeligt hårde ved Stella her :cry: Hvis manden er aggressiv og endda ikke forstår dansk er det da ikke særlig hensigtsmæssigt at Stella selv tropper op på stedet? Der må være andre løsninger end at Stella skal have et par på kassen og miste kontakten til sin familie (igen) :vedikke:

Jeg ved sgutte.....jeg synes, at det gik over i ord ord ord i stedet for handling, og så er det vel meget godt, at nogen gør opmærksom på netop dét?

 

Men jeg giver dig helt ret i, at der er andre løsninger, for det er af forskellige grunde nok ikke en mulighed, at Stella selv tager affære. Men ingen af disse forslag er blevet overvejet, synes jeg. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lad os lade være med at træde på nogen! Det hjælper ingen, at blive trådt på/træde på. Og da slet ikke hunden.

Der er ingen, der træder på nogen. Når du har været herinde noget længere, vil du opdage, at alles hjerter banker for hundene og at folk faktisk ikke er specielt optaget af at komme til at træde på nogen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, må åbenbart ikke lægge link ind endnu, så det bliver en lidt kringlet forklaring: Søg i google: alle dyrs ret. Gå ind på nummer tre søgesvar (den hedder noget med dyr og 009).

Her finder du kontaktoplysningerne til "Alle Dyrs Ret", startet af Axel Sørensen, bedre kendt som "Sheriffen" (og for at være fortaler for selvtægt, når det kommer til udsatte dyr). I den grad en handlingens mand. Jeg ville helt sikkert prøve med dem!

God idé! Men som du kan se, så er der faktisk ingen respons på de gode idéer. Kun "hvor er det sørgeligt". Og JA, det er s'gu sørgeligt - for hunden! Ingen får en chance for at hjælpe den, hvis vi herinde blot skal indskrænke os til at sidde og græde i takt. Det hjælper ikke rigtigt den hund.

 

Ninjamor kom også med et rigtigt godt forslag om, at nogle andre kunne "komme forbi og tage affære", men - ingen reaktion.

 

Det er SÅ frustrerende. Arme stakkels hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh gud fader i himlen, det her bliver nok mit sidste indlæg på hundeforum !!

 

Der er desværre sket noget med Tjaldur og har grædt i et døgn snart, derfor har jeg ikke taget stillig til noget som helst.

 

Jeg startede ikke med at skrive det hele i hver eneste detalje af risiko for at nogen fra familien ville finde det, alt man skriver herinde kan jo goggels så lidt som ingenting, så håbede at lidt oplysninger ville være nok, det er det så ikke.

 

 

Jeg kan hellere ikke SIGE 100 '% om manden jeg ringede til gjorde noget, jeg TROR det dog ikke. Jeg har ikke snakket med min familie i 2 uger, så ved ikke hvordan det ser ud med hunden nu.

 

Men hvis der er nogen af jer der mener jeres tilbud med at gøre det med at køre ud og sige de er farvet vild, what ever, så skriv til mig privat. Jeg ønsker faktisk os kun at hjælpe hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan

Hvis man er vidne til ulovligheder skal man henvende sig til politiet.I denne tråd foregår ulovligheder idet man opfordre til kriminalitet. Man kan ikke betragte denne opfordring som civil ulydighed. I teorien kan denne opfordring ramme hver eneste borger i Danmark alene udfra rygtesmede på dette forum.I bedste tilfælde belaster man systemet. Jeg henstiller til videre kommunikation foregår i privat regi. Tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man er vidne til ulovligheder skal man henvende sig til politiet.I denne tråd foregår ulovligheder idet man opfordre til kriminalitet. Man kan ikke betragte denne opfordring som civil ulydighed. I teorien kan denne opfordring ramme hver eneste borger i Danmark alene udfra rygtesmede på dette forum.I bedste tilfælde belaster man systemet. Jeg henstiller til videre kommunikation foregår i privat regi. Tak.

 

Velkommen til, måske...

 

Kommer du sådan lige forbi, melder dig som bruger og starter din løbebane herinde med at henstille. Hvad får dig dog til det?

 

Tilføjelse: Og hvilken kriminalitet er det forresten du synes der opfordres til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man er vidne til ulovligheder skal man henvende sig til politiet.I denne tråd foregår ulovligheder idet man opfordre til kriminalitet. Man kan ikke betragte denne opfordring som civil ulydighed. I teorien kan denne opfordring ramme hver eneste borger i Danmark alene udfra rygtesmede på dette forum.I bedste tilfælde belaster man systemet. Jeg henstiller til videre kommunikation foregår i privat regi. Tak.

Jamen dog. Mon ikke du skulle læse samtlige indlæg igen? Måske noget vil gå op for dig og du vil se anderledes på tingene.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man er vidne til ulovligheder skal man henvende sig til politiet.I denne tråd foregår ulovligheder idet man opfordre til kriminalitet. Man kan ikke betragte denne opfordring som civil ulydighed. I teorien kan denne opfordring ramme hver eneste borger i Danmark alene udfra rygtesmede på dette forum.I bedste tilfælde belaster man systemet. Jeg henstiller til videre kommunikation foregår i privat regi. Tak.

Og hvem søren er du så, siden du føler dig nødsaget til at starte med at henstille til, at vi kommunikerer privat? Hvad er grunden til, at du vælger at starte din tid på forum sådan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man er vidne til ulovligheder skal man henvende sig til politiet.I denne tråd foregår ulovligheder idet man opfordre til kriminalitet. Man kan ikke betragte denne opfordring som civil ulydighed. I teorien kan denne opfordring ramme hver eneste borger i Danmark alene udfra rygtesmede på dette forum.I bedste tilfælde belaster man systemet. Jeg henstiller til videre kommunikation foregår i privat regi. Tak.

 

Undskyld, men :lol: Og velkommen til forum, da. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvad? Jeg synes faktisk det er lidt omvendt

 

Stella beder om råd til en situation hun som udgangspunkt kun fortæller halvdelen af. Man giver så sit bedste bud der. som sædvanligt fristes jeg til at sige, ikke kan bruges til noget som helst. Lidt efter lidt kommer der så mere frem som kaster mere lys over situationen.

Det er jo som Howlucky skriver, ingen instanser kan åbenbart hjælpe, Stella tør ikke, hvad så med at give andre muligheden?

Hårdt? Muligvis for Stella, men helt sikkert for den unghund hun beskriver lever i vanrøgt (står i lort og har diarre)

 

For mig er det primære at nu sidder en masse af os og har ondt af en hund vi ikke har skyggen af chance for at prøve at hjælpe! Se det synes jeg er hårdt.

 

Jeg har tilbudt at forsøge at få nogle hundevenner derud evt under påskud at være faret vild. De kunne såmænd også ville sælge noget, hvad ved jeg? Men nu skal vi bare glemme det fordi Stella føler sig jagtet, trådt på, stødt eller andet. Det er ikke i orden i min bog.

 

I starten kom der kun de sædvanlige råd om DB, politiet osv. som Stella ikke ser som en mulighed, hvorefter Stella blev skudt i skoene at hun selv burde tage affære når hun ikke ville benytte de "almindelige" veje og DET synes jeg ikke er i orden, ikke når manden er aggressiv og der er risiko for at Stella mister kontakten til sin familie. Efterfølgende kom nogle rigtig gode råd (efter at Stella var hoppet af), som jeg håber at Stella gør brug af, bl.a. dit eget om at give info videre så nogen kunne tage en snak med manden og om at kontakte Axel. Nogle gange er det bare lidt for nemt at sidde i sin varme stue og pådutte andre hvad de skal gøre, uden egentlig at vide hvad det vil have af konsekvenser for vedkommende. Til tider er det jo ikke alt man kan skrive herinde, det er trods alt et offentligt forum og ingen, hverken Stella eller hunden, har glæde af at Stella bliver dunket oven i hovedet :cry:

 

Jeg ved sgutte.....jeg synes, at det gik over i ord ord ord i stedet for handling, og så er det vel meget godt, at nogen gør opmærksom på netop dét?

 

Men jeg giver dig helt ret i, at der er andre løsninger, for det er af forskellige grunde nok ikke en mulighed, at Stella selv tager affære. Men ingen af disse forslag er blevet overvejet, synes jeg. :vedikke:

 

Det ved vi jo ikke, jeg kan godt forstå hvis Stella ikke har lyst til at skrive alt her, både hendes familie taget i betragtning og den medfart hun får når hun søger råd :cry:

 

 

Hvis man er vidne til ulovligheder skal man henvende sig til politiet.I denne tråd foregår ulovligheder idet man opfordre til kriminalitet. Man kan ikke betragte denne opfordring som civil ulydighed. I teorien kan denne opfordring ramme hver eneste borger i Danmark alene udfra rygtesmede på dette forum.I bedste tilfælde belaster man systemet. Jeg henstiller til videre kommunikation foregår i privat regi. Tak.

 

:lol: Velkommen til :mrgreen: Du skal nok blive et sjovt indslag, både dit profilnavn og dit første indlæg taget i betragtning :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvis man er vidne til ulovligheder skal man henvende sig til politiet.I denne tråd foregår ulovligheder idet man opfordre til kriminalitet. Man kan ikke betragte denne opfordring som civil ulydighed. I teorien kan denne opfordring ramme hver eneste borger i Danmark alene udfra rygtesmede på dette forum.I bedste tilfælde belaster man systemet. Jeg henstiller til videre kommunikation foregår i privat regi. Tak.

 

Skal det forstås sådan at opfordring til kriminalitet er okay, så læge det foregår i det skjulte?

 

Jeg anser det i den grad også for problematisk, når selvbestaltede betjente tager loven i egen hånd og f.eks. stjæler hunde eller tæver formodede narkohandlere på baggrund af rygter...men jeg forstår også dem der tager sagen i egen hånd og tager sig af ulovligheder når politiet ikke gider hjælpe(og det sker desværre at de fejer en af når man ringer ind)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal det forstås sådan at opfordring til kriminalitet er okay, så læge det foregår i det skjulte?

 

Jeg anser det i den grad også for problematisk, når selvbestaltede betjente tager loven i egen hånd og f.eks. stjæler hunde eller tæver formodede narkohandlere på baggrund af rygter...men jeg forstår også dem der tager sagen i egen hånd og tager sig af ulovligheder når politiet ikke gider hjælpe(og det sker desværre at de fejer en af når man ringer ind)...

Haha... Det er da meget snedigt et eller andet sted - det er ligesom med snyd... Det er kun træls, når man bliver opdaget...
Link til indlæg
Del på andre sites

I starten kom der kun de sædvanlige råd om DB, politiet osv. som Stella ikke ser som en mulighed, hvorefter Stella blev skudt i skoene at hun selv burde tage affære når hun ikke ville benytte de "almindelige" veje og DET synes jeg ikke er i orden, ikke når manden er aggressiv og der er risiko for at Stella mister kontakten til sin familie. Efterfølgende kom nogle rigtig gode råd (efter at Stella var hoppet af), som jeg håber at Stella gør brug af, bl.a. dit eget om at give info videre så nogen kunne tage en snak med manden og om at kontakte Axel. Nogle gange er det bare lidt for nemt at sidde i sin varme stue og pådutte andre hvad de skal gøre, uden egentlig at vide hvad det vil have af konsekvenser for vedkommende. Til tider er det jo ikke alt man kan skrive herinde, det er trods alt et offentligt forum og ingen, hverken Stella eller hunden, har glæde af at Stella bliver dunket oven i hovedet :cry:

 

Det ved vi jo ikke, jeg kan godt forstå hvis Stella ikke har lyst til at skrive alt her, både hendes familie taget i betragtning og den medfart hun får når hun søger råd :cry:

 

Det kommer ikke frem at manden f.eks. er aggressiv og ikke taler dansk før ind i indlæg 26... Vi kan altså ikke (Det tror jeg da ikke?) læse tanker nogen af os, og vi kan kun rådgive udfra hvad der bliver skrevet i tråden, og det synes jeg da bestemt ikke man kan bebrejde folk for.

Der er ingen der har anbefalet Stella at smutte derover og stå mutters alene og sige "Du er en ond mand, du mishandler din hund", og så ellers vente på han flipper ud på hende. Man kan sagtens tage en snak med ham, på mange andre måder. F.eks. ved at tage en ven med derud, eller ved at tage derud og forsøge at sætte sig ind i hans levevis og hans liv, og se om det er "med vilje" han behandler hunden ringe, eller fordi han ikke ved bedre (Polen er ikke ligefrem kendt for godt hundevelfærd). Jeg ville f.eks. nok tage derud med påskud om noget helt andet, og dreje snakken ind på hunden, og f.eks. spørge hvilken race det er, fortælle hvor smuk den er, og måske spørge ind til "Den ser ud til at have lidt dårlig mave?". Man kan sagtens aflæse mennesker, og hvis han fra start er røv ligeglad med hunden, så kan man jo reagere udfra det.

 

Og så påpeger jeg igen: Hunden er jo DØMT til IKKE at modtage nogen hjælp! Hvis det KUN kan være Stella der "kender til det", så er hele denne tråd, meningsløs! Hvis alt handling, i følge Stella, fører til familiekrise, så burde hun selv, uden nogen guidening fra os, kunne svare på spørgsmålet i overskriften, svaret er nemlig enkelt: Intet, du kan intet gøre, hvis ikke du selv er villig til at gøre noget.

 

Familien vil åbenbart blive anklaget, og så må man altså bare huske på at dette er et hundeforum, hvor folk brænder for hunde, og vil gøre alt for at hjælpe en hund i nød. Derfor kan man ikke vifte om sig med en hund i en dårlig situation, og så forvente at folk forstår at man læner sig tilbage og ikke gør noget(eller nok). Men vi er alle forskellige, hvis min familie ikke ville lade mig reagere på en mishandlet hund, så ville jeg ærligt slet ikke have kontakt med dem. Jeg kan slet ikke klare folk der ikke tager stilling, og som blot ser til når andre gør ondt ved vores verden. Tag ansvar (Den er til ALLE, hvis nogen skulle være i tvivl!).

 

Medfart, jeg kan virkelig ikke se nogen medfart i denne tråd, udover at folk beder om at der bliver gjort noget, at hun giver adresse osv... Jeg synes det er helt okay ikke at ville give den slags offentligt, og jeg forstår sagtens at man gerne holder ting privat, det er i mine øjne helt forståeligt, specielt når man som Stella har haft problemer med sin familie før. Men man kan ikke lade sådan en tråd, og så skyde alle de gode indlæg og råd der kommer ned, med "nye informationer".... I min verden bliver der bare fundet en masse "gode undskyldninger" for passivitet.

 

Se på Spilop, der tog ansvar, uanset konsekvensen, flere mennesker som Spilop, tak!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

I starten kom der kun de sædvanlige råd om DB, politiet osv. som Stella ikke ser som en mulighed, hvorefter Stella blev skudt i skoene at hun selv burde tage affære når hun ikke ville benytte de "almindelige" veje og DET synes jeg ikke er i orden, ikke når manden er aggressiv og der er risiko for at Stella mister kontakten til sin familie. Efterfølgende kom nogle rigtig gode råd (efter at Stella var hoppet af), som jeg håber at Stella gør brug af, bl.a. dit eget om at give info videre så nogen kunne tage en snak med manden og om at kontakte Axel. Nogle gange er det bare lidt for nemt at sidde i sin varme stue og pådutte andre hvad de skal gøre, uden egentlig at vide hvad det vil have af konsekvenser for vedkommende. Til tider er det jo ikke alt man kan skrive herinde, det er trods alt et offentligt forum og ingen, hverken Stella eller hunden, har glæde af at Stella bliver dunket oven i hovedet :cry:

 

 

 

Det ved vi jo ikke, jeg kan godt forstå hvis Stella ikke har lyst til at skrive alt her, både hendes familie taget i betragtning og den medfart hun får når hun søger råd :cry:

 

 

Jeg sender dig lige en privat besked, så jeg ikke får skrevet noget offentligt som jeg fortryder for jeg er nødt til at svare :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer ikke frem at manden f.eks. er aggressiv og ikke taler dansk før ind i indlæg 26... Vi kan altså ikke (Det tror jeg da ikke?) læse tanker nogen af os, og vi kan kun rådgive udfra hvad der bliver skrevet i tråden, og det synes jeg da bestemt ikke man kan bebrejde folk for.

 

Det er nok muligt. Til gengæld står der at Stella får problemer med sin familie hvis det bliver opdaget at hun har blandet sig og det er vel argument nok? Til at det ikke kan være hende selv der tropper op forstås, ikke at der ikke skal gøres noget så, men det er jo heller ikke det Stella siger, hun efterlyser bare hjælp til hvordan det kan gøres så hun ikke bliver klandret for det.

 

Der er ingen der har anbefalet Stella at smutte derover og stå mutters alene og sige "Du er en ond mand, du mishandler din hund", og så ellers vente på han flipper ud på hende.

 

Det handler nok om hvordan man læser indlæggene...

 

Man kan sagtens tage en snak med ham, på mange andre måder. F.eks. ved at tage en ven med derud, eller ved at tage derud og forsøge at sætte sig ind i hans levevis og hans liv, og se om det er "med vilje" han behandler hunden ringe, eller fordi han ikke ved bedre (Polen er ikke ligefrem kendt for godt hundevelfærd). Jeg ville f.eks. nok tage derud med påskud om noget helt andet, og dreje snakken ind på hunden, og f.eks. spørge hvilken race det er, fortælle hvor smuk den er, og måske spørge ind til "Den ser ud til at have lidt dårlig mave?". Man kan sagtens aflæse mennesker, og hvis han fra start er røv ligeglad med hunden, så kan man jo reagere udfra det.

 

Ja for hvis han har det temperament som Stella beskriver, så vil han helt sikkert synes at det er super lækkert at der kommer en ung pige og blander sig i hans liv... Ik'? :genert:

 

Og så påpeger jeg igen: Hunden er jo DØMT til IKKE at modtage nogen hjælp! Hvis det KUN kan være Stella der "kender til det", så er hele denne tråd, meningsløs! Hvis alt handling, i følge Stella, fører til familiekrise, så burde hun selv, uden nogen guidening fra os, kunne svare på spørgsmålet i overskriften, svaret er nemlig enkelt: Intet, du kan intet gøre, hvis ikke du selv er villig til at gøre noget.

 

Er vi ikke ude i lidt rigelig tolkning efter begrebet "kunstnerisk frihed" her? Hvor ser du at Stella ikke vil gøre noget somhelst? Som jeg læser Stellas indlæg, så efterlyser hun andre muligheder end de gængse og det skal være nogen hvor hun ikke kan sættes i forbindelse med det pga. familien. Du må da kunne se at det er en svær situation for hende?

 

Familien vil åbenbart blive anklaget, og så må man altså bare huske på at dette er et hundeforum, hvor folk brænder for hunde, og vil gøre alt for at hjælpe en hund i nød. Derfor kan man ikke vifte om sig med en hund i en dårlig situation, og så forvente at folk forstår at man læner sig tilbage og ikke gør noget(eller nok). Men vi er alle forskellige, hvis min familie ikke ville lade mig reagere på en mishandlet hund, så ville jeg ærligt slet ikke have kontakt med dem. Jeg kan slet ikke klare folk der ikke tager stilling, og som blot ser til når andre gør ondt ved vores verden. Tag ansvar (Den er til ALLE, hvis nogen skulle være i tvivl!).

 

Men selv om dette er et hundeforum og vi alle brænder for samme sag, så må man ikke glemme at der sidder mennesker bag skærmen! Og fordi DU hellere ville undvære din familie, så kan du ikke forvente at alle andre har det på samme måde. Nu er jeg heldigvis velsignet med en familie (far og mor, resten er ikke så vigtige, de synes at jeg er hundeskør i forvejen :cool:) som har samme holdning til hunde som jeg har, men ikke på vilkår om jeg ville undvære mine forældre med alt hvad det indebærer fordi jeg skal please nogle mennesker på et hundeforum! Og vi er jo ikke ude i enten/eller, der må være løsninger som kan tilgodese både hunden og Stella, som f.eks. Ninjamors tilbud om at sende en stafet...

 

Medfart, jeg kan virkelig ikke se nogen medfart i denne tråd, udover at folk beder om at der bliver gjort noget, at hun giver adresse osv... Jeg synes det er helt okay ikke at ville give den slags offentligt, og jeg forstår sagtens at man gerne holder ting privat, det er i mine øjne helt forståeligt, specielt når man som Stella har haft problemer med sin familie før. Men man kan ikke lade sådan en tråd, og så skyde alle de gode indlæg og råd der kommer ned, med "nye informationer".... I min verden bliver der bare fundet en masse "gode undskyldninger" for passivitet.

 

Nå, men JEG kan se at nogen får medfart. Er det så dig eller mig der er forkert på den? Eller handler det om hvordan man læser indlæggene og med hvilke øjne man ser? Kan der være flere nuancer end bare sort/hvid?

 

Hvis Stella bare ønskede at være passiv og lade hunden sejle sin egen sø, tror du så at hun havde oprettet denne tråd? Kunne det tænkes at hun rent faktisk gerne vil gøre hvad hun kan, men belært af sine tidligere dårlige erfaringer, så kan hun ikke benytte de gængse metoder? Hvad blev der af medmenneskeligheden? Gik det hele op i hund og i at være så "hundegod" som muligt?

 

 

Se på Spilop, der tog ansvar, uanset konsekvensen, flere mennesker som Spilop, tak!

 

Folk er forskellige og har forskellige forudsætninger, husk lige det!!!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok muligt. Til gengæld står der at Stella får problemer med sin familie hvis det bliver opdaget at hun har blandet sig og det er vel argument nok? Til at det ikke kan være hende selv der tropper op forstås, ikke at der ikke skal gøres noget så, men det er jo heller ikke det Stella siger, hun efterlyser bare hjælp til hvordan det kan gøres så hun ikke bliver klandret for det.

 

Hvis man ikke vil risikere problemer, så kunne man jo lade være at blande sig i første omgang? Der kommer altid problemer i forbindelse med denne her slags sager, specielt hvis familie er indblandet.

 

 

 

Det handler nok om hvordan man læser indlæggene...

Det gør det helt bestemt.

 

 

Ja for hvis han har det temperament som Stella beskriver, så vil han helt sikkert synes at det er super lækkert at der kommer en ung pige og blander sig i hans liv... Ik'? :genert:

Hun har allerede blandet sig i hans liv, han ved det bare ikke... Og nu er det ikke min erfaring at "aggressive mennesker" går rundt og er klar til at rive hovedet af folk hvert sekund, med lidt menneske-kending, kan man faktisk tale fornuftigt med de fleste mennesker. Og ellers er der faktisk gode måder, som f.eks. KimC har beskrevet, hvor man kan komme lidt ind i deres tanke gang osv... Man behøves bestemt ikke komme med en løftet pegefinger og være bedrevidende, for at hjælpe.

 

 

 

Er vi ikke ude i lidt rigelig tolkning efter begrebet "kunstnerisk frihed" her? Hvor ser du at Stella ikke vil gøre noget somhelst? Som jeg læser Stellas indlæg, så efterlyser hun andre muligheder end de gængse og det skal være nogen hvor hun ikke kan sættes i forbindelse med det pga. familien. Du må da kunne se at det er en svær situation for hende?

 

Og hun har fået en hel masse, rigtig gode forslag, og de fleste af dem har hun afvist blankt.

 

 

 

Men selv om dette er et hundeforum og vi alle brænder for samme sag, så må man ikke glemme at der sidder mennesker bag skærmen! Og fordi DU hellere ville undvære din familie, så kan du ikke forvente at alle andre har det på samme måde. Nu er jeg heldigvis velsignet med en familie (far og mor, resten er ikke så vigtige, de synes at jeg er hundeskør i forvejen :cool:) som har samme holdning til hunde som jeg har, men ikke på vilkår om jeg ville undvære mine forældre med alt hvad det indebærer fordi jeg skal please nogle mennesker på et hundeforum! Og vi er jo ikke ude i enten/eller, der må være løsninger som kan tilgodese både hunden og Stella, som f.eks. Ninjamors tilbud om at sende en stafet...

Nu har Stella aldrig beskrevet sin familie som en specielt "hundeskør" familie, tværtimod. Dertil handler det om holdning. Hvis folk ignorere en hund der bliver mishandlet, så ville jeg ærligt ikke gide spilde min tid på dem, heller ikke engang hvis det var min familie. Heldigvis er min familie en fyldt med gode hjerter, og jeg er opdraget af dem, derfor ved jeg at de aldrig ville bebrejde mig, selvom det betød dårligt naboskab for dem (Derfor har både de, og jeg meldt deres nabo f.eks.).

 

 

Nå, men JEG kan se at nogen får medfart. Er det så dig eller mig der er forkert på den? Eller handler det om hvordan man læser indlæggene og med hvilke øjne man ser? Kan der være flere nuancer end bare sort/hvid?

Næ bestemt ikke, men hvis man beder om gode råd, så må man tage det man kan få, og ikke sidde og afvise alt. Undskyld at vi kom med et godt forslag, hvis hun f.eks. havde skrevet i første indlæg at det ikke var en mulighed at kontakte manden fordi han var en ubehagelig type, så var hun jo sluppet for de forslag....

 

Hvis Stella bare ønskede at være passiv og lade hunden sejle sin egen sø, tror du så at hun havde oprettet denne tråd? Kunne det tænkes at hun rent faktisk gerne vil gøre hvad hun kan, men belært af sine tidligere dårlige erfaringer, så kan hun ikke benytte de gængse metoder? Hvad blev der af medmenneskeligheden? Gik det hele op i hund og i at være så "hundegod" som muligt?

Jeg har aldrig sagt at Stella ønskede at være passiv. Men hvis man vil gøre noget når det handler om mishandlede dyr så BLIVER det grimt, der er ALDRIG en "god løsning" hvor ingen bliver såret!

 

 

 

 

Folk er forskellige og har forskellige forudsætninger, husk lige det!!!

Det er helt klart, selvfølgelig er vi forskellige, men hvis man ikke engang vil ringe til DB for "de gør alligevel ikke noget", så synes jeg faktisk man er passiv.... Man må i det mindste gøre det man nu engang KAN!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...