Hop til indhold

Hvad skal man gøre og kan man gøre noget ?


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Det kunne godt være et god ide. Nej det er virkelig ikke meget læ, den burde have en ordenlig læskur med kurv og tæpper.

Og alligevel skrev du, at "Men ja nu er der intet at komme efter"?

 

For mig at se er der da så rigeligt at komme efter? En hund skal s'gu da ikke stå ude under et lille bliktag i den danske vinter....helt ærligt. Vil du have Luciente (?) til at sørge for den hund eller skal vi alle nøjes med at sidde og sige, at det vel nok er synd for den hund, der er udenfor - i sin egen tyndskid?

 

Vil du have hjælp frem til den hund, så grib chancen nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 151
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er det ikke at "pådutte" manden? Især hvis bopælen ikke kan ses fra vejen af?

 

Jeg ville da selv blive mopset over at finde en kasse med hundeting i efterlandt foran min dør. Det er somom, jeg er en elendig hundeejer. Så hellere spørge ham direkte(når man nu har kontakt med manden)om man skulle hjælpe med at opsætte et mindre læsted til hunden? Om han overhovedet er interesseret i at modtage hjælp til hunden.

 

Hvad ved jeg, det er ikke en nem situation. Man kan så nemt træde folk over tæerne, uden at mene noget ondt.

 

 

Ok, det ville jeg bestemt ikke selv blive mopset over, men det er jo som man tager det :vedikke:

 

 

Selvfølgelig ville det da være mest optimalt at spørge ham direkte, men nu har Stella ikke lyst til at konfrontere manden, og slet ikke når forholdet til familien er i klemme. Hvis manden skulle blive sur over en kasse med nogle tæpper og dækkener og en lille hilsen - så ville han vel også finde det fornærmende hvis Stella troppede op og spurgte om de ikke skulle bygge et læsted til hunden?

 

 

Med en kasse brugte tæpper og et varmt hundedækken kan Stella forblive anonym, og måske alligevel hjælpe hunden bare en smule, så den ikke fryser hele vinteren igennem. (selvom den hund slet ikke burde stå udenfor!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og synes da om manden bliver tøsefornærmet over hans evner som hundeejer bliver sat spørgsmålstegn ved må komme i anden række her. Alt hjælp til hunden må sq da komme nr et.

Synes også det er vigtigt, han bliver belært om, hvordan man holder hund i dk:)

Og stort skulderklap til luciente(og ninjamor) som tager ud og kigger på forholdene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke at "pådutte" manden? Især hvis bopælen ikke kan ses fra vejen af?

 

Jeg ville da selv blive mopset over at finde en kasse med hundeting i efterlandt foran min dør. Det er somom, jeg er en elendig hundeejer. Så hellere spørge ham direkte(når man nu har kontakt med manden)om man skulle hjælpe med at opsætte et mindre læsted til hunden? Om han overhovedet er interesseret i at modtage hjælp til hunden.

 

Hvad ved jeg, det er ikke en nem situation. Man kan så nemt træde folk over tæerne, uden at mene noget ondt.

 

Er han ikke det i dette tilfælde? ... Baseret på den info vi har fået? Er det bedre hunden fryser og er syg i fx. en uge mere indtil nogen kan trænge igennem til ham - uden at såre hans følelser - i stedet for at det bliver gjort noget NU, og manden får banket ind i knolden at sådan har man IKKE hund.. Eller andre dyr for den sags skyld?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Nu mente jeg heller ikke Stella skulle komme kørende med en fyldt trailer...

 

Men mere hvis en forening kom forbi eller en modig ukendt "sælger"/"turist"/"JV"/"indsamler", kunne komme med forslaget.

Der er ingen her, som ved overhovedet, om manden er modtagelig for en hjælpene hånd. Om han kan selv kan se problemet.

 

Et gammelt hel drivhus kunne fx være perfekt og nemt at sætte op. Det giver da i det mindste læ og hunden kan stadig fungere som en vagthund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Hmm jeg tænker bare, hvis han ikke kender de DK regler for dyrhold...

 

Så må han oplyses om det.

 

Jeg tænker bare, man skal passe på med at lave endnu mere skade/ballade end godt er. I væreste tilfælde kan uvedkommenes indblanding skade hunden endnu mere.

 

Manden skal selv være med på ideerne, ellers vil der ikke ske en dyt.

 

Det er bare min forstilling.... Kan jo tage fejl...

Link til indlæg
Del på andre sites

Også derfor dialog er vigtigt... Manden er jo foehåbentlig ikke bekendt med den danske måde at holde dyr på.

Løsningen bliver måske ikke at hunden komner ind i hjemmet at bo. Men hvis man på nogen måde kan hjælpe hunden OG samtidig få mandens øjne op for at dette liv, er ikke en hund værdig, oh vi herhjemme holder øje med hinanden - så synes jeg altså vi når langt!

Nogen gange må man bare acceptere, at man ikke kan flytte bjerge:) men det skal ikke afholde os fra at flytte de sten vi nu kan flytte!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og alligevel skrev du, at "Men ja nu er der intet at komme efter"?

 

For mig at se er der da så rigeligt at komme efter? En hund skal s'gu da ikke stå ude under et lille bliktag i den danske vinter....helt ærligt. Vil du have Luciente (?) til at sørge for den hund eller skal vi alle nøjes med at sidde og sige, at det vel nok er synd for den hund, der er udenfor - i sin egen tyndskid?

 

Vil du have hjælp frem til den hund, så grib chancen nu.

 

Nu synes jeg faktisk du skulle tage og slappe lidt af. Luicente kører derud i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

og nej rent lovmæssigt er der ikke noget at komme efter, hvis man føler de firkantede paragraffer, det er sådan set bare det jeg prøver på at sige.

 

Hvis manden fra dyreværnet har været derude og påduttet og godtaget hegn og bilvrag, så siger det jo også bare lidt om hvor lidt der er at komme efter, men jeg personligt synes jo det er hul i hovedet, men jeg prøver faktisk bare at være realistisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu skal jeg åbenbart snart føle mig kriminel, det er ikke mig der holder hund på den måde, hvis nogen skulle være i tvivl.

 

Jeg prøver faktisk bare at være lidt realistisk omkring det.

Man skal altid trampes på.

 

Men det er da også for dårligt at jeg ikke er 2 meter høj og 4 meter bred og har sparket døren ind derude og taget hunden på slæb, det er da også for galt at jeg ikke har truet dyreværet til at gøre noget og at jeg ikke har stillet op på direkte tv og sagt min mening.Det er da også helt hul i hovedet at jeg ikke bare dropper min familie pga en hund. Jeg må virkelig være et dårligt hundemenneske.

 

 

Men nu må jeg elendige hundemenneske forlade hundeforum og lade de dygtige komme til. Der er alligevel allerede 2 herinde der har overtaget, så nu hvor jeg alligevel bare har siddet på min fede røv og været passiv, så er der ingen grund til at forpeste jer mere med mine skriverier. Nu ville nogen så igen mene at jeg er barnligt fornærmet, andre ville mene det hele ikke skal handle om mig, men det må jeg så leve med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu skal jeg åbenbart snart føle mig kriminel, det er ikke mig der holder hund på den måde, hvis nogen skulle være i tvivl.

 

Jeg prøver faktisk bare at være lidt realistisk omkring det.

Man skal altid trampes på.

 

Men det er da også for dårligt at jeg ikke er 2 meter høj og 4 meter bred og har sparket døren ind derude og taget hunden på slæb, det er da også for galt at jeg ikke har truet dyreværet til at gøre noget og at jeg ikke har stillet op på direkte tv og sagt min mening.Det er da også helt hul i hovedet at jeg ikke bare dropper min familie pga en hund. Jeg må virkelig være et dårligt hundemenneske.

Du får lige sårn en her: :ae:

 

Har selv stået i ligende situation bare uden voldelige tendenser fra ejers side af, det nederen var bare at det var den bondemands hund som jeg arbejde for. Kræet var dybt ulykkelig, boede dog ude i maskinladen med en fodersæk og et tæppe, og fik mad og vand, og tørre tæsk når den havde været ude og føjte fra gårdspladsen af, haven måtte den ikke komme i for den ødelagde jo deres blomster. Den fik hvalpe efter jeg var stoppet med at arbejde der, gæt hvor de hvalpe blev født og voksede op..:megaked:

 

Selv dyrlægen der kom en gang i måneden kunne ikke gøre noget ved det, når de basale behov var opfyldt...:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får lige sårn en her: :ae:

 

Har selv stået i ligende situation bare uden voldelige tendenser fra ejers side af, det nederen var bare at det var den bondemands hund som jeg arbejde for. Kræet var dybt ulykkelig, boede dog ude i maskinladen med en fodersæk og et tæppe, og fik mad og vand, og tørre tæsk når den havde været ude og føjte fra gårdspladsen af, haven måtte den ikke komme i for den ødelagde jo deres blomster. Den fik hvalpe efter jeg var stoppet med at arbejde der, gæt hvor de hvalpe blev født og voksede op..:megaked:

 

Selv dyrlægen der kom en gang i måneden kunne ikke gøre noget ved det, når de basale behov var opfyldt...:damn:

 

 

Jamen det er det jeg prøver at sige, at der ikke er noget at gøre når de basale behov er opfyldt. Men så bliver jeg opfattet som en ligeglad passiv et eller andet. Selvom jeg faktisk bare prøver at være realistik omkring hvad der kan gøres og ikke gøres i det her land.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er det jeg prøver at sige, at der ikke er noget at gøre når de basale behov er opfyldt. Men så bliver jeg opfattet som en ligeglad passiv et eller andet. Selvom jeg faktisk bare prøver at være realistik omkring hvad der kan gøres og ikke gøres i det her land.

Altså hvis manden er uden for pædagogisk rækkevidde er jeg lidt i tvivl om hvad der kan hjælpe hunden til at få en mindre kummerlig tilværelse...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu skal jeg åbenbart snart føle mig kriminel, det er ikke mig der holder hund på den måde, hvis nogen skulle være i tvivl.

 

Jeg prøver faktisk bare at være lidt realistisk omkring det.

Man skal altid trampes på.

 

Men det er da også for dårligt at jeg ikke er 2 meter høj og 4 meter bred og har sparket døren ind derude og taget hunden på slæb, det er da også for galt at jeg ikke har truet dyreværet til at gøre noget og at jeg ikke har stillet op på direkte tv og sagt min mening.Det er da også helt hul i hovedet at jeg ikke bare dropper min familie pga en hund. Jeg må virkelig være et dårligt hundemenneske.

 

 

Men nu må jeg elendige hundemenneske forlade hundeforum og lade de dygtige komme til. Der er alligevel allerede 2 herinde der har overtaget, så nu hvor jeg alligevel bare har siddet på min fede røv og været passiv, så er der ingen grund til at forpeste jer mere med mine skriverier. Nu ville nogen så igen mene at jeg er barnligt fornærmet, andre ville mene det hele ikke skal handle om mig, men det må jeg så leve med.

 

Tag så og hold op!!! Den der martyrstil er der ikke ret mange som gider i længden.

"Lade de dygtige komme til". Hvad bilder du dig egentlig ind? Luciente tager ud til hunden af godhed for dyr, og gu er hun dygtig, men det kan du ikke tillade dig at skælde ud over eller bruge mod hende og mig.

Ville du hellere have en inkompetet person derud? Nej vel?

 

Glæd dig i stedet over, at du fik sat noget i gang, noget der forhåbenligt kan bedre livet for en hund.

 

Kan det ikke det, har du i det mindste forsøgt

 

Jamen det er det jeg prøver at sige, at der ikke er noget at gøre når de basale behov er opfyldt. Men så bliver jeg opfattet som en ligeglad passiv et eller andet. Selvom jeg faktisk bare prøver at være realistik omkring hvad der kan gøres og ikke gøres i det her land.

 

At hunden eventuelt har fået en indhegning og nødtørftigt læ af en smule tag, som det din familie har beskrevet, er ikke dækning af de basale behov og slet ikke hvis hunden har en vedvarende diarré, derfor kan der stadig være noget at gøre for hunden.

Lad os nu vente og se hvad der kommer ud af det :5up:

 

Jeg fornemmer at du helst vil afblæse aktionen, men prøv at slappe af, den kommer ikke til at hænge på din familie, Luciente kommer tilfældigt forbi. Hav tillid til det :-)

 

Altså hvis manden er uden for pædagogisk rækkevidde er jeg lidt i tvivl om hvad der kan hjælpe hunden til at få en mindre kummerlig tilværelse...

 

Det er forsøget værd :-) Intet forsøgt - intet opnået

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku
Men nu skal jeg åbenbart snart føle mig kriminel, det er ikke mig der holder hund på den måde, hvis nogen skulle være i tvivl.

 

Jeg prøver faktisk bare at være lidt realistisk omkring det.

Man skal altid trampes på.

 

Men det er da også for dårligt at jeg ikke er 2 meter høj og 4 meter bred og har sparket døren ind derude og taget hunden på slæb, det er da også for galt at jeg ikke har truet dyreværet til at gøre noget og at jeg ikke har stillet op på direkte tv og sagt min mening.Det er da også helt hul i hovedet at jeg ikke bare dropper min familie pga en hund. Jeg må virkelig være et dårligt hundemenneske.

 

 

Men nu må jeg elendige hundemenneske forlade hundeforum og lade de dygtige komme til. Der er alligevel allerede 2 herinde der har overtaget, så nu hvor jeg alligevel bare har siddet på min fede røv og været passiv, så er der ingen grund til at forpeste jer mere med mine skriverier. Nu ville nogen så igen mene at jeg er barnligt fornærmet, andre ville mene det hele ikke skal handle om mig, men det må jeg så leve med.

 

Ro på :-)

 

Det er generelt meget nemmere, at sidde bag en skærm og være "klog" end tage ud i den store verden og handle på det.

 

Hvis det var mig, ville jeg kun kontakte DB og lade dem styre forløbet. Jeg går ikke personligt ud og handler på noget.

 

Synes det er flot, at nogle andre har taget over og vil gøre et forsøg. Håber det lykkes for dem.

 

Og venter på en forhåbentlig god opdatering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu skal jeg åbenbart snart føle mig kriminel, det er ikke mig der holder hund på den måde, hvis nogen skulle være i tvivl.

 

Jeg prøver faktisk bare at være lidt realistisk omkring det.

Man skal altid trampes på.

 

Men det er da også for dårligt at jeg ikke er 2 meter høj og 4 meter bred og har sparket døren ind derude og taget hunden på slæb, det er da også for galt at jeg ikke har truet dyreværet til at gøre noget og at jeg ikke har stillet op på direkte tv og sagt min mening.Det er da også helt hul i hovedet at jeg ikke bare dropper min familie pga en hund. Jeg må virkelig være et dårligt hundemenneske.

 

 

Men nu må jeg elendige hundemenneske forlade hundeforum og lade de dygtige komme til. Der er alligevel allerede 2 herinde der har overtaget, så nu hvor jeg alligevel bare har siddet på min fede røv og været passiv, så er der ingen grund til at forpeste jer mere med mine skriverier. Nu ville nogen så igen mene at jeg er barnligt fornærmet, andre ville mene det hele ikke skal handle om mig, men det må jeg så leve med.

Ideen med at tage kontakt til nogle medier, var mit forslag og jeg vil egentligt godt lige have lov til at protestere lidt over, at du åbenbart tror, jeg er en af dem, der mener du er passiv. Det har jeg jo altså aldrig skrevet. Det var faktisk et reelt ment forslag, fordi det er sådan noget, der plejer at have en effekt. Og når nu dyrenes beskyttelse ikke engang vil tage sig af en hund, der står lænket udenfor og vader rundt i sit eget diarre-lort, så kunne det være fint at belyse, at de måske ikke altid lever op til det, som man forventer.

 

Så helt ærligt. Hvis du læser alle indlæg i den negative ånd, så er det sgu svært at foreslå noget - og sikkert også lidt spild af tid. Især når man bare bliver udsat for det der sarkastiske angreb bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal vi ikke lige holde inde med skydningen her og så vente og se om ikke Luciente har held i sprøjten? Jeg har store forventninger til hende (uden at kende hende det fjerneste :mrgreen: Kan du mærke presset Luciente? :lol: :kys: ) Jeg er vildt spændt på en opdatering og krydser alt for at den er vildt positiv! :x:

 

Jeg er også nysgerrig efter at vide hvad det er for en race? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har allerede skrevet og sagt for meget pga ja flere forskellige ting, men det korte af det lange er, jeg håber Luciente får noget ud af det og jeg ville gerne takke for at du tager ud og kigger på det. Det er jeg glad for.

Jeg ville også gerne takke for alle rådene i denne her tråd og for jeres vilje til at hjælpe.

 

Jeg vælger at klappe kaje nu og blande mig uden om og krydser finger for hunden og at alt går vel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber også på en god opdatering, men hvis det kommer til en omplacering er det vigtigt, at vide hvilken race det er , om det er en stor eller lille hund. Det var mere det jeg tænkte på, da jeg spurgte hvilken race det var. Jeg har et ret stort hundevennernetværk (nyt ord ;-)) og der er også nogle der er plejefamilier for midlertidige omplaceringshunde.

.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber også på en god opdatering, men hvis det kommer til en omplacering er det vigtigt, at vide hvilken race det er , om det er en stor eller lille hund. Det var mere det jeg tænkte på, da jeg spurgte hvilken race det var. Jeg har et ret stort hundevennernetværk (nyt ord ;-)) og der er også nogle der er plejefamilier for midlertidige omplaceringshunde.

.

 

Det er en stor sankbernhardshund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...