Hop til indhold

Hvad skal man gøre og kan man gøre noget ?


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Jeg har været på stedet og giver Stella ret i at det ikke er et sted hvor man tilfældigt kører forbi.

Jeg er ret sikker på at der har været en dyreværnsmand, for der var en ny, stor indhegning. "Hundehuset var lavet af noget der lignede en gammel trailer,men faktisk ikke helt dum. Den var hævet over jorden og der var 10-15 cm dørtrin. Indgangen var lige stor nok til hunden, så jeg forstiller mig der var læ.

Der var afføring i forskellige grader af opløsning på jorden, men ikke i pelsen, men det var svært at vurdere, dels fordi det har regnet heftigt, dels fordi der var grænser for hvor længe jeg kunne stå der.

Ville jeg byde mine egne hunde de vilkår? Ja, et par timer om dagen, men ikke i døgndrift og ikke i stærk frost. Det virkede ikke som om hunden var i nød, i lovens forstand, men derfra og til et godt hundeliv, er der et stykke. Hunden er sikkert ensom og understimuleret og lever et sølle liv sammenlignet med vores hunde.Jeg tvivler dog på at der er en sag, specielt fordi ejer har vist vilje til forbedring.

Jeg kender en der kender en som arbejder med dyrevelfærd her i området. Jeg vil spørge hende om hun kan holde øje med den.

  • Like 5
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 151
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kender en der kender en som arbejder med dyrevelfærd her i området. Jeg vil spørge hende om hun kan holde øje med den.

Du er simpelthen en engel!!!! Måske kan der komme noget endnu bedre ud af det, hvis en dyrevelfærds-person også kommer i kontakt med ejeren.

 

Tak, fordi du "gad". :hjerte::hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været på stedet og giver Stella ret i at det ikke er et sted hvor man tilfældigt kører forbi.

Jeg er ret sikker på at der har været en dyreværnsmand, for der var en ny, stor indhegning. "Hundehuset var lavet af noget der lignede en gammel trailer,men faktisk ikke helt dum. Den var hævet over jorden og der var 10-15 cm dørtrin. Indgangen var lige stor nok til hunden, så jeg forstiller mig der var læ.

Der var afføring i forskellige grader af opløsning på jorden, men ikke i pelsen, men det var svært at vurdere, dels fordi det har regnet heftigt, dels fordi der var grænser for hvor længe jeg kunne stå der.

Ville jeg byde mine egne hunde de vilkår? Ja, et par timer om dagen, men ikke i døgndrift og ikke i stærk frost. Det virkede ikke som om hunden var i nød, i lovens forstand, men derfra og til et godt hundeliv, er der et stykke. Hunden er sikkert ensom og understimuleret og lever et sølle liv sammenlignet med vores hunde.Jeg tvivler dog på at der er en sag, specielt fordi ejer har vist vilje til forbedring.

Jeg kender en der kender en som arbejder med dyrevelfærd her i området. Jeg vil spørge hende om hun kan holde øje med den.

 

 

Du skal have tusind tak for indsatsten, men ja som jeg har skrevet en del gange så er det sikkert et tilfælde hvor der ikke er noget at komme efter rent lovmæssigt. Men det glæder mig at den ikke længere står lænket, det må være luksus for den ikke længere at stå bundet. Men ja det har en meget sølle liv, for nu ender den jo bare med at stå i hundegård døgnet rundt i stedet. Men der er ikke mere at gøre rent lovmæssigt.

 

Men det kunne være godt hvis nogen holdte lidt øje med den. Særligt her til vinter hvor der bliver rigtig koldt. Tak for indsatsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke alle love og bekendtgørelser er i vores øjne gode nok til vores hunde, men hvis loven bliver overholdt er der nok ikke så meget mere at gøre, selvom vores hundevenlige sind bløder. Hvis i vil læse mere om hvordan man må holde "pladshunde" er der her et link - om man kan li det eller ej, er det de regler der gælder.

 

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=57842&exp=1

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hunden har det da trods alt bedre end før, så noget hjalp det da at ringe til dyreværnsmanden. Selvom man jo slet, slet ikke synes, at det er nok. :cry: Men igen, trods alt bedre end før.

 

Ja uanset hvad må det være bedre at være indhegnet end at være lænket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Hvis man skal tænke positivt !

Manden har vel hunden som en slags vagthund?! Han har været "ansvarlig" mht racen(meget pels), når hunden nu skal gå udenfor 24/7-365 i alt slags vejr.

Nu er lænken fjernet og et hegn er sat op.

 

Jeg gætter på, hunden bor et stykke ude på landet?! Hvis manden havde været dybt uansvarlig, så havde han anskaffet sig en dobermann(tynd pels)og ladet hunden rende løs!

 

Lad os se det fra en mere positiv side :-) Godt at der er blevet handlet og man kan se en ændring.

 

Kommer lige med en generelisering -mange hunde uanset race render løse rundt i dagtimerne på landet. Ejerne lukker dem ud, hundene render selv rundt og de kommer selvtilbage efter noget tid.

-sådan foregår det i mit landområde. Naboen(flere marker væk)har 3 lab, de render løse rundt på markerne. Min hvalp har gjort det samme, indtil han begyndte at interessere sig for mus! Mange i mit område har løse hunde rendene.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst CesarMillan

Jeg vil kommentere indlægget og drage en konklusion. Da jeg allerede har kommenteret det i et andet indlæg.

 

Ingen personfnidder.

 

Da man med loven i hånden havde chancen for at gøre noget, forpassede man chancen.

 

Man viste ingen forståelse for dilemmaet. Sagen skulle køres hårdt mod trådstarter.

 

Jeg ved ikke rigtigt...:) Hovedryst tsk tsk

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil kommentere indlægget og drage en konklusion. Da jeg allerede har kommenteret det i et andet indlæg.

 

Ingen personfnidder.

 

Da man med loven i hånden havde chancen for at gøre noget, forpassede man chancen.

 

Man viste ingen forståelse for dilemmaet. Sagen skulle køres hårdt mod trådstarter.

 

Jeg ved ikke rigtigt...:) Hovedryst tsk tsk

Er du sød at oversætte det til forståeligt dansk? Jeg ved ikke hvilken anden tråd du refererer til, måske ville det give mere mening.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan

Tråden kan jeg godt linke til. Men du kan også springer ned af siden og læse de lidt flatterende indlæg om mit nick på kan man tillade sig ( at blande sig )

 

 

Derudover har du selv deltaget i denne tråd :)

 

Ellers vil jeg foreslå man læser hele tråden igen. Det gælder alle.

 

Jeg har ligeledes skrevet en anden tråd Udkast til (Hundelov)

 

 

Ser meget gerne der kommer flere indlæg til inspiration.

 

Forsat godt aften og god weekend.

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

Tråden kan jeg godt linke til. Men du kan også springer ned af siden og læse de lidt flatterende indlæg om mit nick på kan man tillade sig ( at blande sig )

 

 

Derudover har du selv deltaget i denne tråd :)

 

Ellers vil jeg foreslå man læser hele tråden igen. Det gælder alle.

 

Jeg har ligeledes skrevet en anden tråd Udkast til (Hundelov)

 

 

Ser meget gerne der kommer flere indlæg til inspiration.

 

Forsat godt aften og god weekend.

 

 

Det du skriver giver ingen mening... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det du skrive giver heller ingen mening. :)

Væk med dig.

 

Nu ved jeg godt man ikke skal "made trolden"... Men det er da ufatteligt uhøfligt at bede nogle om at gå væk, der skal vel være plads til os alle som debatere på en ordentlig måde... Men forhåbentlig har moderatorene en metode at blokere IP adresser her på forum, så vi kan slippe af med dig en gang for alle, for det virker da som om du er som ukrudt, og uanset hvad bare kommer igen og igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg godt man ikke skal "made trolden"... Men det er da ufatteligt uhøfligt at bede nogle om at gå væk, der skal vel være plads til os alle som debatere på en ordentlig måde... Men forhåbentlig har moderatorene en metode at blokere IP adresser her på forum, så vi kan slippe af med dig en gang for alle, for det virker da som om du er som ukrudt, og uanset hvad bare kommer igen og igen :lol:

 

Var det så meget bedre en udmelding :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
Nej bestemt ikke! Men man får vel hvad man beder om!! Jeg gider ærligt ikke bare læne mig tilbage og sige "okay så" når nogen beder mig at forlade en tråd. Medmindre navnet står med lilla, så er der faktisk ingen der skal beslutte hvor jeg skriver!

 

Hej Shi

 

Jeg har ikke bedt dig om at forlade tråden. Kan ikke bruge dine kommentarer til noget.

 

Lad vær med at henvende dig til mig. Det er sidste gang jeg henvender mig til dig.

 

Derudover skal jeg nok forlade forum så der er plads til dig.

 

Jeg har ikke mere skrive til dig.

 

Godt ord igen. Godaften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...