Hop til indhold

Berner sennen hvalp - alle nyttige råd modtages


Gæst TrineMulle
 Share

Recommended Posts

Gæst TrineMulle

Kære berner-folk :)

 

Er ny herinde, så prøver mig lige lidt frem :vinken:

 

Jeg ønsker mig en berner sennen hvalp igen. (har haft en med min x, men hende tog han med sig :megaked:)

 

Hvad ville være bedst? Tæve eller hanhund?

 

Hvilket foder kan bedst anbefales? Skal være noget godt foder, men det behøver heller ikke sprænge budgettet :cool:

 

Jeg flytter i det nye år i et lille rækkehus på 45 m2 med lille terrasse, er det okay plads til sådan en uldtot ?

 

Jeg studerer og kommer derfor selvfølgelig til at være væk nogle timer dagligt, men er til gengæld udemenneske til den store guldmedalje og elsker at være udenfor i næsten alt slags vejr (okay 30 minus grader er måske ikke så spændende, men hvor tit sker det lige :slem:)

 

Desuden har jeg hest, så tænker at guldklumpen skal med derud til daglig, det giver jo en masse nye og spændende indtryk og oplevelser.

 

Tror i at en berner ville kunne trives med disse omstændigheder?

 

Hvad er bedst til en berner til daglig, sele eller bare halsbånd? Her tænkes både i det daglige og til evt træing.

 

Er der nogle herindefra, som har bernere i østjylland? kommer selv fra silkeborg egnen ?

 

Puha, sikken en masse, håber at nogle vil give sig til til at svare :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg totalt lyseslukker for taler desværre af bitter erfaring.

 

Men vent med en berner til du er færdiguddannet og har en job :genert: Jeg fik min berner som 21-årig og har lange udsigter til at flytte hjemmefra - er bundet økonomisk, fordi han desværre har en del helbredsproblemer. Og alt er bare dyrere med en stor hund - mad, dyrlægerregninger, seler, halsbånd, legetøj... Og dyrlægeregninger...