Hop til indhold

De tyske hunde

Gæst S'eren
 Share

Recommended Posts

Hvad synes i om normen i tyskland med at alle hunde skal gå løse?

umiddelbart har de fleste jo styr på deres hunde, men der er jo også nogle imellem som synes de skal løbe 100 m foran og hilse på gud og hver hund.

Vi så flere med hvalpe som "lærte" hundene at gå løse, ved konstant at kalde dem ind når de var mere end en ½ meter væk.

Gad vide hvor mange hunde der omkommer i trafikken hvert år dernede, når nu også bilerne kører godt over 50 inde i byen.

Hvad er jeres holdning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, mener du, hvis det var forholdene herhjemme? For så tror jeg ikke det kunne fungere. Det sker jo rigtig tit, at folk møder hunde, der ikke er styr på. Og hvis alle hunde render løse, kan man jo næsten forestille sig, hvordan det vil gå.

Men omvendt kan det da også godt være, at det ville være noget andet, hvis det var normen, at hundene var løse forudsat man havde styr på dem. Hvis det er den generelle holdning, så vil det jo være noget andet end i dag, hvor der fx. er rigtig mange, der slipper deres hunde i hundeskovene eller på andre fritløbsområder uden at have styr på hunden, fordi de åbenbart ikke mener det er nødvendigt. Eller hvad grunden nu er til det.

Men så skal der jo en holdningsændring til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

???

Nåe, det er bare hundene vi kalder Fuglene. Min mand kiggede på den lille vi fik sidste år og så sagde han: Lille Fugl og det har den heddet lige siden. Simba er så Store Fugl og det er egentlig også mest praktisk. Simba kan ikke rigtig kende forskel på deres navne (Simba og Zigsa). Det går lettere med Store Fugl og Lille Fugl, så før havde vi hunde. Nu har vi fugle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåe, det er bare hundene vi kalder Fuglene. Min mand kiggede på den lille vi fik sidste år og så sagde han: Lille Fugl og det har den heddet lige siden. Simba er så Store Fugl og det er egentlig også mest praktisk. Simba kan ikke rigtig kende forskel på deres navne (Simba og Zigsa). Det går lettere med Store Fugl og Lille Fugl, så før havde vi hunde. Nu har vi fugle :-)

OK, så er jeg med.

Synes også der er mange hoteller i Tyskland hvor hunde er velkommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ift. hunde en stor kulturforskel imellem Danmark og visse områder af Tyskland.

F.eks. oplever jeg en streng disciplin og kontrol i det, som var Østtyskland engang. Jeg tror, at det stammer tilbage fra DDR, hvor man gjorde kort proces med brugshunde der blev syge og var meget kontrollerede i alt hvad der hed avl, træning osv. Hundene i DDR havde en funktion de skulle opfylde, punktum.

I dag er der helt sikkert blødt rigtig meget op for denne tankegang, men jeg har en fornemmelse af, at tyskerne gør rigtig meget ud af træningen. For dem er det IKKE acceptabelt at have en hund med manglende indkald. Så enten virker indkaldet eller også er hunden i snor. Simple as that. Det kunne mange herhjemme lære af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle helt klare bestemmelser for at have hund i Tyskland. De skal trænes rigtig meget, og skal nærmest have en slags kørekort for at have hund.

Aldrig hørt om (måske så indlysende for en tysker, at de ikke fortæller om det, men bare går ud fra, at sådan er det alle vegne?)

Det forklarer jo, hvorfor de går løse, selv med mynder midt i Berlin, har været en kilde til evig undren hos mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender intet til Tysk hundehold, men har ofte undret mig over, at tyske hundefolk er så meget mere positive mht at adopterer f.eks græske hunde, både let skadede og gamle udtjente jagthunde.Bare for at give dem et elsket otium.

Har ofte tænkt at enten har nogle af dem mange penge eller deres veterinære er noget billigerer.

Herhjemme vil vi helst have det perfekte, det vil jeg også selv.Ikke fordi jeg ikke ville gøre noget godt for en ældre forsømt hund, men har simpelhen ikke en pensionsøkonomi, der gør, at jeg tør.

Link til indlæg
Del på andre sites

For dem er det IKKE acceptabelt at have en hund med manglende indkald. Så enten virker indkaldet eller også er hunden i snor. Simple as that. Det kunne mange herhjemme lære af.

Åh, sådan var det også i Sverige. Totalt hundehimmerige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Den holder bare ikke på ret mange af de tyskere man møder på de danske strande de har godtnok hundene løse men kontrol er det ofte så som så med, jeg har fået følgeskab af ret mange tyske hunde når jeg går med mine også på tidspunkter hvor det ikke er tilladt med løse hunde på stranden:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Aldrig hørt om (måske så indlysende for en tysker, at de ikke fortæller om det, men bare går ud fra, at sådan er det alle vegne?)

Det forklarer jo, hvorfor de går løse, selv med mynder midt i Berlin, har været en kilde til evig undren hos mig.

Der bor en tysk Golden her i byen. Hvis Trille lærte bare en tredje del af hvad den kan, ville hun være en perle.

De har deltaget i hvalpe træning, kurser i hundehold, adfærdstræning og familie træning. Jeg siger bare; Simba(tysker hunden) bliver sat foran Kvickly, og så smutter familien ind og handler. Og den bliver der. Uden at snuse eller gø, eller fare frem for andre. Og i og med den ikke er i snor, så går andre heller ikke for tæt med deres hunde. Men alt den træning er lidt påkrævet for at holde hund i Tyskland, da lovgivningen kræver man ikke begrænser dyrets bevægelses mønster.

Link til indlæg
Del på andre sites