Hop til indhold

Hævede lymfekirtler som eneste symptom?


Louise_J
 Share

Recommended Posts

For en uge siden fik jeg mit livs chok. Jeg opdagede en knude på Mingus' hals, og vi tog til dyrlæge med det samme. Dyrlægen undersøger ham, og konstaterer at alle lymfekirtler er hævet, dog med den ene på halsen som den klart største. Det første han siger er, at det kan være lymfekirtelkræft, og jeg begynder at græde. Tanken om at miste min Mingus er ubærlig :megaked:

Der bliver udtaget blod og prøver fra kirtlerne, og vi tager hjem og venter - i fem lange timer frygter jeg at få Mingus' dødsdom. Det er så surrealistisk at sidde med den frygt, samtidig med at man kigger på en hund, der de sidste måneder har haft det bedre end nogensinde. Heldigvis får jeg beskeden, at der ikke er tegn på kræft, alle hans værdier ser fine ud :banan: Men hvad pokker er det så?? Lige nu prøver vi med penicillin i 8 dage, da det muligvis kan være hans dårlige tænder. Men det føles som om der famles lidt i blinde, for han har ingen andre symptomer, ikke engang lidt feber. Nogle der har oplevet noget lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, det var rart det ikke var lymfe kræft.

Jeg ved så meget om lymferne. Har din dyrlæge ingen andre bud? Ellers koster det vel ingen ting at ringe og spørge en anden. Måske er der noget infektion i kroppen, fra en flåt måske? eller et sår og så hæver kirtlerne, selvom der ikke er feber. Jeg ved det ikke, bare lidt brainstorming.

Det er altid noget han ikke er mærket af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg har oplevet noget lignende. det var dog på mig selv ;-) alle lymfer hævede spontant og meget voldsomt uden sekundære symptomer, og det store maskineri blev selvfølgelig rullet ud, masser af blodprøver, prøver fra en af knuderne, lysning i halsen og alt muligt. der var ingen tegn på nogen form for infektioner og heller ikke på kræft el.lign., og da lymferne langsomt faldt i hævelse over et par uger, blev den planlagte udtagning af en lymfe til biopsi aflyst. hvad der præcis var årsagen, blev aldrig opklaret, men kroppen kan åbenbart godt have sådan en uforklarlig, spontan overreaktion på et-eller-andet. det samme må næsten gælde hunde. jeg har ikke haft spor siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, det var rart det ikke var lymfe kræft.

Jeg ved så meget om lymferne. Har din dyrlæge ingen andre bud? Ellers koster det vel ingen ting at ringe og spørge en anden. Måske er der noget infektion i kroppen, fra en flåt måske? eller et sår og så hæver kirtlerne, selvom der ikke er feber. Jeg ved det ikke, bare lidt brainstorming.

Det er altid noget han ikke er mærket af det.

Ja, det priser jeg mig også lykkelig over. Men det er lidt ubehageligt at tænke, hvad nu hvis det er noget andet alvorligt, og vi bare spilder tiden? Men nu skal han til dyrlæge mandag, så må vi se hvad han har af forslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg har oplevet noget lignende. det var dog på mig selv ;-) alle lymfer hævede spontant og meget voldsomt uden sekundære symptomer, og det store maskineri blev selvfølgelig rullet ud, masser af blodprøver, prøver fra en af knuderne, lysning i halsen og alt muligt. der var ingen tegn på nogen form for infektioner og heller ikke på kræft el.lign., og da lymferne langsomt faldt i hævelse over et par uger, blev den planlagte udtagning af en lymfe til biopsi aflyst. hvad der præcis var årsagen, blev aldrig opklaret, men kroppen kan åbenbart godt have sådan en uforklarlig, spontan overreaktion på et-eller-andet. det samme må næsten gælde hunde. jeg har ikke haft spor siden.

Sjovt at du har prøvet det samme :-D Og dejligt dit forløb endte lykkeligt, omend mystisk. Det er ret svært at tro det er noget virkelig alvorligt, når han nu er så frisk. Men frygten er der stadig, så håber han bliver frikendt på mandag. Dyrlægen nævnte at han kunne sende prøverne til analyse i Tyskland, men at vi lige så godt kunne prøve penicillin først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også selv haft hævede lymfer, værst i lysken hvor jeg fik fjernet en. Jeg fik taget tonsvis blodprøver som intet viste, og selve knuden gav heller ikke noget svar. Efter et par måneder forsvandt hævelsen fuldstændig. Jeg havde det fint, og der var absolut intet ud over de hævede kirtler. Det værste var sgu at få opereret den knude ud - avs!!!

 

God bedring til ham:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også selv haft hævede lymfer, værst i lysken hvor jeg fik fjernet en. Jeg fik taget tonsvis blodprøver som intet viste, og selve knuden gav heller ikke noget svar. Efter et par måneder forsvandt hævelsen fuldstændig. Jeg havde det fint, og der var absolut intet ud over de hævede kirtler. Det værste var sgu at få opereret den knude ud - avs!!!

 

God bedring til ham:ae:

Mange tak :-D

Havde ikke forestillet mig at det kunne sidestilles med menneskesygdomme, men selvfølgelig er lymfekirtler ens, uanset hvor de sidder. Tak for din erfaring, med endnu en happy ending (stort set) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...