Hop til indhold

Når hunden afviger fra den stereotype oplevelse af racens udseende


Louisen
 Share

Recommended Posts

Nååhh okay.

Så meget har jeg ikke sat mig ind i det. Undrede mig bare da Louisen skrev at shibaer kun kunne være røde, og Googlede det lige hurtigt, fordi jeg mente også at have set dem i andre farver.

Hunden på det første billede valgte jeg fordi jeg tænkte det måtte være nogenlunde den farve Taiki har?

 

I know :-D Det er jo "min" race, så jeg kan ikke lade være med lige at fortælle lidt om shibaer :lun: (håber at det er ok)

 

Shibaer findes forresten også i Black and Tan: http://register.shibainfo.com/media/hundbilder/5843/bild2_5843.bmp

 

og i creme (men det er ikke en tilladt farve iflg. standarden): http://register.shibainfo.com/media/hundbilder/6356/bild3_6356.jpeg

 

 

Jeg tror, at Taiki er en flot rød :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I know :-D Det er jo "min" race, så jeg kan ikke lade være med lige at fortælle lidt om shibaer :lun: (håber at det er ok)

 

Shibaer findes forresten også i Black and Tan: http://register.shibainfo.com/media/hundbilder/5843/bild2_5843.bmp

 

og i creme (men det er ikke en tilladt farve iflg. standarden): http://register.shibainfo.com/media/hundbilder/6356/bild3_6356.jpeg

 

 

Jeg tror, at Taiki er en flot rød :-D

 

Nu er det jo også en shiba-ejer der har oprettet tråden, så jeg er sikker på at det er ok, og det er jo relevant for trådens tema.:-)

Jeg synes også det er spændende at lære lidt om andre racer. Fandt også over black/tan farverne hos shibaen, da jeg Googlede. De er også smukke.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

I know :-D Det er jo "min" race, så jeg kan ikke lade være med lige at fortælle lidt om shibaer :lun: (håber at det er ok)

 

Shibaer findes forresten også i Black and Tan: http://register.shibainfo.com/media/hundbilder/5843/bild2_5843.bmp

 

og i creme (men det er ikke en tilladt farve iflg. standarden): http://register.shibainfo.com/media/hundbilder/6356/bild3_6356.jpeg

 

 

Jeg tror, at Taiki er en flot rød :-D

 

Der er også sesam, rød sesam og sort sesam.

 

Jeg tror, at Taiki er rød sesam? Han ser mørkerød ud, men det er synsbedrag, fordi han er shiba-rød med sort i pelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså. Han er meget rød, og så har en flot urajiro. Men ved de lyse markeringer ved skuldrene har han også lidt sort, og han har en del sort i sin hale (sort spids og en sort ring, og spredte sorte hår).

 

Ej, jeg må altså tage nogle billeder. Det kan også være, at han bare er en rød-rød shiba? Jeg får nok aldrig svar, før jeg hiver ham til udstilling igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

 

Ej, jeg må altså tage nogle billeder. Det kan også være, at han bare er en rød-rød shiba?

 

 

Jaaa, flere billeder <3 Han er simpelthen bare alt for smuk, uanset hvad standarderne siger <3 Jeg har virkelig overvejet en shiba som næste hund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
I know :-D Det er jo "min" race, så jeg kan ikke lade være med lige at fortælle lidt om shibaer :lun: (håber at det er ok)

 

Shibaer findes forresten også i Black and Tan: http://register.shibainfo.com/media/hundbilder/5843/bild2_5843.bmp

 

og i creme (men det er ikke en tilladt farve iflg. standarden): http://register.shibainfo.com/media/hundbilder/6356/bild3_6356.jpeg

 

 

Jeg tror, at Taiki er en flot rød :-D

Ja sådan en sød lille ræv ! synes nu at vægt er noget underligt noget - i standarten står at en airedale skal veje ca 20 kg - Tot vejer 26 og er for tynd !

men det er irriterende at blive spurgt hvorfor man ikke fodrer sin hund nok !! som om jeg kunne drømme om at sulte ham.

Redigeret af anne-lise hansen
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...

En mindre update.

 

Taiki er nu 2½ år, 49-50 cm. over skulderen og vejer næsten 15 kg., som den nye dyrlæge ligesom den tidligere også insisterer på, er idealvægten for ham. Så han er en stor basse.

 

Det morsomme er, at mit indtryk (som er meget løst, jeg har ikke megen kontakt) er, at hans kuldsøskende er helt almindelige, flotte, søde shibaer inden for standarden, så det er vist bare Taiki som faldt i gryden med trylledrik som spæd. :-D

 

 

Her er lige et billede, så han kan blive set ift. et menneske (mig), hvor man godt kan se, at han er lidt større for racen - og billedet er endda et år gammelt. :blink:

 

taikisove.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Uha ja - jeg har godt nok en chowmix men folk siger altid han er tyk om vinteren pga pelsen. Det er SÅ irriterende
Min samojed beskyldes for at være tyk heeeeele tiden også selvom hun helt sikkert IKKE er tyk. Det er bare en af de der tusind "KLÅGE" ting man skal høre på når man har hund :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Da jeg havde Teitur som var slank, faktisk til den tynde side i perioder, fik jeg konstant at vide at han var meget stor i forhold til racen og om han var en ren cocker. Han vejede 16 kg og i standard racen står der er at en cocker bør veje mellem 11-14 kg, men har altså set en del cocker over det.

 

Tjaldur er en bladning af en amerikans cocker som jo i følge standarden bør veje omkring 9 kg, og en engelsk cocker som bør veje 11-14 kg. Han vejer 17 kg og er ikke tyk overhovedet. En dame blev engang næsten vred på mig da jeg roste hendes rene amerikans cocker, fordi jeg synes den var smuk. Den har nok vejet omkring 8 kg. Hun kigger på Tjaldur og spørger hvad det er for en og jeg forklare, hvortil hun svarer " SÅ er det hvert fald IKKE noget med en cocker at gøre, du skal hvert fald ikke komme og påstå der er amerikans i ham ". Og engang jeg stod i kø ved en isbod med ham, kom en kvinde med en meget lille cocker, i mine øjne en alt for spinkel og lille cocker spaniel. Hun udbryder højlydt " hold da op hvor er din cocker stor og tyk, der må da være labrador i den ". En ting er sikkert, labrador er der ikke i ham.

 

Når han er i fuld pels og ikke trimmet, siger alle også at han er tyk og buttet, lige indtil han bliver trimmet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så sjovt hvad bygning op pels gør for opfattelsen af hvad der ser tykt ud

 

Mysla får tit at vide at hun er tyk, lidt buttet er hun, men i øjeblikket ikke mere end Sheila, som stadig får at vide at hun er utrolig slank:-D

 

Mysla bliver halv tykkelse når hun er våd. . Altså indtil hun ryster sig, ha ha

 

Hun vejer også mere end standarden, men det gør de fleste islandske vist i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg havde Teitur som var slank, faktisk til den tynde side i perioder, fik jeg konstant at vide at han var meget stor i forhold til racen og om han var en ren cocker. Han vejede 16 kg og i standard racen står der er at en cocker bør veje mellem 11-14 kg, men har altså set en del cocker over det.

 

Tjaldur er en bladning af en amerikans cocker som jo i følge standarden bør veje omkring 9 kg, og en engelsk cocker som bør veje 11-14 kg. Han vejer 17 kg og er ikke tyk overhovedet. En dame blev engang næsten vred på mig da jeg roste hendes rene amerikans cocker, fordi jeg synes den var smuk. Den har nok vejet omkring 8 kg. Hun kigger på Tjaldur og spørger hvad det er for en og jeg forklare, hvortil hun svarer " SÅ er det hvert fald IKKE noget med en cocker at gøre, du skal hvert fald ikke komme og påstå der er amerikans i ham ". Og engang jeg stod i kø ved en isbod med ham, kom en kvinde med en meget lille cocker, i mine øjne en alt for spinkel og lille cocker spaniel. Hun udbryder højlydt " hold da op hvor er din cocker stor og tyk, der må da være labrador i den ". En ting er sikkert, labrador er der ikke i ham.

 

Når han er i fuld pels og ikke trimmet, siger alle også at han er tyk og buttet, lige indtil han bliver trimmet.

 

Standarden for engelsk cocker siger omtrentlig vægt 13-14,5 kg, der er ingen vægtangivelse for amerikanerne.

 

Vægten er ikke afgørende på nogen måde så længe hunden er harmonisk. Man lægger derimod stor vægt på højden, der skal ligge indenfor 39-41 cm for hanners vedkommende.

 

Mine hanner vejer mellem 16 og 17 kilo og er på ingen måde for fede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...