Hop til indhold

Hjælp min hvalp på 7 mdr.


Gæst Baiko
 Share

Recommended Posts

Fish4dogs er et rigtigt godt kvalitetsfoder - det er i hvert fald mit indtryk. Men jeg ville starte ud med hjemmelavet og så se hvad der sker. Hvis det går godt i nogle uger, kan du jo prøve at blande lidt i.

 

Hvis du starter på flere nye ting på én gang, ved du nemlig ikke rigtigt hvad der virker/går galt. Så.. èn tilføjelse af gangen, det er mit bedste råd :-)

 

Helt enig. Hvis det går godt med gulerod og fisk, så ville jeg holde mig til det i 3-4 uger uden at tilføre andet. Derefter tilføre kogte brune ris. Hvis det fungerer, så måske tilføre en andet proteinart (altså eks kylling i stedet for fisk, men stadig det samme gulerødder og ris) Hvis det fungerer, så prøve at skifte grøntsagsvarianten ud osv osv. Men kun en ting ad gangen - og over nogle uger, så der er mulighed for at se reaktionen

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

Mine har også maveproblemer som tidligere omtalt. De får lige nu cirka 3 hjemmelavede måltider i ugen. Jeg bruger så en grøntmixer som man bløder op i lunt vand eller tynd suppe og tilsætter kød/fisk - med hensyn til tørfoder er det vigtig at foderet er meget letfordøjelig og let at bløde op i lunt vand.

Jeg kender ikke fish4dogs - men mine får blandt andet James Wellbeloved - det er et kanon godt foder til mavefølsomme hunde - jeg bruger også Regal -

Jeg har eksperimenteret en del med tørfoder - men vender gang på gang tilbage på de to nævnte - det trives mine beagler altså allerbedst på.

 

Jeg ville dog lade ham blive på den kost du lige nu er i gang med og se hvordan det går om en måneds tid før du prøver med lidt tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke meget om det, men ville måske anvende lidt udkogte havregryn. Det siger min dyrlæge er det bedste man kan berolige en hundemave med.

 

Din bekymring over at Baiko er en hvalp og får så lidt variation i kosten kan jeg sagtens sætte mig ind i, men han er over den værste alder hvor de vokser meget i højden og du kan være glad for at det er en lille race du har, for de modnes hurtigere.

 

God bedring til Baiko og bliv endelig ved med at opdatere os,... gerne med billeder, for det elsker vi. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak alle sammen :blink:

 

Vi prøver at lave godbidder af tørret fisk i ovnen - skide god ide!

 

Og så kører vi lige en måned på gulerødder og fisk først og så tilsætter vi udkogte brune ris i en måneds tid og derefter kylling osv osv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en stor forskel på hans afføring :klap:

 

(og hvor er han en lækkermås :lun:)

 

Har han haft yderligere opkastfornemmelser?

 

Jaaaa det er helt vildt !!! :blink: Vi skal prøve at stoppe med canikur idag og se om zoolac er nok til at rette op på hans mave fra nu af + hjemmelavet mad :)

 

Altså igår havde han opkastforenemmelse, men kastede ikke op. Han går og napper lidt til græsset. Den 24. november kastede han op 2 gange og også den 20. nov. og 13 nov.

 

Men lad os nu se om det ikke er væk om en uges tid :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaaa det er helt vildt !!! :blink: Vi skal prøve at stoppe med canikur idag og se om zoolac er nok til at rette op på hans mave fra nu af + hjemmelavet mad :)

 

Altså igår havde han opkastforenemmelse, men kastede ikke op. Han går og napper lidt til græsset. Den 24. november kastede han op 2 gange og også den 20. nov. og 13 nov.

 

Men lad os nu se om det ikke er væk om en uges tid :)

 

Opkastfornemmelsen + nippen til græs kan godt være lidt sult. Nogle hunde bliver kvalme, hvis de bliver for tomme i maven. Du kan enten øge hans mad lidt, eller dele den ud på 3 gange og se, om det gør en forskel (jeg ville nok øge en smule - bare med 50g pr portion)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak Stella,

 

Ja jeg er jo bare bange for at det udvikler sig og at det til sidst bliver så slemt at han ikke kan kurerers, han har kastet op den 13. nov, 20.nov, 24. nov og prøvede at kste op i morges. Er det alvorligt??

Vi fortsætter med fisk og gulerødder - nu gav min mor ham en pakke med 4 stykker torskefileter i adventskalender, kan han godt spise dem eller må jeg kun give ham EN slags fisk ??

 

Vi fik et del svar tilbage i dag som viser om han optager nok vitaminer - den kunne påvise at han næsten er et pragteksemplar på B-vitamin, så det jo godt. Hans afføring er nu fast - men helt orrange med en slags brun krakeleret skorpe? (Det er vel meget normalt når han får så mange gulerødder?)

 

 

Hej igen, jeg tænker at han sagtens kan prøve flere forskellige slags fisk. Nu var min hund bare så ekstrem allergisk og havde kronisk betændelse i bugspytkirtlen, hvilket betød at alt med bare lidt fedt i var bandlyst, så derfor fik han kun pangasius fisk. Vi forsøgte også med tun i vand, men det kunne han ikke tåle.

 

Men du kan jo prøve tun i vand og feks torskerogn. har dyrlægen snakkede om kogte kartoffler også, for at skifte lidt med gulerod ??

 

Jeg synes du skal holde dig til fisk, ikke begynde med noget med andet kød, som feks fjerkræ, lam eller andet.

 

om det er farlig han kaster op ? det er jo ikke godt, men der er ikke noget akut farligt i det, medmindre det er meget voldsomt, længe, flere gange i træk og med blod i. men at en hund kaster op ofte skal jo tages alvorligt, men det gør du jo også. Det er jo et tegn på at noget ikke er som det skal være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det i dag at baiko får lavet en kikkertundersøgelse. :( Øv det var ikke rart at aflevere ham til dyrelægen og vide hvad han skal igennem <3 savner ham !

 

Jeg håber de finder ud af hvad der er galt med ham. Han har fået dårlig mave igen:megaked:Øv hvor er det hårdt!

Baiko lige inden vi kørte til dyrelægen <3

 

12200_10151142636547826_141943885_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det i dag at baiko får lavet en kikkertundersøgelse. :( Øv det var ikke rart at aflevere ham til dyrelægen og vide hvad han skal igennem <3 savner ham !

 

Jeg håber de finder ud af hvad der er galt med ham. Han har fået dårlig mave igen:megaked:Øv hvor er det hårdt!

Baiko lige inden vi kørte til dyrelægen <3

 

[ATTACH=CONFIG]100016[/ATTACH]

 

 

Åv nej da :ae: Stakkels lille hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi hentede Baiko fra Hospitalet igår efter hans kikkertundersøgelse og dyrelægen sagde at Baikos situation er kritisk. Han optager intet af det han skal også derfor at han ikke tager på. Baikos tyndtarm er voldsomt irreteret og derfor har han konstant problemer med maven. Dyrelægen mener også at det måske kan være noget foderallergi men at det også kunne være at Baikos tarme helt enkelt ikke fungerer. Vi får svar fra prøverne om 3-6 dage og så vil dyrelægen på hospitalet i samarbejde med min egen dyrelæge se om de kan finde en fornuftig løsning, så Baiko kan få noget livskvalitet. Baiko piver meget og han bliver mere og mere afkræftet for hver dag :megaked:

Dyrelægen sagde at vi i værste tilfælde bliver nødt til at lufte tanken om aflivning.

 

Som jeg sagde tidligere vil jeg på ingen måde udsætte min lille skat for smerte <3 :megaked: Jeg kan ikke tænke på andet end ham og bare det at være på arbejde virkelig TOTALT uoverskueligt :megaked:

Jeg ved godt at man ikke skal male fanden på væggen, men forhelved hvor er det svært!

Dyrelægen var meget sympatisk og jeg tror VIRKELIG at han gør ALT hvad han kan for lille Baiko.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nej, nej hvor skrækkeligt :megaked:

Det må være ganske forfærdeligt at bære rundt på alle de tanker du lige nu har. Håber at dyrlægen kan komme op med en ide til hvad I kan gøre og at det vil fungere. Jeg ved hvor svært det er at tænke hvornår nok er er nok og tænke på hunden først og fremmest (har også prøvet at stå i sådan en situation)

Har ser ellers frisk ud på billedet - hvordan har han det i dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi hentede Baiko fra Hospitalet igår efter hans kikkertundersøgelse og dyrelægen sagde at Baikos situation er kritisk. Han optager intet af det han skal også derfor at han ikke tager på. Baikos tyndtarm er voldsomt irreteret og derfor har han konstant problemer med maven. Dyrelægen mener også at det måske kan være noget foderallergi men at det også kunne være at Baikos tarme helt enkelt ikke fungerer. Vi får svar fra prøverne om 3-6 dage og så vil dyrelægen på hospitalet i samarbejde med min egen dyrelæge se om de kan finde en fornuftig løsning, så Baiko kan få noget livskvalitet. Baiko piver meget og han bliver mere og mere afkræftet for hver dag :megaked:

Dyrelægen sagde at vi i værste tilfælde bliver nødt til at lufte tanken om aflivning.

 

Som jeg sagde tidligere vil jeg på ingen måde udsætte min lille skat for smerte <3 :megaked: Jeg kan ikke tænke på andet end ham og bare det at være på arbejde virkelig TOTALT uoverskueligt :megaked:

Jeg ved godt at man ikke skal male fanden på væggen, men forhelved hvor er det svært!

Dyrelægen var meget sympatisk og jeg tror VIRKELIG at han gør ALT hvad han kan for lille Baiko.

 

 

Jeg føler med dig, har selv været hele møllen igennem med en alvorligt syg hund med alvorlig mave tarm lidelser. Men hvor var det godt i fik ham kikkertundersøgt, det er oftes det eneste der kan give noget svar, hvis man har mistanke om noget i tarmene.

 

Det eneste jeg kan trøste dig med er at TRODS det ser rigtig skidt ud, så KAN det godt blive bedre. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Baiko:( Når han ikke optager det han skal, lyder det som om tyndtarmen også er defekt. Og med en irriteret tyktarm også, er det op ad bakke.

 

Jeg har for ganske nylig fået konstateret cøliaki, som er glutenallergi. Det gør at tyndtarmens slimhinder nedbrydes, og man ikke kan optage næring. Nu hvor jeg er på en glutenfri diæt, er fremtidsudsigterne nogenlunde. Jeg burde få det bedre i løbet af 3-6 mdr., som altså er så lang tid det tager min tyndtarm at hele. Derfor synes jeg at i skal gøre op med jer selv om i er klar på at vente så længe på at han muligvis får det bedre.

 

Lidelser i tyktarmen kan ofte behandles med binyrebarkhormon. Der er nogle nye præparater på markedet til mennesker, men om de også bruges til dyr ved jeg ikke. Det er nogle midler uden binyrebark, men som giver samme effekt, blot uden de grimme bivirkninger. Hvis tyktarmen også er angrebet, kunne det være en ide at starte en behandling op.

 

Jeg havde det selv VIRKELIG dårligt de første par måneder jeg var syg, men nu har min krop vænnet sig til det, og jeg har det ok, selvom jeg kører på halv kraft. Jeg kunne forestille mig at Baiko også har det ok, men altså ikke er på toppen.

 

Jeg synes i skal tage jer tid til at overveje de muligheder der er. Og sæt Baiko's behov først. Jeg siger bestemt ikke at i skal aflive, men at i måske skal overveje at sætte ham på skrap medicin (binyrebark), selvom det vil forkorte hans levetid. Hellere et godt, kort liv end et langt liv hvor han har det dårligt.

 

 

1.000-vis af varme tanker fra mig:bighug: Jeg håber at i finder en god løsning:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ALTID sætte Baikos behov først - jeg kunne ALDRIG ALDRIG ALDRIG finde på at lade ham lide fordi jeg ikke kan holde ud at miste ham. Han fortjener ingen smerte - og jeg vil gøre ALT for ham!

 

Baiko er meget mere rolig end han plejer - slet ikke så hvalpet :/ men han spiser stadigvæk med stor appetit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...