Hop til indhold

hvalpe skruk alt om de små franske :)


Gæst Solvej Hedelund Nielsen
 Share

Recommended Posts

Så selv smask......

Hmm, så tror jeg ikke helt du fattede hvad jeg mente med det. Men du vil ihvertfald få travlt hvis du i fremtiden skal revse alle der sammenligner racer, fordi det er "usagligt" hvis man ikke selv har haft de racer man taler om.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hmm, så tror jeg ikke helt du fattede hvad jeg mente med det. Men du vil ihvertfald få travlt hvis du i fremtiden skal revse alle der sammenligner racer, fordi det er "usagligt" hvis man ikke selv har haft de racer man taler om.

Jeg tror udemærket godt, at jeg fattede din hentydning, men du må da give mig ret i at komme med en udmelding som den (a er bedre end b), da ikke er særlig produktiv eller saglig? Havde man fx brugt a er bedre end b, fordi..... På baggrund af... Etc ville det nok være noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa, jeg har aldrig været særlig god til komma, så du har ret, det er nok ikke lige der man skal regne med at jeg skriver bedst ;)

 

 

thor isbjørn, tak for svar, dejligt med nogle positive indlæg som siger tingene på en god måde. har stor respekt for at du valgte den fra pga dvs. sygdomme. Jeg har faktisk i dag ved lidt af et tilfælde fundet en opdrætter som går meget op i sundheden, og hendes er ikke helt racetypiske og bliver tjekket i hoved og røv inden de så meget som bliver overvejet til avl, så når tiden nærmer sig til at jeg skal have hund, vil jeg helt klart besøge stedet og finde ud af om det netop er der jeg skal have min hund, for har overvejet meget hvorvidt jeg vil ha en hund som muligvis bliver syg og støtte det lorte avl der desværre er i racen, og min kæreste har sagt at hvis de virkelig alle sammen (de fleste) er så syge så må vi jo finde en anden race, men det er stadig vores store drøm at få os en fb.

 

anne1979 tak for dit svar. :) folk må gerne komme med andre racer som kunne være et godt alternativ da vi som jeg skriver lige ovenover ikke vil have den for en hver pris, men når jeg har sagt en race jeg ikke vil have behøver der ikke gå debat osv i det, for alle hunde er dejlige med de RETTE ejere :)

Tak for det med at de ikke kan føde selv, det er vigtigt at få tjekket op, ikke at jeg selv skal avle videre, vil bare have en hygge hund, men vil ikke støtte den slags.. Så ja med mine krav bliver det nok svært at finde en FB, men hellere leve uden, end med en syg hund. :)

 

det var så lidt. :) synes klart du skal tjekke nogle af de opdrættere ud, som du selv nævner. og tag et rigtig godt kig på forældrene især som Anne også nævner.. du behøver ikke at afskrive at få en FB. men ja der er desværre nogle risici, som man må gøre op med sig selv om det er de værd. det er jo aldrig sjovt at skulle stå og vurdere om hvorvidt hunden har et u/værdigt liv og om hvorvidt at dette liv skulle afsluttes. du skriver jo at du har været nød til at aflive en hund før. jeg ville ihvertfald nødig stå i den situation. puha:cry:.

det er måske også derfor at jeg har valgt en blandings hund. for og så vidt muligt at undgå diverse skavanker som mere eller mindre følger med alle racer. men det er nok bare indbildning. han er nok stadig ligeså disponeret for HD osv, som så mange andre racer er

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Solvej Hedelund Nielsen

ja har skrevet lidt frem og tilbage med opdrætteren nu og hun virker så fornuftig og sød og svare gerne på sygdoms spørgsmål. Så er rigtig positiv lige nu, og glæder mig faktisk bare til at det bliver aktuelt, der går jo lige noget tid, så jeg kan komme over og se stedet og hundene og snakke lidt med opdrætter om diverse ting. :)

 

ja måtte aflive min 7 år gamle terrier blanding i sommers, da han fik lymfekræft i halsen og det spredte sig til hele kroppen og 3 uger efter vi var til dyrlægen første gang fik han det rigtig skidt, så det var en let beslutning. vi ville ikke lade ham lide og skulle igennem en masse behandlinger for at forlænge hans liv, for det var kun for vores egen skyld, så han fik de sidste 3 uger vor han havde det godt og hyggede sig, og så sagde vi ellers farvel. savner ham hver eneste dag, og havde en periode på et par måneder hvor jeg slet ikke kunne forestille mig at jeg nogensinde skulle have en ny hund, men livet går jo videre. :)

han havde også loppe allergi, så ved alt om hvordan det er at ha en hund med allergi, et bid fra en loppe og vi sov ikke i en uge pga kløe :( men han fik medicin for det så et godt liv havde han :)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja har skrevet lidt frem og tilbage med opdrætteren nu og hun virker så fornuftig og sød og svare gerne på sygdoms spørgsmål. Så er rigtig positiv lige nu, og glæder mig faktisk bare til at det bliver aktuelt, der går jo lige noget tid, så jeg kan komme over og se stedet og hundene og snakke lidt med opdrætter om diverse ting. :)

 

ja måtte aflive min 7 år gamle terrier blanding i sommers, da han fik lymfekræft i halsen og det spredte sig til hele kroppen og 3 uger efter vi var til dyrlægen første gang fik han det rigtig skidt, så det var en let beslutning. vi ville ikke lade ham lide og skulle igennem en masse behandlinger for at forlænge hans liv, for det var kun for vores egen skyld, så han fik de sidste 3 uger vor han havde det godt og hyggede sig, og så sagde vi ellers farvel. savner ham hver eneste dag, og havde en periode på et par måneder hvor jeg slet ikke kunne forestille mig at jeg nogensinde skulle have en ny hund, men livet går jo videre. :)

han havde også loppe allergi, så ved alt om hvordan det er at ha en hund med allergi, et bid fra en loppe og vi sov ikke i en uge pga kløe :( men han fik medicin for det så et godt liv havde han :)

 

kan godt forstå at du ville ende hans lidelser. det ville jeg selv ha gjort. hvis min hund ikke er i stand til at gøre de ting han elsker, og som beriger hans hverdag, så synes jeg også det skal slutte. men det er en meget subjektiv problemstilling som jeg ALDRIG håber at skulle tage stilling til. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror udemærket godt, at jeg fattede din hentydning, men du må da give mig ret i at komme med en udmelding som den (a er bedre end b), da ikke er særlig produktiv eller saglig? Havde man fx brugt a er bedre end b, fordi..... På baggrund af... Etc ville det nok være noget andet.

Det læser jeg overhovedet heller ikke at Caro2001 skriver. Hun foreslår dsg og fortæller hvad hun har af viden om dem og derefter at de er mere samarbejdsvillige end terrier. :vedikke: Kan jeg virkelig ikke se hvad der er galt i,.. det gør vi sgu da allesammen, hele tiden herinde.

 

 

.... nå, det er jo ikke det tråden handler om, men jeg synes bare man kan modargumentere hvis man ikke er enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at tilføje et komma og måske osse et ord, så er det jo til at forstå....

 

"beaglepack, jeg har nok bare misforstået nogle af indlæggende.." - pigen er 17 år, at sætte komma er måske ikke det vigtigste i livet :-)

 

Jeg er 37 år, og det er stadig ikke vigtigt.

Ang. udstilling og FB, så må jeg nok tage ud og kigge. Min veninde har en FB der har vundet ret meget i år, god vejrtrækning nej, og nu har den lige fået konstateret HD uden for klassificering da den ingen skåle har overhovedet. Og da det er en udstationering og resultaterne ikke er sendt ind, så gæt en gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...