Hop til indhold

hvalpe skruk alt om de små franske :)


Gæst Solvej Hedelund Nielsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

Der er ingen der prøver at tale dig fra at få en FB. Der er flere der i blandt mig selv som fortæller hvordan vi oplever de her hunde. Der er mange FB herude i mit nabolag og jeg har ikke mødt nogen endnu som har haft en normal vejrtrækning. Den nævnte FB jeg har snakket om er så et svært tilfælde - udover vejrtrækningen har den allergi i svær grad som slår ud i huden på den - så her er tale om en FB der virkelig har et svært liv:(

 

Jeg skriver ikke alt det her for at nedgøre en bestemt race - men som en hjælp, når du skal ud og kigge på hunde - det vil koste en masse ærgrelser, bekymringer og ikke mindst penge, hvis det skulle vise sig at din kommende hund har/får skavanker.

 

Der er masser af andre hundetyper derude som er værd at kaste et blik eller to på. Caroline har lige foreslået en D/S gårdhund - den kunne også være et udmærket bud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Solvej Hedelund Nielsen

Dansk/svensk gårdhund bliver for aktiv til vores behov, og de få af dem jeg kender (som sikkert ikke er racetypiske) har heller ikke en personlighed som passer til mig. de er alt for reserverede, dominerende overfor andre hunde og igen for aktive. :)

 

min kæreste bryder sig heller ikke særlig meget om dem eller terriere generelt, tror det er det lidt spinkle og "spidse" udseende han ikke kan lide. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Solvej Hedelund Nielsen

beaglepack har nok bare misforstået nogle af indlæggende.. vil som sagt rigtig gerne hele vejen rundt, så beklager hvis jeg misforstod hvordan i skrev tingene. :)

folk ar jo også forskellige erfaringer og hvis du kun kender franske med sygdomme så er det jo klart nok du er "imod" racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Den må ikke være for aktiv.

 

De fleste hunde er vel aktive i mere eller mindre grad - mit indtryk er at i sær de små hunde racer er ret aktive hvor mine beagler virker ualmindelig dovne ved siden af

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
beaglepack har nok bare misforstået nogle af indlæggende.. vil som sagt rigtig gerne hele vejen rundt, så beklager hvis jeg misforstod hvordan i skrev tingene. :)

folk ar jo også forskellige erfaringer og hvis du kun kender franske med sygdomme så er det jo klart nok du er "imod" racen.

 

Jeg har ikke misforstået noget - og jeg er ikke imod racen hvor får du det pjat fra grr.

Men nu smutter jeg fra tråden gider ikke spilde min tid mere på det - prøver jo bare at være hjælpsom :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Solvej Hedelund Nielsen

nu har jeg selv haft en terrier blanding (og terrier plejer jo at være ret aktive) men det er den mest dovne hund jeg har set på fire ben.. :)

 

Men vil alligevel gerne vælge en race som ikke er kendt for at kræve meget. som jeg skriver tidligere vil den få gå ture, leg og træning, så det er ikke fordi den ikke får noget motion og jeg ved det er en hund og alle hunde kræver noget, men vil gerne have en som ikke kræver alt for meget, da vi jo også skal passe skole og lektier.

 

vi er begge meget hjemme mennesker, gider ikke gå i byen i weekenderne og elsker at have sofahygge med en god film. Så den må gerne være en selskabs/familie hund, og ikke for stor da den vil skulle bo i lejlighed, og jeg kan bedst lide små unde generelt. :)

 

men der er jo altid hunde som ikke passer til race beskrivelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Solvej Hedelund Nielsen

hov mente ikke at du havde misforstået noget, mente at JEG har misforstået noget, beklager den lidt dårlige måde at skrive på (for meget mobil tlf skrivning) og så mente jeg ikke du var imod racen derfor jeg skrev "" men vidste ikke lige hvilket ord der passede på.. mente bare at du ikke brød dig om at de har alle de sygdomme og sådan.. igen beklager min lidt dårlige måde at forklarer på.

Link til indlæg
Del på andre sites

det ved jeg godt, men dem jeg kender ligner terrierne, så derfor jeg skriver sådan :)

En dsg er meget mere samarbejdsvillig.

 

Ikke for at virke sur, men synes i går meget op i useendet, vi står her og skal have en hund mere til næste år, og jeg synes personligt ikke at en dsg er alt for køn men den er stadig en overvejelse fordi dens temprament er lige i øjet, en dsg er på ingen måde dominerende og reseveret, næste gang du møder dem så spørg lige om deres hund har tavle.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Solvej Hedelund Nielsen

det tror jeg ikke den har..

 

Jeg går ikke så meget op i udseende, elsker egentligt ret mange hunde, men jeg går også meget op i hvordan de er og ved hvad jeg passer til, har jo altid haft hund..

men min kæreste har aldrig haft hund og er derfor udseendet han ser på først, og den franske bulldog passer bare både med personlighed og udseende.

 

og jeg er ikke selv så meget til terriere af personligheden og aktivitet.

 

Ved dsg er anderledes, men har aldrig rigtig været så vilde med dem, men er nok fordi jeg kun kender de der "dumme" nogle :)

 

tager alle bud til mig, men det skal jo også være en hund der passer til os. og den kommer da med på listen, men jeg tvivler meget på den bliver valgt.

 

Det passer egentligt slet ikke at jeg ikke kender en sød dsg, ups! mit gamle arbejde har da en lille en, den var da sød, men den bider mændene i benene og gøer :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
hov mente ikke at du havde misforstået noget, mente at JEG har misforstået noget, beklager den lidt dårlige måde at skrive på (for meget mobil tlf skrivning) og så mente jeg ikke du var imod racen derfor jeg skrev "" men vidste ikke lige hvilket ord der passede på.. mente bare at du ikke brød dig om at de har alle de sygdomme og sådan.. igen beklager min lidt dårlige måde at forklarer på.

 

Nå så - selvfølgelig kan der smutte en misforståelse eller to - meen den her syntes jeg så lige er lidt langt ude :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smask!!!!. :shock:

 

Og hvem er det lige der ikke har styr på hvad?. Jeg er ihvertfald enig med Caro2001 om at en terrier er noget mindre samarbejdsvillig end en dsg.

Hun har aldrig haft hverken en terrier eller en DSG, så kan man da ikke komme med sådan en konklusion/udtalelse?

 

Og igen uanset erfaring er det da - også fra din side - et postulat uden saglig argumentation. Det er da noget mærkeligt noget lige pludselig at begynde at gøre sig klog på hvilke racer som er mere samarbejdsvillige end den anden. Hvis Caro mener det, så ville jeg nok hellere kigge lidt på mig selv fremfor at komme med en hjemmestrikket konklusion.

 

Så selv smask......

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå så - selvfølgelig kan der smutte en misforståelse eller to - meen den her syntes jeg så lige er lidt langt ude :blink:

 

Prøv at tilføje et komma og måske osse et ord, så er det jo til at forstå....

 

"beaglepack, jeg har nok bare misforstået nogle af indlæggende.." - pigen er 17 år, at sætte komma er måske ikke det vigtigste i livet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kommer lige med en indskydelse..

jeg kender flere der har franske bulldogs. de er i mine øjne super dejlige rolige hunde, som trives rigtig godt.. vi har allesammen hørt om de skavanker de har, som også er blevet nævnt her. og disse skavanker ser man vel tit på de bullere som er blevet fremavlet ikke??? (de mange spørgsmålstegn betyder at jeg ikke er helt sikker). personligt selv vil jeg ikke støtte fremavling da det ikke er naturligt for hunden at se ud som de er blevet avlet til. så derfor synes jeg det er dejligt at høre at du vil prioriterer hundens sundhed og finde en god opdrætter der også vægter dette højt.. thumps up!

da jeg selv stod og skulle have hund tænkte jeg også meget på FB og mopsen. men jeg blev enig med mig selv at der var for høj risiko for diverse skavanker, og jeg ville nødig aflive min hund pga. nogle lidelser den har fået evt. fordi den er blevet fremavlet. men det er jo en sag man må gøre op med sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hvis jeg ville have en fb, og folk begyndte at foreslå alle mulige andre racer, ville jeg da også blive irriteret. Og hvad så hvis en stor del af valget er pga. udseendet? Hvis jeg vil have en schæfer fordi jeg vil træne hardcore lydighed, er jeg ikke interesseret i en labbedelle, egenskaber eller ej.

 

TS (=trådstarter), fint at i vil have en fb. Dem jeg kender er moderat aktive, og nogle små klovne-hunde. MEN de har altså problemer med vejrtrækningen! Og det er et rigtig grimt og alvorligt problem. De kan sjældent formere sig naturligt, men min holdning om den sag skal jeg holde for mig selv:genert:

 

Jeg synes blot at du skal kigge dig RIGTIG godt for i din søgen efter en opdrætter, og vælge en hvor både mor og far trækker vejret ubesværet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Solvej Hedelund Nielsen

Hopsa, jeg har aldrig været særlig god til komma, så du har ret, det er nok ikke lige der man skal regne med at jeg skriver bedst ;)

 

 

thor isbjørn, tak for svar, dejligt med nogle positive indlæg som siger tingene på en god måde. har stor respekt for at du valgte den fra pga dvs. sygdomme. Jeg har faktisk i dag ved lidt af et tilfælde fundet en opdrætter som går meget op i sundheden, og hendes er ikke helt racetypiske og bliver tjekket i hoved og røv inden de så meget som bliver overvejet til avl, så når tiden nærmer sig til at jeg skal have hund, vil jeg helt klart besøge stedet og finde ud af om det netop er der jeg skal have min hund, for har overvejet meget hvorvidt jeg vil ha en hund som muligvis bliver syg og støtte det lorte avl der desværre er i racen, og min kæreste har sagt at hvis de virkelig alle sammen (de fleste) er så syge så må vi jo finde en anden race, men det er stadig vores store drøm at få os en fb.

 

anne1979 tak for dit svar. :) folk må gerne komme med andre racer som kunne være et godt alternativ da vi som jeg skriver lige ovenover ikke vil have den for en hver pris, men når jeg har sagt en race jeg ikke vil have behøver der ikke gå debat osv i det, for alle hunde er dejlige med de RETTE ejere :)

Tak for det med at de ikke kan føde selv, det er vigtigt at få tjekket op, ikke at jeg selv skal avle videre, vil bare have en hygge hund, men vil ikke støtte den slags.. Så ja med mine krav bliver det nok svært at finde en FB, men hellere leve uden, end med en syg hund. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...