Hop til indhold

Kan hunde tåle mælk?


Gæst MsNoir
 Share

Recommended Posts

Kan hunde tåle mælk? Der er jo meget calcium i mælk. Og tænkte, at et "glas" mælk i ny, eller næ ikke ville være skidt. Det er økologisk naturmælk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange voksne hunde tåler så A 38.

 

Jeg vil sige lige omvendt: mange voksne hunde tåler ikke A38. Det er i mine øjne en misforståelse at give hunde det. Nu er lactosindholdet i A38 ikke særlig højt, så det er ikke det værste mælkeprodukt, men stadig.

Langt de fleste dyr bliver laktoseintolerante med alderen, medmindre de løbende får lactose hele livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige lige omvendt: mange voksne hunde tåler ikke A38. Det er i mine øjne en misforståelse at give hunde det. Nu er lactosindholdet i A38 ikke særlig højt, så det er ikke det værste mælkeprodukt, men stadig.

Langt de fleste dyr bliver laktoseintolerante med alderen, medmindre de løbende får lactose hele livet.

Okay. Rart at vide. Så en smule skader nødvendigvis ikke. Jeg tror også på, at en mere varieret kost, er sundere end ren hundemad.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg tror ikke man bør give hvalpe og unghunde kalktilskud uden at have en dyrlæge indover. Fosfor er ligeså vigtigt, men forholdet i % bør være korrekt. Med et lødigt foder bør ingen normale hunde, der fodres efter deres type komme i underskud.

Faktisk kan store mængder kalk være farligt for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hunde har slet ikke brug for at få mælkeprodukter -

 

dog kan man i ny og næ give dem en klat yougurt da det indeholder mest mælkesyre bakterier, hvis maven driller. Hytte ost der i mod, er godt da der er en meget mindre mængde mælkesukker i

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 years later...

Svaret er ja. Når hunde sættes på skåne kost af dyrlægen, er det blandt andet neutral yoghurt og hvide kogte ris der anbefales. Der findes ikke noget i mælk som ikke også findes i yoghurt. Der er dog hundene som ikke kan tåle mælk så godt, ligesom at der er mennesker. Jeg giver mine hunde en sjat mælk på deres tørfoder ved hvert måltid. Det gør maden mere spændende for dem og har givet dem bedre afføring og overraskende nok også mindre lugtende ånde. Husk dog at alting med måde. For meget mælk giver tynd mave. Jeg opdagede alt det her fordi min ene hund ofte kastede op og havde madlede. Dyrlægens anbefalede skånekost og gastrointestinal piller hjalp lidt, men ikke nok. Jeg læste på pillerne og kom frem til at det bare var mælke bakterier. Nu giver jeg dem begge lidt mælk på tørfoderet og der har ingen problemer været siden, kun god mave og mindre lugtende ånde. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...