Hop til indhold

Vægttab


Gæst MesterJakel
 Share

Recommended Posts

Gæst MesterJakel

Vores hund har været en tur på vægten, og det lader til han det sidste halve års tid er vokset fra 3 til 3,5kg. Jvf. dyrelæge skal han helst veje i underkanten af 3kg.

Hvad er den bedste vej til vægttab. Hans diæt består af tørfoder, afmålt efter producentens anvisninger) dog ofte med lidt rester fra vores mad, serveret een gang dagligt. Hans daglige gåture er minimum 3 x 1-2km men nogle dage mere, og hvis der er andre hunde på græsset leger vi med.

 

Skal han have mindre mad eller skal han gå mere. Begge dele er nogenlude ligefremt for os. Han er i fin form og kan sagtens klare længere ture (og vi kan også sagtens)

 

Slanketips søges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Med godbidder og ekstra mad, kan det hurtigt løbe op.

Og som det er nævnt er producenternes anbefalinger til mængden kun vejledende. Så tager han på af den mængde, kan I roligt give ham lidt mindre fremover.

Jeg ville skrue lidt ned for maden, og op for gåturene indtil han har tabt sig. Og efter det kan der evt. skrues lidt ned for gåturene igen, eller op for maden. Husk at han stadig skal tabe det halve kilo langsomt.

Forstået på den måde, at han stadig skal have mad så han er dækket ind vitamin mæssigt. Og at I ikke pludselig kommer til at overanstrenge ham ved at skrue kraftigt op for motionen lige pludseligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, producenternes vejledninger er som regel skruet op:

 

Ifl. mit chihuahua foder står der:

33 gram pr døgn for 1½ kg hund

48 gram pr døgn for 3 kg hund

 

Mine tre hunde vejer mellem 1400-1700 gram, og de får omkring 25 gram om dagen fordelt på to måltider + diverse godbidder til træning og hygge = holder vægten. De får INGEN menneskemad.

 

Nu ved jeg jo ikke hvor meget tørfoder, du giver, men lyder til, at detmmåske skal sættes lidt ned og så fordel det over to måltider og ingen menneskemad ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Modsat Dinah synes jeg menneskemad er godt - godt med variation og interessant smag for hunden. Så længe det er i meget små portioner. Mine er på 2 - 4 kg, den på 3 kg får cirka 30 gram om dagen (plus guffer til træning). Vej maden, giv mindre mad og gå også gerne mere (synes dog det er svært at motionere, så det kan vejes på en hund). Held og lykke med vægttabet

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...