Hop til indhold

Hjælp min chi gør og er bange for ALT!


Gæst Ane-sofie Stokholm Hald
 Share

Recommended Posts

Gæst Ane-sofie Stokholm Hald

Hej alle sammen!

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp.

Jeg har en chihuahua, Maya, på 1 år og 3 måneder.

Hun var syg som 'barn' og indtil hun var 20 uger så hun ikke andre hunde end mor og søskende. derefter kom hun på gaden og gå, og har siden været utrolig bange for andre hunde. hun gør af alle, og er begyndt at gø af mennesker, cykler, biler - ALT der rør sig. og jeg er, ligeud sagt, ved at gå ud af mit gode skind over det. Jeg bor i række hus, og har fået klager, fordi hun om dage er alene hjemme og kigger ud af vinduet og gør af det der kommer på gaden. Har prøvet at dække ruden af, men hun gør stadig! Jeg har gået til hundetræning for at lære hende det i 7 måneder, en gang om ugen. og hun gær de første 30 min. med 100 m. afstand til hundende, efter 30 min. gør hun ikke så meget, men kan ikke komme tættere på. Jeg synes jeg har prøvet ret så meget! Jeg ender med at skulle af med min lille skat ( hvis det overhovedet skulle lade sig gøre ). Er der noget der har haft samme problem eller nogen der kender en 'hunde hvisker' eller lign.? Håber på jeres svar, og jeg er villig til alt. bortset fra halsbånd med strøm! :blink:

Maya.jpgMaya.jpg < --- her er min lille skat! HJÆÆÆÆÆLP.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver at hun har været syg som hvalp. Syg med hvad ? Det lyder sært, at hun aldrig har hilst på andre hunde, i en alder af 20 uger. Hvor har du købt hende fra ?

 

 

Der findes masser af adfærsbehandlere, men du skal virkelig vælge med omhu, for vi har hørt skrækhistorier herinde fra, hvor et par f.eks. var blevet rådet til at ignorere hunden totalt, undtagen 15min. om dagen hvor de gerne måtte tage kontakt til hunden.

 

 

Du kan evt. kontakte Irene aka Ninjamor (brugernavn herinde). Hende har jeg selv benyttet mig af engang, og det var udelukkende behandling med udgangspunkt i hundens behov! Meget positivt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ane-sofie Stokholm Hald

Tak for svaret Hewlett. Hun havde en Parvovirus, der smitter meget, så hun kunne risikere at smitte andre. Det var dyrelægens ordre.

Jeg har købt hende af en privat kvinde i Brønshøj, der vidst ikke er god at købe hunde hos. (Fandt jeg dog først ud af efter)

Jeg har snakket med andre der har købt derfra, og de har ikke de problemer.

Jeg skriver til hende med det samme, måske hun kan hjælpe!

Go' jul

MVH

Ane-Sofie S. Hald, Herlev.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...