Hop til indhold

Seriøst....!


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Jeg sad lige og kiggede loppetjansen igennem, for deres nye ting. Kunne jo være der var noget Oscar og Svea måtte eje... Faldt så over denne:

 

http://loppetjansen.dk/traeningsudstyr_jagt_agility/adfaerdsbehandling/splash_trainer_m_klikker_og_vand_incl_dvd_9832_da.html

 

Og tænkte "nej nej nej" - stakkels de hunde hvis ejere synes det her da bare er en god ide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vender hele tiden tilbage.. tænker at det MÅ være en joke, man kan da seriøst ikke tro det virker?!

 

Hva så - giver man så et sprøjt hvis hunden sitter i stedet for at dække? O_O horribel tanke

 

Nej for så klikker den vel samtidig og du vil vel ikke belønne den forkerte adfærd ved at klikke samtidig :hmm:

 

 

 

[ATTACH]2947[/ATTACH] nej, jeg tænker også det må være en joke

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold kæft hvor har de meget lo** derinde.

 

Faldt over denne i træningsudstyr jagt og agility

http://loppetjansen.dk/traeningsudstyr_jagt_agility/apportbukke_og_dummies/tail_spinners_8816_da.html

 

Der er piv i, men det er ikke bidelegetøj :confused::confused::confused::confused:

 

Det skal da nok blive en knaldgod apportør af sådan et stykke skraldespandsfyld da :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mødte faktisk en par i Bernsdorffparken den anden dag der havde sådan en lille vandpistol.

 

De havde 3 hunde med og vores hunde snakkede så lidt sammen. Da to af deres begyndte at lege med hinanden fik de lige et strint med pistolen så de holdt op:shock:

 

Det var ikke fordi de på nogen måde var aggresive (for mig at se), de ville bare lege. Men det skulle de ikke.

Jeg var en anelse måløs - måske skulle jeg tage en supersoaker med i skoven næste gang, for Samson leger vist lige lidt for vildt:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly

Hold da op.... :-O jeg ville da aldrig bruge en vandpistol, hverken mod min hund eller kat.

 

Men vil lige sige en anden ting, tror i misforstår det med vandpistolen. klikkeren sidder OVEN på pistolen hvilket vil sige, sprøjt = dårlig handling, klik når det er rigtigt. Vand og klik sidder ikke samme sted. :-)

 

Men giver jer helt ret alligevel.. kan slet ikke se hvordan en vandpistol skulle kunne hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahaha.. Det er da noget af en misforståelse af hvad klikkertræning går ud på :???:

 

At man vælger at bruge vandpistol til opdragelse af sin hund, må stå for egen regning, selvom jeg ikke ligefrem er enig i fremgangsmetoden.

Men at kombinere klikkertræning og straf giver i mit hovede så absolut ingen mening, og modarbejder IMO alt hvad klikkertræning står for og de fordele det medfører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så den der har brugt en vandpistol i træningen af Caisar... :shock:

 

Hans trick med at sige som en krokodille bliver bare så meget bedre, hvis jeg bruger en vandpistol!!!

 

 

 

 

 

 

Det er nemlig den fedeste belønning at få lov til at fange vandstrålen... Caisar ææælsker at lege med vand... :blink: :mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

helt ærlig :roll:

 

Jeg har også brugt vand til Charlie (kat) én gang Han var rigtig slem til at ligge på lur på fuglene i min voliere og da mange af dem var yderst delikate så var det jo altså ikke lige sagen.... Så en sommerdag han lå ovenpå tråden på taget tog jeg en haveslange og gav mig til at sprøjte løs på katten, men øhhh det virkede ikke efter planen for Charlie blev sgi siddende og vendte og drejede sig så han fik vand over det hele og fuglene? Ja, der var jo vand til stede og en varm sommerdag, så de satte sig alle hen under Charlie for og badede i det vand der dryppede ned fra vandslangen og min drivvåde kat:rolleyes:

 

(Charlie hoppede også i badebassin, fuglebad eller bækken der rendte nær huset hvis det var en rigtig varm dag:cool:)

Link til indlæg
Del på andre sites

helt ærlig :roll:

 

Jeg har også brugt vand til Charlie (kat) én gang Han var rigtig slem til at ligge på lur på fuglene i min voliere og da mange af dem var yderst delikate så var det jo altså ikke lige sagen.... Så en sommerdag han lå ovenpå tråden på taget tog jeg en haveslange og gav mig til at sprøjte løs på katten, men øhhh det virkede ikke efter planen for Charlie blev sgi siddende og vendte og drejede sig så han fik vand over det hele og fuglene? Ja, der var jo vand til stede og en varm sommerdag, så de satte sig alle hen under Charlie for og badede i det vand der dryppede ned fra vandslangen og min drivvåde kat:rolleyes:

 

(Charlie hoppede også i badebassin, fuglebad eller bækken der rendte nær huset hvis det var en rigtig varm dag:cool:)

 

:lol::lol: Jeg ville gerne have set dit ansigtsudtryk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg synes det er både sjovt og sørgeligt.

Sjovt fordi nogen virkelig har brugt tid på, at sidde og opfinde sådan et stykke værktøj, og sikkert mener at han/hun har opfundet noget virkeligt revolutionerende.

 

Sørgeligt fordi det er en stor misforståelse af positiv- klikkertræning.

 

HVIS man skal bruge vandpistol som straf, hvilket jeg ikke selv går ind for, så skal man da bestemt ikke gøre det i forbindelse med klikkertræning, så hvorfor have et stykke værktøj, hvor begge dele er i. Hold da magle, så har man set det med :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
:lol::lol: Jeg ville gerne have set dit ansigtsudtryk :blink:

 

MIn mor sagde at det var lige til en Emmy :roll: Især da CHarlie dryppende våd (og husk de 40 dryppende våde fjer"klatter" der sad på deres pinde under ham - så vandtunge at de ikke kunne flyve uden at falde ned) trippede hen til kanten, kiggede ned på mig og mijavede efter mere :lol:

 

Det skal lige siges at siden Charlie blev voksen har han ikke villet lade mig gøre ham våd (altså, han stritter ikke imod, men har han chancen så går han - hurtigt - væk), men da han var udekat kunne han stadig finde på at hoppe i fuglebadet og svale sig:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad lige og kiggede loppetjansen igennem, for deres nye ting. Kunne jo være der var noget Oscar og Svea måtte eje... Faldt så over denne:

 

http://loppetjansen.dk/traeningsudstyr_jagt_agility/adfaerdsbehandling/splash_trainer_m_klikker_og_vand_incl_dvd_9832_da.html

 

Og tænkte "nej nej nej" - stakkels de hunde hvis ejere synes det her da bare er en god ide...

 

Ja, lige præsis, lige nøjagtig den beskrev jeg også i en eller anden tråd den anden dag.. Tortur intrument:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan nu ikke se det slemme ved en vandpistol

 

Det er heller ikke vandpistolen som sådan. Det er op til folk selv om de vil bruge en eller ej. Men pointen med denne er at anvende vand som straf i forbindelse med klikkertræning. Totalt misforstået, da man i klikkertræning ikke anvender straf, men istedet bare ignorerer/lader vær med at belønne når hunden ikke udfører øvelsen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...