Hop til indhold

X-factor 2013


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

  • Svar 330
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Og så var hende Sara mobbeoffer ikke lige min type... Synes hun er lidt for meget... Jeg ved det ikke... "Hørt før" er bare hvad der kommer til mig... Men hun er da bestemt ikke dårlig... Men ikke ligefrem unik... Desværre...

 

(Og hvad er det dog for nogle forældre der lader stå til så længe? Totalt ringe og mangel på ansvar at lade sit barn blive moppet i 5 år, uanset hvad så tager det ikke 5 år at stoppe den slags!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo ikke alle forældre der ved at det foregår, eller i hvilken grad. Man kan ikke rigtigt tillade sig at rakke ned på forældrene, de har sikkert gjort alt det bedste...

Mine forældre anede f.eks ikke hvor slemt jeg egentlig havde oplevet mobning, lige fra børnehaven, op gennem folkeskole, efterskole, gymnasie og universitet. Men jeg synes nu også hun snakkede som om hun lige havde set den amerikanske udgave hvor noget lignende finder sted...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo ikke alle forældre der ved at det foregår, eller i hvilken grad. Man kan ikke rigtigt tillade sig at rakke ned på forældrene, de har sikkert gjort alt det bedste...

Mine forældre anede f.eks ikke hvor slemt jeg egentlig havde oplevet mobning, lige fra børnehaven, op gennem folkeskole, efterskole, gymnasie og universitet. Men jeg synes nu også hun snakkede som om hun lige havde set den amerikanske udgave hvor noget lignende finder sted...

 

men det kan jeg ikke tage seriøst, undskyld... "Ihh jeg har haft sådan en hård barndom, jeg har bare ikke fortalt det til nogen".... :stupid: Hvis man bliver mobbet og man ikke deler det, så er det jo ens egen skyld at det fortsætter... Altså hvis man ikke selv kan løse det, også selv om man kun er 10 år; Medmindre man har forældre der er ligeglade! Selvfølgelig findes der forældre der sikkert ikke har overskud osv. men ærlig talt: Føj til dem så! Så må de jo få nogle proffessionelle ind over som kan hjælpe!

 

I dagens Danmark er mobning jo absolut ikke en unik ting, jeg tror 95% af alle, specielt piger er blevet mobbet, jeg blev også selv mobbet, i mange år, men det hørte sig vidst bare med.

 

Hvis hun ligefrem bliver mobbet igennem facebook og bliver kaldt diverse ting, så BURDE det jo ikke være så svært for hendes forældre at tage en kopi af den besked og vise til mobberens forældre og sig: Gør noget! Har disse forældre ikke noget overskud, må man jo selv tale med børnene om det, og i sidste ende så kan man jo stoppe folk på ignorer på facebook!

Link til indlæg
Del på andre sites

men det kan jeg ikke tage seriøst, undskyld... "Ihh jeg har haft sådan en hård barndom, jeg har bare ikke fortalt det til nogen".... :stupid: Hvis man bliver mobbet og man ikke deler det, så er det jo ens egen skyld at det fortsætter... Altså hvis man ikke selv kan løse det, også selv om man kun er 10 år; Medmindre man har forældre der er ligeglade! Selvfølgelig findes der forældre der sikkert ikke har overskud osv. men ærlig talt: Føj til dem så! Så må de jo få nogle proffessionelle ind over som kan hjælpe!

 

I dagens Danmark er mobning jo absolut ikke en unik ting, jeg tror 95% af alle, specielt piger er blevet mobbet, jeg blev også selv mobbet, i mange år, men det hørte sig vidst bare med.

 

Hvis hun ligefrem bliver mobbet igennem facebook og bliver kaldt diverse ting, så BURDE det jo ikke være så svært for hendes forældre at tage en kopi af den besked og vise til mobberens forældre og sig: Gør noget! Har disse forældre ikke noget overskud, må man jo selv tale med børnene om det, og i sidste ende så kan man jo stoppe folk på ignorer på facebook!

 

 

Til det markerede: Det er da noget af en holdning at have, som tidligere mobbeoffer :shock:

 

Ikke at jeg vil gøre det her til en debat om mobning, jeg lavede bare et frontalt sammenstød med den sætning dér.

Link til indlæg
Del på andre sites

men det kan jeg ikke tage seriøst, undskyld... "Ihh jeg har haft sådan en hård barndom, jeg har bare ikke fortalt det til nogen".... :stupid: Hvis man bliver mobbet og man ikke deler det, så er det jo ens egen skyld at det fortsætter... Altså hvis man ikke selv kan løse det, også selv om man kun er 10 år; Medmindre man har forældre der er ligeglade! Selvfølgelig findes der forældre der sikkert ikke har overskud osv. men ærlig talt: Føj til dem så! Så må de jo få nogle proffessionelle ind over som kan hjælpe!

 

I dagens Danmark er mobning jo absolut ikke en unik ting, jeg tror 95% af alle, specielt piger er blevet mobbet, jeg blev også selv mobbet, i mange år, men det hørte sig vidst bare med.

 

Hvis hun ligefrem bliver mobbet igennem facebook og bliver kaldt diverse ting, så BURDE det jo ikke være så svært for hendes forældre at tage en kopi af den besked og vise til mobberens forældre og sig: Gør noget! Har disse forældre ikke noget overskud, må man jo selv tale med børnene om det, og i sidste ende så kan man jo stoppe folk på ignorer på facebook!

Det er bare så hårdt sagt, synes jeg. Der kan jo være mange grunde til at man ikke får det sagt. Personligt fortalte jeg det aldrig til mine lærere, selvom de ind imellem spurgte ind til min trivsel i klassen, fordi jeg ikke kunne overskue hvad det ville sætte i gang og desuden tænkte jeg, at det alligevel ikke ville nytte noget, for mine lærere kunne jo ikke tvinge de andre elever til at kunne lide mig. Gik i mange år og tænkte, at det var min egen skyld, fordi jeg ikke var ligesom de andre og sådan noget ville jeg bare aldrig nogensinde sige til nogen, fordi der så ville blive spurgt ind til det og der skulle snakkes en hel masse. Og det var virkelig grænseoverskridende for mig - og kan stadig være det.

 

Så jeg synes ikke, at man bare kan sige, at det ens egen skyld, hvis man ikke får det fortalt til nogen. Ikke uden at tage højde for at alle mennesker er forskellige og at der kan være en rigtig god grund til det.

 

Men ja, grundlæggende er jeg da enig med dig i, at man i bund og grund selv er ansvarlig for sit liv. Men jeg synes man er nødt til at regne med, at der er nogle tilfælde, hvor det bare ikke er så nemt. Det er jo nemt nok at mene sådan, men det er noget helt andet at gøre noget ved det, når man står midt i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det markerede: Det er da noget af en holdning at have, som tidligere mobbeoffer :shock:

 

Ikke at jeg vil gøre det her til en debat om mobning, jeg lavede bare et frontalt sammenstød med den sætning dér.

 

Det er bare så hårdt sagt, synes jeg. Der kan jo være mange grunde til at man ikke får det sagt. Personligt fortalte jeg det aldrig til mine lærere, selvom de ind imellem spurgte ind til min trivsel i klassen, fordi jeg ikke kunne overskue hvad det ville sætte i gang og desuden tænkte jeg, at det alligevel ikke ville nytte noget, for mine lærere kunne jo ikke tvinge de andre elever til at kunne lide mig. Gik i mange år og tænkte, at det var min egen skyld, fordi jeg ikke var ligesom de andre og sådan noget ville jeg bare aldrig nogensinde sige til nogen, fordi der så ville blive spurgt ind til det og der skulle snakkes en hel masse. Og det var virkelig grænseoverskridende for mig - og kan stadig være det.

 

Så jeg synes ikke, at man bare kan sige, at det ens egen skyld, hvis man ikke får det fortalt til nogen. Ikke uden at tage højde for at alle mennesker er forskellige og at der kan være en rigtig god grund til det.

 

Men ja, grundlæggende er jeg da enig med dig i, at man i bund og grund selv er ansvarlig for sit liv. Men jeg synes man er nødt til at regne med, at der er nogle tilfælde, hvor det bare ikke er så nemt. Det er jo nemt nok at mene sådan, men det er noget helt andet at gøre noget ved det, når man står midt i det.

 

Men hvis skyld er det så? :lol: Hvis man har et problem, og ikke vil dele det, så er det jo ens eget ansvar at løse det; End of story! Man har frabedt sig andres hjælp, ubevidst eller bevidst.

 

Jeg har da selv prøvet at blive afvist når jeg har fortalt at jeg blev mobbet, og jeg måtte da også vente i 5 år med at der blev gjort noget... På MIN måde. (Pigen fra min klasse var venner med dem en klasse over os, og de mobbede mig... Da de flyttede skole og vi var de ældste var hun jo alene tilbage... Og så gjorde jeg da bare gengæld... Når nu ingen voksne ville hjælpe mig, måtte jeg jo gøre hvad en 13 årige tror er det rigtige... ).

 

Jeg føler mig bestemt ikke som et offer, og jeg kan ikke se hvordan man kan i så lang tid føle sig som et offer og ikke gøre noget ved det... Men ja, folk er jo forskellige, nogle er bare "do'ers" og andre ikke....

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis skyld er det så? :lol: Hvis man har et problem, og ikke vil dele det, så er det jo ens eget ansvar at løse det; End of story! Man har frabedt sig andres hjælp, ubevidst eller bevidst.

 

Jeg har da selv prøvet at blive afvist når jeg har fortalt at jeg blev mobbet, og jeg måtte da også vente i 5 år med at der blev gjort noget... På MIN måde. (Pigen fra min klasse var venner med dem en klasse over os, og de mobbede mig... Da de flyttede skole og vi var de ældste var hun jo alene tilbage... Og så gjorde jeg da bare gengæld... Når nu ingen voksne ville hjælpe mig, måtte jeg jo gøre hvad en 13 årige tror er det rigtige... ).

 

Jeg føler mig bestemt ikke som et offer, og jeg kan ikke se hvordan man kan i så lang tid føle sig som et offer og ikke gøre noget ved det... Men ja, folk er jo forskellige, nogle er bare "do'ers" og andre ikke....

 

 

Du svarer jo fint selv på dit spørgsmål her.

 

At man ikke er en 'do'er', retfærdiggøre forhåbentligt ikke mobningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

For første gang nogensinde har jeg set en hel masse jeg kunne finde på at stemme på :5up: Plejer at se auditions, og roser de en masse talentløse pjok til skyerne, så ser jeg det ikke længere :lol: Men denne her gang var der bare SÅ mange gode :hjerte: Hende den første Caroline - det var så jeg fik gåsehud :lun: og hende mobbeofferet og de andre teenagere! Det er jo dem vi har ventet på :banan:

 

Nåja og så ELSKER jeg Anne Linnet, synes det er fantastisk at der er en med talent i det dommerpanel :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeez Shii :shock: Jeg har intet til overs for mobbere! Jeg er selv blevet mobbet hele min barndom, og det gjorde ONDT indeni rigtig modbydeligt ONDT!

 

Tror simpelthen ikke på at du har oplevet rigtig ægte, ondskabfuld mobning hvis du lige vendte på en tallerken og gjorde det samme med en anden! :( Simpelthen afskyeligt, hvis man ved hvor ondt det gør!!

 

Uanset hvor gammel man er, hvis man har oplevet den smerte der er forbundet med mobning så har man ikke lyst til nogensinde selv at være den der står bag mobningen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeez Shii :shock: Jeg har intet til overs for mobbere! Jeg er selv blevet mobbet hele min barndom, og det gjorde ONDT indeni rigtig modbydeligt ONDT!

 

Tror simpelthen ikke på at du har oplevet rigtig ægte, ondskabfuld mobning hvis du lige vendte på en tallerken og gjorde det samme med en anden! :( Simpelthen afskyeligt, hvis man ved hvor ondt det gør!!

 

Uanset hvor gammel man er, hvis man har oplevet den smerte der er forbundet med mobning så har man ikke lyst til nogensinde selv at være den der står bag mobningen :cry:

 

Det tror jeg slet ikke du kan udtale dig om... Men desværre var jeg, og til dels er jeg et hævngerrig menneske... Det er heldigvis blevet bedre med alderen! Men igen vi er forskellige, og fordi jeg mente at "what comes around goes around", så tror jeg bestemt ikke det betyder at jeg ikke er blevet mobbet. (En del af mobningen er endda dokumenteret... Min hund blev indfanget og malet med blå terpentin maling, imens jeg blev bundet fast i en hestebås og sprøjtet til med en vandslange med iskoldt vand, men det er måske ikke så meget mobning mere end tortur og dyremishandling).

 

Jeg tror alle har været udsat for ting, jeg kan bare ikke se hvorfor man frivilligt vælger at kalde sig et offer; Det er jo netop hele pointen med mobning, at lave et offer.

 

Men vi er allesammen forskellige, jeg skal ikke, og vil aldrig være et offer for andres tyrani... Uanset hvad de gør ved mig, mine hunde eller min familie, så ved jeg at det kommer tilbage til dem. I dag ved jeg så bare at jeg ikke selv behøves at gøre noget ved det.

 

(Og min mobning var skam harmløs i forhold til hendes.... Jeg brugte bare hendes egen skyts imod hende.. Hun havde brugt 5-6 år på at være venner med dem fra klassen over os.. Da de var væk... Så sørgede jeg da bare for at være venner med alle de andre, hvilket ikke var svært da der ikke var mere end 50 elever på skolen... Så hun endte med at bruge et år alene, blive valgt sidst altid, og ikke komme til nogle fødselsdage) Børn er onde, og det var jeg bestemt også hele det år desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis skyld er det så? :lol: Hvis man har et problem, og ikke vil dele det, så er det jo ens eget ansvar at løse det; End of story! Man har frabedt sig andres hjælp, ubevidst eller bevidst.

 

Jeg har da selv prøvet at blive afvist når jeg har fortalt at jeg blev mobbet, og jeg måtte da også vente i 5 år med at der blev gjort noget... På MIN måde. (Pigen fra min klasse var venner med dem en klasse over os, og de mobbede mig... Da de flyttede skole og vi var de ældste var hun jo alene tilbage... Og så gjorde jeg da bare gengæld... Når nu ingen voksne ville hjælpe mig, måtte jeg jo gøre hvad en 13 årige tror er det rigtige... ).

 

Jeg føler mig bestemt ikke som et offer, og jeg kan ikke se hvordan man kan i så lang tid føle sig som et offer og ikke gøre noget ved det... Men ja, folk er jo forskellige, nogle er bare "do'ers" og andre ikke....

Jeg føler mig heller ikke som et offer :-D Faktisk synes jeg det er mest synd for dem, for jeg kan godt rumme andre mennesker og deres forskelligheder, men det kan de ikke. Jeg har lært noget af det og jeg har fundet ud af hvordan jeg i hvert fald IKKE vil være - og jeg synes da det tæller en hel del at jeg har fået noget positivt med i bagagen pga. det. Så jeg synes absolut ikke det er synd for mig og det er overhovedet ikke derfor jeg skriver som jeg gør :-D

 

Jeg mener bare, at du tager helt fejl, hvis du tror, at det er fordi folk ikke vil - måske kan de bare ikke få det sagt.. Eller måske tør de ikke. Det er cool at du gjorde det, helt sikkert! Men man kan ikke forvente, at alle magter at gøre det samme, fordi man selv gjorde det. Man kan ikke tage udgangspunkt i sit eget overskud, når man skal diskutere sådan noget. Generelt må man jo møde folk der hvor de er, når det kommer til sådan noget her (og egentligt også følelser generelt) - og alle er bare ikke der hvor de kan sige det til nogen.

 

Der findes voksne mennesker, der går rundt og slås med noget hele livet, fordi de ikke kan åbne sig op og sige hvad de i virkeligheden tænker og føler. Det synes jeg siger en del om hvor svært det kan være og derfor er det ikke så mærkeligt at børn og unge mennesker heller ikke altid kan.

 

Men jo, som sagt kan jeg da helt overordnet godt følge dig :-D Man er også bare nødt til at tage højde for gråzonerne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da selv prøvet at blive afvist når jeg har fortalt at jeg blev mobbet, og jeg måtte da også vente i 5 år med at der blev gjort noget... På MIN måde. (Pigen fra min klasse var venner med dem en klasse over os, og de mobbede mig... Da de flyttede skole og vi var de ældste var hun jo alene tilbage... Og så gjorde jeg da bare gengæld... Når nu ingen voksne ville hjælpe mig, måtte jeg jo gøre hvad en 13 årige tror er det rigtige... ).

 

 

Det er cool at du gjorde det, helt sikkert!

 

 

Okaaaaaay :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lide blachmand fordi han i mine øjne åbenlyst prøver at være " speciel" han prøver at være alvorlig og hård og blød på samme tid, det fungere bare ikke så godt for ham synes jeg ikke. Det er tydeligt at han prøver at være sjov, på en hård måde, han holder masken når andre griner af hans sarkasme og det bliver jeg ret lang i ansigtet af at se på.

Synes han er trættende at høre på, nu forventer folk også at han siger noget hårdt og " ledt" og de nye dommer siger ikke så meget, de forventede næsten at han førte ordet. Det meste der kommer ud af ham er med en hård sarkastisk tone bag og til stor morskab for publikum. I længden er det bare ikke særlig sjovt eller fedt, mere sådan at jeg sidder og tænker " årh gå dog hjem altså ".

 

Det er sjovt at mange opfatter ham som bundærlig, ja han siger tingene ærligt, men han forkommer mig at være noget han ikke er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lide blachmand fordi han i mine øjne åbenlyst prøver at være " speciel" han prøver at være alvorlig og hård og blød på samme tid, det fungere bare ikke så godt for ham synes jeg ikke. Det er tydeligt at han prøver at være sjov, på en hård måde, han holder masken når andre griner af hans sarkasme og det bliver jeg ret lang i ansigtet af at se på.

Synes han er trættende at høre på, nu forventer folk også at han siger noget hårdt og " ledt" og de nye dommer siger ikke så meget, de forventede næsten at han førte ordet. Det meste der kommer ud af ham er med en hård sarkastisk tone bag og til stor morskab for publikum. I længden er det bare ikke særlig sjovt eller fedt, mere sådan at jeg sidder og tænker " årh gå dog hjem altså ".

 

Det er sjovt at mange opfatter ham som bundærlig, ja han siger tingene ærligt, men han forkommer mig at være noget han ikke er.

 

Det du beskriver er netop det jeg synes der er fedt... At han kan lade sig selv fremstå som Danmarks ledeste og ondeste mand, og han virker faktisk ret ligeglad med det :lol: Og vi ved jo alle at Blachman er sød og fantastisk og slet ikke ond :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er skam heller ikke det jeg mener.. Men hvis det fortsætter i 5 år fordi man ikke har sagt noget til nogen, så er det altså ens egen skyld at det fortsætter.

 

Nej det er de paphoveder der mobber en, som er skyld i at det forsætter.

 

Måske det hjælper at sige det til nogen i de helt små klasser, der har læren og forældrene oftes en indflydelse, men så snart man er ældre, så kan hverken forældre eller lærer styre den slags. Det forgår alle steder og i det usete, det behøver ikke engang at være åbenlyst, det kan også være indirekte.

 

Læren kan godt tvinge en fødselar til at invitere en person med, men personen der bliver mobbet, ved da godt at fødselaren kun invitere under tvang og at vedkommende er uønsket.

 

At stoppe mobning er virkelig svært og det kan tage årevis og det er ligegyldig hvor mange man fortæller det til og det er aldrig ens egen skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er de paphoveder der mobber en, som er skyld i at det forsætter.

 

Måske det hjælper at sige det til nogen i de helt små klasser, der har læren og forældrene oftes en indflydelse, men så snart man er ældre, så kan hverken forældre eller lærer styre den slags. Det forgår alle steder og i det usete, det behøver ikke engang at være åbenlyst, det kan også være indirekte.

 

Læren kan godt tvinge en fødselar til at invitere en person med, men personen der bliver mobbet, ved da godt at fødselaren kun invitere under tvang og at vedkommende er uønsket.

 

At stoppe mobning er virkelig svært og det kan tage årevis og det er ligegyldig hvor mange man fortæller det til og det er aldrig ens egen skyld.

 

Flyt skole, problem solved, bloker folkene på facebook... Det er da de første skridt man kan tage. Men en ting er helt sikkert, hvis du ikke selv kan løse dine problemer, så forsvinder de da SLET ikke ved at du sætter dig ned, og holde det inde og siger "Ingen andre kan løse det alligevel, så jeg må hellere bare acceptere at være et mobbeoffer".... Det løser i mine øjne absolut intet, og selvom man er 13 år og bare et barn, så er man indirekte selv skyld i at tingene fortsætter. Jeg ved skam selv hvor hårdt det var, jeg tog ikke fat i nogen for at få hjælp, først da de mishandlede min hund blev det opdaget at alt måske ikke var som det skulle være.

 

Og så synes jeg bestemt ikke det er mobning at folk ikke kan lide hinanden.. I så fald bliver jeg da mobbet her på HF, der er da masser af folk der ikke kan lide mig, og jeg har flere gange forsøgt at lave " mød hinanden" når jeg var i DK, og det er da aldrig lykkedes fordi der aldrig er mere end en der gider komme... Det er jo ikke mobning, du kan og bør ikke tvinge folk til at kunne lide hinanden... Det er ikke mobning at man ikke får en invitation, det er mobning hvis man får at vide man ikke får en invitation fordi "ingen kan lide dig fordi du er dum og grim"... Mobning er ikke altid at blive valgt til sidst i fodbold; hvis man stinker til fodbold! Så bliver man valgt fordi man er dårlig til fodbold, og hvor ondt det end gør, så må man jo forbedre sig.. Jeg ved da godt at sådan tænkte jeg ikke da jeg var 12, og derfor er det bare super meget sværere, men hvis man fortalte det til en voksen kunne man jo få den hjælp!

 

Problemet er at børn, specielt teenagere er nogle satans bæster de fleste af dem, som ikke gider lytte til voksne og tror de kan klarer alt selv, det kan de ikke, og hvis de synes de kan, så må de jo leve med konsekvenserne, og forhåbentlig vokse op og blive langt klogere... Det gjorde jeg da!

 

 

Og skal vi ikke tage hele mobbeoffer debatten i en anden tråd, denne her skulle jo helst handle om X-faktor, og der er vi vidst ret langt fra.... Selvom min lillesøster blev mobbet med at hun gik til x-faktor audition, og ikke blev udvalgt :lol: Man kan blive mobbet med alt! Børn er onde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...