Hop til indhold

Voers hund gør, når det ringer/banker på døren


Gæst sannehh
 Share

Recommended Posts

Gæst sannehh

Hejsa.

 

Ja Frede gør, men ikke kun når der kommer gæster, han gør/knurre også når han kan høre en fremmed lyd.

 

Vi søger et godt råd til hvordan vi kan lære ham ikke at gå sådan. jeg har fået afvide at det har noget med dominans at gøre. Han skal kasteres, for hans ene sten sidder i bugen. Frede bliver 1 år. d 11/11-07

 

er der nogen der kan komme med et godt råd

 

Hilsen Sanne

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sanne

 

Hvor gammel er Frede? Er det sådan at han knurre ad gæsten, når døren er blevet åbnet, eller er det kun ind til i åbner døren? Fremmede lyde, mener du da han lige gøer kort, når han fek.s. hører en ambulance, eller reagere han på meget mindre ting, og mere konstant? Hvordan reagerer i, når han gøer og eller knurre i de forskellige situationer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sannehh

HEjsa

 

Frede bliver 1 år, er i næste måned. Når han gør så er det i det øjeblik der bliver banket på døren, og springer ud til døren, og bliver glad når folk kommer ind. Han er en meget glad hund. Men det virker som om han er lidt usikker eller nervøs når det banker på døren

Link til indlæg
Del på andre sites

Det at gø, er jo en helt narturlig ting for hunde, og jeg mener man bør acceptere et par vuf i diverese situationer. Når det så er sagt, kan en konstant gøen, og gøen af alt være frygtelig stressende og fustrerende. Nu ved jeg ikke, hvordan i reagerer, men jeg vil foreslå jer, at ignorere ham fuldstændigt, og først når han er faldet til ro, rose ham og give en godbid. Vis ham at du er den gode leder, der nok skal tage dig af tingene, og han slet ikke behøver at bekymre sig om, hvem der står bag døren, det skal du nok tage dig af... Prøv evt. sideløbene, at lave nogen øvelser der forstærker dit lederskab. Det kan godt tage laaangg tid, at få ham til at stoppe med at gø, men hold ud, og sig ikke nej eller bliv sur en eneste gang, lige meget hvor irriterende det er, for hver gang man gør det, kan man lidt starte forfra med træninngen.

 

Husk at ros ham, når han ligger i sin kurv og tygger ben, og ligene stille ting, for det er jo den ædfærd vi gerne vil se. Hvis han tror, at han skal være lidt vild, eller sige noget for at han bliver rost, får man genneralt en mere stresset og vildere hund. Men altså forstæk dit lederskab, og sørg for at han bliver klar over at han bare kan slappe af, for du skal nok tage dig af alt andet, også dørklokken :)....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...