Hop til indhold

Jack Russel Far søges.


Gæst Dommerborg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Dommerborg
Hvad med at de lavede en bruger herinde, fremfor at du tager forum "ud af forum" ?

 

Og jeg synes forresten det er helt okay at være uenig... Men du kunne måske have udtrykket det på en anden måde... Fremfor at angribe folk og kun fokusere på de negative ting, fremfor at se på de positive svar og råd.....

 

Tjah, igen ka jeg kun sige, at alting virker begge veje :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dommerborg
og nå ja: Hej Dommerborgs arbejdsplads, opret en bruger herinde, hvis I er interesseret i hvad der foregår herinde!

 

Haha, hvor er du sød nu. Vidste ikke, at det var hemmeligt :mrgreen: Men skal da bringe din opfordring videre. Det gavner vel osse alle, at der blir oprettet 8-10 profiler af folk, der ikke har en hujende hatfis andet at lave herinde end læse denne tråd - tak for rådet :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk har det været så stort samtale-emne på mit arbejde i denne uge, at jeg har lovet at printe hele tråden ud, så folk i frokoststuen selv ka læse, at jeg da helt sikkert vil smide hundehvalpe i en sø, når jeg brænder inde med en stor flok hanhunde, som ødelægger hele mit hjem. Først var jeg gal, så var jeg bare lidt rystet, og nu morer jeg mig simpelthen bare over, at mange er gået lidt over stregen i denne tråd, men det er tilsyneladende kun mig, der ska ha høvl for det :vedikke:

 

Der var ingen der skrev at du ville gøre det.....og Anne (mener jer) skrev også efterfølgende at det ikke var med henvisning til at du ville gøre det. At du å bruger det som underholdning, ja det synes jeg er ret så useriøst. Men dig om det!

 

Men nej, vi behøver bestemt ikke at være enige, og du må gerne være uenig....min oplevelse var bare at du var meget i angrebs-mode når der blev skrevet indlæg, så forsøgte bare at høre hvordan og hvorledes.

 

Jeg må så erkende at jeg er helt enig med de andre der skriver at du kritisk skal overveje HVAD du vil bidrage med i forhold til et kuld hvalpe. Og hvis du vælger, hvilket du vidst allerede har gjort, jamen så er der masser af gode input til hvad du ellers skal være opmærksom på. Og jeg kan kun tale for mig selv, men det er ikke ting jeg ville vide....

 

Ellers så er der jo bogen Hundeopdræt med omhu og omtanke og DKK (hvis du er/vil være medlem) der holder forskellige kurser der kan give yderligere informationer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, hvor er du sød nu. Vidste ikke, at det var hemmeligt :mrgreen: Men skal da bringe din opfordring videre. Det gavner vel osse alle, at der blir oprettet 8-10 profiler af folk, der ikke har en hujende hatfis andet at lave herinde end læse denne tråd - tak for rådet :hjerte:

 

Nej det er skam et offentlig forum vi har. Men hvis folk vil læse hvad der skrives herinde, så må de jo oprette en bruger.

 

At du vil bruge det som sladder på din arbejdsplads, synes jeg er trist. Det får mig til at tænke om det er noget andre folk gør? Er det normalt at printe en debat ud og sige "Nej se, hvor uenige folk er med mig?"....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dommerborg
Nej det er skam et offentlig forum vi har. Men hvis folk vil læse hvad der skrives herinde, så må de jo oprette en bruger.

 

At du vil bruge det som sladder på din arbejdsplads, synes jeg er trist. Det får mig til at tænke om det er noget andre folk gør? Er det normalt at printe en debat ud og sige "Nej se, hvor uenige folk er med mig?"....

 

Nåh, men nu tror jeg faktisk, jeg vil tillade mig at sige tak for fabelagtig respons, jeg magter vist ikke tråden her mere.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lone hansen

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor ts bliver så sur?

Alle har hver deres kompetenceområder.. Avlerne herinde ved en masse om hundeavl,.. Hvis der kom en amatør og ville vide noget om fotografering, ville du vel også komme med råd og advarsler? Har svært ved at se forskellen.. Det er lid "skomager bliv ved din læst"? Det er der vel ikke noget galt i?Fordi du har 1 !! hund og vil lave hvalpe, gør det dig ikke til ekspert..ligesom at bare fordi jeg har en mobiltlf med cam så er jeg pludselig expert i foto??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du havde spurgt hvordan man dyrker tomater på et forum for haveejere f..eks.. og de andre havefolk havde enormt dårlige erfaringer med at uerfarne haveejere gav sig i kast med tomater, så ville svarene have været de samme.

Du ville blive advaret om at krydse to tomattyper købt i supermarkedet, fordi du ikke ved helt hvor de kommer fra og hvilke sygdomme de potentielt kan have. Først og fremmest skal jorden være god og klar til tomatdyrkning. Det kan være tidskrævende at dyrke gode tomater, de skal vandes og gødes, der skal tjekkes op på dem jævnligt for at sikre at de modnes korrekt. Det kan også være dyrt ,hvis man gerne vil have de bedste tomater i landet, der skal måske indkøbes et drivhus, et vandingssystem, temperaturmålere osv.

Når du så endelig har fået de fine tomater, ender du måske med at have flere end du kan spise, og eftersom tomatmarkedet i danmark er relativt udbredt, risikerer du at brænde inde med en ordentlig kasse flotte og lækre tomater som bare ligger og rådner.

derfor ville man måske også fraråde dig at begynde med tomater. Måske ville man råde dig til at læse nogle gode havebøger, snakke med nogle erfarne gartnere og måske allerhelst lade være, for der er ingen grund til at lave tomatplanter for at sælge tomater, når der er så mange tomater i supermarkederne rundt omkring... Forstår du? :)

 

Jeg synes det er en fin ide at du viser forum til dine kolleger, de kender dig bedre og kan måske forstå hvad det er vi prøver at fortælle dig og formidle det til dig på en smartere måde.

Folk herinde er sensitive omkring dette emne, netop fordi det er noget de fleste herinde føler meget stærkt omkring. De vil bare det bedste for danmarks hundebefolkning.

Hvad du vælger at gøre, er i sidste ende din helt egen beslutning. Om det så gælder tomater eller hunde. Men du må så også forstå at det at lave hvalpe på sin hund fordi den bare er så skøn og dejlig, er en meget egoistisk beslutning. Hunden har ikke noget ønske om at få hvalpe, det er rent biologisk for den. Hvis du går videre med at ville få hvalpe, så hav styr på alt det du har fået at vide her i tråden og find en hanhund der er tjekket i hoved og mås for alt hvad der kan tjekkes for. Sørg for at have rigeligt med købere parat, i fald nogle falder fra.

Jeg ville også så gerne have haft hvalpe på min dejlige lille hundepige ,men jeg læste meget om det herinde og idag er jeg glad for at mit lille pelsbarn ikke skulle igennem det :)

Det er uden tvivl en stor oplevelse, men man kan nok kun nyde det når man 100 % ved hvad man laver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ik en del om avl, det er osse det, jeg forsøger at formidle videre i starten af tråden. Men lad mig så prøve noget andet: Hvis jeg i første indlæg havde spurgt "Hvordan dyrker man tomater", ville det så i dine øjne være konstruktivt at svare "Dét ska du lade være med!"? Mener bare, at folk svarer på noget, jeg ikke rigtigt spurgte om. Alle de råd der så ellers er kommet, er sikkert ganske fine. Men det virker bare stadig, for mig, som formaninger. Både hvis jeg læser med friske og trætte øjne, beklager ;-)

 

 

Og nej, vi er ik enige, og det behøver vi sandeligt heller ik være. Men hvorfor må jeg så ik være uenig?? Synes bare, at man godt ka være uenige på en lidt mere høflig måde, end jeg har oplevet herinde. Og indrømmet, jeg blev da vildt arrig over mange af de svar, der kom i starten... Eller, nej ik svarene som sådan, men den måde folk formulerer sig på.

 

Faktisk har det været så stort samtale-emne på mit arbejde i denne uge, at jeg har lovet at printe hele tråden ud, så folk i frokoststuen selv ka læse, at jeg da helt sikkert vil smide hundehvalpe i en sø, når jeg brænder inde med en stor flok hanhunde, som ødelægger hele mit hjem. Først var jeg gal, så var jeg bare lidt rystet, og nu morer jeg mig simpelthen bare over, at mange er gået lidt over stregen i denne tråd, men det er tilsyneladende kun mig, der ska ha høvl for det :vedikke:

Jeg synes, at det er rigtig trist, at du vælger at ignorere de 'kolde' fakta flere af de erfarne hunde-folk er kommet med, og i stedet føler et behov for at vise denne tråd til dine kollegaer, som tilsyneladende er ligeså uvidende som dig, så I kan klappe hinanden lidt på ryggen og "forarges" over vi andre brugeres "dumme" svar. Faktisk, så bliver jeg rigtig ked af, at du har sådan en indstilling til hundehold.

 

Du skriver selv i dit startindlæg, at du er en nybegynder og det er jeres første hund. Du skriver samtidig, at du ønsker gode råd. Hvorfor vil du ikke (nok) tage imod de gode råd (og kolde facts) - og forholde dig til dem?

 

Jeg ved ikke, om du har læst mit første indlæg i denne tråd - men jeg har selv en JRT uden tavle (hun er ikke ren), og hun er også verdens bedste hund, fra et stueopdræt og fra "sunde og raske forældre". Hun har som nævnt patella luxation (ikke for at fornærme dig - men ved du hvad det er? For som ejer af en JRT bør du!) - og hendes agility-karriere er muligvis slut nu i en alder af 3 1/2 år. Næste skridt bliver nok operation til omkring 15.000 kr, så genoptræning osv. Patella luxation er en arvelig lidelse. Derudover har hun diverse skavanker, såsom allergi og reverse sneezing.

 

Naturligvis, så skal man ikke finde sig i at folk sviner en til etc på et forum, men tråde omhandlede "tavleløs avl med hunde som ikke er tjekket for noget som helst, for unge til at få hvalpe, uerfarne ejere som ikke aner en dyt om det (jeg ved heller ikke nok fx) osv osv" er virkelig noget folk herinde reagerer på!

 

Måske lyder det med at smide hvalpe "ud" etc voldsomt - og plat - på dig... Og det er det da også! ... Men sandheden er desværre, at den slags sker! Der findes virkelig den slags mennesker i verden - og DK - som vælger den løsning, fordi de "ikke længere kan overskue" de konsekvenser det at få hvalpe har.

 

Endelig, så synes jeg, at du skal "nøjes med" at nyde din tid med din - sikkert fantastiske - hund, og bruge hende som din første hund til at lære en masse - og begå en masse fejltagelser. Nu har jeg selv en JRT (mix), og de er jo som du selv skriver, en fantastisk sjov - og udfordrende - hund... Gå til træning med hende, fx agility, spor.... Terriere er nogle fantastiske -og krævende - hunde, så jeg kan kun anbefale dig at "lære" mere om dem, inden du kaster dig ud i selv, at sætte nogle små nuttede - og potientielle monstre - i verden.... For din egen hunds skyld, for hvalpenes skyld og for eventuelle hvalpekøberes skyld....

Redigeret af Hoppebolden
Stavespasser
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan slet ikke se hvor det går galt - jeg kan kun komme frem til, at det handler om at der ikke bliver givet de svar, som trådstarter havde regnet med. Men sådan er det jo på et debatforum. Nogle gange kommer der andre svar, fordi der typisk er mange mennesker, som har oplevet en masse forskelligt og derfor gerne vil videreformidle deres oplevelser og erfaringer.

Jeg forstår godt, at det kan virke overvældende at alle er enige i den her sag, så det kan virke som om at alle rotter sig sammen mod en. Men omvendt hjælper det jo ikke noget at blive sur og hidsig, det får man intet ud af. Og når jeg læser tråden igennem igen, virker det altså også som om at du, ts, er den eneste som hidser sig op og "snakker" grimt.

 

Jeg tænker desuden, at hvis man ikke vil have andres input, så skal man læse en bog om emnet. Der er i hvert fald ingen, der siger en imod :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan slet ikke se hvor det går galt - jeg kan kun komme frem til, at det handler om at der ikke bliver givet de svar, som trådstarter havde regnet med. Men sådan er det jo på et debatforum. Nogle gange kommer der andre svar, fordi der typisk er mange mennesker, som har oplevet en masse forskelligt og derfor gerne vil videreformidle deres oplevelser og erfaringer.

Jeg forstår godt, at det kan virke overvældende at alle er enige i den her sag, så det kan virke som om at alle rotter sig sammen mod en. Men omvendt hjælper det jo ikke noget at blive sur og hidsig, det får man intet ud af. Og når jeg læser tråden igennem igen, virker det altså også som om at du, ts, er den eneste som hidser sig op og "snakker" grimt.

 

Jeg er fuldstændig enig. Jeg har fuldt med i tråden uden at skrive noget, og da jeg så TS hidse sig op, tænkte jeg bare "hvor kom det lige fra", for jeg synes faktisk at det har været noget pæne svar. Ikke fordi jeg lige kan diske op med et eksempel på det modsatte, men kan da huske nogle tråde indimellem, hvor der bliver svaret rimeligt "groft" fra begyndelsen, men det er slet, slet ikke tilfældet her.

 

TS: Jeg håber og tror, at hvis du viser dine kolleger tråden, vil de få dig til at indse, at du har misforstået folks svar til dig og de kun er skrevet i den bedste mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...