Hop til indhold

Den ultimative cavalier


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Både jeg og en veninde skal på et tidspunkt have en cavalier - Veninden kommer mig nok i forkøbet, da manden har nedlagt veto mod flere hunde, før Yoda er mindst 3 og Bamse er gået på pension og jeg ønsker ikke en skilsmisse, så holder mig lige på 3 hunde et par år :mrgreen:

 

Men derfor så undersøges markedet alligevel og om ikke andet så kan jeg måske hjælpe veninden i retning af en god kennel, hvor jeg måske kan få lov at gramse lidt hvalpe og kigge nærmere på opdrættere.

Og så er det her granskning af tavler og undersøge opdrættere sjovt :engel:

 

Det der søges er:

 

- En sund hund!!!

- Mentalt stabil hund med ben i næsen. Så socialt anlagt som muligt!

- Fornuftig bygget uden alt for overdrevne træk

- Glad for at arbejde og den vil skulle bruges til rally for venindens vedkommende og jeg aner endnu ikke hvad jeg vil bruge den til, men noget kommer den til at skulle lave, hvis jeg kender mig selv ret.:genert:

- FCI tavle, da udstilling godt kunne blive interessant for veninden og hvis jeg nu skulle slå mig på noget LP eller rally, så vil jeg gerne kunne være med i DKK's DM'er også.

 

Jeg aner ikke hvor jeg skal kigge henne, for alle steder er der plastret til med udstillings resultater og kan kun finde working cavaliers der rent faktisk bruger hundene til andet end udstilling.

Er dog ret overbevist om, at der nok skal findes cavaliers der bliver brugt - Men hvor dælen finder jeg dem? :vedikke:

 

Er der steder i udlandet der skal holdes øje med?

 

Hilfe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Nu kan en hund jo godt bruges til andet end udstilling, uden den starter konkurrencer, så fordi der ikke er resultater fra andet end udstilling på en hjemmeside ville jeg nu ikke afskrive et specifikt opdræt.

 

Personligt ville jeg kigge meget kraftigt i denne retning - Kennel Canidan

 

Det er også det jeg tænker - Altså, at bare fordi siderne kun viser udstillingsresultater, så kan hundene jo sagtens arbejde alligevel.

Problemet er jo så bare at finde dem, når det ikke fremgår så tydeligt - Man skal jo starte med at lede et sted og det er dælme svært når man ikke har noget som helst kendskab til racen, andet end hvad jeg ser på udstillinger og hos naboen. :oops:

 

Og rigtig spændende sted - Hun har da om nogen forudsætningerne for at have sundheden på plads :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg anbefaler den samme kennel som Hopsa:-) Jeg gik i gymnasiet med Maj Britt, og hun er både dygtig og passioneret. Hun er dyrlæge i Varde-området. Skulle jeg have CKC, ville jeg ikke tøve et sekund med at kontakte hende!

 

Herligt med enstemmighed - Det kan MM rigtig godt lide :klap:

Synes umiddelbart også det hun skriver er rigtig fornuftigt og det kunne godt være en rigtig god kandidat der skulle kigges nærmere på :5up:

 

Sidder bare og er øv over jeg har nået mit max antal hunde og det ikke er min tur til at få hvalp lige nu - For dælen sådan nogle cavalierhvalpe er hjerteknusere :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også det jeg tænker - Altså, at bare fordi siderne kun viser udstillingsresultater, så kan hundene jo sagtens arbejde alligevel.

Problemet er jo så bare at finde dem, når det ikke fremgår så tydeligt - Man skal jo starte med at lede et sted og det er dælme svært når man ikke har noget som helst kendskab til racen, andet end hvad jeg ser på udstillinger og hos naboen. :oops:

 

Og rigtig spændende sted - Hun har da om nogen forudsætningerne for at have sundheden på plads :5up:

 

Jeg har mødt en del cavalier gennem fotografering og opdræt og det er et minimum der tiltaler mig. Men jeg har ingen forbehold ved at anbefale Canidan, hvis det man vil have er en hund der ikke blot er smuk og pelset i en udstillingsring. Den sidste jeg mødte af Maj Britts hunde er den yngste hanhund, helt ærligt..... han er røv lækker! Totalt fedt temperament, helt uimponeret over hvad der måtte være af virvar og halløj omkring han, robust og sund at se på og med samarbejdsvilje. Skulle jeg ha' den race i fremtiden ville jeg egentlig bare ringe til Maj Britt og bestille en hvalp efter ham, jeg har fuld ud tillid til at de tæver hun planlægger kuld på er i toppen på alle områder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg kender en der dyrker rigtig meget dogdancing, primært Free style og nu også rally med hendes. Hun har også kuld fra tid til anden, og de er dkk hunde.

 

Jeg kan ikke finde frem til hendes hjemmeside, men måske du selv kan google dig lidt frem. Hun hedder: Marianne Westh Blesky

 

Hun har været udtaget til NM bl.a. og er også FS champion med en af hendes hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender en der dyrker rigtig meget dogdancing, primært Free style og nu også rally med hendes. Hun har også kuld fra tid til anden, og de er dkk hunde.

 

Jeg kan ikke finde frem til hendes hjemmeside, men måske du selv kan google dig lidt frem. Hun hedder: Marianne Westh Blesky

 

Hun har været udtaget til NM bl.a. og er også FS champion med en af hendes hunde.

 

Kennelnavnet er Lykkedragen's. Jeg tror ikke, at hun har en hjemmeside.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tusind tak for alle indputs!!

 

Det er rigtig dejligt at have et sted at starte med at kigge - For mit vedkommende bliver det jo en lang process, men tror da nok veninden har planer om udvidelse af familien indenfor 1-2 år, alt efter hvordan det lige passer med kuld.

Så det er jo heller ikke for sent at komme i gang med at lede :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Kennelnavnet er Lykkedragen's. Jeg tror ikke, at hun har en hjemmeside.

 

Nej jeg kunne i hvert fald heller ikke finde nogen...

Men håbede at du lige kom på banen, for du kender endnu bedre Marianne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en kollega, som har et lillebitte stueopdræt af cavalier.

 

Hun havde det første kuld her i sommers og planlægger et mere i (vist nok) næste løbetid. Hun går meget op i hundene skal være sunde.

 

Hjemmesiden er ikke opdateret siden sidste kuld, men mon ikke den bliver det, når planerne for næste kuld ligger lidt mere fast

Forside - www.kccavalier.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en kollega, som har et lillebitte stueopdræt af cavalier.

 

Hun havde det første kuld her i sommers og planlægger et mere i (vist nok) næste løbetid. Hun går meget op i hundene skal være sunde.

 

Hjemmesiden er ikke opdateret siden sidste kuld, men mon ikke den bliver det, når planerne for næste kuld ligger lidt mere fast

Forside - www.kccavalier.dk

 

Manden er narko-hundefører ved politiet - det er der, labradoren kommer ind i billedet

Link til indlæg
Del på andre sites

Både jeg og en veninde skal på et tidspunkt have en cavalier - Veninden kommer mig nok i forkøbet, da manden har nedlagt veto mod flere hunde, før Yoda er mindst 3 og Bamse er gået på pension og jeg ønsker ikke en skilsmisse, så holder mig lige på 3 hunde et par år :mrgreen:

 

Men derfor så undersøges markedet alligevel og om ikke andet så kan jeg måske hjælpe veninden i retning af en god kennel, hvor jeg måske kan få lov at gramse lidt hvalpe og kigge nærmere på opdrættere.

Og så er det her granskning af tavler og undersøge opdrættere sjovt :engel:

 

Det der søges er:

 

- En sund hund!!!

- Mentalt stabil hund med ben i næsen. Så socialt anlagt som muligt!

- Fornuftig bygget uden alt for overdrevne træk

- Glad for at arbejde og den vil skulle bruges til rally for venindens vedkommende og jeg aner endnu ikke hvad jeg vil bruge den til, men noget kommer den til at skulle lave, hvis jeg kender mig selv ret.:genert:

- FCI tavle, da udstilling godt kunne blive interessant for veninden og hvis jeg nu skulle slå mig på noget LP eller rally, så vil jeg gerne kunne være med i DKK's DM'er også.

 

Jeg aner ikke hvor jeg skal kigge henne, for alle steder er der plastret til med udstillings resultater og kan kun finde working cavaliers der rent faktisk bruger hundene til andet end udstilling.

Er dog ret overbevist om, at der nok skal findes cavaliers der bliver brugt - Men hvor dælen finder jeg dem? :vedikke:

 

Er der steder i udlandet der skal holdes øje med?

 

Hilfe!

 

Når du finder stedet så pip lige i min retning!

 

Jeg kan godt se mig selv med cavalier, men har efterhånden set så meget skravl og så uens størrelser, så jeg ikke aner hvor jeg skal søge når den tid kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kender jeg ikke ret meget til cavelier - men har en bekendt som tidligere har haft en og som gerne vil have igen - hun siger at man kan starte med at gå uden om alt der har engelske linier, fordi så man sikker på at få hjertefejl og for små hoveder.

Om der er 100% hold i det ved jeg ikke - men nu er informationen givet videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke så mange der træner med deres cavalier efter de har været på hvalpehold og til ringtræning. Jeg er jo nærmeste træningspsykopat for en cavalierejer eftersom mine bliver brugt til agility, rally og ind i mellem lydighed når jeg får den slags anfald. Og den mindste er begyndt at få lov til at lette fasaner på jagt.

Cavalieropdrættere reklamer gerne på racens vegne at den kan bruges til det meste, men racen har en tendens til at ende som sofa eller udstillingshunde og det er også hos opdrætterne selv. Når man så møder en cavalier med drive, så bliver den ofte betragtet som "dampbarn" eller utilpasset af ejeren/opdrætter eftersom den ikke falder ind i det inaktive mønster.

 

Temperamenterne hos cavalieren skal man være meget OBS på - eftersom der er del hundene hvor de er skarpe og meget usikre.

Sundhed er en af racens større udfordringer, men specialklubben gør rigtig meget for at bibeholde avlsrestriktionerne hos DKK. Men det er stadigvæk en rigtig god ide at lærer om udfordringerne i racen, og ikke nøjes med holde sig til minimumskravene.

 

Marianne Westh Blesky - Lykkedragens er vist den eneste der dyrker hundesport på konkurrenceplan og samtidigt er opdrætter i DK, altså når det drejer sig om cavaliere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Både jeg og en veninde skal på et tidspunkt have en cavalier - Veninden kommer mig nok i forkøbet, da manden har nedlagt veto mod flere hunde, før Yoda er mindst 3 og Bamse er gået på pension og jeg ønsker ikke en skilsmisse, så holder mig lige på 3 hunde et par år :mrgreen:

 

Men derfor så undersøges markedet alligevel og om ikke andet så kan jeg måske hjælpe veninden i retning af en god kennel, hvor jeg måske kan få lov at gramse lidt hvalpe og kigge nærmere på opdrættere.

Og så er det her granskning af tavler og undersøge opdrættere sjovt :engel:

 

Det der søges er:

 

- En sund hund!!!

- Mentalt stabil hund med ben i næsen. Så socialt anlagt som muligt!

- Fornuftig bygget uden alt for overdrevne træk

- Glad for at arbejde og den vil skulle bruges til rally for venindens vedkommende og jeg aner endnu ikke hvad jeg vil bruge den til, men noget kommer den til at skulle lave, hvis jeg kender mig selv ret.:genert:

- FCI tavle, da udstilling godt kunne blive interessant for veninden og hvis jeg nu skulle slå mig på noget LP eller rally, så vil jeg gerne kunne være med i DKK's DM'er også.

 

Jeg aner ikke hvor jeg skal kigge henne, for alle steder er der plastret til med udstillings resultater og kan kun finde working cavaliers der rent faktisk bruger hundene til andet end udstilling.

Er dog ret overbevist om, at der nok skal findes cavaliers der bliver brugt - Men hvor dælen finder jeg dem? :vedikke:

 

Er der steder i udlandet der skal holdes øje med?

 

Hilfe!

Hvis du finder en sådan cavalier, så sig endelig til. Jeg har endnu tilgode at møde en sådan cavalier, hvilket er grunden til at jeg nok aldrig får cavalier igen :(

Den par stykker jeg har mødt, der virkelig hviler i sig selv, har været både halv-dovne og haft sundhedsproblemer. Jeg tror ikke der findes kernesunde cavalierer. De er disponerede for så mange sygdomme og mange af dem er det endnu ikke muligt at teste for, såsom den frygtede syringomyeli, som man endnu ikke kender omfanget af endnu.

 

Det er bestemt ikke for at fraråde dig en cavalier, for det er en skøn race. Man skal bare være klar over realiteterne, som desværre er lidt dystre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Når du finder stedet så pip lige i min retning!

 

Jeg kan godt se mig selv med cavalier, men har efterhånden set så meget skravl og så uens størrelser, så jeg ikke aner hvor jeg skal søge når den tid kommer.

 

Will do - Men fornemmer lidt det bliver en ret omfattende eftersøgning jeg har gang i :hmm:

 

Nu kender jeg ikke ret meget til cavelier - men har en bekendt som tidligere har haft en og som gerne vil have igen - hun siger at man kan starte med at gå uden om alt der har engelske linier, fordi så man sikker på at få hjertefejl og for små hoveder.

Om der er 100% hold i det ved jeg ikke - men nu er informationen givet videre.

 

Det tror jeg godt der kan være noget om - Uden at have mere at have det i, end at det nu er 117 gang jeg har hørt det, så mon alle dem jeg har hørt det fra tager fejl?!

Tvivler....

Og kan du ikke spørge hvor hun så kigger henne? :engel:

 

Der er ikke så mange der træner med deres cavalier efter de har været på hvalpehold og til ringtræning. Jeg er jo nærmeste træningspsykopat for en cavalierejer eftersom mine bliver brugt til agility, rally og ind i mellem lydighed når jeg får den slags anfald. Og den mindste er begyndt at få lov til at lette fasaner på jagt.

Cavalieropdrættere reklamer gerne på racens vegne at den kan bruges til det meste, men racen har en tendens til at ende som sofa eller udstillingshunde og det er også hos opdrætterne selv. Når man så møder en cavalier med drive, så bliver den ofte betragtet som "dampbarn" eller utilpasset af ejeren/opdrætter eftersom den ikke falder ind i det inaktive mønster.

 

Temperamenterne hos cavalieren skal man være meget OBS på - eftersom der er del hundene hvor de er skarpe og meget usikre.

Sundhed er en af racens større udfordringer, men specialklubben gør rigtig meget for at bibeholde avlsrestriktionerne hos DKK. Men det er stadigvæk en rigtig god ide at lærer om udfordringerne i racen, og ikke nøjes med holde sig til minimumskravene.

 

Marianne Westh Blesky - Lykkedragens er vist den eneste der dyrker hundesport på konkurrenceplan og samtidigt er opdrætter i DK, altså når det drejer sig om cavaliere.

 

Lige det markerede er også det jeg oplever.

Og da jeg netop søger et af de dersens dampbørn, der ikke er usikker eller skarp og samtidig sund, så kan jeg godt regne ud, at jeg har fået min sag for :hmm:

 

Som vi tidligere har været inde på, så kan der nok gå nogle fantastisk arbejdsglade væsener rundt hos opdrætterne, som sagtens kan arbejde - men som ikke bliver brugt.

Dem har jeg så brug for førstehånds erfaringer for at finde dem og det er dælme svært....

 

Hvis du finder en sådan cavalier, så sig endelig til. Jeg har endnu tilgode at møde en sådan cavalier, hvilket er grunden til at jeg nok aldrig får cavalier igen :(

Den par stykker jeg har mødt, der virkelig hviler i sig selv, har været både halv-dovne og haft sundhedsproblemer. Jeg tror ikke der findes kernesunde cavalierer. De er disponerede for så mange sygdomme og mange af dem er det endnu ikke muligt at teste for, såsom den frygtede syringomyeli, som man endnu ikke kender omfanget af endnu.

 

Det er bestemt ikke for at fraråde dig en cavalier, for det er en skøn race. Man skal bare være klar over realiteterne, som desværre er lidt dystre.

 

Er desværre helt med på sygdommene.

Har også tidligere påstået at jeg aldrig kom til at eje en CKC af samme årsag... Men jeg kan bare heller ikke se mit hjem uden en.

 

Men jeg kan godt høre, at jeg ikke er et sekund for sent ude med at begynde eftersøgningen, for det bliver vist ikke nemt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg træner jo et lille dampbarn af en cavalier - eller det passer ikke, for han er sgu også sød og rolig og sådan.... FCI tavle, rallychampion, snart klar til debut i LP3. Kæmpestor og desværre ikke sådan rigtigt sund :( Til gengæld vil han rigtig gerne arbejde, apporterer, kan godt løbe væk fra fører, fungerer i konkurrencemiljø og er faktisk en helt fin lille hund - med masser af lyd på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville kontakte mindre opdrættere tænker jeg? Der er sikkert større "chance" for de bruger deres hunde til andet end udstilling?... Vi købte vores sidste hos en hvor faren blev brugt til agility og havde været god/haft lyst til at arbejde... Moderen blev brugt til almen lydighed... De havde ikke særlig mange hunde, og havde dermed tiden til at træne? De er dog ikk FCI registeret

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Altså jeg træner jo et lille dampbarn af en cavalier - eller det passer ikke, for han er sgu også sød og rolig og sådan.... FCI tavle, rallychampion, snart klar til debut i LP3. Kæmpestor og desværre ikke sådan rigtigt sund :( Til gengæld vil han rigtig gerne arbejde, apporterer, kan godt løbe væk fra fører, fungerer i konkurrencemiljø og er faktisk en helt fin lille hund - med masser af lyd på!

 

Øhj... Var lige ved at overse det der "ikke så sund"....

Men hit med navnet, evt. i en PB, så kan man jo altid begynde at kigge linjer og se hvad der gemmer sig.

 

Tror ikke hun kigger nogen stedder pt, da hun ikke vil have hund lige nu :)

 

Øv, kunne ellers være godt at få nogle fif til hvad linjer man skal begynde at kigge på.

 

Kan i hvertfald godt regne ud, at det er godt min veninde skal have hund før mig, så jeg kan komme med hende rundt og kigge.

For kan godt høre det bliver svært at finde det jeg vil have. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg træner jo et lille dampbarn af en cavalier - eller det passer ikke, for han er sgu også sød og rolig og sådan.... FCI tavle, rallychampion, snart klar til debut i LP3. Kæmpestor og desværre ikke sådan rigtigt sund :( Til gengæld vil han rigtig gerne arbejde, apporterer, kan godt løbe væk fra fører, fungerer i konkurrencemiljø og er faktisk en helt fin lille hund - med masser af lyd på!

 

Er det den, der var oppe i LP til Spanielklubbens prøve i november? For jeg har da aldrig i mit liv set så stor en cavalier. :shock:

 

 

 

Renate fra Working Cavaliers har hentet mange af sine hunde i Tyskland. Hun går meget op i både sundhed og arbejdsiver og træner meget med alle hundene. Du kan evt. prøve at kontakte hende og høre nærmere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det den, der var oppe i LP til Spanielklubbens prøve i november? For jeg har da aldrig i mit liv set så stor en cavalier. :shock:

 

 

 

Renate fra Working Cavaliers har hentet mange af sine hunde i Tyskland. Hun går meget op i både sundhed og arbejdsiver og træner meget med alle hundene. Du kan evt. prøve at kontakte hende og høre nærmere?

 

Jeps - det var ham :mrgreen: Han er pænt robust, ja!

 

Mit bud ville nok også være at ringe til Renate - men aner ikke hvordan sundheden er på hendes hunde.... skønne er de i hvert fald!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...