Hop til indhold

hvalpemave?


Katrine92
 Share

Recommended Posts

Altså nu ved jeg at hvalpe maver er mere sart, men vil lige høre om det her er normalt?

 

Ronja har har nogle dage helt normal afføring.

Så har hun haft både hård og tynd afføring.

 

Her i dag har hun først lavet fin afførring i nat.

Til formiddag havde hun hård mave og havde svært ved at trykke det ud, så hun til sidst kørte numsen hen ad græsset, hvilket resulterede i at jeg måtte hen og stå med papir for at få det ud af pelsen.

Til aften var hun ude, og lavede helt normalt afføring igen.

Så havde hun et uheld (30 min.) efter på lænestolen, som var dejligt blødt (irvv på mit dejlige tæppe)

Igen 10 min. efter på gulvet, men det var ikke noget videre, men kunne se at hun havde dryppet på gulvet og så en lille glat.

 

Er ved at være lidt bekymret, hun er lige blevet sundhedstjekket i fredags og der var ingen ting, er det bare hvalpemave?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Hvalpe går jo og spiser og smasker i alt. Det kan godt give lidt tynd mave i ny og næ.

 

Hvis hun ellers er frisk og i godt humør ville jeg ikke tage det så tung..

 

HAr hun fået ormekur i det antal og interval som dyrlægen foreskriver?

 

Du kan f.eks give hende lidt zoolac et par gange om dagen, det hjælper med at få mave/tarmfloraen på plads igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun virker glad og tilfreds, nyskerig og kontaktsøgende.

Men ja hun spiser alt hvad hun kan komme i nærheden af, kommer til at tænke på at hun var i kattebakken i går (har flyttet kattebakken så hun ikke kan nå den nu)

Hun har også fået ormekur og vacciner.

Tak for svar, bliver så hurtigt bekymret for mit lille pus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hun virker glad og tilfreds, nyskerig og kontaktsøgende.

Men jeg hun spiser alt hvad hun kan komme i nærheden af, kommer til at tænke på at hun var i kattebakken i går (har flyttet kattebakken så hun ikke kan nå den nu), kan det spille ind på i dag?

Hun har også fået ormekur og vacciner.

Tak for svar, bliver så hurtigt bekymret for mit lille pus

Det kan sagtens være kattebakken.. Hunde æder jo med stor velbehag kattelort. Og hun kan lynhurtigt støve et eller andet op udenfor..og de skelner jo ikke mellem klamme ting og ikke så klamme ting
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan sagtens være kattebakken.. Hunde æder jo med stor velbehag kattelort. Og hun kan lynhurtigt støve et eller andet op udenfor..og de skelner jo ikke mellem klamme ting og ikke så klamme ting

 

Ja, hun æder alt hvad hun kan komme i nærheden af, og jeg prøve at nå at stoppe hende, nogle gange er hun bare hurtigere :)

Men tak for svar, det beroligere mig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ja, hun æder alt hvad hun kan komme i nærheden af, og jeg prøve at nå at stoppe hende, nogle gange er hun bare hurtigere :)

Men tak for svar, det beroligere mig :)

Det var da så lidt :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu ved jeg at hvalpe maver er mere sart, men vil lige høre om det her er normalt?

 

Ronja har har nogle dage helt normal afføring.

Så har hun haft både hård og tynd afføring.

 

Her i dag har hun først lavet fin afførring i nat.

Til formiddag havde hun hård mave og havde svært ved at trykke det ud, så hun til sidst kørte numsen hen ad græsset, hvilket resulterede i at jeg måtte hen og stå med papir for at få det ud af pelsen.

Til aften var hun ude, og lavede helt normalt afføring igen.

Så havde hun et uheld (30 min.) efter på lænestolen, som var dejligt blødt (irvv på mit dejlige tæppe)

Igen 10 min. efter på gulvet, men det var ikke noget videre, men kunne se at hun havde dryppet på gulvet og så en lille glat.

 

Er ved at være lidt bekymret, hun er lige blevet sundhedstjekket i fredags og der var ingen ting, er det bare hvalpemave?

 

Det med at køre numsen hen af underlaget kan skyldes at hendes analkirtler er irriterede. Det er en tilstand der opstår hvis hunden ofte har for lind afføring, og dermed ikke får trykket indholdet i analkirtlerne ud på almindelig vis. Så hvis det er noget der gentager sig ofte, ville jeg nok tænke på at skifte foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at køre numsen hen af underlaget kan skyldes at hendes analkirtler er irriterede. Det er en tilstand der opstår hvis hunden ofte har for lind afføring, og dermed ikke får trykket indholdet i analkirtlerne ud på almindelig vis. Så hvis det er noget der gentager sig ofte, ville jeg nok tænke på at skifte foder.

 

Ved godt at det er fordi analkirtlerne klør, men lige i det tilfælde var det fordi der stadig sad afføring i numsen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...