Hop til indhold

Anderledes gåtur


Maria84
 Share

Recommended Posts

Igår eftermiddag var vi ude at gå tur med hundene og pga. det gode vejr besluttede vi os at gå en lidt længere tur end vi plejer.

Da vi næsten er hjemme igen går vi ude ved den store landevej og der bor nogen, der har en stor sankt bernhard. Der plejer ikke at være nogen problemer, men igår kom hunden lige pludselig stormende imod os. Det er jeg ikke så glad for da jeg synes det er lige rigeligt, at skulle holde styr på 3 hunde ude ved den store vej, hvor den ene er en "fremmede" hund. Børnene kalder på deres hund, men den reagere ikke. Jeg er ikke glad for at den løber løs rundt ude ved den store vej, men vi prøver at bevæge os fremad i håb om at hunden så går hjem igen, men den følger bare efter os.

Endelig kommer manden ud efter sin hund, men da har både Anton og Kato fået nok af situationen, selvom de begge hilste pænt på hunden i starten. Kato begynder at knurre af hunden og så kommer Anton ud af sit halsbånd. Manden undskylder mange gange og skælder børnene ud for at lukke hunden ud. Vi får så heldigvis hurtigt halsbånd på Anton igen og kan gå hjem. Må dog indrømme, at jeg nåede at blive bange da Anton i et par sekunder går løs ved en stor vej, med masser af biler.

Men hvor er jeg glad for, at Anton ikke er en "løb-væk" hund, så vi hurtigt kunne få fat i ham igen og at Kato nøjes med at knurre det bedste han kan, når han bliver sur.

 

Det skal måske også lige nævnes, at jeg ikke er sur på manden med sankt bernharden. Han undskyldte mange gange og alt endte heldigvis godt. Men håber dog for deres egen skyld, at de får haven bedre hegnet ind så de ikke risikere, at der sker noget med deres hund, hvis børnene en anden gang skulle komme til at lukke den ud.

 

Håber det jeg har skrevet giver bare lidt mening, da jeg sidder med Anton på skødet og jeg har influenza :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...