Hop til indhold

Flere har efterspurgt dokumentation på Luna's skrigeri...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Så Jeg fik langt om længe optaget en lille frekvens, lyden er ikke så høj som den er i virkeligheden idet Luna er et pænt stykke væk fra telefonen jeg optager dette med, men filmen giver alligevel et ganske godt indtryk af når Luna er værst :genert:

 

Jeg er ikke helt klar over om hun hader eller elsker biler, og jeg hælder mest til at hun nok er bange for dem, men døm selv:

 

 

ps. Normalt ville hun ikke få lov at køre så langt ud som hun gør, men for at I kunne se hendes reaktion, så valgte jeg ikke at "stoppe" hende. Stoppe i situationstegn fordi at det kan jeg ikke, men jeg kan vende om og gå den anden vej :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh hvor er hun dog nuttet :lun::hjerte::lun: Men jeg kan godt se at det må tiltrække sig lidt opmærksomhed fra forbipasserende når hun går i gang :lol: Det virker ikke som om hun er bange for bilen i videoen, snarere som om hun er ivrig efter at få kontakt. Når Vinnie ser biler på afstand, betragter hun dem helt klart som dyr, der skal jagtes. Måske har Luna noget af det samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart ligner hendes reaktion også mest den jeg ser når hun spotter en fasan, jeg har bare lidt svært ved at få ind i mit hoved at hun syntes at en bil skulle være et lovligt byttedyr, jeg mener, den er jo enorm i forhold til hende :vedikke:

 

De første to år syntes jeg det var enormt pinligt når hun startede med sit skrigeri, og jeg gjorde næsten alt for at få hende til at stoppe, hvilket i og for sig bare forværrede skrigeriet... Men i dag har jeg lært at leve med det, jeg smiler lidt undskyldende til de omkringstående, og hvis det er nødvendigt forsøger jeg at forklare at hun ikke er kommet tilskade :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis vi nu siger at det er jagtinstinktet der tager over, så kan det måske give en forklaring på at hun kun opfører sig sådan når vi går herude ved os selv (hendes jagtområde), men hvis vi går et sted hvor der er fortov, så er hun fuldstændig ligeglad med bilerne der kører lige forbi hende ude på vejen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart ligner hendes reaktion også mest den jeg ser når hun spotter en fasan, jeg har bare lidt svært ved at få ind i mit hoved at hun syntes at en bil skulle være et lovligt byttedyr, jeg mener, den er jo enorm i forhold til hende :vedikke:

 

 

Min Bo jagtede hæmningsløst biler, og fik faktisk slået flere tænder ud og knækket en hjørnetand, fordi han en gang fangede én :genert: Har også hørt om flere andre hunde, der gjorde det, så en helt realistisk vurdering af byttets størrelse, evner de åbenbart ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis vi nu siger at det er jagtinstinktet der tager over, så kan det måske give en forklaring på at hun kun opfører sig sådan når vi går herude ved os selv (hendes jagtområde), men hvis vi går et sted hvor der er fortov, så er hun fuldstændig ligeglad med bilerne der kører lige forbi hende ude på vejen :hmm:

 

Bo gjorde det også kun omkring vores egen have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Bo jagtede hæmningsløst biler, og fik faktisk slået flere tænder ud og knækket en hjørnetand, fordi han en gang fangede én :genert: Har også hørt om flere andre hunde, der gjorde det, så en helt realistisk vurdering af byttets størrelse, evner de åbenbart ikke :lol:

 

Nej åbenbart ikke :lol:

 

Du skriver at Bo fangede en bil, hvordan gik det for sig, og hvad gjorde han, røg tænderne pga. sammenstødet eller fordi han bed i den?

 

Hvis Luna nogensinde fanger en, så tror jeg sgu hun dør i forsøget, hendes taktik går nemlig ud på at hoppe lige ud foran "byttedyret" og forhåbentlig skræmme det til døde (eller noget lignende), og det er jeg altså ikke helt sikker på virker på en bil

:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe sjov lyd.

 

Hun jager helt sikkert. SHeila mener toget er oplagt bytte, så hey, det kan blive meget større:P

 

DEt har jeg dog endelig fået trænet væk, ved dagligt at gå på mark langs toget og lave søg til hende når toget kom i en passende afstand:)

 

 

Et tog (:shock:) . tal lige om storhedsvanvid :lol:

 

Jeg har forsøgt at træne med Luna, men efter at det den ene gang næsten gik galt, så har jeg valgt at acceptere at sådan er Luna bare :vedikke:

 

Den dag jeg trænede stod jeg en lille meter fra vejen, godt udrustet med klikker, snor og godbidder, og Luna opførte sig eksemplarisk, men i det jeg skulle til at give hende en godbid valgte hun lige pludselig at hoppe ud foran bilen i stedet, og bevæbnet med udstyr som jeg var, så lykkedes det mig ikke at få et ordentlig greb i snoren og stoppe hende... Den billist hun næsten hoppede ud foran valgte at ignorere det, men det efterfølgende billist blev så harm at han valgte at dytte langtrukkent lige da han var ud foran os, hvilket jo så på ingen måde hjalp på vores træning...

 

Og efter den episode har vi aldrig trænet biler igen, det er simpelthen for farligt, og vi har jo masser af områder uden biler, så det er ikke strengt nødvendigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej åbenbart ikke :lol:

 

Du skriver at Bo fangede en bil, hvordan gik det for sig, og hvad gjorde han, røg tænderne pga. sammenstødet eller fordi han bed i den?

 

Det var den lokale reklameomdelers folkevognsrugbrød. Vi havde en stor hjørnegrund dengang, og reklamebudet kørte, efter at have været i vores postkasse ved fordøren, ned ad sidevejen langs hækken. Bo, som var en ret klog hund - lidt for klog nogle gange ;-) - skød genvej gennem haven, og bragede direkte gennem tjørnehækken. Hvad der skete derefter så jeg ikke, da jeg var for langt væk, men jeg vil tro at han er kommet ud på vejen netop som bilen kørte forbi, og er blevet ramt i hovedet. Reklamebudet kørte bare videre, så han nåede måske ikke at opdage det (håber jeg...) Jeg hørte et hyl, og så kom Bo løbende tilbage. Han så ud til at have det fint, så jeg opdagede først skaderne dagen efter. Han måtte have den ene hjørnetand opereret ud, men det kurerede ham ikke for at jage biler :lol: Jeg satte dyrehegn langs hele hækken for at det ikke skulle ske igen - det var ret dyrt husker jeg :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var den lokale reklameomdelers folkevognsrugbrød. Vi havde en stor hjørnegrund dengang, og reklamebudet kørte, efter at have været i vores postkasse ved fordøren, ned ad sidevejen langs hækken. Bo, som var en ret klog hund - lidt for klog nogle gange ;-) - skød genvej gennem haven, og bragede direkte gennem tjørnehækken. Hvad der skete derefter så jeg ikke, da jeg var for langt væk, men jeg vil tro at han er kommet ud på vejen netop som bilen kørte forbi, og er blevet ramt i hovedet. Reklamebudet kørte bare videre, så han nåede måske ikke at opdage det (håber jeg...) Jeg hørte et hyl, og så kom Bo løbende tilbage. Han så ud til at have det fint, så jeg opdagede først skaderne dagen efter. Han måtte have den ene hjørnetand opereret ud, men det kurerede ham ikke for at jage biler :lol: Jeg satte dyrehegn langs hele hækken for at det ikke skulle ske igen - det var ret dyrt husker jeg :shock:

 

 

Hold da op :shock:

 

Og tænk sig at han ikke engang holdt op med at jagte biler af den grund, det er er da helt vildt

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er hun sød :lol: det vækkede i hvert fald skipper. Jeg går ud fra at det ikke er jer der har fået hund nr 2 uden at fortælle det?

 

Nej, sådan noget ville jeg da altid fortælle :-D

 

Sjovt nok reagerede hun også selv da jeg afspillede der herhjemme, hun løb straks hen til hoveddøren og bad om at komme ud i haven, hun havde jo lige hørt jagtsignalet, så der måtte bestemt være noget ude i haven :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis vi nu siger at det er jagtinstinktet der tager over, så kan det måske give en forklaring på at hun kun opfører sig sådan når vi går herude ved os selv (hendes jagtområde), men hvis vi går et sted hvor der er fortov, så er hun fuldstændig ligeglad med bilerne der kører lige forbi hende ude på vejen :hmm:

 

Sjovt, Petrine går amok, hvis cykler kommer op på fortovet eller cykler på græs, men vi kan gå i den vildeste cykel-myldertid, bare de bliver på cykelstien, så bemærker hun dem slet ikke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, Petrine går amok, hvis cykler kommer op på fortovet eller cykler på græs, men vi kan gå i den vildeste cykel-myldertid, bare de bliver på cykelstien, så bemærker hun dem slet ikke :mrgreen:

 

Ej hvor mystisk, hvad mon det er med den der cykelsti (og i Luna's tilfælde vej), der gør at de ikke registrerer biler/cykler her, men alle andre steder skal de dø :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine har jagtet en elg, i dyb dyb sne, kunne se rædselsslagen elg spurte (de kan godt nok løbe hurtigt) og lille sort plet, der hoppede op af sneen - heldigvis vil Petrine ikke dræbe, bare kysse.

 

Jeg undrer mig meget over det med cyklerne, troede det var fordi jeg blev irriteret over dem på fortovet, men fx en gang til træning, satte Sonja Tyson i cykelkurven og Petrine reagerede med amok/panik, lignede for mig, at hun ville advare og redde Tyson fra monster-cyklen, så det er selv cyklen, der er noget galt med. Meget sært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine har jagtet en elg, i dyb dyb sne, kunne se rædselsslagen elg spurte (de kan godt nok løbe hurtigt) og lille sort plet, der hoppede op af sneen - heldigvis vil Petrine ikke dræbe, bare kysse.

 

Jeg undrer mig meget over det med cyklerne, troede det var fordi jeg blev irriteret over dem på fortovet, men fx en gang til træning, satte Sonja Tyson i cykelkurven og Petrine reagerede med amok/panik, lignede for mig, at hun ville advare og redde Tyson fra monster-cyklen, så det er selv cyklen, der er noget galt med. Meget sært.

 

Altså, nu hører jeg dig tit argumenterer for at Petrine "bare vil kysse", hvor ved du egentlig det fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det et jo fantastisk med Luna. Gør det noget, at hun skriger ? Hun virker da bare ivrig efter at komme hen til den der nok så spændende bil :)

 

Umiddelbart gør det vel ikke noget at hun skriger, udover at jeg syntes det er pinligt, men problemet er jo, at hvis hun kan se sit snit til det, så hopper hun altså lige ud foran den kørende bil...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, nu hører jeg dig tit argumenterer for at Petrine "bare vil kysse", hvor ved du egentlig det fra?

 

Nogle gange fanger hun jo et egern i et hjørne, en høne i søsters hønsegård (sidst havde Petrine fanget en kylling i græsset og den var godt nok i livsfare, fordi Petrine havde savlet og slikket den fjerløs), så hun er ikke en dyre-dræber (vil gerne dræbe motionsløbere, cyklister og børn, men der er skriget et helt andet)

 

DSCN6969.jpg

DSCN3230.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gange fanger hun jo et egern i et hjørne, en høne i søsters hønsegård (sidst havde Petrine fanget en kylling i græsset og den var godt nok i livsfare, fordi Petrine havde savlet og slikket den fjerløs), så hun er ikke en dyre-dræber (vil gerne dræbe motionsløbere, cyklister og børn, men der er skriget et helt andet)

 

[ATTACH=CONFIG]102277[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]102278[/ATTACH]

 

Gid det var Dexter... Da vi var hos min mor i julen havde hun en moderløs 5 ugers kattekilling.. Den var lukket inde i deres soveværelse, men nogen havde lukket den ud.. Dexter lå under trappen og sov, og BOINK ned falder 5 ugers killing og lander på Dexter, og han tænker PIVEDYR! Heldigvis reagere min kæreste hurtigt, og tager hånden ind i Dexters mund, omkring killingen, som kvittere ved at bide min kæreste (Jeg skal se om jeg kan finde billedet, det er virkelig et helt mini tandsæt han havde i hånden)(Den oversked også Dexter i munden :lol: ) . Men Dexter ville IKKE slippe sit nye pivedyr, først da jeg i panik stak hele hånden nærmest ned i halsen (Ja vi havde hver en hånd i munden på ham der!), på ham, og skriger (Som om han bed mig) spyttede han killingen ud.... Den blev undersøgt af dyrlægen og var ikke kommet til skade, men desværre fordi den var moderløs og kastede op i to dage var den i livsfare... Heldigvis er den i live i dag, men det er vidst mere held! Jeg må indrømme jeg havde aldrig troet Dexter ville dræbe hvis han fik muligheden, men det ved jeg så nu :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...