Hop til indhold

cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Du var den stærkeste kærligste lille hund jeg nogensinde har kendt.

Dumle elskede dig for alt hvad du var og respekterede dig højt. Var der altid for at passe på dig og lærte samtidig en hel masse af sin lille modige lillesøster.

Du elskede et liv med gang i. Elskede at komme ud at løbe stærkt, elskede at træne og bruge hjernen, men når vi var hjemme igen var noget af det bedste du vidste at ligge lige midt på maven af en af os og hygge til den helt store guldmedalje :lun:

 

Du var min lille gryntegris. Snorkede i søvne og kunne sidde og kigge på en med de smukkeste øjne og give et lille grynt fra dig hvis du mente du skulle have opmærksomhed. Når man kom hjem fra skole blev man altid mødt af den gladeste lille snakkende terrier der højlydt udtrykte sin glæde mens hele bagenden logrede :hjerte:

 

Du elskede alt og alle.

Træning var en fornøjelse med dig. En udfordring, men dog en fornøjelse. Du fandt altid den hurtigste vej til godbidden og slap af med at snyde mig en del gange. Til gengæld lærte du mig mere end hvad mange andre hunde havde kunnet.

Det var altid en fornøjelse at have dig med rundt. Du nød de nye oplevelser og opmærksomheden når nogen gad at snakke med dig.

 

Da du skulle opereres for løs knæskal klarede du operationen med bravour. Genoptræningsperioden var hård ved dig, men der var ikke noget klynk fra dig og ikke halten en eneste gang under perioden. (kun brok over at der ikke skete nok).

 

Desværre havde vi altid kæmpet meget med dit ressourceforsvar. Helt fra vi fik dig havde du haft problemer med at sige fra overfor andre hunde når det galt mad. Vi kunne tage alt fra dig, men andre hunde kunne ikke nøjes med en advarsel når de kom tæt på du angreb dem og jagede dem langt langt væk.

 

Da dit temperament ændrede sig til slut og du begyndt at angribe Dumle og bide hul i ham, i vores øjne helt uden grund, troede vi det var din adfærd med ressourceforsvar der havde udviklet sig.

Vi havde dig til dyrelæge og fik tjekket ledende igennem, så vi var sikre på det ikke var knæet, men da der ikke var noget her heller besluttede vi at finde et nyt hjem til dig uden anden hund.

Lige da vi havde påbegyndt dette lagde vi mærke til noget... din underuld var nærmest fuldstændig forsvundet i løbet af meget kort tid, derudover så vi at de betændte knopper du før var blevet behandlet for ved haleroden nu var ud over en stor del af kroppen. Vi bemærkede nu at du også sov en hel del mere end du plejede og var meget i et "enten eller mood". Enten sov du for dig selv og ville helst ikke forstyrres, eller også lå du ved os og puttede og ville ikke rigtig have Dumle i nærheden eller også var du helt i hvalpe-agtig hopla.

 

Dagen inden vi skulle til dr. dyr kom du humpende ind fra haven med benet oppe i lås, som inden din knæ-operation.

Jeg husker tydeligt aftenen inden vi skulle til dr. dyr. Selvom du fint havde affundet dig med der ikke måtte være hunde i den nye seng måtte vi denne aften tage dig ned af sengen 3 gange. Vi besluttede til sidst at du denne nat måtte være i sengen og putte mellem os. Et valg jeg aldrig siden har fortrudt.

 

Da vi kom til dr. dyr dagen efter fik vi at vide at din hudirritation kunne skyldes allergi eller sukkersyge. Med benet var det straks værre. Knæ-operationen var gået op og skulle der en ny operation til ville de være tvunget til at gå ind og skære i brusken. Genoptræningsperioden ville være meget længere end den forrige og du ville i løbet af kort tid få slidgigt og ville aldrig rigtig kunne vende tilbage til det liv du elskede så højt.

 

Vi besluttede i samarbejde med dyrelægen at dette ikke ville være et liv for dig. Vi valgte at sige farvel. Det var den værste beslutning jeg nogensinde har skullet tage i mit liv. Jeg glemmer det aldrig og turen hjem i bilen og forestillingen om nu at skulle fortsætte livet uden dig...

 

Min lille skat... jeg elsker dig og savner dig så forbandet meget. Det var en fornøjelse at få lov at være en del af dit liv og en ære at have kendt dig. Jeg håber du har det bedre hvor du er nu. Du skal vide at du altid vil være elsket og savnet herfra. Mindet om dig lever videre i hjertet. Hvil i fred min lille gryntegris

 

IMG_1272.jpg

201220092134.jpg

220120105348.jpg

230420109023.jpg

230420109024.jpg

1109201015470.jpg

Billede0297.jpg

IMAG0295.jpg

IMAG3658.jpg

IMG_1375a.jpg

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

:ae:

 

Føler sådan med jer - Nova var og bliver en ener! :lun:

 

Men i det mindste havde hun et fantastisk liv hos jer og i traf den rigtige beslutning for hende, selvom jeg ved hvor meget det smerter jer :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Årh nej altså.... :megaked::megaked:

 

Jeg føler virkelig med jer.

 

Søde, smukke, dejlige, lækre Nova, må du hvile i fred:hjerte:

 

Jeg sender en masse masse masse tanker og kram afsted:bighug::ae:

 

Håber at Dumle har det nogenlunde, og ikke er alt for mærket af at Nova ikke er hos jer længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have alle.

 

Det gør mig ondt :cry: Men det lyder som om en god og samvittighedsfuld ejer har gjort det eneste rigtige for Nova.

 

Tak skal du have Umulia.

Det er vi overbevist om. Ellers havde vi slet ikke gjort det, men hvor var det hårdt alligevel. Jeg håber virkelig aldrig jeg skal sige farvel til så ung en hund igen. Hunde skal have et langt og godt liv skal de! :cry:

 

:ae:

 

Føler sådan med jer - Nova var og bliver en ener! :lun:

 

Men i det mindste havde hun et fantastisk liv hos jer og i traf den rigtige beslutning for hende, selvom jeg ved hvor meget det smerter jer :bighug:

 

Tak skal du have.

 

Årh nej altså.... :megaked::megaked:

 

Jeg føler virkelig med jer.

 

Søde, smukke, dejlige, lækre Nova, må du hvile i fred:hjerte:

 

Jeg sender en masse masse masse tanker og kram afsted:bighug::ae:

 

Håber at Dumle har det nogenlunde, og ikke er alt for mærket af at Nova ikke er hos jer længere.

 

Tak skal du have. Det er noget tid siden nu. Menelli skrev for mig herinde dengang det var (har ikke kunnet overskue før nu at få sagt farvel).

Dumle var nok desværre den der savnede hende mindst. Til sidst var han ret bange for hende.

Hver gang hun havde været i ham gemte han sig under sengen op til en time ad gangen og vidste tydeligvis ikke hvad han havde gjort, så han listede rundt i nærheden af hende. Han virkede helt ok da vi kom hjem uden hende. Til gengæld fandt han sig i meget mere nusning end han plejer. Det var som om han godt kunne mærke jeg havde brug for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

 

 

 

 

 

 

Tak skal du have. Det er noget tid siden nu. Menelli skrev for mig herinde dengang det var (har ikke kunnet overskue før nu at få sagt farvel).

Dumle var nok desværre den der savnede hende mindst. Til sidst var han ret bange for hende.

Hver gang hun havde været i ham gemte han sig under sengen op til en time ad gangen og vidste tydeligvis ikke hvad han havde gjort, så han listede rundt i nærheden af hende. Han virkede helt ok da vi kom hjem uden hende. Til gengæld fandt han sig i meget mere nusning end han plejer. Det var som om han godt kunne mærke jeg havde brug for det.

 

Jeg var slet ikke klar over at det er noget tid siden at I har måtte sige farvel til hende.

Det må ha' været en meget svær beslutning lige meget hvad, og jeg forstår godt at du ikke har været klar til at sige farvel.

 

Jeg er glad for at Dumle har det godt oven på alt det der er sket, og måske er kommet mere til sig selv. Det er heller ikke sjovt at have en hund der er bange for den anden, og nærmest gemmer sig. Han må ha' haft det rigtig forfærdeligt.

 

Er du nogenlunde ok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var slet ikke klar over at det er noget tid siden at I har måtte sige farvel til hende.

Det må ha' været en meget svær beslutning lige meget hvad, og jeg forstår godt at du ikke har været klar til at sige farvel.

 

Jeg er glad for at Dumle har det godt oven på alt det der er sket, og måske er kommet mere til sig selv. Det er heller ikke sjovt at have en hund der er bange for den anden, og nærmest gemmer sig. Han må ha' haft det rigtig forfærdeligt.

 

Er du nogenlunde ok?

 

Det var det også.

Nej, det var ikke nemt. Var også derfor vi til slut besluttede at finde nyt hjem til hende (inden vi opdagede det med huden der måske har været hævet og irriteret hele tiden :cry: ).

 

Jeg er ok tak (nu er jeg ihvert fald).

 

Vi har siden fået Cody (irsk setter).

Godt en måned efter det med Nova besluttede vi at en gang to hunde, altid to hunde (ikke fordi Dumle virkede til at savne nogen, men mere af fuldstændig egoistiske grunde. Jeg kunne simpelthen aldrig forestille mig at komme hjem efter at have sagt farvel til en hund uden at der var en anden til at trøste mig).

Det blev så et godt stykke tid inden forventet, men han har hjulpet godt på at få tankerne på afstand og heldigvis fungerer ham og Dumle rigtig rigtig godt sammen. Det virker til at være rigtig godt for Dumle at prøve at det bliver fuldt ud respekteret når der bliver sagt fra og at der nu igen kan være tyggeting tilgængelige uden at der opstår problemer.

 

..men må jo indrømme at trods de problemer der var til slut så savner jeg bare stadigvæk min lille gryntegris ufattelig meget. Hun var jo min lille øjesten og vi havde bare så meget sammen som jeg aldrig vil glemme hende for... hun var noget helt specielt og vil bare altid have en stor plads i mit hjerte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det var det også.

Nej, det var ikke nemt. Var også derfor vi til slut besluttede at finde nyt hjem til hende (inden vi opdagede det med huden der måske har været hævet og irriteret hele tiden :cry: ).

 

Jeg er ok tak (nu er jeg ihvert fald).

 

Vi har siden fået Cody (irsk setter).

Godt en måned efter det med Nova besluttede vi at en gang to hunde, altid to hunde (ikke fordi Dumle virkede til at savne nogen, men mere af fuldstændig egoistiske grunde. Jeg kunne simpelthen aldrig forestille mig at komme hjem efter at have sagt farvel til en hund uden at der var en anden til at trøste mig).

Det blev så et godt stykke tid inden forventet, men han har hjulpet godt på at få tankerne på afstand og heldigvis fungerer ham og Dumle rigtig rigtig godt sammen. Det virker til at være rigtig godt for Dumle at prøve at det bliver fuldt ud respekteret når der bliver sagt fra og at der nu igen kan være tyggeting tilgængelige uden at der opstår problemer.

 

..men må jo indrømme at trods de problemer der var til slut så savner jeg bare stadigvæk min lille gryntegris ufattelig meget. Hun var jo min lille øjesten og vi havde bare så meget sammen som jeg aldrig vil glemme hende for... hun var noget helt specielt og vil bare altid have en stor plads i mit hjerte.

 

Selvf. savner du hende!!!!! Vi knytter os helt vildt til de hunde jo, og sådan en lille cairn terrier stjæler altså ens hjerte fuldstændigt:lun:

 

Og tillykke med Cody, hvor er det skønt at de to bare stor trives sammen, det må også gøre dig varm om hjertet at se søde Dumle have det godt... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var det også.

Nej, det var ikke nemt. Var også derfor vi til slut besluttede at finde nyt hjem til hende (inden vi opdagede det med huden der måske har været hævet og irriteret hele tiden :cry: ).

 

Jeg er ok tak (nu er jeg ihvert fald).

 

Vi har siden fået Cody (irsk setter).

Godt en måned efter det med Nova besluttede vi at en gang to hunde, altid to hunde (ikke fordi Dumle virkede til at savne nogen, men mere af fuldstændig egoistiske grunde. Jeg kunne simpelthen aldrig forestille mig at komme hjem efter at have sagt farvel til en hund uden at der var en anden til at trøste mig).

Det blev så et godt stykke tid inden forventet, men han har hjulpet godt på at få tankerne på afstand og heldigvis fungerer ham og Dumle rigtig rigtig godt sammen. Det virker til at være rigtig godt for Dumle at prøve at det bliver fuldt ud respekteret når der bliver sagt fra og at der nu igen kan være tyggeting tilgængelige uden at der opstår problemer.

 

..men må jo indrømme at trods de problemer der var til slut så savner jeg bare stadigvæk min lille gryntegris ufattelig meget. Hun var jo min lille øjesten og vi havde bare så meget sammen som jeg aldrig vil glemme hende for... hun var noget helt specielt og vil bare altid have en stor plads i mit hjerte.

Tillykke med ham :-D Må vi ikke se ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Å for fanden da... Det er så hårdt at være nødt til at ta' den beslutning... :ae: Men når man engang får det lidt på afstand, så kan man faktisk bli' lidt taknemmelig for at vi har den mulighed, at sige stop når det ikke længere er et godt/værdigt liv for vores elskede hunde. Selv om det stadigvæk gør lige så ondt... Masser af varme tanker herfra, jeg ved hvordan du har det, har været noget meget lignende igennem med min Frostie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med ham :-D Må vi ikke se ham?

 

Tak skal du have. Jo, det må i. Regner med at ligge nogle billeder op i januar tråden på et tidspunkt.

Nogen bitte hvalpe kæmpe nuttede billeder bliver det dog ikke til. Vi fik ham som 16uger gammel fordi opdrætteren vi ellers skulle have haft hvalp fra i marts ringede og fortalte hendes veninde havde ham og hørte om vi var interesserede. Han kan ikke udstilles fordi hans ene sten ikke vil falde ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...