Hop til indhold

Labrador retriever/ kleiner mynsterlænder


Gæst Anjavj
 Share

Recommended Posts

Hej derude. Vi har denne blandings hund. Hun ligger dog mere over i kleiner mynsterlænder både mentalt og kropsmæssigt. Ved nogle derude hvad de skal veje i en alder af 6-7 måneder? sådan minus plus altså :-) og et andet spørgsmål, hvordan aktiverer i jeres kleiner mynsterlænder, der er meget jagt over vores molly nemlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er en blandingshund, bliver det nok lidt svært, at gætte en vægt, da det er 2 hunde der vejer meget forskelligt.

Nu har jeg haft flere münsterländere (har en lige pt.), og jagt træning er det de absolut nyder mest, så det er da helt klart det jeg vil foreslå, at du går igang med, uanset om du skal bruge hende til det eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Find evt. en jagtforening, det kan godt betale sig at melde sig ind i en, selvom du ikke skal på jagt, de har som regel rigtig god hundetræning (de steder jeg har trænet ;)), nu er en kleiner jo en stående hund, så jeg ved ikke, om din hund tager stand, gør den det? Ellers er det apporteringstræning, som begge hunderacer nyder, og selvfølgelig alm. lydighed, med sådan en race, vil jeg nok sige at indkald og dæk på afstand, er de mest nødvendige kommandoer du skal lære den, da en kleiner har en arbejdsradius på ca. 100 meter +/- , så er det rart at kunne stoppe sin hund, inden den ryger på hare tur, hvis du kommer i vildt områder, eller måske en kat. Så det er noget at du skal starte på allerede nu, men det kan træneren godt hjælpe dig med. Men det bliver jo sjovt at se, hvilke af de 2 racers egenskaber der dukker op efterhånden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må jeg søge og se hvad de har i nærheden med hensyn til jagt.

Vi leger med bold med hende 1 time hver dag, hvilket hun i den grad nyder. Vi træner hun skal blive siddende til bolden er kastet, hvilket er pæn svært for hende, da hun er så ivrig efter at hente :-D Og nogle gange smider godbider rundt på et stort areal, skovtur hvor hun bruger næsen 1 gang i ugen 1 time. Ser hun en kanin så er hun væk. Haha. Fugle kan hun bare sidde/ stå og kigge på i evigheder, indtil de flyver så er hun på.

Hun er snart 7 måneder, og bliver nemt distraheret når vi er ude, og høre nogle gange kun efter når det passer HENDE. Kan det have noget og gøre med hun stadig er så hvalpeagtig? Eller har vi bare ikke opdraget hende godt nok indtil videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Asta Winther

Hej Anjavj

Hvordan gik det med din Molly?

Jeg har en af samme blanding på 16 mdr., som for nogle måneder siden opdagede, at det er fantastisk at jage specielt solsorte Andre fugle kan dog bruges i nødstilfælde ;)

Når hun er i det hjørne, lukkes der totalt ned for hørelsen - ingen kontakt overhovedet! Hun har pip i låget.......og jeg er ved at få det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...