Hop til indhold

for mange tænder?


Gæst kbhertig
 Share

Recommended Posts

Gæst kbhertig

heji alle sammen.

jeg har en chihuahua på 6 måneder og jeg syntes godt nok han har mange tænder, specielt forerest i munden er det normalt? og hvor længe tar det for dem og skifte dem? han har tabt en, men den sad over de andre også der nogen løse der sidder bag der hvor de normalt ellers sidder. håber i kan hjælpe mig

mvh zimba og karoline:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med dig, og velkommen til Hunde-Forum.:-)

 

Nu er min viden om chi'er meget begrænset, men jeg har en Facebook-ven, der har chi'er, og der er et par stykker af den der har været ved dyrlægen og i narkose for at få hevet tænder ud. Har ikke forhørt mig om hvorfor, men tænker at det må ligge til racen at have problemer med de tænder. Måske har det noget at gøre med den måde deres hoved/stop ser ud på og at de avles så små??

 

Så hvis jeg var dig, vil jeg tage til dyrlægen, og lade dem vurdere om der skal gøres noget ved tænderne, eller om hunden kan tabe dem selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Møller

Jeg har en chihuahua som havde flere mælketænder der ikke var faldet ud, så tre steder havde han dobbelt. Han havde to af de store hjørnetænder foran og en kindtand for meget. Lige før jul var han i narkose og fik dem fjernet. Dyrlægen siger at der typisk kommer huller og betændelse og ofte paradentose når de han dobbelt tænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst kbhertig

1000 tak for hjælpen alle sammen jeg ringer til min dyrlæge i morgen og får en tid:) han har fået forskellige ben og gnave i men ligesom gå ture interesser det ham ingen ting overhoved så tror jeg smutter til dyrlæge med ham:) endnu en gang 1000 tak dejligt med noget hjælp når man er i tvivl om nogen ting:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...