Hop til indhold

Farvel til min lille store øjesten :'(


lilleraev
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

IMG_1268.JPGDe første 11 uger af hans liv... Han va en del mindre end de andre, og meget mere rolig. Da han var ca. 5 uger gammel og jeg var på besøg hos opdrætter var han meget tynd. Jeg skældte dem ud og sagde at han skulle fodres for sig selv fordi han ikke tog ordentligt på - men allerede her var det jo nok et signal om, at han ikke var rask. Allerede 3 uger ca. efter jeg havde fået ham hjem, vågnede han tit med skrigende smerter - jeg tænkte det kunne være vokseværk, som jo er meget normalt for racen, og dyrlæger var enige i dette... Indtil en weekend hvor han havde leget med Aslan og da han kom hjem kunne han ikke gå en hel weekend - heller ikke på smertestillende medicin. Han begyndte så til kiropraktor, men efter to sessioner, mente hun ikke der var mere hun kunne gøre.

IMG_1079.jpg

IMG_1084.jpg

IMG_1108.jpg

IMG_1120.jpg

IMG_1176.jpg

IMG_1193.jpg

IMG_1216.jpg

IMG_1241.jpg

IMG_1256.jpg

IMG_1261.jpg

IMG_1324.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Allerede 3 uger ca. efter jeg havde fået ham hjem, vågnede han tit med skrigende smerter - jeg tænkte det kunne være vokseværk, som jo er meget normalt for racen, og dyrlæger var enige i dette....

 

Helene, jeg er ked af du og Marley har været alt dette igennem og at du måtte træffe en hård beslutning i sidste ende. Det er alt for tidligt at skulle sige farvel til en god ven :(

 

I tilfælde af at du en gang i fremtiden igen flytter sammen med denne fantastiske race, så vil jeg fortælle dig at vokseværk faktisk ikke en noget vi ser ret ofte. Personligt har jeg aldrig oplevet det, de eneste af mine hunde der har haft vokseværk har være mine dobermann, men de har så osse alle uden undtagelse haft det. Oplever man smerter hos en grande i vækst synes jeg ikke det bør "bortforklares" med vokseværk og det bekymrer mig lidt at en dyrlæge fortæller sine patienter at racen ofte har vokseværk, for så betyder det enten at han ser mange hunde der fodres virkelig forkert, eller at han ikke har taget signaler om problemer hos unge grander alvorligt, fordi han tror det er vokseværk.

 

Hilsner og tanker her fra :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lært en del ting med mit korte besøg af Marley...

1. Køb en hund med DKK-stamtavle.

2. Tag ikke folk med kendskab til racens kritik eller ord let og lyt til dem når de kommer med råd - de er ikke ude på at rakke ned på dig, men vitterligt ude på at hjælpe dig.

3. Der skal ALTID være en grande i mit liv :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lært en del ting med mit korte besøg af Marley...

1. Køb en hund med DKK-stamtavle.

2. Tag ikke folk med kendskab til racens kritik eller ord let og lyt til dem når de kommer med råd - de er ikke ude på at rakke ned på dig, men vitterligt ude på at hjælpe dig.

3. Der skal ALTID være en grande i mit liv :lun:

 

Måske du kunne være så heldig at Hopsa en dag ville sælge dig en hvalp:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske du kunne være så heldig at Hopsa en dag ville sælge dig en hvalp:lun:

Hihi! Hopsa laver nogle fantastiske hvalpe og hun gør et f*****s godt arbejde med sine hunde - men hun opdrætter gule, hvilket ikke lige er min farve - men hopsa, skulle du en dag ved en svupser få dig en lille blue fawn, så ved du hvem du skal ringe til ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi! Hopsa laver nogle fantastiske hvalpe og hun gør et f*****s godt arbejde med sine hunde - men hun opdrætter gule, hvilket ikke lige er min farve - men hopsa, skulle du en dag ved en svupser få dig en lille blue fawn, så ved du hvem du skal ringe til ;)

 

Min bedste anbefaling vil være at du ikke holder vejret ;-)

 

 

Men det glæder mig at du på trods af omstændighederne har kunne tage noget brugbart med dig fra dine oplevelser det sidste års tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ked af at det skulle ende sådan, Helene.

Jeg ved at du gjorde alt hvad du kunne for ham.

 

Samtidig er jeg glad for at du har lært noget af processen og ved hvad du skal og ihvertfald ikke skal ved næste grande :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...