Hop til indhold

Godrumsgård Aussier nogen her????


Gæst hersom
 Share

Recommended Posts

Shii, jeg mener slet slet ikke at omsorg for sine dyr har noget at gøre med seriøsitet i et opdræt.

Jeg kæder ikke de ting sammen, jeg tænker ikke at opdrættere der er i andre klubber end DKK har hvalpefabrikker eller ikke passer deres dyr ordentligt.

 

Men at flytte sit opdræt fra DKK og over i en anden klub, det er altså ikke noget man vælger hvis alt er som det skal være, hvorfor i alverden skulle man ønske at stræbe ned?

 

Nej det ved jeg godt.. Og jeg må indrømme jeg også finder det mærkeligt at man vælger at skifte fra DKK til DRU.. Ikke fordi jeg tænker at DKK er bedre eller lignende.. Men jeg ville umiddelbart bare selv... Blive i den klub jeg var startet i.. Der har man jo et navn, og selvom man skifter racer vil man jo stadig have en omgangskreds... Og man ville jo samtidig kender opdrættere af den nye race man var interesseret i...

 

Og da hun importere hunde fra Holland og sådan, tænker jeg jo at det burde fint være muligt for hende at impotere hunde med FCI stamtavle (Hvis nu grunden var at ingen i DKK gad at sælge til hende, mener jeg at hun jo sagtens kunne starte sit opdræt i DKK, med udenlandske hunde)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der gør mig mest ked af det i hele situationene med Balou og hvis vi snakker opdrætter det er at de vælger at sælge en Aussie til en dame på ja hun fylder snart 72 år som ikke er ret meget vandt til hunde og er et bette nips og slet ikke kan håndtere store fysiske hunde... Har aldrig været på stedet aldrig snakket med opdrætterne men ikke alt snak er lige positivt om den kennel men hva der er sandt og ikke ved jeg ikke har aldrig været det og kommer det nok heller aldrig, men tror ikke hun har flyttet Aussie opdræt fra dkk til dru mener ikke at have set navnet indenfor dkk regi..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
jeg tror hun tænkte på disse specifikke linier fra Godrumsgård, hendes anden aussie er sikkert fra et andet opdræt (jeg overspirngshandler også :roll:)

 

ja ja ja har fattet pointen :mrgreen::blink: skriver ikke mere om det :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man ikke være seriøs med sit opdræt, hvis man har skiftet fra DKK til DRU endda med 2 forskellige racer?

Så vidt jeg husker, har DKK ingen avlsrestriktioner på aussien, andet end at hannen skal have testikler, så det er vel næppe dem der har fået dem til at skifte avlsforbund?

 

Hvor var det nu hende med berneren som købte Aussie hvalp samme sted som S'eren også havde kig på hvalp årh brugernavnet er fuldstændig væk men det var da vidst et sted i jylland og vidst ikke dkk tavle brugernavnet er helt væk for mig lige nu...

 

Jo det var et DKK-opdræt. Kan nemlig huske jeg var forbi deres hjemmeside nogle gange. Det var ovre i vestjylland et sted, så det er ikke Godrumgaard.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

kender ikke så meget til de andre klubber udover dkk da jeg kun selv har haft hunde i dkk eller fci men skulle jeg opdrætte egen race blev det ikke under dkk under de regler før de ændrede pga en masse krav til hunden som ikke er vigtigt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der gør mig mest ked af det i hele situationene med Balou og hvis vi snakker opdrætter det er at de vælger at sælge en Aussie til en dame på ja hun fylder snart 72 år som ikke er ret meget vandt til hunde og er et bette nips og slet ikke kan håndtere store fysiske hunde... Har aldrig været på stedet aldrig snakket med opdrætterne men ikke alt snak er lige positivt om den kennel men hva der er sandt og ikke ved jeg ikke har aldrig været det og kommer det nok heller aldrig, men tror ikke hun har flyttet Aussie opdræt fra dkk til dru mener ikke at have set navnet indenfor dkk regi..

 

De har nok soglt den til hende, for ikke at brænde inde med den? Synes de har mange kuld, og hvis efterspørgslen ikke er så stor, lukker de måske øjnene lidt for hvem de sælger til. Det er rigtig trist, da det er med til at give racen et dårligt rygte, hvis den havner i de forkerte hænder. De burde i stædet sætte deres avl lidt på stand by.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ganske rigtigt at Sille købte en aussie på alder med Blazeog Kaos og det var denne kennel hun købte hos Kennel Memory Dalsjo

 

Godrumsgård flyttede fra dkk til dru pga rod i parringerne...... Brugte de samme hunde for mange gange og det gør det efter forlydende stadig desværre.....

 

Ja det var sind og sygdomme på godrumsgård hundene jeg var interesseret i.

Min tæve er noget af det skønneste og hun er helt igennem sund og rask..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der gør mig mest ked af det i hele situationene med Balou og hvis vi snakker opdrætter det er at de vælger at sælge en Aussie til en dame på ja hun fylder snart 72 år som ikke er ret meget vandt til hunde og er et bette nips og slet ikke kan håndtere store fysiske hunde... Har aldrig været på stedet aldrig snakket med opdrætterne men ikke alt snak er lige positivt om den kennel men hva der er sandt og ikke ved jeg ikke har aldrig været det og kommer det nok heller aldrig, men tror ikke hun har flyttet Aussie opdræt fra dkk til dru mener ikke at have set navnet indenfor dkk regi..

 

Om de avler godt eller dårligt kan jeg ikke udtale mig om... Men jeg er 100% sikker på at hundene ikke lider nogen overlast i deres pasning! Om de avler for mange kuld på en tæve, eller bruger en hanhund for meget det kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om.

 

Jeg tror ikke de tænker specielt meget over hvem de sælger til... Men jeg tror ikke de sælger for ikke at brænde inde med hvalpe (De har usandsynligt meget plads, og vil skyde på de kunne have de første 30 hunde pladsmæssigt uden at få problemer). Så jeg tror udelukkende det er fordi de bare ikke tjekker deres købere specielt godt, og bare tænker "Der skal den nok få det godt".

 

Som sagt aner jeg intet om deres opdræt af Aussies, eller hvor meget de har ændret.. Jeg kendte Lone og besøgte hende rigtig meget i mine "unge dage" ( vel en ti år siden efterhånden :shock:)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man ikke være seriøs med sit opdræt, hvis man har skiftet fra DKK til DRU endda med 2 forskellige racer?

Så vidt jeg husker, har DKK ingen avlsrestriktioner på aussien, andet end at hannen skal have testikler, så det er vel næppe dem der har fået dem til at skifte avlsforbund?

 

 

 

Jo det var et DKK-opdræt. Kan nemlig huske jeg var forbi deres hjemmeside nogle gange. Det var ovre i vestjylland et sted, så det er ikke Godrumgaard.

 

tak for opklaringen:mrgreen:

 

De har nok soglt den til hende, for ikke at brænde inde med den? Synes de har mange kuld, og hvis efterspørgslen ikke er så stor, lukker de måske øjnene lidt for hvem de sælger til. Det er rigtig trist, da det er med til at give racen et dårligt rygte, hvis den havner i de forkerte hænder. De burde i stædet sætte deres avl lidt på stand by.

 

ja jeg synes også tit jeg ser kuld derfra når jeg kigger på gul og gratis , ja og han var ikke helt til den store hjælp da hun ringede og fortalte at det slet ikke gik han lød ikke overrasket sagde hun 2 gang hun ringede tilbød han dog at tage imod Balou + tilbehør men han ville ikke give noget for ham men ville så se om han selv kunne finde et sted til ham, og jeg ved godt man ikke kan forlange at opdrætter skal hjælpe en og slet ikke give nogle penge tilbage men ja det var bare så meget penge han gik op til virkede det til men heldigivs kom det ikke så vidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Om de avler godt eller dårligt kan jeg ikke udtale mig om... Men jeg er 100% sikker på at hundene ikke lider nogen overlast i deres pasning! Om de avler for mange kuld på en tæve, eller bruger en hanhund for meget det kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om.

 

Jeg tror ikke de tænker specielt meget over hvem de sælger til... Men jeg tror ikke de sælger for ikke at brænde inde med hvalpe (De har usandsynligt meget plads, og vil skyde på de kunne have de første 30 hunde pladsmæssigt uden at få problemer). Så jeg tror udelukkende det er fordi de bare ikke tjekker deres købere specielt godt, og bare tænker "Der skal den nok få det godt".

 

Som sagt aner jeg intet om deres opdræt af Aussies, eller hvor meget de har ændret.. Jeg kendte Lone og besøgte hende rigtig meget i mine "unge dage" ( vel en ti år siden efterhånden :shock:)...

 

Det er da muligt de har plads til 30 hunde, men de skal jo ligesom også passes, have mad, opdrages og præges på mennesker. Og det bliver da bare helt uoverskueligt at have så mange hunde rendende, og samtidigt ruste dem til at blive sogt til almindelige familier, og så skal der lige passes islandske heste, norske skovkatte og et par hundrede marsvin ved siden af.

Jeg kunne heller ikke forestille mig at en aussie ville trives i sådan en stor flok pga. ressourceforsvar og deres store behov for tilknytning og opmærksomhed fra deres mennesker.

 

Så jeg tror de sælger ukritisk, for ikke at brænde inde med dem, også fordi jeg har oplevet hvalpene bliver sat ned i pris, når de er en 10-11 uger og endnu ikke er solgt. Og når der tropper en 71-årig dame op for at købe en hvalp, så burde det ikke være nødvendigt at tjekke noget so helst hos hende, for at kunne regne ud at det er et rigtig stort sats at sælge hende hunden. Men går den så går den.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ganske rigtigt at Sille købte en aussie på alder med Blazeog Kaos og det var denne kennel hun købte hos Kennel Memory Dalsjo

 

Godrumsgård flyttede fra dkk til dru pga rod i parringerne...... Brugte de samme hunde for mange gange og det gør det efter forlydende stadig desværre.....

 

Ja det var sind og sygdomme på godrumsgård hundene jeg var interesseret i.

Min tæve er noget af det skønneste og hun er helt igennem sund og rask..

 

Det skal da nok passe. Jeg kender faktisk også til flere der har papirløse islandske fårehunde fra Godrumgaard. Måske det har været fordi de ikke kunne registrere flere kuld fra de samme hunde. og så bliver man vist også smidt ud af DKK, når man avler papirløst på DKK-hunde??

Link til indlæg
Del på andre sites

Om de avler godt eller dårligt kan jeg ikke udtale mig om... Men jeg er 100% sikker på at hundene ikke lider nogen overlast i deres pasning! Om de avler for mange kuld på en tæve, eller bruger en hanhund for meget det kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om.

 

Jeg tror ikke de tænker specielt meget over hvem de sælger til... Men jeg tror ikke de sælger for ikke at brænde inde med hvalpe (De har usandsynligt meget plads, og vil skyde på de kunne have de første 30 hunde pladsmæssigt uden at få problemer). Så jeg tror udelukkende det er fordi de bare ikke tjekker deres købere specielt godt, og bare tænker "Der skal den nok få det godt".

Som sagt aner jeg intet om deres opdræt af Aussies, eller hvor meget de har ændret.. Jeg kendte Lone og besøgte hende rigtig meget i mine "unge dage" ( vel en ti år siden efterhånden :shock:)...

 

Men det er dælme bare heller ikke godt nok! :shock: Og slet ikke når man opdrætter en race som aussien, der meget nemt kan blive potentielt vanskelig, på mange måder, i de forkerte hænder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig altså...

Og vil sige at jeg tror det var i sidste øjeblik Balou flyttede for kan se at han ikke har haft for mange grænser.. han er ikke helt klar over hvad nej vil sige...

Men han kommer efter det..

I dag da vi gik tur tilbød han selv at gå på min venstre side(plads) 3 gange.. så han er typisk aussie fatter tingene hurtigt :) og han er bare en super lækker dreng altså er sååå glad for at jeg tog ham..:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sille12

Blaze og Kaos er fra Carpedium aussies ved egtved. Det var din dreng vi hentydede til ;)

Hvordan går det med ham??

 

Hej,

 

Ja jeg ved godt at vi ikke har fra samme kennel ;-) jeg forstod bare ikke helt hvordan jeg blev blandet ind i det hele :-D.

 

Det går godt og han er en dejlig hund på alle måder:-). Han er en rigtig puttehund(har langsomt men sikkert "snydt sig" til sofaplads) og elsker alle i sin familie, men er noget reserveret overfor gæster og nogle mennesker kan han bare ikke lide.

 

Han er meget lydhør og lærer hurtigt og vil meget gerne bestemme over vores store hund :stupid:, hvilket vi prøver st begrænse ;-) .

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Ja jeg ved godt at vi ikke har fra samme kennel ;-) jeg forstod bare ikke helt hvordan jeg blev blandet ind i det hele :-D.

 

Det går godt og han er en dejlig hund på alle måder:-). Han er en rigtig puttehund(har langsomt men sikkert "snydt sig" til sofaplads) og elsker alle i sin familie, men er noget reserveret overfor gæster og nogle mennesker kan han bare ikke lide.

 

Han er meget lydhør og lærer hurtigt og vil meget gerne bestemme over vores store hund :stupid:, hvilket vi prøver st begrænse ;-) .

 

V.H. Sille

 

Det var vidst min skyld di blev lidt blandet ind i det Sorry :oops:

vidste bare du havde købt Aussie i Jylland og så troede jeg måske lige det også var fra Gudrumsgård som TS Balou sprry :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor var det nu hende med berneren som købte Aussie hvalp samme sted som S'eren også havde kig på hvalp årh brugernavnet er fuldstændig væk men det var da vidst et sted i jylland og vidst ikke dkk tavle brugernavnet er helt væk for mig lige nu...

 

Esbjerg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...