Hop til indhold

Lille ruhåret hangravhund søges til parring


Gæst Grete Møllebæk
 Share

Recommended Posts

Gæst Grete Møllebæk

Vi har en meget lille standard hun ruhåret gravhund, som vi gerne vil have hvalpe på til sommer.

Viola hedder hun og er nu godt et år gammel. Når hun skal parres vil hun været godt halvandet år. Hun er meget lille og mget sød. VI vil være sikre på, at hvalpene ikke bliver for store. Derfor søger vi en meget lille han hund. Viola er stanbogsført hos Den Danske Hundeforening og her ønsker vi også hvalpene stambogsført.

Vi regner med, at I som han hunde ejere skal have en af hvalpene i betaling.

Glæder os til at høre fra jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt det ikke er det du spørger om, men jeg vil alligevel lige indskyde, at det er en rigtig god idé at vente til din tæve er lidt ældre inden du får hende parret.

Dels er hun hverken mentalt eller fysisk helt moden til at have et hvalpekuld som 1,5 år gammel, og dels kan der ligge nogle fysiske problematikker som du ikke kan se i så ung en alder.

Når du avler på en så ung tæve risikerer du både problemer med selve fødslen, men også at hun ikke er moden til at passe hvalpene efterfølgende, hvilket kun vil give problemer og større omkostninger.

 

Jeg vil anbefale dig at få hende igennem et grundigt dyrlægetjek her til sommer, inkl. røntgenfoto, og så vente med hvalpekuldet til hun er min 2 år :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glammer med sidst indlæg, Lad dog den tæve blive rigtig voksen og det for dens egen skyld ( Og hvalpenes).At være bundet til hvalpekassen i mindst 3 uger er en stor opgave og hvis tæven er umoden pzykisk, giver det store bekymringer for alle,. De små vil skrige alle døgnets 24 timer, og som opdrætter må tæven måske tvinges til at amme.

Hvalpene har jo brug for en mor med stort overskud, og det for at udvikle sig som de bør, hvis de skal kunne sælges til at falde godt ind hos ny familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Grete Møllebæk

Tak for jeres indlæg, men hun vil være næsten 2 år, når hun skal føde. Jeg skrev forkert. Vi har talt med flere om det, og vores dyrlæge synes det er ok. Ligesom man også i Den Danske Hundeforening har sagt ok for alderen. Så vi har tjekket op på det. Vi vil have hvalpe fordi vi synes det kunne være rigtigt dejligt. Og vi sætter sommeren af til det.

Men som sagt vil vi gerne finde en fin lille han hund at parre hende med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...