Hop til indhold

Markiesje


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Nej men det jeg mente var at efter du havde set billede, kunne du jo godt have fundet mere info om racen og derved have fundet den tiltalende - det ville jeg jo ikke vide noget om. Derfor spørgsmålstegnet - så kunne du jo selv svare på om du havde forelsket dig ud fra blot billedet, eller om du havde fundet frem til mere info omkring racen, og derved rent faktisk mente det var noget for dig! ;-)

 

Intet galt i at forelske sig i alverdens racer ud fra udelukkende billeder - det tror jeg vi er mange der gør - men så skriver jeg måske mere ala "Hvor er den bare fin!" - derved er det udelukkende baseret på udseendet, og ikke fordi jeg mener racen lige er noget for mig - fordi jeg ikke kender noget til racens egenskaber. Men derfor kan man jo sagtens synes at alverdens racer er rigtig fine at kigge på. :blink:

Det var Idas beskrivelse (og billederne) der tiltalte mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var Idas beskrivelse (og billederne) der tiltalte mig

Tænker bare den, meget korte beskrivelse, passer på rigtig mange racer :genert:

Men fred være med det - du kan for min skyld forelske dig i alle de racer du har lyst til, det vedkommer jo ikke mig. Formuleringen var bare lige det som sprang mig i øjnene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker bare den, meget korte beskrivelse, passer på rigtig mange racer :genert:

Men fred være med det - du kan for min skyld forelske dig i alle de racer du har lyst til, det vedkommer jo ikke mig. Formuleringen var bare lige det som sprang mig i øjnene.

 

Selvom jeg til dels er enig synes jeg lidt du overreagere... Altså... Hun har jo ikke faret ud og hentet en tilfældig hund, hun forelskede sig i.. Hun undersøger jo netop bare bredt: Og hvor er det da bare fedt at hun undersøger en milliard forskellige racer og er åben overfor racerne, fremfor at have set sig blind på en enkelt race...

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg til dels er enig synes jeg lidt du overreagere... Altså... Hun har jo ikke faret ud og hentet en tilfældig hund, hun forelskede sig i.. Hun undersøger jo netop bare bredt: Og hvor er det da bare fedt at hun undersøger en milliard forskellige racer og er åben overfor racerne, fremfor at have set sig blind på en enkelt race...

Jeg forstår slet ikke hvorfor du synes jeg overreagere eller Sonja mener jeg hakker på hende! Mit indlæg var stillet med spørgsmålstegn - "ligefør var det Sheltien? Nu en race som du har set et billede af, og intet andet?" Det var spørgsmål som Caro valgte at undlade at svare på - svaret kunne jo ganske simpelt have været at Sheltien stadig havde interesse, men hun også fandt denne race interessant udfra billedet og beskrivelsen (som jeg dog stadig synes er så kort at den kunne passe på rigtig mange racer)

 

Og som skrevet så kan hun forelske sig i alle de racer hun overhovedet gider, det vedkommer ikke mig. Det er blot hendes formuleringer, som jeg, finder lidt uheldige ang racer - for det for det hele til at fremstå meget useriøst, i forhold til hvis man havde skrevet at det var godt nok en fin hund og den lød spændende, så den ville hun læse mere om. Det andet lyder som det nu bare er racen igen igen - uden at have sat sig ind i den. Men har hun ikke noget imod at fremstå sådan, hvis hun er ligeglad med at folk kan opfatte det sådan, så kan hun jo bare lade vær med at tage det til sig, det jeg skrev som svar til Sonjas indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår slet ikke hvorfor du synes jeg overreagere eller Sonja mener jeg hakker på hende! Mit indlæg var stillet med spørgsmålstegn - "ligefør var det Sheltien? Nu en race som du har set et billede af, og intet andet?" Det var spørgsmål som Caro valgte at undlade at svare på - svaret kunne jo ganske simpelt have været at Sheltien stadig havde interesse, men hun også fandt denne race interessant udfra billedet og beskrivelsen (som jeg dog stadig synes er så kort at den kunne passe på rigtig mange racer)

 

Og som skrevet så kan hun forelske sig i alle de racer hun overhovedet gider, det vedkommer ikke mig. Det er blot hendes formuleringer, som jeg, finder lidt uheldige ang racer - for det for det hele til at fremstå meget useriøst, i forhold til hvis man havde skrevet at det var godt nok en fin hund og den lød spændende, så den ville hun læse mere om. Det andet lyder som det nu bare er racen igen igen - uden at have sat sig ind i den. Men har hun ikke noget imod at fremstå sådan, hvis hun er ligeglad med at folk kan opfatte det sådan, så kan hun jo bare lade vær med at tage det til sig, det jeg skrev som svar til Sonjas indlæg.

 

Hun skriver: Oh den er da lige noget for mig.

 

Det er jo op til dig at tolke hvad du læser det som.. Jeg læser det netop som: Den lyder interessant og nu har jeg kigget så mange racer, denne her lyder som noget jeg også skal tjekke ud.

 

Jeg kunne have skrevet det samme, omend du har ret formuleringen havde nok været anderledes, eftersom jeg noget ældre. Men du taler altså om en pige på 11 år... Caro har aldrig holdt sin alder hemmelig, og jeg synes faktisk du bør tage det i betragtning når du skriver sådan en kommentar. Jeg ville, havde du skrevet sådan til mig, være blevet rigtig ked af det! Jeg synes du indikere at hun springer fra race til race, og at du forsøger at få det til at se ud som om hun ikke kan beslutte sig. Og jovist kigger hun på mange racer... Da jeg var 11 var jeg totalt hundetosse, jeg brugte TIMER på at kigge på billeder af hunde, jeg lånte bøger på biblioteket udelukkende for at læse om de forskellige hunderacer og drømme om hvor dejlige de dog allesammen var... Skal vi ikke bare synes det er super fedt at hun rent faktisk kigger på forskellige racer, stiller spørgsmål og undersøger hvad der vil passe til hende og hendes familie. Vi ved jo allesammen at hun nok ikke får en hund uden at forældrene har godkendt det, så jeg kan virkelig ikke se hvorfor det skal kommenteres at denne her race "også" er noget for hende....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men tilbage til emnet.. Jeg ved at den hollandske smoushond (staves?) heller ikke må sælges til udlandet, netop pga. den lille genpulje, eller det måtte den ikke for 4 år siden, da jeg skrev til den hollandske klub. Så mon ikke det er det samme med Markiesje'en... Jeg har set og kigget lidt på nettet, og set en masse billeder, og den er noget mindre end jeg først antog. De billeder jeg har set med mennesker på, er den ihvertfald ikke over de 35cm - og det bliver lige lille nok...

 

Jeg forsøgte at google translate Markiesje klubbens hjemmeside og der står den beskrevet som en selskabshund, kærlig og glad for at træne. Men hvis der er meget jagt i dem gider jeg slet ikke... :oops: Pajkos lille jagtgen er mere end rimeligt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Emma (Markisjen i videoen) løber lille hund - dvs. under 35 cm. Aner ikke, om det er racetypisk, for kender intet til standarden og hun er den eneste jeg har mødt af racen :lol: Men ja, hun er bitte lille. Og en jagthund i følge hendes ejer...

 

edit. racestandard ca. 35 cm i skulderhøjde.

http://www.raadvanbeheer.nl/en/purebred-dogs/dutch-breeds/

Link til indlæg
Del på andre sites

Fåes vist i forskellige størrelser.

 

Gå hen til 1.44 sek, ellers dør i af kedsomhed

 

Markiesje Information and Pictures, Markiesje Pictures and Photos

Denne beskrivelse sig op til 41 c.

 

Og den hollanske skriver de skal ligge omkring 35 cm, ja ja.

 

Annemette havde regnet med at hendes skulle gå i mellem, altså da den var hvalp, som 6 mdr, var den rigeligt nemt at se at den blev lille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Emma (Markisjen i videoen) løber lille hund - dvs. under 35 cm. Aner ikke, om det er racetypisk, for kender intet til standarden og hun er den eneste jeg har mødt af racen :lol: Men ja, hun er bitte lille. Og en jagthund i følge hendes ejer...

 

edit. racestandard ca. 35 cm i skulderhøjde.

Dutch Breeds

 

Helt uden at vide det, så mener jeg at der er spaniel i og Emma minder en del om mine ft.er. så det tror jeg på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fåes vist i forskellige størrelser.

 

Gå hen til 1.44 sek, ellers dør i af kedsomhed

 

Markiesje Information and Pictures, Markiesje Pictures and Photos

Denne beskrivelse sig op til 41 c.

 

Og den hollanske skriver de skal ligge omkring 35 cm, ja ja.

 

Annemette havde regnet med at hendes skulle gå i mellem, altså da den var hvalp, som 6 mdr, var den rigeligt nemt at se at den blev lille.

 

ja, ok... den der udstilling? i den første video - den viser da ikke megen standard :lol: de ser godt nok forskellige ud. Og den i ag-videoen ser ud til at være større end Karla...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes simpelthen ikke det kan være rigtigt at hver gang jeg skriver at den rage er sød og lyder som noget for mig, at så er der ALTID nogen der lige skal kommentere og sige at jeg har været alt for mange racer igennem, hvis man kan sige det sådan.

Jeg synes at i er (ikke alle) provokerende for at sige det rent ud!

Jeg undersøger mange racer for at finde den helt rigtige;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes simpelthen ikke det kan være rigtigt at hver gang jeg skriver at den rage er sød og lyder som noget for mig, at så er der ALTID nogen der lige skal kommentere og sige at jeg har været alt for mange racer igennem, hvis man kan sige det sådan.

Jeg synes at i er (ikke alle) provokerende for at sige det rent ud!

Jeg undersøger mange racer for at finde den helt rigtige;-)

Dette bliver mit sidste indlæg - jeg gider ikke ødelægge Idas tråd mere end der allerede er gjort. Sorry Ida!

Men Caro - hvis du læser mit oprindelige indlæg, så var det spørgsmål jeg havde stillet - dem svarede du dog ikke på. Men du kunne jo have svaret at du ville undersøge mere omkring racen - og så var det jo ligesom dét. For det har ikke været den måde jeg har opfattet dig på, at du undersøger særlig meget om racerne, men bare hovedkuls forelsker dig i dem. Jeg kan tage fejl - men så er du jo nødt til at forklare mig det, ellers kan jeg kun have den opfattelse jeg får af dig ud fra de indlæg du laver - og det har været at du forelsker dig i alle racer, uden at undersøge dem særligt grundigt. Det er det jeg mener - det er den opfattelse JEG har fået af dig, på den måde du skriver. Deraf mine indlæg omkring at formuleringen måske bør være anderledes, således folk ikke får samme indtryk som jeg.

 

Prøv og læs mine indlæg igen - jeg forsøger ikke at være provokerende - blot at få dig til at tænke over den måde du formulere dig på, hvis ikke du ønsker folk skal tro du haster igennem en pokkers masse racer uden særlig meget viden omkring dem. For jeg ved jeg absolut ikke er den eneste som har den opfattelse.

 

Og når man stiller dig spørgsmål, og du undlader at svare på dem, så er det altså endnu sværere at vide at ens opfattelse er forkert. Dét var jo ligesom en oplagt mulighed for at have rettet mig, hvis du havde villet det. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette bliver mit sidste indlæg - jeg gider ikke ødelægge Idas tråd mere end der allerede er gjort. Sorry Ida!

Men Caro - hvis du læser mit oprindelige indlæg, så var det spørgsmål jeg havde stillet - dem svarede du dog ikke på. Men du kunne jo have svaret at du ville undersøge mere omkring racen - og så var det jo ligesom dét. For det har ikke været den måde jeg har opfattet dig på, at du undersøger særlig meget om racerne, men bare hovedkuls forelsker dig i dem. Jeg kan tage fejl - men så er du jo nødt til at forklare mig det, ellers kan jeg kun have den opfattelse jeg får af dig ud fra de indlæg du laver - og det har været at du forelsker dig i alle racer, uden at undersøge dem særligt grundigt. Det er det jeg mener - det er den opfattelse JEG har fået af dig, på den måde du skriver. Deraf mine indlæg omkring at formuleringen måske bør være anderledes, således folk ikke får samme indtryk som jeg.

 

Prøv og læs mine indlæg igen - jeg forsøger ikke at være provokerende - blot at få dig til at tænke over den måde du formulere dig på, hvis ikke du ønsker folk skal tro du haster igennem en pokkers masse racer uden særlig meget viden omkring dem. For jeg ved jeg absolut ikke er den eneste som har den opfattelse.

 

Og når man stiller dig spørgsmål, og du undlader at svare på dem, så er det altså endnu sværere at vide at ens opfattelse er forkert. Dét var jo ligesom en oplagt mulighed for at have rettet mig, hvis du havde villet det. ;-)

 

Hun er 11 år... Og det kommer ikke denne tråd ved, hvorfor så stille sådan et provokerende spørgsmål.. Ja undskyld, men jeg synes faktisk det er dig der gik over stregen og kom med et rigtig provokerende og nedladende spørgsmål...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg til dels er enig synes jeg lidt du overreagere... Altså... Hun har jo ikke faret ud og hentet en tilfældig hund, hun forelskede sig i.. Hun undersøger jo netop bare bredt: Og hvor er det da bare fedt at hun undersøger en milliard forskellige racer og er åben overfor racerne, fremfor at have set sig blind på en enkelt race...
Ja, jeg har da også undersøgt tusind forskellige racer (og ja, det er ret imponerende, når der kun findes 400 et eller andet :lol:) ene og alene ud fra et billede... Fordi jeg synes de så charmerende ud... Eller fordi jeg læser en ganske kort beskrivelse, som ikke virker vildt afskrækkende... Så finder jeg måske ud af, at det ikke er noget for mig alligevel, men det er da en fin måde at finde ud af det på, synes jeg...
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 years later...
På 21/1/2013 den 21:34 , Amocca skrev:

Tror du skal være mere end heldig for at finde den i DK - ved faktisk ikke hvor Annemette fik Emma fra. :hmm:

 

Vil dog lige nævne at Emma på INGEN måder er en selskabshund - hun er en jagthund - men om hun er racetypisk aner jeg ikke! Og hun holder meget af sin stemme. :mrgreen:

 

Vær obs på at racen ikke er FCI godkendt, hvis den slags er vigtigt for jer. Så ingen mulighed for landshold, udstillinger osv.

 

Men suuuuuper fin lille hund.

Hey vi har nu 100% markiesjes hvalpe til  salg hvis du kender nøgle mennesker det vil gerne  en fantastiche hund så må i komtakte mig, vi er fra Holland og hvores markiesje er nu 2 år og har hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
På 1.4.2020 den 13:45 , Femke skrev:

Hey vi har nu 100% markiesjes hvalpe til  salg hvis du kender nøgle mennesker det vil gerne  en fantastiche hund så må i komtakte mig, vi er fra Holland og hvores markiesje er nu 2 år og har hvalpe.

Hej. Har du markiesjes hvalpe nu her? Jeg er meget interesseret. Hvor i landet befinder de sig? Og hvordan får jeg kontakt til dig?

Mvh, Anne

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...