Hop til indhold

.... og hvad svarer man så?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg synes du overreagerer vildt i begge situationer. Min ærlige mening :vedikke:

Jeg ved godt, at jeg har fortalt historien før, men skidt, for den passer s'gu egentlig meget godt her.

 

Da Sofus var præcis 8 uger og 3 dage gammel, blev han "overfaldet" af en arrig tæve - i vores egen have. Skylden var min. Jeg havde kendt tæven i 5 år, og hun havde fungeret upåklageligt sammen med Sofus' forgænger, der var noget ældre end tæven. Men jeg burde naturligvis have spurgt ejeren, hvordan tæven i grunden havde det med hvalpe. Det tænkte jeg så slet ikke på.

 

Der skete tilsyneladende ikke en skid ved det overfald. Han blev godt nok kørt skrigende af rædsel hen over græsset af den brølende tæve, men jeg fik stoppet hende i løbet af et par sekunder. Ingen skrammer på den lille fyr overhovedet.

 

MEN MEN MEN.....da tæveejeren vovede sig på uanmeldt besøg et halvt år efter (hun turde ikke før, for jeg havde skældt hende noget så læsterligt ud og smidt hende og hendes hund ud for fuld musik) og bare åbnede havelågen, så sprang Sofus hende glad i møde, lige indtil han var et par meter fra hende. Så ændrede han totalt opførsel og begyndte at knurre højt, mens han langsomt trak sig tilbage til terrassen, hvor vi sad med nogle venner.

 

Så ingen tvivl om, at hendes første besøg havde gjort et kæmpestort indtryk på ham, skønt han på det tidspunkt var så bette. Og den dag i dag skal hun smiske godt for ham, før han kommer hen til hende og hilser på. Og han går værdigt derfra igen straks efter.

 

Så jeg forstår godt Ascha, der ønsker at beskytte sin store hvalp. Personligt ville jeg have truet den unge pige med, at jeg formentlig ville pande hendes hund ned, næste gang den kom mig eller min hvalp nær. Ikke nogen forklaringer, kun trusler. Og de ville faktisk slet ikke have været specielt tomme. :shock:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 78
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg synes måske også liiiige det var overkill nok at true med politiet, når hunden kun har knurret. :vedikke:

En af grundene til at vi holder os ude af hundeskove nu, er bl.a. også hunde som viser den slags adfærd der - og efter gentagne gange at have mødt den samme hund, med samme adfærd HVER gang, har jeg også givet ejeren en svada om at det overhovedet ikke er ok at have sådan en hund med i en hundeskov! Men så længe hunden ikke har bidt, ville jeg aldrig true med politiet. Tænker bare vedkommende ville tro man var åndssvag, eftersom jeg er ret sikker på politiet ville grine hvis man ringede for at anmelde knurrende hund... :genert: og dét tror jeg godt folk ved - altså at politiet er en helt tom trussel, derfor er vedkommende ligeglad.

 

Men naturligvis vil man gerne beskytte sin hund fra dårlige oplevelser - dét gør jeg også i så høj grad som jeg overhovedet kan. Det er også en af grundene til at vi ikke kommer i hundeskove mere. Og jeg fortæller gerne folk hvad jeg mener, når de har sådanne hunde løse i hundeskove, for det er bare overhovedet ikke ok - eller løse generelt!

 

Og den med halsbånd - så ser jeg ikke at en kæde er mere farlig end alverdens andre halsbånd. Ayo har været ved at blive kvalt, af hund som havde hægtet sig fast i hendes (nylon) halsbånd, og ikke selv kunne komme derfra igen - hvilket resulterede i at jo mere den kæmpede for at komme væk, jo mere blev Ayos halsbånd strammet til! Derfor har hundene heller ikke halsbånd på i nærheden af den hund mere! For hun hægter sig altid fast i nakken på dem :evil: herhjemme har de dog halsbånd på, selvom de leger - men herhjemme er der heller ingen der hægter sig fast i nakken/halsbåndet på hinanden. De leger enten fangeleg eller ligger og tumler = bider hinanden i benene :vedikke::lol:

 

Men er de sammen med nye hunde, vis legemåde jeg ikke kender, så holder jeg enten ekstremt godt øje i starten, eller tage sele/halsbånd helt af - for jeg har bestemt fået respekt for det efter episoden med Ayo. Men det var altså med et ganske alm nylon....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes måske også liiiige det var overkill nok at true med politiet, når hunden kun har knurret. :vedikke:

Måske har du overset at hunden uprovokeret røg på Shandie da hun var helt lille og at jeg igår (hvilket var 2. gang) jo ikke bare stod med hænderne i lommen, men fik jaget den væk inden den nåede andet end at springe frem mod hende med blottede tænder. Måske har du ligeledes overset at det ikke kun er min hund der har været "offer" for hans temperament.

 

Jeg har efterhånden set en del hunde opdrage hvalpe og flere herinde ville kunne vidne på at jeg ikke er hysterisk eller stopper situationer for tidligt, men i dette tilfælde er der ingen tvivl om at den hund har oplevet noget grimt med hvalpe og bare slår først. Jeg har set det før med en amerikaner cocker. Han kunne med tæver, hanner, kastrater i alle afskygninger, men bare synet af en hvalp gjorde ham fuldstændig rødglødende,... han bed heller aldrig (Thailo var også møllen igennem en enkelt gang) men jeg mødte da en del hvalpe der var blevet nervøse ved at skulle hilse på andre hunde efterfølgende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes overhovedet ikke at du har overreageret..

 

En hund, der ikke kan styre sit temperament over for hanner, andre tæver, hvalpe, sorte hund, gule hunde eller hvad ved jeg.

De skal bare ikke ha lov at gå uden snor, hvis ejeren ikke kan stoppe dem på et split sekund.

 

Og jeg er selv pisse hysterisk med at mine leger med andre hunde, der har noget med kæder på.

Mine er udstillingshunde, og selv om jeg ville kunne få en dyrlægeerklæring på at de engang havde alle bisser. Så er det død og pine ærgeligt at stå med en showhund med knækket tand pga tankeløshed

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske har du overset at hunden uprovokeret røg på Shandie da hun var helt lille og at jeg igår (hvilket var 2. gang) jo ikke bare stod med hænderne i lommen, men fik jaget den væk inden den nåede andet end at springe frem mod hende med blottede tænder. Måske har du ligeledes overset at det ikke kun er min hund der har været "offer" for hans temperament.

 

Jeg har efterhånden set en del hunde opdrage hvalpe og flere herinde ville kunne vidne på at jeg ikke er hysterisk eller stopper situationer for tidligt, men i dette tilfælde er der ingen tvivl om at den hund har oplevet noget grimt med hvalpe og bare slår først. Jeg har set det før med en amerikaner cocker. Han kunne med tæver, hanner, kastrater i alle afskygninger, men bare synet af en hvalp gjorde ham fuldstændig rødglødende,... han bed heller aldrig (Thailo var også møllen igennem en enkelt gang) men jeg mødte da en del hvalpe der var blevet nervøse ved at skulle hilse på andre hunde efterfølgende.

Men har hunden bidt? For ja, så har jeg overset det. Jeg har kun forstået det som om at den, ja flere gange, har udvist adfærden med at farer knurrende frem mod andre hunde, men aldrig direkte bidt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo blever lidt grov med min alder , så ofte har jeg en peberspray med på tur.Og synes egenligt, at den er OK. Jeg har så aldrig benyttet den, men det kunne jo have været nødvendigt For mig giver den en vis sikkerhed, både hvis løse tæver eller hanner opsøger mig med alle 6 i snor. Desuden netop problemet med unge hvalpe, der indimelem stormer os i møde og hvis de så ikke holder afstand, kan komme slemt til skade med netop min største tæve, der hader alt fremmed.

Og når hun er i snor er hun sku sur. Så den kan da evt også bruges til at redde en for lille hvalp fra skambidning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa... da Johna var 9 uger blev hun samlet op af en kællingetæve som jeg seriøst tror ville slå hende ihjel, heldigvis taber hun hendei første rusk og ingen skade er sket. johna ernu 20 måneder og tror fuldt og fast på at alt og alle vil hende det godt...

 

Karla har aldrig været udsat for noget grimt, hun er blevet beskyttet mod dårlige oplevelser i alle ender og kanter. Hun tror fuldt og fast på at alle andre hunde er nogle røvhuller!

 

jeg siger ikke, at gode oplevelser ikke er vigtige, jeg hvisker bare lige, at nogle gange, så har det måske mere at gøre med bagvedliggnde sind og ejers attitude hvordan hunden ender i sidste ende? :vedikke:

 

ikke for at negligere at dårlige oplevelser kan sætte spor, for selvfølgelig kan de det! Men jeg er måske lidt enig med Umulia i, at jeg synes det er lidt en overreaktion at true med politi osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg forstår godt Ascha, der ønsker at beskytte sin store hvalp. Personligt ville jeg have truet den unge pige med, at jeg formentlig ville pande hendes hund ned, næste gang den kom mig eller min hvalp nær. Ikke nogen forklaringer, kun trusler. Og de ville faktisk slet ikke have været specielt tomme. :shock:

 

Jeg er efterhånden godt træt af sippede mokker her på forum, der læser andre folks indlæg som fanden læser biblen. Der er vist ingen, der har et problem med at man vil beskytte sin hvalp mod ubehagelige oplevelser - jeg har i hvert fald ikke. Men folk kan åbenbart ikke holde tingene ude fra hinanden når først de er oppe at køre i selvretfærdig harme "- uha, ingen skal gøre mit lille pus noget, men jeg må alt!"

 

Jeg gentager: At true med politi pga. en hund der knurrer, men IKKE bider, er at overreagere! Politiet er bedøvende ligeglade med hvad lille Fido får af ar på sjælen, og det ved alle. Man fremstår bare som latterlig og magtesløs, når man slynger om sig med den slags trusler, og det er i øvrigt samme indtryk man giver sin hund, når man reagerer hysterisk på møder med andre hunde og mennesker. Hvis der er noget du ikke kan lide, så gå videre og koncentrer dig om at få en god tur med din hund, i stedet for at bilde dig ind at alting er de andres skyld (IKKE HENVENDT TIL NOGEN BESTEMT!!!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg læser en tråd som denne og møder de generelle holdninger som luftes, så bliver jeg lidt trist og modløs. Jeg mister faktisk lidt lysten til at have hund... Ikke at jeg ikke ønsker at have at have Duffy :hjerte: længere, men når hun en gang ikke er her mere, så tror (tør) jeg næsten ikke anskaffe mig en ny.

 

Ligesom folk er blevet mere egocentriske i deres livsstil, så er den kultur også smittet af ifht til det at have et kæledyr. Tonen/ordvalget/beskrivelsen/bedømmelsen af om andres hunde man møder på sin vej rimelig grim efterhånden, og fx, mht folk/hunde som har en anden anskuelser end én selv. De krav som stilles til modparten af hundeejere man møder på sin vej er skyhøje, men de spilleregler gælder sjældent for en selv. Jeg har sikkert også været med på den vogn. Et godt eksempel er de mange debatter om løse hunde i hundeskoven. Selv ikke klare definerede "regler" er nok.

 

Et eks... Jeg går med Duffy løs en tidlig formiddag i hundeskoven uden for rush-hour. Øjne på stilke for at komme fremmede løse hunde i forkøbet. Jeg er uopmærksom i et split sekund, og der kommer en fremmed hund. Duffy når at løbe hen for at gø den i hovedet. Fremmed hund stopper op og kigger forundret og lidt overrasket på Duffy. Jeg kalder Duffy på plads og undskylder mange gange (for min fejl) og fortsætter turen. I de sekunder der går fra at Duffy løber hen for at gø (den store hund) i hovedet til jeg får kaldt hende på plads, når jeg at se, at hundeejer gør anspring til at sætte en støvle i hovedet på Duffy. (Går faktisk lidt i panik over det.)

 

Hvis mit ovenstående eksempel skal sammenlignes med de andre i denne tråd, så ville det være ok, at damen sparkede til min hund? Jeg synes det ville være at overeagere - og heldigvis skete det ikke.

 

Det er jo også lidt det samme som da min søster og jeg blev "torpederet" bagfra af en mega mudret lab som synes at den lige ville sige hej til Duffy. (Det ville Duffy ikke...) Havde jeg i det tilfælde ret til at sparke eller gøre det som var værre - eller kunne jeg bare nøjedes med at sige "gå hjem" og gå imellem dem i stedet?

 

Jeg er temmelig delt... Og jeg kan bestemt også følge argumentationen langt hen ad vejen... Jeg har en hund som blev overfaldet som hvalp, og som bla pga det ikke gider fremmede hunde, og jeg er virkelig ked af de oplevelser hun har fået. Det giver mig nogle kæmpe udfordringer i hverdagen, da jeg stadigvæk ønsker at Duffy skal have et godt hundeliv, og samtidig også tage hensyn til andre hunde.

 

Jeg kommer så sjældent i hundeskoven efterhånden, fordi jeg er bange for at Duffy får en dårlig oplevelse, men så sandelig også at andre hunde får det. Men Duffy har også bare brug for at få brændt noget krudt af, og hvor skal man så ellers gå hen? Jeg er nærmest panisk efterhånden for at møde andre hunde - men mest for at møde andre hundeejeres "kritik" og fordømmende blik. Jeg har gået tudende hjem mange gange efterhånden, fordi jeg føler mig som en elendig hundeejer, og fordi små sidebemærkninger fra hundeejere gør så ondt. Det smitter af på Duffy, som bliver værre og værre i sine reaktioner.

 

Når jeg så endelig har været "egoistisk" - og tillader mig det utænkelige - at lade hende være løs - og vi så møder en fremmed hund (og jeg tør slappe lidt af), så går det faktisk godt. Jo, hun skal lige gø af dem og se dem an, men bagefter kan man følges ad på en dejlig tur med fremmed hund og ejer.

 

Min pointe... Hvorfor har vi så travlt med at vurdere, dømme og sætte regler for alt - også hvordan en hund og ejer bør agere? Især når mange ikke engang kan finde ud af at overholde dem selv. Synes mange af os trænger til at se lidt længere end ud over vores egen næsetip. Det hele drejer sig ikke om os selv og vores hund(e). Hvorfor skal det være så besværligt?

 

Den måde vi taler til og reagerer overfor hinanden mht hunde efterhånden giver mig ikke ligefrem lyst til have hund i fremtiden, for man har nærmest - i andre hundeejeres øjne - fejlet på forhånd... Og det gider jeg ikke udsætte min hund for, og jeg orker det snart heller ikke mere selv.

 

DETTE INDLÆG ER IKKE HENVENDT TIL EN BESTEMT/BESTEMTE PERSONER, MEN SOM ET INDLÆG SOM TAGER UDGANGSPUNKT I OBSERVATIONER I HELE FORUMMET OG ET EKSEMPEL I DENNE TRÅD.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa... da Johna var 9 uger blev hun samlet op af en kællingetæve som jeg seriøst tror ville slå hende ihjel, heldigvis taber hun hendei første rusk og ingen skade er sket. johna ernu 20 måneder og tror fuldt og fast på at alt og alle vil hende det godt...

 

Karla har aldrig været udsat for noget grimt, hun er blevet beskyttet mod dårlige oplevelser i alle ender og kanter. Hun tror fuldt og fast på at alle andre hunde er nogle røvhuller!

 

jeg siger ikke, at gode oplevelser ikke er vigtige, jeg hvisker bare lige, at nogle gange, så har det måske mere at gøre med bagvedliggnde sind og ejers attitude hvordan hunden ender i sidste ende? :vedikke:

 

ikke for at negligere at dårlige oplevelser kan sætte spor, for selvfølgelig kan de det! Men jeg er måske lidt enig med Umulia i, at jeg synes det er lidt en overreaktion at true med politi osv...

Selvfølgelig har hvalpens psyke, øvrige erfaring og ejerens håndtering indflydelse på hvordan en ubehagelig oplevelse bearbejdes, og som jeg også skrev var det simpelthen fordi jeg ikke vidste hvordan jeg ellers skulle få alvoren til at gå op for denne unge dame, at jeg truede med at melde dem til politiet.

 

Er vist ikke helt klar over hvad dit osv. i sidste linie dækker over, så det kan jeg ikke svare på.

 

Jeg er efterhånden godt træt af sippede mokker her på forum, der læser andre folks indlæg som fanden læser biblen. Der er vist ingen, der har et problem med at man vil beskytte sin hvalp mod ubehagelige oplevelser - jeg har i hvert fald ikke. Men folk kan åbenbart ikke holde tingene ude fra hinanden når først de er oppe at køre i selvretfærdig harme "- uha, ingen skal gøre mit lille pus noget, men jeg må alt!"

 

Jeg gentager: At true med politi pga. en hund der knurrer, men IKKE bider, er at overreagere! Politiet er bedøvende ligeglade med hvad lille Fido får af ar på sjælen, og det ved alle. Man fremstår bare som latterlig og magtesløs, når man slynger om sig med den slags trusler, og det er i øvrigt samme indtryk man giver sin hund, når man reagerer hysterisk på møder med andre hunde og mennesker. Hvis der er noget du ikke kan lide, så gå videre og koncentrer dig om at få en god tur med din hund, i stedet for at bilde dig ind at alting er de andres skyld (IKKE HENVENDT TIL NOGEN BESTEMT!!!)

Nu er det med udgangspunkt i mine oplevelser vi diskuterer og jeg luftede ligesom i startindlægget at jeg var blank for ord, så den med politiet synes jeg ikke vi behøver køre mere rundt i, men jeg kan undres over at folk synes det er ligegyldigt at en hvalp bliver udsat for sådan en hund,.. bare fordi den ikke efterlader huller. Jeg nægter simpelthen at tro på at I der har den holdning, selv ville kunne lade være med at gøre andet end at trække på skuldrene og gå væk fra stedet. Desuden kan jeg ikke fatte at folk kan være ligeglade med om der er andre der skal opleve det samme,.. jeg finder det dybt egoistisk.

 

Og din første linie kan jeg egentlig ikke forstå at du er forfatter til, jeg kan ihvertfald ikke genkende min historie i ret meget af det du skriver om. Men hvad ville du da selv have gjort, det har du stadig ikke svaret mig på.

 

Men har hunden bidt? For ja, så har jeg overset det. Jeg har kun forstået det som om at den, ja flere gange, har udvist adfærden med at farer knurrende frem mod andre hunde, men aldrig direkte bidt?

Selvfølgelig ville jeg da ikke lave sådan et postyr over en hund der kommer hen og knurrer af min hvalp. Har du aldrig set en hund der vælter sig ned over en anden og hakker ud mod hals og hoved?. Jeg lægger især vægt på at Shandie ved første møde var taget i snor, sad helt roligt på sin røv og at det altså ikke var et spørgsmål om opdragelse, men selve synet der udløste angrebet,.. sådan en hund skal ikke gå løs i en hundeskov, hvis ejeren ikke er yderst opmærksom på sin hund. Ejeren kan så ikke se at der er noget galt i at hendes hund gør sådan overfor hvalpe og så var det at jeg kom ud hvor jeg ikke vidste hvad jeg så skulle sige. Dit bud ville være?.

Link til indlæg
Del på andre sites

.

Selvfølgelig ville jeg da ikke lave sådan et postyr over en hund der kommer hen og knurrer af min hvalp. Har du aldrig set en hund der vælter sig ned over en anden og hakker ud mod hals og hoved?. Jeg lægger især vægt på at Shandie ved første møde var taget i snor, sad helt roligt på sin røv og at det altså ikke var et spørgsmål om opdragelse, men selve synet der udløste angrebet,.. sådan en hund skal ikke gå løs i en hundeskov, hvis ejeren ikke er yderst opmærksom på sin hund. Ejeren kan så ikke se at der er noget galt i at hendes hund gør sådan overfor hvalpe og så var det at jeg kom ud hvor jeg ikke vidste hvad jeg så skulle sige. Dit bud ville være?.

Ok, men altså stadig ikke bidt hul? Og deraf mit svar at jeg synes det er liiige overkill nok at true med politiet, fordi det for dig til at fremstå knap så heldigt, i og med alle ved at det ville være en sag politiet ALDRIG ville tage sig af. Så det er alligevel meget tomme trusler, og havde jeg været modparten i denne sag, så havde jeg nok tænkt du var ret hysterisk hvis du ville anmelde til politiet for dét :genert: sorry to say.

 

Men dermed siger jeg ikke at adfærden, fra hverken hund eller hundeejer er ok. Det var blot din trussel jeg snakkede om. Men sådan en hund burde uden tvivl ikke rende løs - et er hvis en hund, som Helle beskriver, kommer gøende hen imod en, så skal man nok liiige afvente og se situationen an, for den gør højst sandsynligt ikke andet end at gø til den har set den nyankomne hund an. Men selvfølgelig skal man reagere når en hund vælter en anden hund omkuld og gør udfald mod den. Jeg havde også straks flået den væk og var gået imellem til ejer havde fået sin hund hentet. Og hvis jeg så havde set selvsamme hund udvise denne adfærd flere gange så havde jeg givet ejer en svada med på vejen. Der kommer formentlig ikke noget ud af det, eftersom folk der ved deres hunde reagerer således, men alligevel har dem løse, ja de er formentlig hamrende ligeglade, desværre. Så det skulle kun være for egen skyld, for at få afreageret lidt. :engel:

 

Men jeg tænker man ikke kan gøre voldsomt meget i sådanne sager, ejer er som skrevet, sikkert hamrende ligeglad med hvad man siger - og det samme er politiet. Sådanne hunde gør at vi nu holder os ude af hundeskove.. For mine egen hundes skyld!

Link til indlæg
Del på andre sites

men jeg kan undres over at folk synes det er ligegyldigt at en hvalp bliver udsat for sådan en hund,.. bare fordi den ikke efterlader huller.

 

Jamen det er der da ingen der synes! Hvor mange gange skal det siges? På en skala fra ligegyldig til politianmeldelse findes der måske et par ekstra trin ;-)

 

Jeg nægter simpelthen at tro på at I der har den holdning, selv ville kunne lade være med at gøre andet end at trække på skuldrene og gå væk fra stedet. Desuden kan jeg ikke fatte at folk kan være ligeglade med om der er andre der skal opleve det samme,.. jeg finder det dybt egoistisk.

 

Igen tillægger du folk nogle motiver de ikke har. Når nogle af os mener at du overregerede, er det ikke det samme som at sige at du slet ikke skulle reagere. Selvfølgelig er det ikke ok at en hundeejer lader en sur hund løbe løs gang på gang.

 

Og din første linie kan jeg egentlig ikke forstå at du er forfatter til, jeg kan ihvertfald ikke genkende min historie i ret meget af det du skriver om. Men hvad ville du da selv have gjort, det har du stadig ikke svaret mig på.

 

I lignende situationer plejer jeg at sige noget i retning af: "Tror du ikke det var en idé at holde den hund i snor? Hvad vil du gøre hvis den en dag løber hen og provokerer en hund, der er større end den selv?

Som regel er folk bedre til at fatte alvoren når man gør opmærksom på at det kunne være deres egen hund, der kom til skade... Men nogle fatter det aldrig og så er det op til vi andre om vi vil ligge vågne om natten og skære tænder i arrigskab, eller om vi bare vil erkende at vi ikke altid kan få det som vi ønsker her i livet :vedikke:

 

Jeg giver HelleJG ret i at mange stiller helt urealistiske krav til andre. Der er også en tendens til at holde på sin ret uanset situationen - som at insistere på at gå ind i en hundeskov selv om den er fuld af store hunde, der ikke er under kontrol. Ja, det er de andre hundeejeres ansvar, men tør du virkelig tage chancen? Jeg ville blive ude, ligesom jeg heller ikke ville køre ind på en P-plads hvor Bandidos holdt gadefest. Så kunne jeg godt tåle at gå lidt længere for at få lov til at være i fred.

Det er rigtigt at alle har ret til at benytte offentlige områder, men der er ingen lov der siger at det absolut skal være lige når det passer den enkelte. Da vi gik i skole kunne vi godt fatte når gyngerne var optaget af nogle andre, fordi de kom først. Så måtte man vente på sin tur. Sådan er det også sommetider i det voksne liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke du overreageter. Jeg forstår til fulde din bekymring og reaktion i begge situationer!

Tror bare man må affinde sig med at vi hundefolk er meget, meget forskellige og derfor vil der komme situationer hvor vi reagerer meget forskelligt. Jeg har valgt den lidt sure løsning og undgår i det daglige andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Nu er jeg så een af de mange, som har en tiltider "sur" hund! Men han får aldrig lov til at rende løs, bruger langline istedet på grønne arealer.

 

Jeg forstå udemærket naboerne med mopsen, som ikke får lov til at hilse/lege med alt og alle. Min hund fik kun lov til at hilse på større hunde i snor. Var simpelthen bekymret for skader på min hund, hvis der kom en stor hund over 15 kg trampende på min hvalp dengang. I dag hvor hunden er voksen, er jeg ikke så bekymret længere. Dog har jeg oplevet, at en stor rottweiler han ved uheld trådte på min hund, så han pev højlydt!

 

Ang kædehalsbånd... Jeg har hørt om en oplevelse, hvor 2 hunde under leg, kom den ene til skade. Det var et K9 sele. Den ene hund havde fået kæben fast under selen og gået i panik.

 

Min hund er meget interesseret i tæverne, uanset løbetid eller ej. Fx igår gik vi tur på et grønt område, hvor der var en golden retreiver på tur med en ældre dame. Min hund var i langline og de hilste pænt på hinanden. Kort tid efter begynder min hund at lægge op til "leg", springer frem og tilbage foran golden retreiveren og ender med at gø af både hunden og den ældre dame! Finder derefter ud af, at hunden er en gammel tæve... Får styr på min hund og vi går et stykke væk derfra.

Heldigvis for mig, har min hund lært tilkald og kommer gerne.

 

Pointen er... Hvis jeg mødte en fremmede sur hund, som gik løs, ville jeg da også skælde ejeren ud! Forslå vedkommede en langline eller lign, så det er nemt at få fat i hunden, hvis der er behov for det. Jeg vil ikke true med politiet, da der skal rigtig meget til, før jeg vil blande dem ind i noget.

I hundeskove må der ikke være aggressive hunde. Nogle er bare mere højlydte end andre i deres gøen og viser oftere tænder under leg end andre.

Når jeg går ture, om det er hundeskov eller grønne områder, tager jeg altid mine forholdsregler. Hvis der er andre hunde, som er "sure" i det, så går vi bare en anden vej. Der er ingen grund til ballade...

 

Mvh ejeren til en 11 kg hund, som tror, han er en 40 kg hund... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er efterhånden godt træt af sippede mokker her på forum, der læser andre folks indlæg som fanden læser biblen. Der er vist ingen, der har et problem med at man vil beskytte sin hvalp mod ubehagelige oplevelser - jeg har i hvert fald ikke. Men folk kan åbenbart ikke holde tingene ude fra hinanden når først de er oppe at køre i selvretfærdig harme "- uha, ingen skal gøre mit lille pus noget, men jeg må alt!"

 

Jeg gentager: At true med politi pga. en hund der knurrer, men IKKE bider, er at overreagere! Politiet er bedøvende ligeglade med hvad lille Fido får af ar på sjælen, og det ved alle. Man fremstår bare som latterlig og magtesløs, når man slynger om sig med den slags trusler, og det er i øvrigt samme indtryk man giver sin hund, når man reagerer hysterisk på møder med andre hunde og mennesker. Hvis der er noget du ikke kan lide, så gå videre og koncentrer dig om at få en god tur med din hund, i stedet for at bilde dig ind at alting er de andres skyld (IKKE HENVENDT TIL NOGEN BESTEMT!!!)

Tjah, det kan jeg faktisk godt give dig ret i.

 

K.h.

Den sippede mokke :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Ascha jeg kan godt følge dig et stykke hen af vejen, men må nok erklære mig lidt enig med Nollike, i at du nok forventer for meget af dine medmennesker :???:

 

Løberen med den sure hund, ser jo ikke dit problem og det gør ejeren af hvalpen med kædehalsbåndet heller ikke, og nogen gange tænker jeg at vi må gøre lige som når vi kører bil, forvente at de andre bilister som udgangspunkt er totalt uegnede som bilister, altså vi må hele tiden være på forkant med tingene:-D

 

Hvis jeg som dig, mødte en sur hund hvor ejeren på ingen måde tager sit ansvar, så vil jeg love dig at den sure hund nok havde mødt min tykke vinterstøvle i stedet for min hvalp, måske ikke det pæneste trick, men min hund skal ikke lide overlast pga en inkompetent hunde ejer.

 

Og med hensyn til hvalpen med kædehalsbåndet, så satte du jo fint din grænse, trist af ejeren valgte ikke at imødekomme dit ønske, men så slutter legen bare.....synd for hvalpene:???:

 

Vi kan ikke ændre på andre mennesker, men vi kan frit vælge hvem og hvad vores hund skal udsættes for :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man bliver meget forskrækket eller vred, så overreagerer man ofte, det må alle da have prøvet :vedikke: Om det var en overreaktion er svært at vide, da vi jo ikke sidder inde i Ascha og kan se og føle det hun gør.

Ift. effekten var det nok en overreaktion, men skal man vente til ens hvalp er blevet bidt, før man reagerer?

Havde Ascha ventet på dette, havde hun garanteret kunne læse noget, om at det var selvforskyldt, hun kendte jo hunden på forhånd og mere i den dur.

 

Det kan virke lidt for meget at true med Politi og den anden hundeejer var tilsyneladende ligeglad, men lur mig om hun ikke alligevel tager den til sig og tænker lidt over tingene. Gør hun ikke det, er hun alligevel så ligeglad med andre at sikkert intet kan gøre indtryk på hende. Ud over dette så var Politi jo ikke det første Ascha bød ind med

 

Jeg gentager: At true med politi pga. en hund der knurrer, men IKKE bider, er at overreagere! Politiet er bedøvende ligeglade med hvad lille Fido får af ar på sjælen, og det ved alle. Man fremstår bare som latterlig og magtesløs, når man slynger om sig med den slags trusler, og det er i øvrigt samme indtryk man giver sin hund, når man reagerer hysterisk på møder med andre hunde og mennesker. Hvis der er noget du ikke kan lide, så gå videre og koncentrer dig om at få en god tur med din hund, i stedet for at bilde dig ind at alting er de andres skyld (IKKE HENVENDT TIL NOGEN BESTEMT!!)

 

Hvad skal man så gøre for at forhindre situationen i at opstå igen? Dette var i skoven, men det kan også ske alle andre steder

 

Man er magtesløs hvis man ikke kan ændre situationen andet end ved at flygte, for så er det flugt vi er ude i

Det næste du skriver synes jeg til gengæld er en overreaktion fra din side

 

Ok, men altså stadig ikke bidt hul? Og deraf mit svar at jeg synes det er liiige overkill nok at true med politiet, fordi det for dig til at fremstå knap så heldigt, i og med alle ved at det ville være en sag politiet ALDRIG ville tage sig af. Så det er alligevel meget tomme trusler, og havde jeg været modparten i denne sag, så havde jeg nok tænkt du var ret hysterisk hvis du ville anmelde til politiet for dét :genert: sorry to say.

 

Der skal jo det til, der skal til for at gøre indtryk og naturligvis vil Politiet ikke tage sig af en truende hund, men truslen kan muligvis starte en tankerække hos ejeren

 

Men jeg tænker man ikke kan gøre voldsomt meget i sådanne sager, ejer er som skrevet, sikkert hamrende ligeglad med hvad man siger - og det samme er politiet. Sådanne hunde gør at vi nu holder os ude af hundeskove.. For mine egen hundes skyld

 

Hvis du pludselig stod ansigt til ansigt med denne hund, samme forhistorie, på fortovet, hvad ville du så sige til ejeren for at nå ind til hende?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er der så mange der ikke kan se hvis deres hund udviser en agressiv adfærd ? og hvorfor er der så mange der intet gør men bare accepterer det ? Jeg VED at Tot ikke er særligt glad for andre hunde når han er i snor - løs er det intet problem, så vi prøver så vidt muligt at undgå andre hunde , alligevel lykkes det jo ikke altid , en af de episoder jeg husker er da vi mødte en dværgpinscher iført flexline , som jeg HADER fordi folk ikke har kontrol over deres hund i sådan en , eller det er ialtfald de færreste der har, hunden farer frem , linen er HELDIGVIS for kort til at nå os , så hunden slår en baglæns saltomotale , hvor den kunne have brækket nakken , tror folk at en så lille hund overhovedet ville have en chance hvis en hund der vejer ca 8 - 9 gange så meget fik fat i den ? det skete heldigvis ikke , men jeg kan stadigvæk undre mig over folks "dumhed"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, men altså stadig ikke bidt hul? Og deraf mit svar at jeg synes det er liiige overkill nok at true med politiet, fordi det for dig til at fremstå knap så heldigt, i og med alle ved at det ville være en sag politiet ALDRIG ville tage sig af. Så det er alligevel meget tomme trusler, og havde jeg været modparten i denne sag, så havde jeg nok tænkt du var ret hysterisk hvis du ville anmelde til politiet for dét :genert: sorry to say.

 

Men dermed siger jeg ikke at adfærden, fra hverken hund eller hundeejer er ok. Det var blot din trussel jeg snakkede om. Men sådan en hund burde uden tvivl ikke rende løs - et er hvis en hund, som Helle beskriver, kommer gøende hen imod en, så skal man nok liiige afvente og se situationen an, for den gør højst sandsynligt ikke andet end at gø til den har set den nyankomne hund an. Men selvfølgelig skal man reagere når en hund vælter en anden hund omkuld og gør udfald mod den. Jeg havde også straks flået den væk og var gået imellem til ejer havde fået sin hund hentet. Og hvis jeg så havde set selvsamme hund udvise denne adfærd flere gange så havde jeg givet ejer en svada med på vejen. Der kommer formentlig ikke noget ud af det, eftersom folk der ved deres hunde reagerer således, men alligevel har dem løse, ja de er formentlig hamrende ligeglade, desværre. Så det skulle kun være for egen skyld, for at få afreageret lidt. :engel:

 

Men jeg tænker man ikke kan gøre voldsomt meget i sådanne sager, ejer er som skrevet, sikkert hamrende ligeglad med hvad man siger - og det samme er politiet. Sådanne hunde gør at vi nu holder os ude af hundeskove.. For mine egen hundes skyld!

Okay, jeg tror vi er enige så.

 

Jamen det er der da ingen der synes! Hvor mange gange skal det siges? På en skala fra ligegyldig til politianmeldelse findes der måske et par ekstra trin ;-)

Nu er det jo sådan at det fylder ekstremt meget hvis man skal gå i alle detaljer (for mig ihvertfald) men allerede ved vores første sammenstød kom vi faktisk igennem en del trin, vil jeg påstå. Da jeg havde fået den lille hund væk fra Shandie sagde jeg at jeg faktisk havde taget min hund i snor og var trukket ind til siden, for ikke at genere hendes joggingtur og at jeg så havde forventet at andre ville tage hensyn til at min var en lille hvalp der ikke behøvede dårlige oplevelser. Den unge pige kalder ikke sin hund til sig og den kommer hen mod os igen. Jeg siger lidt skarpt: du skal sgu da ikke lade den komme herover igen, kunne du ikke både se og høre at det ikke gik så godt?. Hun undskylder (men på en måde som bare lyder nedladende) og påstår at hun ikke vidste at han kunne finde på sådan noget (hvilket jeg så fandt ud af var en direkte løgn). Vi skilles ved at jeg siger til hende at hvis man skal gå med sådan en hund løs, vil det nok være smart at holde den fra hvalpe i fremtiden, eller holde hunden i snor.

 

Igen tillægger du folk nogle motiver de ikke har. Når nogle af os mener at du overregerede, er det ikke det samme som at sige at du slet ikke skulle reagere. Selvfølgelig er det ikke ok at en hundeejer lader en sur hund løbe løs gang på gang.

Ja, fordi jeg jo har sagt at jeg godt var klar over at den måske var lidt langt ude og at jeg bare var løbet tør for argumenter der kunne trænge igennem. Hvad siger man til folk der mener at det er hvalpen der er noget galt med, hvis den bliver skræmt?. Jeg aner det ikke. Alligevel kører folk frem med at hunden ikke bider (det ved jeg jo reelt ikke, kun at jeg ikke har fundet bidmærker på min hund) og så lyder det altså i mine ører som at folk mener at det ikke er noget at reagere på, for så er det ejerens hysteri der skader og ikke den anden hund.

I lignende situationer plejer jeg at sige noget i retning af: "Tror du ikke det var en idé at holde den hund i snor? Hvad vil du gøre hvis den en dag løber hen og provokerer en hund, der er større end den selv?

Som regel er folk bedre til at fatte alvoren når man gør opmærksom på at det kunne være deres egen hund, der kom til skade... Men nogle fatter det aldrig og så er det op til vi andre om vi vil ligge vågne om natten og skære tænder i arrigskab, eller om vi bare vil erkende at vi ikke altid kan få det som vi ønsker her i livet :vedikke:

Men ejerne ved jo at den kun gør udfald mod hvalpe, så den hjælper nok ikke ret meget. Jeg havde en snak med moderen (der egentlig godt er klar over at der er et problem) hvor jeg prøvede at gå lidt ud i fremtiden og se om hun kunne se sig selv med en hvalp der stødte ind i en hund som hendes og det tror jeg nok hun godt kunne se. Problemet er at hendes datter åbenbart fatter ingenting.

 

Jeg giver HelleJG ret i at mange stiller helt urealistiske krav til andre. Der er også en tendens til at holde på sin ret uanset situationen - som at insistere på at gå ind i en hundeskov selv om den er fuld af store hunde, der ikke er under kontrol. Ja, det er de andre hundeejeres ansvar, men tør du virkelig tage chancen? Jeg ville blive ude, ligesom jeg heller ikke ville køre ind på en P-plads hvor Bandidos holdt gadefest. Så kunne jeg godt tåle at gå lidt længere for at få lov til at være i fred.

Det er rigtigt at alle har ret til at benytte offentlige områder, men der er ingen lov der siger at det absolut skal være lige når det passer den enkelte. Da vi gik i skole kunne vi godt fatte når gyngerne var optaget af nogle andre, fordi de kom først. Så måtte man vente på sin tur. Sådan er det også sommetider i det voksne liv.

Nu kender jeg jo bare de fleste hunde i vores skov og opsøger ikke fremmede hunde. Det er desuden min erfaring at de der har hunde der er lidt sure i det går andre steder end skoven, så derfor er der faktisk større sansynlighed for at opleve noget lignende på vores andre grønne områder. Jeg holder bestemt ikke bare på min ret, men et eller andet sted skal jeg jo gå.

 

Jeg synes ikke du overreageter. Jeg forstår til fulde din bekymring og reaktion i begge situationer!

Tror bare man må affinde sig med at vi hundefolk er meget, meget forskellige og derfor vil der komme situationer hvor vi reagerer meget forskelligt. Jeg har valgt den lidt sure løsning og undgår i det daglige andre hunde.

Jeg er bare ked af at skulle være den sure hundeejer, for det har jeg aldrig haft behov for. Da mine tidligere hunde var små havde de ikke hunde de ikke måtte hilse på (det problem har jeg haft med Shandie gr. sygdom) og selvom Thailo da blev "overfaldet" af den amr. cocker jeg talte om før, stod jeg jo overfor en ejer der virkelig var ked af det og forsøgte at gøre noget ved det, så da var jeg faktisk hundens advokat fordi ejeren blev så tosset på den. Jeg gør utroligt meget for at alle skal kunne være i skoven og glæder mig sindsygt til at min hund bliver så voksen at hun ikke længere er den svage part der evt. kommer til skade (det lyder lidt underligt) men så er det lettere at styre at ingen får dårlige oplevelser.

 

Min hund er meget interesseret i tæverne, uanset løbetid eller ej. Fx igår gik vi tur på et grønt område, hvor der var en golden retreiver på tur med en ældre dame. Min hund var i langline og de hilste pænt på hinanden. Kort tid efter begynder min hund at lægge op til "leg", springer frem og tilbage foran golden retreiveren og ender med at gø af både hunden og den ældre dame! Finder derefter ud af, at hunden er en gammel tæve... Får styr på min hund og vi går et stykke væk derfra.

Heldigvis for mig, har min hund lært tilkald og kommer gerne.

Den situation kan jeg altså ikke se noget galt i. Det oplever man da ofte når man har en gammel hund der ikke længere orker at lege.

 

Når jeg går ture, om det er hundeskov eller grønne områder, tager jeg altid mine forholdsregler. Hvis der er andre hunde, som er "sure" i det, så går vi bare en anden vej. Der er ingen grund til ballade...

Det gør jeg somend også, men sommetider ved man jo ikke hvad hunden har til hensigt før man ser det.

 

Ascha jeg kan godt følge dig et stykke hen af vejen, men må nok erklære mig lidt enig med Nollike, i at du nok forventer for meget af dine medmennesker :???:

 

Jeg ved at hun har ret i mange andre situationer (dem skal jeg bare ikke nyde noget af at fortælle om herinde) :lol: men jeg holder altid min mund lukket og afreagerer på Nollike når de andre er gået. :genert:

 

Løberen med den sure hund, ser jo ikke dit problem og det gør ejeren af hvalpen med kædehalsbåndet heller ikke, og nogen gange tænker jeg at vi må gøre lige som når vi kører bil, forvente at de andre bilister som udgangspunkt er totalt uegnede som bilister, altså vi må hele tiden være på forkant med tingene:-D

Hvilket problem?, det røde forstår jeg godt. Jeg anede jo ikke at hunden ville gå ombord i min hvalp, men havde jo allerede taget min hund i snor og var trukket en meter væk fra stien. Forstår ikke helt hvilke forholdsregler du tænker på andet end at jeg kunne være blevet hjemme.

 

Hvis jeg som dig, mødte en sur hund hvor ejeren på ingen måde tager sit ansvar, så vil jeg love dig at den sure hund nok havde mødt min tykke vinterstøvle i stedet for min hvalp, måske ikke det pæneste trick, men min hund skal ikke lide overlast pga en inkompetent hunde ejer.

 

Uden at skulle rose mig selv, så er jeg faktisk ret cool i sådanne situationer. Jeg råber og tager fat (hvis jeg kan) som det første og hidser mig ikke op ud i den blå luft. Oplever jeg at folk er ligeglade så bliver jeg knotten, hvilket denne unge ejer fandt ud af, og hvis der bliver en næste gang vil hunden også blive mødt af en str. 39 som det første.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg ved at hun har ret i mange andre situationer (dem skal jeg bare ikke nyde noget af at fortælle om herinde) :lol: men jeg holder altid min mund lukket og afreagerer på Nollike når de andre er gået. :genert:

 

 

Hvilket problem?, det røde forstår jeg godt. Jeg anede jo ikke at hunden ville gå ombord i min hvalp, men havde jo allerede taget min hund i snor og var trukket en meter væk fra stien. Forstår ikke helt hvilke forholdsregler du tænker på andet end at jeg kunne være blevet hjemme.

 

 

 

Uden at skulle rose mig selv, så er jeg faktisk ret cool i sådanne situationer. Jeg råber og tager fat (hvis jeg kan) som det første og hidser mig ikke op ud i den blå luft. Oplever jeg at folk er ligeglade så bliver jeg knotten, hvilket denne unge ejer fandt ud af, og hvis der bliver en næste gang vil hunden også blive mødt af en str. 39 som det første.

 

Sorry det er mig der fik formuleret mig dårligt :-D Når jeg skrev at løberen ikke ser dit problem, mente jeg at hun ikke ser at du faktisk tager dine forholdsregler:-D mener bestemt ikke du har et problem og mener bestemt heller ikke du skal blive hjemme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, der er godt nok mange og delte meninger!

 

Jeg ved godt hvordan jeg ville have reageret i de 2 situationer du beskriver:

 

1) Jeg ville ikke decideret have skældt hende ud, men forsøgt at gøre det tydeligt for hende, at en sådan situation ville jeg ikke acceptere igen! Nok ikke true med politi, men bestemt fortælle, at det finder jeg mig ikke i!

 

2) Tja, må ærligt indrømme jeg aldrig har skænket det en tanke for nu! Men til en anden gang ville jeg nok bare høre om ikke de kunne lege uden halsbånd...

 

Sådan lidt generelt om at håndtere løse hund som kommer på uønsket besøg:

 

Da vi kun havde Milo (kastrat), syntes jeg bare det var vildt!! irriterende at folk ikke kunne hold styr på deres kræ. Men Milo er en ret sej hund, altid cool og aldrig blevet overfaldet.(truet, tromlet og lign ja - men aldrig bidt) Har kun oplevet en enkelt episode, hvor han var oppe at toppes med en anden hund. (De var begge omkring et år og mødtes sidenhen som vokse uden problemer overhovedet) Så når vi vi "besøg" at ukendte/uønskede løse hunde, tog jeg det ret roligt. Sagde bare, hvor irriterende jeg synes det var og fortalte at det jo kunne gå galt! Mange mennesker mener jo desværre, at bare fordi man går med sin hund løs er det en åben invitation til leg/hils.

 

Nu har vi så fået Luna. Og hold op jeg har ændret reaktionsmønster! Jeg bliver ret stresset over løse hunde, og accepterer ikke længere at de hilser. Stiller mig ALTID imellem Luna og den/de løse. (Milo får lov at passe sig selv, og fungerer også som en udemærket distraktion) Jeg viser med tydeligt kropssprog, at hunden ikke skal komme helt hen og siger roligt men bestemt, NEJ - Gå væk eller lign. Det har virket fint indtil videre. Får godt nok lidt sære blikke, men det lever vi med :blink:

 

Lille Luna vejer kun omkring 5 kilo og er ellers en ret sej lille tøs som ikke som sådan er bange for noget. MEN, når der kommer 25 kilo legesyg lab/schæfer/whatever tromlende, så trækker hun sig altså - simpelthen fordi hun er blevet rent over ende alt alt for mange gang! Aldrig overfaldet, bare "moslet". Men det er nok! Så nu hilser vi kun på store rolige hunde, eller hvis de er i snor.

 

Min oplevelse er, at hvis man forholder sig roligt men bestemt, både over for løs hund og ejer ;-) så kommer man langt! Altså ikke bliver sur og skælder ud/råber op, men forklarer tydeligt men roligt(ikke undskyldende) så kan man hilse pænt efterfølgende også. Jeg møder i al fald flere nu som pænt tager deres store legebamser i snor når vi passerer hinanden, selvom de var løs den/de første par gange. Og vi smiler og hilser pænt.

 

Sådan lidt om dårlig oplevelser:

Der er jeg sådan egentlig ret enig med Amocca. At det ligger lidt i hundens sind, hvordan den reagerer i det lange løb på dårlige oplevelser! Milo har som sagt haft besøg af utallige løse hunde og da også haft, hvad nok kunne betegnes som dårlige oplevelser, men han har aldrig taget det med sig videre til næste møde med hund! Han er skvattet af balancebommen i AG osv, aldrig kunnet mærke det efterfølgende. Luna derimod, har taget alle dårlige oplevelser med sig videre! Fx: blev som helt lille hvalp vappet med en pind af en dreng som ville hilse på hende (havde ikke set han havde pinden gemt på ryggen). Nu er hun virkelig bange for børn, specielt i flyverdragt - da det var en knægt i flyverdragt. Eller, blev rendt over ende på vej ud af en tunnel til ag træning = skulle bruge flere træningsgange på at opbygge et godt forhold til tunneller igen - først nu snart et år efter løber hun igennem uden tøven.

 

Nå, lang historie kort: Reager roligt men bestemt, overfor hund som ejer :blink: Og forklar, men ikke undskyld og belær. Det tror jeg man kommer længst med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal vi ikke lige starte med at slå fast, at det ikke er i situationer som dem du beskriver her, at jeg har ytret at du forventer for meget af de andre hundeejere? ;-) Jeg var blevet skruptosset hvis jeg havde været ude for det med min hvalp, som du var ude for med joggerens hund og eftersom den har en størrelse der gør det muligt at løfte den, så var den nok blevet hevet op og smidt et godt stykke ind i næste måned... :oops: Jeg var ude for lidt det samme med Noomi da hun var hvalp, desværre var det en schæfer som ikke er helt så nem at kaste med :genert: Men den blev flået væk og ejeren fik en skideballe af rang (som prellede af som vand på en gås, han mente at min hund skulle lære at hilse på andre hunde og havde ingen forståelse for, at det ville hun ikke lære (positivt i hvert fald) på den måde :stupid:)

 

At du truer med politiet er jo bare et udtryk for frustration, så det er i min verden en ligegyldig ting som man ikke behøver at bruge så meget krudt på at debattere :vedikke:

 

Så mit svar må være: Nej, du har ikke overreageret! Du har været frustreret og har derfor måske ikke lige fået formuleret dig perfekt, men en overreaktion synes jeg ikke at der er tale om!

 

Men folk er meget forskellige i deres opfattelse af hvad der er ok og hvad der ikke er... I går havde jeg en længere debat med en anden hundeejer, som syntes at Sagall var gal på den, da hun stoppede legen mellem Aida og en unghund på 1 år da Aida et godt stykke tid var blevet holdt nede af den anden hund, for de "skal jo lære at klare sig selv" Det havde hun ladet sin egen hund gøre og den har ingen problemer med andre hunde... Øhhh, JO, prøv lige at se hvordan den leger med Aida :damn: Heldigvis er Sagall og jeg enige om hvad der er for meget, så Sagall tog sig af Aida (og holdt den anden væk) og jeg debatterede med ejeren, som tydeligvis ikke havde tænkt sig at gribe ind :???:

 

Jeg er jo blever lidt grov med min alder , så ofte har jeg en peberspray med på tur.Og synes egenligt, at den er OK. Jeg har så aldrig benyttet den, men det kunne jo have været nødvendigt For mig giver den en vis sikkerhed, både hvis løse tæver eller hanner opsøger mig med alle 6 i snor. Desuden netop problemet med unge hvalpe, der indimelem stormer os i møde og hvis de så ikke holder afstand, kan komme slemt til skade med netop min største tæve, der hader alt fremmed.

Og når hun er i snor er hun sku sur. Så den kan da evt også bruges til at redde en for lille hvalp fra skambidning.

 

Ok, det er da en lidt alternativ løsning. Hvem får sprayen? Den lille hvalp? :shock:

 

Jeg ved at hun har ret i mange andre situationer (dem skal jeg bare ikke nyde noget af at fortælle om herinde) :lol: men jeg holder altid min mund lukket og afreagerer på Nollike når de andre er gået. :genert:

 

 

Dem synes jeg da godt at du lige kan fortælle lidt om :mrgreen:

 

Og det er ok, du må gerne afreagere på mig :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Nu ved jeg, at mange er lidt imod div hundeskove, men nogle af skovene er opdelt i 2 (hvalpeindhegning & Voksenhund indhegning). Andre steder er det efter str af hund, skovene er inddelt efter.

 

Jeg synes ikke, man får så mange dårlige oplevelser i en hundeskov. Det er et rigtig godt sted at starte som hvalp. Ofte er det jo ikke hundene, som laver probl, det er deres ejere!

 

Sådan som den JR trådstarter beskriver, sådan var min hund også, da han var hvalp! Han styrtede rundt efter alle andre hunde, var en bisse og legede jagt med andre hvalpe, som var yngre end ham. Efter få besøg i hundeskoven stoppede det brat. De voksne hunde accepterede bestemt ikke den legeadfærd. I dag er det kun tæverne, han har probl med.

 

Jeg er meget imod at man sparker andre hunde! Jeg ville selv blive tosset, hvis det var min hund, der havde "angrebet/gøet" af en hund og ejeren så havde vist ham str 39! Prob skal ikke løses med vold! Så hellere tage fat i halsbåndet og føre/trække hunden væk. Samt skælde ud! Jeg har 2 gange prøvet at trække en dalmantiner væk fra min hund pga ballade. Ejeren undskyldte mange gange efterfølgene. Tror man kommer meget længere med dialog end vold.

 

Meeen ligeglade hundeejere er måske uvidne hundeejere???

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal vi ikke lige starte med at slå fast, at det ikke er i situationer som dem du beskriver her, at jeg har ytret at du forventer for meget af de andre hundeejere? ;-)

Det tænkte jeg egenlig heller ikke og har vist også skrevet det et sted. Jeg er bare ny udi kunsten at skulle passe så meget på en hvalp og ved ikke helt hvor grænsen for overreaktion ligger.

 

Dem synes jeg da godt at du lige kan fortælle lidt om :mrgreen:

Okay så. Jeg kan ikke lade være med at blive irriteret når jeg skal have min hund med mig og folk så stiller sig op og underholder min hvalp med at: nu skal du gå med din mor lille ven. Kan du så gå med din mor?, osv. For hel.... da, så knyt sylten og lad vær' med at distraher hende med dit lyse tonefald og alt dit mundlort. Tror du hun forstår hvad du siger?.

 

Eller når jeg ved parkeringspladsen har min hund i snor og forsøger at få øjenkontakt og så folk kommer hen på 2 meters afstand og slipper deres legesyge store unghund lige i hovedet på min hund, hvor hun absolut ikke skal lege (af frygt for at løbe ud på vejen).

 

Nå ja, og så kan jeg også irriteres over folk uden hund skal dikke-dikke i 1½ meters højde. Tænk dig dog om din idiot,... så springer hun sgu da op ad dig. Og så får jeg sådan lyst til at give efter i snoren. :slem:

 

Der er sikkert flere ting, men det var lige hvad jeg kunne huske.

Og det er ok, du må gerne afreagere på mig :kys:
Super, men forbered dig på at det bliver værre så. Der er en del jeg ikke engang har villet være bekendt at fortælle dig om. :lol:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...