Hop til indhold

.... og hvad svarer man så?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Det tænkte jeg egenlig heller ikke og har vist også skrevet det et sted. Jeg er bare ny udi kunsten at skulle passe så meget på en hvalp og ved ikke helt hvor grænsen for overreaktion ligger.

 

Så er det jo godt at du har mig til at fortælle dig det :mrgreen::lol:

 

 

Okay så. Jeg kan ikke lade være med at blive irriteret når jeg skal have min hund med mig og folk så stiller sig op og underholder min hvalp med at: nu skal du gå med din mor lille ven. Kan du så gå med din mor?, osv. For hel.... da, så knyt sylten og lad vær' med at distraher hende med dit lyse tonefald og alt dit mundlort. Tror du hun forstår hvad du siger?.

 

Eller når jeg ved parkeringspladsen har min hund i snor og forsøger at få øjenkontakt og så folk kommer hen på 2 meters afstand og slipper deres legesyge store unghund lige i hovedet på min hund, hvor hun absolut ikke skal lege (af frygt for at løbe ud på vejen).

 

Nå ja, og så kan jeg også irriteres over folk uden hund skal dikke-dikke i 1½ meters højde. Tænk dig dog om din idiot,... så springer hun sgu da op ad dig. Og så får jeg sådan lyst til at give efter i snoren. :slem:

 

Der er sikkert flere ting, men det var lige hvad jeg kunne huske.

 

Jeg mente mere sådan i al almindelighed, vi ved jo begge to at jeg altid har ret :mrgreen:

 

Super, men forbered dig på at det bliver værre så. Der er en del jeg ikke engang har villet være bekendt at fortælle dig om. :lol:

 

OMG :shock::lol: Det lyder interessant, det glæder jeg mig til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 78
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det kan virke lidt for meget at true med Politi og den anden hundeejer var tilsyneladende ligeglad, men lur mig om hun ikke alligevel tager den til sig og tænker lidt over tingene. Gør hun ikke det, er hun alligevel så ligeglad med andre at sikkert intet kan gøre indtryk på hende. Ud over dette så var Politi jo ikke det første Ascha bød ind med

Hvis hundeejeren skal have noget at tænke over, hvilket jeg er enig i at hun skal, men så er politiet jo netop IKKE den korrekte ting at true med. For jeg går ud fra at langt de fleste mennesker i DK er udmærket klar over at politiet aldrig nogensinde ville tage en anmeldelse af knurrende hund alvorligt = der sker ingenting. Så skal man have hundeejeren til at blive forskrækket over at lade sin hund fortsætte denne adfærd, så tror jeg det har langt bedre virkning at advare om at næste gange det sker er man ikke bleg for at losse den een. Man behøver jo ikke gøre det - men tænker truslen virker mere farlig end en politianmeldelse af knurrende hund ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg havde sparket ud efter hunden hvis den var rigtig tæt på! Men er også typen der sender den løse hund "hjem". Folk reagerer først når man gør det.. Som regel med kommentaren "den kommer ellers altid når jeg kalder" sjovt nok så har jeg aldrig oplevet de er kommet når ejeren kalder..:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender udemærket problemet. Jeg er blevet bedre til at håndterer det, men har stadig problemer til tider.

 

Stod for eksempel helt mundlam juleaften, da min svoger pludselig sidder henne på Codys tæppe og trykker ned på hans bagende mens han siger "sæt dig". Jeg havde simpelthen ikke set det komme at han kunne finde på det ved så velopdragen og rolig en hvalp som Cody, men nu ved jeg når vi skal i sommerhus at han lige skal have at vide at han må komme til mig hvis han syntes min hund skal gøre noget eller noget ved hunden irriterer ham, for så er det altså mig der står for opdragelsen af hvalpen.

 

Med andre hundeejere og deres løse hunde er jeg blevet bedre til at kigge an når de kommer løbende. Virker de venligsindede og jeg kun har Cody med tager jeg chancen og lader det gå som det går, men kun for ikke at skræmme Cody eller gøre ham utryg ved situationen. Har jeg Dumle med eller hunden virker sur bliver de råbt an og skræmt væk med sådan en medfart. Ejerne er jeg stoppet med at prøve at tale fornuft til, de syntes nok bare jeg er en sur kælling.

 

Det samme med folk der syntes det skal være på en bestemt måde med min hund eller at jeg skal gøre noget på en bestemt måde. Her er jeg blevet bedre til at sige "jeg ved udemærket hvad jeg laver, det er min hund og det skal være sådan her. Er der noget jeg er i tvivt om skal jeg nok finde de rette(!) hundekyndige folk at spørge til råds".

 

Så må folk syntes jeg er en sur kælling, men jeg gider nu engang ikke belæres af folk der har haft hund i maaaange år, men som egentlig ikke ved noget og alligevel ikke kan dokumenterer deres teorier ordentligt og jeg gider ikke løse hunde.

Så nej, jeg syntes bestemt ikke du er for streng, jeg syntes derimod det er imponerende at du gider blive ved med at forklarer dig og tale fornuft til andre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tænkte jeg egenlig heller ikke og har vist også skrevet det et sted. Jeg er bare ny udi kunsten at skulle passe så meget på en hvalp og ved ikke helt hvor grænsen for overreaktion ligger.

 

Okay så. Jeg kan ikke lade være med at blive irriteret når jeg skal have min hund med mig og folk så stiller sig op og underholder min hvalp med at: nu skal du gå med din mor lille ven. Kan du så gå med din mor?, osv. For hel.... da, så knyt sylten og lad vær' med at distraher hende med dit lyse tonefald og alt dit mundlort. Tror du hun forstår hvad du siger?.

 

Eller når jeg ved parkeringspladsen har min hund i snor og forsøger at få øjenkontakt og så folk kommer hen på 2 meters afstand og slipper deres legesyge store unghund lige i hovedet på min hund, hvor hun absolut ikke skal lege (af frygt for at løbe ud på vejen).

 

Nå ja, og så kan jeg også irriteres over folk uden hund skal dikke-dikke i 1½ meters højde. Tænk dig dog om din idiot,... så springer hun sgu da op ad dig. Og så får jeg sådan lyst til at give efter i snoren. :slem:

 

Der er sikkert flere ting, men det var lige hvad jeg kunne huske.

Super, men forbered dig på at det bliver værre så. Der er en del jeg ikke engang har villet være bekendt at fortælle dig om. :lol:

 

 

Fnis!! jeg sprang også en sikring fordi der var en der gjorde det samme ved Flips, de sad på trappen indtil opgangen og Flipsen var hundred på at de sad der for hans skyld, de gad dog ikke flytte sig eller snakke med ham, til gengæld sad den ene og sagde det med pjevsestemme - jeg tog Flips på armen skrævede ind igennem kødranden mens jeg øffede "så ignorer ham dog! FOR FANDEN!" :oops:

 

 

og det samme med dem der sal dikke-dikke ham, han er en lille splejs, med en meget veludviklet fjeder, på 8 kg. altså hvad tror folk selv at der sker når de ikke kommer ned og dikke-dikker i hans niveau :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, det er da en lidt alternativ løsning. Hvem får sprayen? Den lille hvalp? :shock:

Ikke, hvis man er meget omhyggelig. Jeg er normalt temmelig fummelfingret, men jeg har med stort held først sparket og sekundet efter sprayet en dum schæfer, der overfaldt Sofus på stranden, da han var 3 måneder. Det virkede perfekt!

 

Sjovt nok tog Sofus dette overfald stenroligt og hilste med glad løftet hale på en sød golden, han mødte 5 minutter efter på p-pladsen?! Og i modsætning til overfaldet i egen have en lille måneds tid før, så resulterede schæfermødet faktisk i en flænge i lysken. Det påvirkede ham overhovedet ikke. Lidt mystisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget imod at man sparker andre hunde! Jeg ville selv blive tosset, hvis det var min hund, der havde "angrebet/gøet" af en hund og ejeren så havde vist ham str 39! Prob skal ikke løses med vold! Så hellere tage fat i halsbåndet og føre/trække hunden væk. Samt skælde ud! Jeg har 2 gange prøvet at trække en dalmantiner væk fra min hund pga ballade. Ejeren undskyldte mange gange efterfølgene. Tror man kommer meget længere med dialog end vold.

Ikke altid. Med en aggressiv hund er der kun ét at gøre: sparke den ad h... til. Desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal man så gøre for at forhindre situationen i at opstå igen? Dette var i skoven, men det kan også ske alle andre steder

 

Netop i dag i skoven, ikke hundeskov, mange skilte om at hunde skal være i snor, går med Isak og Petrine, stor samojede-blanding kommer med sine mennesker, Isak knurrer og bjæffer, blanding løber knurrende mod os, jeg siger højt 'vær sød ikke at lade din hund komme hen til min, han bider' hvortil de svarer 'så skal han jo have mundkurv på' - jeg behøvede ikke et kvart sekund til at finde et svar, der blev svaret, svaret var rasende, højlydt, ikke til at misforstå (noget med at jeg ville knække nakken på deres lortekøter, hvis den ikke fik snor på NU). Og nej, den bed ikke, men det var nu ikke fordi dens mennesker tog initiativ. Jeg har ikke råd til at lade en fremmed hund test-nippe i mine, for at se, om den nu også er så sur som den ser ud.

 

Kender dig ikke Ascha, så ved ikke om du er et lille nips, men hvis du har højde og drøjde, så kan min metode anbefales, mod tåber kæmper guderne forgæves, men hvis man lige hopper ned på deres niveau, er primitiv og helt tydelig, så fiser den faktisk ind hos de fleste. Jeg gider så heller ikke vende om og gå en anden vej, hver gang jeg møder en løs og sur hund, så ville jeg jo gå frem og tilbage på de samme 200 meter :mrgreen:

 

Det med halsbåndet - den ville jeg lade fare, jeg har jo mange gange hørt, hvor farligt det er at kaste pind / spise chokolade, at hunde dør, har set billeder og hørt mange historier, men jeg kaster stadig pind og går stadig ikke i panik, hvis nogen stjæler chokolade. Tror heller ikke du gad høre, hvis jeg kom med alle mine kæpheste og holdt foredrag for dig ;-)

 

Angreb er det bedste forsvar, det har mine hunde vidst længe, nu har jeg også lært det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo blever lidt grov med min alder , så ofte har jeg en peberspray med på tur.Og synes egenligt, at den er OK. Jeg har så aldrig benyttet den, men det kunne jo have været nødvendigt For mig giver den en vis sikkerhed, både hvis løse tæver eller hanner opsøger mig med alle 6 i snor. Desuden netop problemet med unge hvalpe, der indimelem stormer os i møde og hvis de så ikke holder afstand, kan komme slemt til skade med netop min største tæve, der hader alt fremmed.

Og når hun er i snor er hun sku sur. Så den kan da evt også bruges til at redde en for lille hvalp fra skambidning.

 

Så håber jeg godt nok at det er din egen hund du giver peber, for hun lyder da til at være uden for pædagogisk rækkevidde!!! :shock:

 

Nu er jeg så een af de mange, som har en tiltider "sur" hund! Men han får aldrig lov til at rende løs, bruger langline istedet på grønne arealer.

 

Jeg forstå udemærket naboerne med mopsen, som ikke får lov til at hilse/lege med alt og alle. Min hund fik kun lov til at hilse på større hunde i snor. Var simpelthen bekymret for skader på min hund, hvis der kom en stor hund over 15 kg trampende på min hvalp dengang. I dag hvor hunden er voksen, er jeg ikke så bekymret længere. Dog har jeg oplevet, at en stor rottweiler han ved uheld trådte på min hund, så han pev højlydt!

 

Men når jeg nu siger INGEN, er det så stadig ok?? Der er masser af mopser, men nej, de må heller ikke lege...

 

Vi gik til hvalpetræning med nogen der ikke kunne forstå hvorfor deres hvalp kørte sådan op til træning og var helt vild når der blevet leget,.....men det viste sig jo så, at hvalpen kun fik lov at lege og se andre hunde til træning...hvordan skal den nogen sinde lære at kommunikere med andre hunde??? :vedikke:

 

 

Jeg er efterhånden der, hvor jeg mener at Ludwig har godt af at møde andre hunde (nu er det også overvejende de samme vi møder), og der er aldrig nogen problemer. Størstedelen af dem vi møder er rimelig fornuftige mennesker og der spørges om de må hilse (hvis det er nye hunde), og jeg siger til folk at de må sige til hvis Ludwig overskrider deres grænser, lige som jeg stopper legen hvis jeg synes der er noget der føles forkert.....

 

Har endnu ikke mødt en sur hund, men jeg synes nu at spark og lignende er at overreagerer.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke, hvis man er meget omhyggelig. Jeg er normalt temmelig fummelfingret, men jeg har med stort held først sparket og sekundet efter sprayet en dum schæfer, der overfaldt Sofus på stranden, da han var 3 måneder. Det virkede perfekt!

 

Sjovt nok tog Sofus dette overfald stenroligt og hilste med glad løftet hale på en sød golden, han mødte 5 minutter efter på p-pladsen?! Og i modsætning til overfaldet i egen have en lille måneds tid før, så resulterede schæfermødet faktisk i en flænge i lysken. Det påvirkede ham overhovedet ikke. Lidt mystisk.

Men han er jo en airedale ! og de kan altså opføre sig totalt kongeligt og overlegent !
Link til indlæg
Del på andre sites

He he, sidder og morer mig lidt over at folk er gået fra, at det er for voldsom en reaktion at true med politiet, til at anbefale trusler om at man nakker hunden næste gang, over spark til brug af peberspray. :lol:

 

Jeg kunne aldrig finde på at gøre noget ved andres hunde der gør ondt, med mindre at jeg ikke kan råbe og true så voldsomt, at hunden kommer på andre tanker (og det kan man jo som regel). Den med at sige at hun smitter tror jeg ikke jeg har lyst til, da jeg selv ville undre mig hvis jeg mødte en person i en hundeskov, med en hund der kunne smitte med noget ved kontakt.

 

Igår talte jeg med en nabo der også har hund og fandt ud af at damen der ejer omtalte JR er formand (vi har lige fået en ny) for den bebyggelse jeg bor i, så er faktisk lettet over at jeg ikke eksploderede i ansigtet på hendes datter. Fandt også ud af at den unge dame har været efterlyst i lokalsprøjten af en hundeejer hvis hund (jeg glemte at spørge om det var en hvalp) var blevet bidt og hvor hun bare var løbet videre. :vedikke: Der er åbenbart ikke helt hul igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det lige, at mange tror, at der ikke er sket noget, bare fordi en hund ikke bider /bider hul i en anden hund?

 

Hvis der ikke skete noget, de gange det skete med Taiki at en løs hund for på ham, uden at han dog fik skrammer - hvorfor har jeg så brugt 6000 kroner på adfærdsterapi for at kunne gå en helt normal tur med hunden? :vedikke:

 

Ja, jeg synes at det er noget fis. "Der skete jo ikke noget", jamen så synes jeg bare, at du skal gå de næste 10 ture med min hund, mens du fortæller dig selv dét, og se hvad der sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, sidder og morer mig lidt over at folk er gået fra, at det er for voldsom en reaktion at true med politiet, til at anbefale trusler om at man nakker hunden næste gang, over spark til brug af peberspray. :lol:

 

Jeg kunne aldrig finde på at gøre noget ved andres hunde der gør ondt, med mindre at jeg ikke kan råbe og true så voldsomt, at hunden kommer på andre tanker

 

Bare rolig, der skal også ret meget til, før vi går efter hunden - men en gang, hvor Ella heldigvis havde tyk dunjakke på blev hun angrebet (den gør ikke noget), Ella kom ikke til skade, men dunjakken blev flænset, den samojede jeg nævner, jeg er rimeligt large mht løse hunde og tager mine op, når stor hun ikke hopper logrende op for at hilse, men står med hele tandsættet synligt, så behøver jeg ikke flere hints om, at den er sur (og jo, fremover, når nogen HAR fat i mine, så går vi ikke længre efter at skilde dem ad, men efter max skade, eftersom politiet er håbløst ligeglade, den vi anmeldte, som var en løs listehund, endte med at vi blev anklaget for manglende lovpligtig forsikring af vores :roll:)

 

Men jeg håber du slipper for mere kontakt med formandens datter :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke, hvis man er meget omhyggelig. Jeg er normalt temmelig fummelfingret, men jeg har med stort held først sparket og sekundet efter sprayet en dum schæfer, der overfaldt Sofus på stranden, da han var 3 måneder. Det virkede perfekt!

 

Sjovt nok tog Sofus dette overfald stenroligt og hilste med glad løftet hale på en sød golden, han mødte 5 minutter efter på p-pladsen?! Og i modsætning til overfaldet i egen have en lille måneds tid før, så resulterede schæfermødet faktisk i en flænge i lysken. Det påvirkede ham overhovedet ikke. Lidt mystisk.

 

Jeg er med på at peber kan være en anden form for "gå-væk-NU"-våben, det jeg reagerede på var om Ulla ville spraye en lille hvalp som kom glad hen for at hilse? Er du sindssyg jeg ville kunne meldes for vold, hvis der var nogen der pebersprayede min hvalp for bare at være glad og ville hilse :evil: Hvis man render rundt med en hund der er SÅ aggressiv over for andre hunde at det ligefrem er nødvendigt at spraye en lille hvalp, så må man give den hund en mundkurv på!! Jeg er med på at det kan være sværere at styre jo flere hunde man har med sig, men igen, så må man bruge en mundkurv! I min verden er der en kæmpe forskel på om man render ind i en aggressiv hund eller om man selv har den med. Når man selv har den med er man ansvarlig for at sørge for at den ikke gør skade på andres hunde! Eller at havne i situationer hvor det er nødvendigt at spraye hvalpe som man trods alt ikke kan forvente har et perfekt indkald og som er ved at lære at begå sig i livet :cry:

 

 

Mht. Sofus overfald, så tror jeg egentlig ikke at det gør den store forskel for hundene om der går hul (medmindre det er virkelig voldsomt selvfølgelig). Noomi blev i en alder af 4 mdr. bidt i øret af en gravhund, men det påvirkede hende overhovedet heller ikke. Jeg tror at det var fordi hun kunne se det komme (hun blev liggende med sin pind selv om hun normalt ville være løbet glad hen for at hilse). Noomi er egentlig aldrig (7-9-13) blevet påvirket af de røvfulde hun har fået, men hun har måske bare en stærk psyke i den retning? :hmm: Futte til gengæld blev overfaldet bagfra af en sort labrador hanhund og de kom efterfølgende til at stå øverst på hans dødsliste :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med på at peber kan være en anden form for "gå-væk-NU"-våben, det jeg reagerede på var om Ulla ville spraye en lille hvalp som kom glad hen for at hilse? Er du sindssyg jeg ville kunne meldes for vold, hvis der var nogen der pebersprayede min hvalp for bare at være glad og ville hilse :evil: Hvis man render rundt med en hund der er SÅ aggressiv over for andre hunde at det ligefrem er nødvendigt at spraye en lille hvalp, så må man give den hund en mundkurv på!! Jeg er med på at det kan være sværere at styre jo flere hunde man har med sig, men igen, så må man bruge en mundkurv! I min verden er der en kæmpe forskel på om man render ind i en aggressiv hund eller om man selv har den med. Når man selv har den med er man ansvarlig for at sørge for at den ikke gør skade på andres hunde! Eller at havne i situationer hvor det er nødvendigt at spraye hvalpe som man trods alt ikke kan forvente har et perfekt indkald og som er ved at lære at begå sig i livet :cry:

 

 

Hvis man ikke har godt indkald på sin hvalp, har man den vel i snor med mindre man er i en indhegning? At det er en hvalp er i mine øjne ikke grund nok til, at man så ikke har styr på den.

 

Jeg kunne ikke finde på at spraye en hvalp, Taiki har en teknik hvor han dutter dem hårdt i siden med sin snude, så skrider de som regel igen (og bliver nogle gange forskrækkede). Han gider dem ikke, for han hader dyr og mennesker, der uinviteret kommer helt op i ansigtet (eller i hvalpenes tilfælde - numsen) af ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ikke har godt indkald på sin hvalp, har man den vel i snor med mindre man er i en indhegning? At det er en hvalp er i mine øjne ikke grund nok til, at man så ikke har styr på den.

 

Jeg kunne ikke finde på at spraye en hvalp, Taiki har en teknik hvor han dutter dem hårdt i siden med sin snude, så skrider de som regel igen (og bliver nogle gange forskrækkede). Han gider dem ikke, for han hader dyr og mennesker, der uinviteret kommer helt op i ansigtet (eller i hvalpenes tilfælde - numsen) af ham.

 

Altså nu skal den jo ligesom lære det? :vedikke: Det er jo nok de færreste som går med en hvalp løs på gader og stræder, så vi taler vel om forholdsvis begrænsede områder i hvert fald hvis man bor inden for en bygrænse.

 

Men hvis du kender et sted hvor man kan købe en hvalp med medfødt 100% sikkert indkald, så hører jeg meget gerne om det, for så er det da der jeg skal have hvalp fra næste gang! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu skal den jo ligesom lære det? :vedikke: Det er jo nok de færreste som går med en hvalp løs på gader og stræder, så vi taler vel om forholdsvis begrænsede områder i hvert fald hvis man bor inden for en bygrænse.

 

Men hvis du kender et sted hvor man kan købe en hvalp med medfødt 100% sikkert indkald, så hører jeg meget gerne om det, for så er det da der jeg skal have hvalp fra næste gang! ;-)

 

Da jeg havde hvalp, slap vi ham da løs i parker hvor man måtte osv., men han gik aldrig hen til andre hunde uden at vi havde tjekket det med ejeren. Og det betød også at man løb lidt rundt og at stederne, hvor han var løs, var lidt begrænset. Men jeg synes at det er unfair, at en anden hund skal være i mundkurv alle steder, fordi man som ejer ikke kan stole på/regne med, at andre har styr på deres hunde. - Her tager jeg udgangspunkt i steder, hvor det med skilte er markeret, at hunde skal være i snor, eller offentlige steder hvor reglen gælder, at enten er hunden i snor eller er under fuld kontrol = solidt indkald.

 

 

Jeg er meget farvet af, at flere steder her i byen (KBH) er svære at færdes, hvis man er i gang med at træne sin hund i ikke at frygte andre hunde, fordi folk er ligeglade med skiltningen og lader kræene rende løse alligevel. Der er, i ramme alvor, INGEN steder hvor jeg kan gå med min hund i fuld forventning om, at ALLE andre hunde vi møder er i snor, uanset hvor eller hvilke klart markerede regler, der er for området. Det er pænt træls.

 

Hvis folk vil lære deres hvalp et eller andet, som skal foregå uden snor, må det foregå i et område hvor løse hunde er tilladt - ellers må man tage risikoen på egen kappe og håbe, at man får indfanget sin hvalp, inden den spurter over til en fremmed hund i snor, der måske/måske ikke synes, at det er fedt.

 

 

Det kan aldrig blive mit problem, om folk har styr på deres hund ift. déres hunds sikkerhed. Min første tanke er min egen hunds sikkerhed og træning, og at han skal kunne stole på mig som leder.

- Nu er de fleste hvalpe heldigvis af en størrelse, så man kan tage dem under maven og indfange dem, og bære dem hen i favnen på deres ejer, værsgo. En enkelt gang lod jeg som om, at jeg var ved at gå med hvalpen; jeg gik da ud fra, at den var blevet væk fra sin ejer, når den rendte løs rundt midt på en kirkegård, hvor der alle steder er markeret tydeligt med skilte, at hunde skal være i snor. Jeg kunne da ikke vide, at dens ejer var en af dem, der sad på bænken. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, sidder og morer mig lidt over at folk er gået fra, at det er for voldsom en reaktion at true med politiet, til at anbefale trusler om at man nakker hunden næste gang, over spark til brug af peberspray. :lol:

 

Jeg kunne aldrig finde på at gøre noget ved andres hunde der gør ondt, med mindre at jeg ikke kan råbe og true så voldsomt, at hunden kommer på andre tanker (og det kan man jo som regel).

 

Jeg er helt enig her! Man bruger sgu ikke vold mod hunde - hverken egen eller andres :evil: Og jeg har endnu ikke mødt en løs hund, der var helt upåvirket af et fuldtonende "GÅ HJEM MED DIG!!!" i basstemme - eller så tæt på man kan komme. Jeg kan blive meget Kleo hvis det skal være :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

men en hvalp skal da være løs for at kunne lære et indkald , og helst også opleve nogle forstyrrende elementer ( som andre hunde fks. ) for at få et stabilt indkald.

 

Ja, så tager man i hundeskoven eller i hundeindhegning? Man går da ikke hen i en park f.eks, hvor der alle steder er markeret at hunde skal være i snor, og slipper sin hund løs?

 

En hund er en hund, uanset dens alder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ikke har godt indkald på sin hvalp, har man den vel i snor med mindre man er i en indhegning? At det er en hvalp er i mine øjne ikke grund nok til, at man så ikke har styr på den.

Ups, så kan du godt starte med at blive vældig forarget over mig, for alle vores tre airedales har som hvalpe rendt løse rundt både i hundeskov og på stranden. Og det var længe inden indkaldet var i orden. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter ikke dem, der går løs med hvalpe - det er jo ikke kun andre hunde og sindsyge hundeejere, de kan blive helt vildt væk.

Nemlig, og det har jeg sørget for med alle vores tre, da de var små. Jeg smuttede væk og gemte mig og forblev hårdnakket skjult, indtil de selv fandt mig. Det hjalp gevaldigt på deres interesse i at holde øje med mig. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...