Hop til indhold

Thor.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg håber at dem der har taget hunden har gjort det i bedste mening. Og at ejeren får et billede med posten af en glad hund hvor der står "jeg har det godt". For selvfølgelig er det ulovligt at stjæle hunden.. men jeg håber af hele mit hjerte at dem der har givet sig tid til at lægge planen og udføre den, er store hundeelskere og at de har forberedt sig på at give hunden et dejligt liv.. det er trods alt bedre end aflivning og den lange ventetid på et internat.

 

det er så bare lidt nitten, når politiet finder ud af hvem der har udgivet sig for at være en politibetjent, for dét er absolut ikke noget der bliver taget let på.

Så har vi en stjålet hund der burde være blevet aflivet, i en bedragers og en tyvs hjem, hvor vedkommende ryger ind at brumme. Gad vide hvad der kommer til at ske med hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 644
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst lillefod

Det sidste jeg har læst, er at svenske jurister arbejder på sagen og tilbyder at dække udgifter til at teste Thor adfærdsmæssigt, med henblik på frifindelse..

 

Kratteredme pinligt DK!

Selv tyskerne griner ad os (igen) :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret sikker på du har helt ret. Så vidt jegh ar læst, er det gravhunde, rottweilere og blandinger (der jo dækker over meget), der er i top 3- Det er dog et par år siden jeg læste det, så det kan have ændret sig.

 

Jeg må dog ærligt indrømme, at jeg altid går i en stor bue udenom gravhunde, da jeg aldrig i mit liv har mødt en venlig én af slagsen.

 

 

Og jeg har aldrig mødt en aggressiv af slagsen.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Kommer lige forbi for en kort bemærkning...

 

I radioen sagde de at ham der har taget Thor ankom i patruljevogn, så politiet ville ikke afvise at der skulle kigges i egne rækker....men jeg hørte det kun én gang, så om forklaringen siden er ændret skal jeg ikke kunne sige....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret sikker på du har helt ret. Så vidt jegh ar læst, er det gravhunde, rottweilere og blandinger (der jo dækker over meget), der er i top 3- Det er dog et par år siden jeg læste det, så det kan have ændret sig.

 

Jeg må dog ærligt indrømme, at jeg altid går i en stor bue udenom gravhunde, da jeg aldrig i mit liv har mødt en venlig én af slagsen.

 

Altså det eneste dyr der indtil videre har fået jagtet mig op på en stol er en ruhåret gravhund :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Det er synd for ejeren at Thor er blevet stjålet. Men jeg kan ikke tro at nogen har stjålet ham for at aflive ham, og tyven kan sikkert give Thor et bedre liv end han har haft i hundefængslet.

Det jeg synes er godt ved den nyeste vending i sagen er at nu kommer den for alvor frem i medierne, så man kan se hvad Lars Barfods ynkelige makværk kan udarte sig til. Jeg opfatter det som civil ulydighed.

Og jeg gad da godt se Statssikkerhedspolitiet afpatruljere halvdelen af landet med helikoptere, vejspærringer og visitationszoner for at fange en hund der skal aflives. De mangler jo ellers ressourcer i det daglige, siger de. Jeg har fået indtryk af at de keder sig.

 

Flot betegnelse :bighug:...nu er det jo samarbejdsparterne, stat og politiet, der med sikkerhed har krævet Thor aflivet, på folkets vejne så det sker såmen nok straks ved pågribelsen....vi ved jo nu, at (besøgshunden) Thor, er samfundets fjende, tillige med dens hjælper, der i sin iver for at hjælpe denne samfundsfjende, udgav sig for at være ordensmagten :shock: ....nu har politiet på statens vejne opfordret folkets retsindede til stikkervirksomhed, så der kan komme orden i sagerne igen. :engel:

 

Nu har man jo aldrig hørt politiet være ramt af, hvad retsindede folk beslutter er retsindet :oops:.....men samarbejde er da altid noget, der gavner de gode kræfter i ethvert samfund! :engel:....så det sagt :slem:

 

Var der noget med, at politiledelsen bad en hundeadfærdskyndig person om ikke at udtale sig om sagen????

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot betegnelse :bighug:...nu er det jo samarbejdsparterne, stat og politiet, der med sikkerhed har krævet Thor aflivet, på folkets vejne så det sker såmen nok straks ved pågribelsen....vi ved jo nu, at (besøgshunden) Thor, er samfundets fjende, tillige med dens hjælper, der i sin iver for at hjælpe denne samfundsfjende, udgav sig for at være ordensmagten :shock: ....nu har politiet på statens vejne opfordret folkets retsindede til stikkervirksomhed, så der kan komme orden i sagerne igen. :engel:

 

Jeg er ikke i tvivl om at panserne ofrer alle de ressourcer de siger de ikke har for at få orden i noget der er blevet en mærkesag for dem, og et spørgsmål om ikke at tabe ansigt.

 

Har du forresten fået hund nu for nyligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg er ikke i tvivl om at panserne ofrer alle de ressourcer de siger de ikke har for at få orden i noget der er blevet en mærkesag for dem, og et spørgsmål om ikke at tabe ansigt.

 

Har du forresten fået hund nu for nyligt?

 

Tak :mrgreen: Nææh ingen hund til snuser, vil jo helst være lovlydig uden at føle sig til grin i den anledning, og jeg har det fint med, at H-F'ere er villige til at bevilge ham den slemme :blink: lov til at klappe og nusse deres kæreste eje :hjerte:.....så jeg taber ikke ansigt overfor nogen, det sker først den dag hundene hader snuseren :engel:....7-9- 13 og bank under bordet, eller hvordan det er! :lun::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Det var en RIGTIG betjent, der tog Thor!!!

 

Ny drejning i Thor-sagen: Ægte betjent bag kidnapning - Danmark | www.bt.dk

 

Det kræver altså mod, no**er og noget af et hjerte at gøre den slags! Han får desværre nok ikke en medalje, men jeg synes faktisk at det på en måde gør det mere "okay", at det ikke var en falsk én

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Og jeg har aldrig mødt en aggressiv af slagsen.:vedikke:

 

Tror du har været heldig og jeg har været uheldig, så :)

I Lyngby hvor jeg bor, ser jeg tit to forskellige gravhunde og de knurrer begge to af vores og snapper ud, hvis de kommer indenfor 10 meter af dem :S Og jeg blev engang bidt af en venindes :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en RIGTIG betjent, der tog Thor!!!

 

Ny drejning i Thor-sagen: Ægte betjent bag kidnapning - Danmark | www.bt.dk

 

Det kræver altså mod, no**er og noget af et hjerte at gøre den slags! Han får desværre nok ikke en medalje, men jeg synes faktisk at det på en måde gør det mere "okay", at det ikke var en falsk én

 

 

Hatten af for ham.

 

dr.dk - Nyheder - Hunden Thor reddet af politimand

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra FB:

Nyhedsvært på TV2 Johannes Langkilde´s status:

 

Hunden Tor opholder sig lige nu et ukendt sted i Danmark, efter at den blev bortført af en betjent og videregivet til en ring af hundeelskere, der nu passer på den.

 

Vi har kontakt til den betjent, der hævder at være ham, der ureglementeret hentede hunden for at spare dens liv. Jeg regner med at havde ham i studiet klokken 19.

 

For hvorfor er en hunds liv så vigtigt for ham, at han er villig til at satse sin fremtid som betjent ?

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er smukt gjort! Risikere sit job for en hund, i en tid hvor så mange mennesker har så lidt tiltro til politiet! Han fortjener en medalje gør han! Og egentlig, tør de så overhovedet dømme ham? Han gjorde vel hvad en rigtig betjent bør gøre (hjælpe de uskyldige) og han har efter alt at dømme en meget stor del af befolkningens opbakning. Der ville komme svært mange protester hvis man vovede at opsige ham pga en god gerning.

Jeg håber at både han og "ringen af hundeelskere" ved hvor stort det er, det de har gjort og stadig er i gang med. Kan man mon se interviewet et sted? Jeg var til forældremøde mens det fandt sted...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Og jeg syntes så til gengæld at det er ualmindelig dumt gjort!

At risikere sit job og sin sikkerhed på den måde - det kan jeg simpel hen ikke fatte :genert:

Men værst af alt er det mere synd for den stakkels hund, som er blevet kastebold på den måde - det er ikke okay :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er smukt gjort! Risikere sit job for en hund, i en tid hvor så mange mennesker har så lidt tiltro til politiet! Han fortjener en medalje gør han! Og egentlig, tør de så overhovedet dømme ham? Han gjorde vel hvad en rigtig betjent bør gøre (hjælpe de uskyldige) og han har efter alt at dømme en meget stor del af befolkningens opbakning. Der ville komme svært mange protester hvis man vovede at opsige ham pga en god gerning.

Jeg håber at både han og "ringen af hundeelskere" ved hvor stort det er, det de har gjort og stadig er i gang med. Kan man mon se interviewet et sted? Jeg var til forældremøde mens det fandt sted...

 

Nej, i mine øjne skal han hverken have medalje eller NOGET som helst andet!

 

At udnytte sin AUTORITET til at tage LOVEN i egen hånd, noget politiet IKKE skal gøre, de skal opretholde loven, men de skal IKKE dømme hvem der er uskyldige eller ej, det er IKKE hans job. Skal vi nu til at have betjente lade "uskyldige" fanger slippes ud af fængslet, hvis de mener de er uskyldige dømt? Nej gu skal vi ej!

 

Håber han får frataget sit job, sådanne personer må IKKE have nogen former for autotitet, så ender vi med at have et korrupt politi hvor vi ikke kan stole på en skid.

 

(Havde det været et "normalt" menneske, havde jeg faktisk ikke haft et så stort problem med det, havde det været en der havde udgivet sig for at være en politimand havde det været et mindre problem, men det faktum at han ER politimand er i mine øjne direkte FORKERT og forfærdeligt!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Nej, i mine øjne skal han hverken have medalje eller NOGET som helst andet!

 

At udnytte sin AUTORITET til at tage LOVEN i egen hånd, noget politiet IKKE skal gøre, de skal opretholde loven, men de skal IKKE dømme hvem der er uskyldige eller ej, det er IKKE hans job. Skal vi nu til at have betjente lade "uskyldige" fanger slippes ud af fængslet, hvis de mener de er uskyldige dømt? Nej gu skal vi ej!

 

Håber han får frataget sit job, sådanne personer må IKKE have nogen former for autotitet, så ender vi med at have et korrupt politi hvor vi ikke kan stole på en skid.

 

(Havde det været et "normalt" menneske, havde jeg faktisk ikke haft et så stort problem med det, havde det været en der havde udgivet sig for at være en politimand havde det været et mindre problem, men det faktum at han ER politimand er i mine øjne direkte FORKERT og forfærdeligt!)

 

Jeg er helt enig - det er ualmindeligt dumt gjort !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg syntes så til gengæld at det er ualmindelig dumt gjort!

At risikere sit job og sin sikkerhed på den måde - det kan jeg simpel hen ikke fatte :genert:

Men værst af alt er det mere synd for den stakkels hund, som er blevet kastebold på den måde - det er ikke okay :evil:

 

Nej, i mine øjne skal han hverken have medalje eller NOGET som helst andet!

 

At udnytte sin AUTORITET til at tage LOVEN i egen hånd, noget politiet IKKE skal gøre, de skal opretholde loven, men de skal IKKE dømme hvem der er uskyldige eller ej, det er IKKE hans job. Skal vi nu til at have betjente lade "uskyldige" fanger slippes ud af fængslet, hvis de mener de er uskyldige dømt? Nej gu skal vi ej!

 

Håber han får frataget sit job, sådanne personer må IKKE have nogen former for autotitet, så ender vi med at have et korrupt politi hvor vi ikke kan stole på en skid.

 

(Havde det været et "normalt" menneske, havde jeg faktisk ikke haft et så stort problem med det, havde det været en der havde udgivet sig for at være en politimand havde det været et mindre problem, men det faktum at han ER politimand er i mine øjne direkte FORKERT og forfærdeligt!)

 

Ville I også sige det, hvis det var en af jeres hunde det drejede sig om ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...