Hop til indhold

"ko-hund" hyrdehund...? hjæælp!


Gæst Ynja
 Share

Recommended Posts

Da jeg var lille kom jeg tit på en gård hvor de havde en del hunde, og dengang kan jeg huske de kaldte dem ko-hunde... men sådan nogle findes ikke... så hvad hedder de egenligt? jeg har brug for hjælp!

 

Den er hvis normal vis fler farvet og med maske i ansigtet - også ens farvet findes de hvis.

 

den minder om en Schæfer :

 

næsten lige så lang...

og opretstående øre

kortere hale , (som hvis nok står oprejst... ikke sikker)

MEGET lavere end en Schæfer, halv str.

 

KAN HUSKE de bruget dem til at drive køerne ind når de skulle hjem og malkes.... derfra har jeg "navent" kohund. Den bider/napper køerne i haserne/bagbenet....

 

men ikke hjælpe med mere... men fortsætte min jagt på nettet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, et skud i luften er måske en af welsh corgi'erne. De bider kvæget i haserne for at drive dem frem, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til. De er meget lavere end schæferen og har opretstående ører. Der er flere farvevariantrer: http://images.google.dk/images?gbv=2&svnum=10&hl=da&q=welsh+corgi

 

Jeg ved det ikke, men det er et gæt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der skal tænkes godt!

 

og "vi" som familie skal være enige! og pt. har vi ikke tiden eller recur. til sådan en lille en....

 

har set der er to :D men det skulle være sådan en med hale :wink: det er sådan nogle jeg kan huske....

 

vi skal ud og se dem hos en "opdrætter" og en masse hjemmesider skal kigges igennem. Og der skal læses godt på racen!

 

Vi er 110% sikker på vi vil ha en broholmer! men det er først og to år før har vi ikke tiden - der skal være optimale forhold til sådan nogle nye familie medlemmer!

 

håber det gav mening :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er en welsh corgi.

 

Mon ikke de kan være en "australian cattle dog" frit oversat - Australsk ko hund"

 

Det kunne også være en kelpie.

 

Prøv at finde racerne på nettet, så tror jeg du har dit svar.

 

Hilsen Brylle

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...