Hop til indhold

Kranio sacral terapi, nogen som har ...

Recommended Posts

Ved ikke lige om det er det rette forum, men ellers må tråden flyttes.

Jeg har bestil en tid til Groa, og vil gerne høre om nogen har prøvet Kranio sacral terapi til hunden, og har det været positivt?

Groa har haft det skidt det sidste stykke tid, har mistanke om hun har ondt et eller andet sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vild med det, så jeg er ved at uddanne mig til mennesker, jeg mangler et kursus for at være færdig. Det har hjulpet mig med smerter. Jeg synes det er fantastisk, man kan gøre meget med små ting. Jeg har taget dyrekursus også og glæder mig til at begynde at arbejde med dyr, mine egne nyder det. :-D Jeg ville selv vælge KST til mig selv fremfor fx kiropraktik.

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er vild med det, så jeg er ved at uddanne mig til mennesker, jeg mangler et kursus for at være færdig. Det har hjulpet mig med smerter. Jeg synes det er fantastisk, man kan gøre meget med små ting. Jeg har taget dyrekursus også og glæder mig til at begynde at arbejde med dyr, mine egne nyder det. :-D Jeg ville selv vælge KST til mig selv fremfor fx kiropraktik.

Tak, det lyder lovende. Håber det vil hjælpe Groa, og tror hun vil nyde det.

Overvejer at prøve det på mig selv, er der ikke noget med det også kan være godt mod migræne?

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak, det lyder lovende. Håber det vil hjælpe Groa, og tror hun vil nyde det.

Overvejer at prøve det på mig selv, er der ikke noget med det også kan være godt mod migræne?

KST genoprettet kroppens balance, så jo, det kan være godt mod stort set alt.

Jeg er selv KAT tereapeut til både mennesker og dyr og det est fantastiske er nok, at man kan komme rigtig langt med en behandling uden næsten at lægge hænder på.

Dyr svarer rigtig godt på KST, hundene plejer nærmest at falde i søvn.

Mennesker kan mærke hvordan følelser forløses og bliver mærkbart afstressede.

Susanne hvor bliver du uddannet henne?

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst celinamoon

Jeg har ikke prøvet det til hunde men til gengæld på mig selv, da jeg har skoliose (en skæv/S-formet rygsøjle). Hos mig selv hjalp det rigtigt godt, fjernede smerter og jeg følte mig ikke så spændt op som normalt, så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være godt for hunden. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jessie prøvede det for første gang i slutningen af januar.

Vi har hidtil benyttet os af kiropraktik, men det holdte kun maks 2 måneder, så havde hun behov for behandling igen, så da flere havde anbefalet mig at prøve en navngiven behandler, så tænkte jeg, at det ihvertfald kun kunne skade min pengepung.

Jessie's problem er pasgang i alle gangarter og at hun bliver rundrygget. Hun plejer at få rettet et specielt sted på ryggen, hofterne og skuldrene samt lidt i nakken hver anden måned cirka hos kiropraktoren.

Da KST-behandleren var færdig med hende, stod Jessie lige pludselig med tilbagelagte skuldre, spredte tæer (noget hun aldrig i sit snart 5 årige liv har gjort før),en lige ryg, en mere fleksibel nakke og på flade poter (før har hun sådan næsten gået på tæer på forpoterne). Derudover holdte hun albuerne ind til kroppen under bevægelse (noget hun heller aldrig har formået i sit liv).

Vi har en opfølgningstid den 1/3-13 igen og så må vi se hvad hun siger til fremtiden. Lige nu er jeg meget positiv, selvom hun stadig vælger pasgang fra tid til anden (men slet ikke så meget som før) og da racen er notorisk kendt for at vælge pasgang, så er jeg ikke så bekymret for det.

Jeg har allerede besluttet, at Emma skal tjekkes igennem også og så skal jeg også prøve en behandling, da jeg tit har problemer med ryggen og skuldrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv KAT tereapeut til både mennesker og dyr og det est fantastiske er nok, at man kan komme rigtig langt med en behandling uden næsten at lægge hænder på.

Hos Trine Rosenberg i Silkeborg. Jeg synes hun er fantastisk :-D Dyrekurserne har jeg hos Tove Nielsen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vidste slet ikke du har den uddannelse.

Jeg har bestemt mig for jeg også vil prøve en tur, har nemlig mange spændinger i kroppen. Skal bare lige finde en god en.

Link til indlæg
Del på andre sites
Jessie prøvede det for første gang i slutningen af januar.

Vi har hidtil benyttet os af kiropraktik, men det holdte kun maks 2 måneder, så havde hun behov for behandling igen, så da flere havde anbefalet mig at prøve en navngiven behandler, så tænkte jeg, at det ihvertfald kun kunne skade min pengepung.

Jessie's problem er pasgang i alle gangarter og at hun bliver rundrygget. Hun plejer at få rettet et specielt sted på ryggen, hofterne og skuldrene samt lidt i nakken hver anden måned cirka hos kiropraktoren.

Da KST-behandleren var færdig med hende, stod Jessie lige pludselig med tilbagelagte skuldre, spredte tæer (noget hun aldrig i sit snart 5 årige liv har gjort før),en lige ryg, en mere fleksibel nakke og på flade poter (før har hun sådan næsten gået på tæer på forpoterne). Derudover holdte hun albuerne ind til kroppen under bevægelse (noget hun heller aldrig har formået i sit liv).

Vi har en opfølgningstid den 1/3-13 igen og så må vi se hvad hun siger til fremtiden. Lige nu er jeg meget positiv, selvom hun stadig vælger pasgang fra tid til anden (men slet ikke så meget som før) og da racen er notorisk kendt for at vælge pasgang, så er jeg ikke så bekymret for det.

Jeg har allerede besluttet, at Emma skal tjekkes igennem også og så skal jeg også prøve en behandling, da jeg tit har problemer med ryggen og skuldrene.

Groa har også været ved kiropraktor, men synes ikke det går rigtig i dybden. Snakkede med en som har gode erfaringer med KST på hendes hund, og efter at have læst dit indlæg er jeg mere og mere sikker på det er det rigtig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad en kst terapeut rent praktisk gør?

Mysla har fået det flere gange , både hos magtor (hvor Rikke der er ansat derude ´s behandlinger har varet længst) og af chriss sassenberg, men jeg kan stadig ikke finde ud af at se hvornår de masserer/løsner muskler og hvornår det er kst?

Det hjælper desuden på myslas spændinger med det samme:)

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad en kst terapeut rent praktisk gør?

Mysla har fået det flere gange , både hos magtor (hvor Rikke der er ansat derude ´s behandlinger har varet længst) og af chriss sassenberg, men jeg kan stadig ikke finde ud af at se hvornår de masserer/løsner muskler og hvornår det er kst?

Det hjælper desuden på myslas spændinger med det samme:)

Hvis du går ind på magtors hjemmeside kan du læse det under kst ;-) Det er der Groa skal ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet det flere gange og det har INGEN virkning på mig. Det skyldes nok, at jeg tror fuldt og fast på, at det er svindel og humbug ligesom healing. Jeg tror, at det er placebo, og derfor vil det være individuelt om det har en virkning (og jeg knægter på ingen måde effekten af placebo; studier har vist at indbildningens kraft kan få menneskers kroppe til rent fysisk at læge sig selv hvor de ikke gjorde det før, så jeg har respekt for konceptet, selvom jeg samtidig anerkender at det ikke betyder, at medikamentet som benyttes, er dét som har virkning).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet det på mig selv. Gik til massør pga ryggen i en periode og han var uddannet kst-terapeut. Først blev jeg masseret godt igennem og derefter kst. Det fik mig til at slappe rigtig godt af, og trække vejret langt bedre, end jeg gjorde da jeg kom.

Om det var massagen, kst eller en kombination ved jeg ikke, men jeg havde det i hvert fald rigtig godt bagefter :)

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har prøvet det flere gange og det har INGEN virkning på mig. Det skyldes nok, at jeg tror fuldt og fast på, at det er svindel og humbug ligesom healing. Jeg tror, at det er placebo, og derfor vil det være individuelt om det har en virkning (og jeg knægter på ingen måde effekten af placebo; studier har vist at indbildningens kraft kan få menneskers kroppe til rent fysisk at læge sig selv hvor de ikke gjorde det før, så jeg har respekt for konceptet, selvom jeg samtidig anerkender at det ikke betyder, at medikamentet som benyttes, er dét som har virkning).

Jeg mener så ikke en hund kan tro på noget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min irske ulvehund elskede at få almindelig hundemassage. Derfor synes jeg han skulle prøve det der Kranio-noget. Det stod han fuldstændig af over for, rejste sig og gik, det var meget tydeligt at det gjorde noget som han ikke brød sig om.

Derimod var min bange-borzoi som ikke kan lide at blive rørt ved ret begejstret for det. Så noget sker der tydeligvis, men jeg har aldrig haft brug for det til at kurere noget. Kun fordi jeg ville prøve det (og det var en uddannet hundemassør der gav det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for at du lige kaldte mig og andre for svindler og humbugmager. Nice, som Onslow plejer at sige :evil:

Du beslutter selv hvad du vil tro på, men dyr har på forhånd ingen tro på at det de nu skal igennem kan/ikke kan gavne dem. Det samme med børn.

Noget andet er, at hvis man går til en healer eller KST terapeut med det formål at få kureret noget ganske bestemt, kan man blive meget skuffet. Det er kun yderst sjældent jeg giver behandling på f.eks. et dårligt knæ. Det dårlige knæ kan være et symptom på noget andet der er galt og det er da dette, som skal behandles, bliver årsagen fixet vil knæet også blive bedre. Ligesom i adfærdsbehandling.

Hverken healing eller KST bør efter min mening kun bruges til symptombehandling.

Men ja, du kan have ret i at du ved ikke at ville tro på en virkning kan unddrage dig en positiv effekt, du skal jo selv ville "repareres" ellers er en behandling bare tidsspilde og penge ud af vinduet. Når dette så er sagt undrer det mig, at du har haft gentaget en behandlingsform du dybest set mener er svindel og humbug :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites