Hop til indhold

Spørgeskema ang. listehunde og ejernes oplevelser


Gæst Studerende
 Share

Recommended Posts

Gæst Studerende

Hej alle

 

Jeg er en studerende fra RUC der skriver bachelorprojekt omkring hundeforbuddet, og hvilke konsekvenser det har har for ejere af listehunde, bl.a. hvilke oplevelser og reaktioner de får fra omverdenen.

 

Hvis du ejer en listehund, en blandingshund hvor listehunderacer indgår, eller en blandingshund der typisk bliver forvekslet med en listehund, er jeg meget interesseret i at komme i kontakt med dig. Jeg kan desværre ikke sætte et link til spørgeskemaet ind her, da man skal have skrevet et vis antal indlæg, men alle der har lyst til at deltage i undersøgelsen bedes venligst skrive en privatbesked til mig, og så vil jeg sende linket :-)

 

Spørgeskemaet er 100 % anonymt og resultaterne vil kun benyttes i dette projekt. Mange tak for din hjælp.

 

Mvh. Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

Jeg er en studerende fra RUC der skriver bachelorprojekt omkring hundeforbuddet, og hvilke konsekvenser det har har for ejere af listehunde, bl.a. hvilke oplevelser og reaktioner de får fra omverdenen.

Rikke, hvis der skal være lidt kød på dit projekt, så skal du vel også have almindelige hundeejeres meninger med? Ellers bliver det jo nok noget énøjet, tror du ikke? :shock:

 

Så mit forslag er, at du kontakter admin-gruppen og får dem til at lægge det spørgeskema ud, så alle kan deltage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en listehund, som dog blev aflivet for lidt over et år siden.

Skal det være en "nu-situation" eller kan mine svar også bruges? For så vil jeg da gerne have et link :)

 

Dina,

tjaah, hvis grundlaget er at finde ud af hvordan ejerne af listehunde oplever tingene, er det vel lidt omsonst at spørge ejere til andre typer hunde? ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

AnjaCS - et af spørgsmålene er om man har fået sin listehund aflivet, så du kan godt deltage.

Til trådstarter - jeg vil lige gøre opmærksom på at det ikke kun er ejere af blandingshunde med lighed med forbudte racer, der er påvirket af loven, men også ejere af racer, der bare ligner "kamphunde", som f.eks. Staffordshire Bull Terrier, Cane Corso, Dogue de Bordeaux m.fl., navnlig hvis disse ikke har stambog, eller anden stambog end DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver Umulia helt ret..

 

Vi har en Engelsk Mastiff og vi bliver faktisk ofte spurgt om det ikke er en ulovlig hund, en kamphund, om hun ikke burde være blevet aflivet osv. :shock:

 

Det bliver kun "værre" jo større hun bliver.. Jeg er bare glad for at vi har papirerne i orden på hende hvis der skulle opstå nogen reel tvivl..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver Umulia helt ret..

 

Vi har en Engelsk Mastiff og vi bliver faktisk ofte spurgt om det ikke er en ulovlig hund, en kamphund, om hun ikke burde være blevet aflivet osv. :shock:

 

Det bliver kun "værre" jo større hun bliver.. Jeg er bare glad for at vi har papirerne i orden på hende hvis der skulle opstå nogen reel tvivl..

 

Samme med Vinnie. Nu har hun boet her i byen i 6 år, og pludselig, da hundelovshysteriet begynder, bliver jeg spugt om hun er en kamphund. En Grand Danois - hvad tror folk lige! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme med Vinnie. Nu har hun boet her i byen i 6 år, og pludselig, da hundelovshysteriet begynder, bliver jeg spugt om hun er en kamphund. En Grand Danois - hvad tror folk lige! :stupid:

 

Hehe ja kan kun give AnjaCS ret, de fleste mennesker har bare ret begrænset viden om hvilke racer der er forbudt - og om hunde i det hele taget er jeg bange for!

 

Jeg synes jo heller ikke at min lille glade klumpedumpehvalp ligner en af de forbudte racer den mindste smule, men hvis man ikke kender noget til det og bare hører ordet "mastiff" tjaaaah... Jeg vil ikke sige at jeg kan forstå at de mistolker racen, men altså, vi er blevet spurgt om Carla er alt fra labrador til Grand Danois, og enkelte siger "ej er det sådan en fra reklamerne".. Så jeg forventer ikke så meget af dem vi møder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme med Vinnie. Nu har hun boet her i byen i 6 år, og pludselig, da hundelovshysteriet begynder, bliver jeg spugt om hun er en kamphund. En Grand Danois - hvad tror folk lige! :stupid:

 

Vinnie er jo også tigerstribet, og så er det jo helt automatisk en kamphund:blink: - sådan er det i hvert fald herhjemme:mrgreen:

 

 

Hehe ja kan kun give AnjaCS ret, de fleste mennesker har bare ret begrænset viden om hvilke racer der er forbudt - og om hunde i det hele taget er jeg bange for!

 

Jeg synes jo heller ikke at min lille glade klumpedumpehvalp ligner en af de forbudte racer den mindste smule, men hvis man ikke kender noget til det og bare hører ordet "mastiff" tjaaaah... Jeg vil ikke sige at jeg kan forstå at de mistolker racen, men altså, vi er blevet spurgt om Carla er alt fra labrador til Grand Danois, og enkelte siger "ej er det sådan en fra reklamerne".. Så jeg forventer ikke så meget af dem vi møder :lol:

 

Hayly var som regel en bokser:stupid:, Cleo en broholmer og Martha - pga striberne - en kamphund af en art:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En mangeårig boxer-ejer, forsøgte på et tidspunkt at overbevise mig om at Basse altså VAR en boxer, og at den mundkurv skulle af, for de var ikke ulovlige!

 

og hånden på hjertet, så har jeg selv tænkt at der var boxer i hende ved flere lejligheder, men at påstå at hun var ren boxer, var en anelse ude i skoven. Især når vedkommende som siger det, står med en flot og umiddelbart racetypisk boxer :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dina,

tjaah, hvis grundlaget er at finde ud af hvordan ejerne af listehunde oplever tingene, er det vel lidt omsonst at spørge ejere til andre typer hunde? ;)

Fuldkommen korrekt - såfremt det udelukkende er et spørgsmål om, hvordan ejerne af listehunde oplever tingene. Men der er tale om en bacheloropgave i universitetsregi og så forventer man måske lidt mere? Ellers kunne det nemt blot blive en artikel i en avis. Jeg ved det ikke, men.....?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Studerende
Rikke, hvis der skal være lidt kød på dit projekt, så skal du vel også have almindelige hundeejeres meninger med? Ellers bliver det jo nok noget énøjet, tror du ikke? :shock:

 

Så mit forslag er, at du kontakter admin-gruppen og får dem til at lægge det spørgeskema ud, så alle kan deltage.

 

Jeg har lavet to forskellige spørgeskemaer. Det ene er til ejere af listehunde, og det andet er til alle andre, både hundeejere og personer ikke har en hund.

 

Jeg havde en listehund, som dog blev aflivet for lidt over et år siden.

Skal det være en "nu-situation" eller kan mine svar også bruges? For så vil jeg da gerne have et link :)

 

Dina,

tjaah, hvis grundlaget er at finde ud af hvordan ejerne af listehunde oplever tingene, er det vel lidt omsonst at spørge ejere til andre typer hunde? ;)

 

Hej Anja, jeg har sendt dig linket :)

 

AnjaCS - et af spørgsmålene er om man har fået sin listehund aflivet, så du kan godt deltage.

Til trådstarter - jeg vil lige gøre opmærksom på at det ikke kun er ejere af blandingshunde med lighed med forbudte racer, der er påvirket af loven, men også ejere af racer, der bare ligner "kamphunde", som f.eks. Staffordshire Bull Terrier, Cane Corso, Dogue de Bordeaux m.fl., navnlig hvis disse ikke har stambog, eller anden stambog end DKK.

 

Det er en god pointe, tak for det :) Jeg har inkorporeret det i en svarmulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm

Jeg har en fransk bulldog. En lovlig hund, med en kampvægt på 12kg og 32cm høj og ganske robust. Bliver ofte spurgt om det ikke er en kamphund, listehund osv. ved at nogen boligforeniner ikke vil have dem i deres boliger, efter at hundeloven kom, og i visse hundeklubber tillader de dem ikke. send gerne dit spørgeskema :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en nabo med en listehund, som har fortalt mig at hun får beskeder fra fremmede på facebook, hvor hun bliver chikaneret, og folk truer hende med tæsk og forlanger hunden aflivet. Og det er vel og mærke folk der hverken kender hende eller hunden. De har bare set billeder af den.

 

Endnu en af flere gode grunde til ikke at være på facebook :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en nabo med en listehund, som har fortalt mig at hun får beskeder fra fremmede på facebook, hvor hun bliver chikaneret, og folk truer hende med tæsk og forlanger hunden aflivet. Og det er vel og mærke folk der hverken kender hende eller hunden. De har bare set billeder af den.

 

:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en nabo med en listehund, som har fortalt mig at hun får beskeder fra fremmede på facebook, hvor hun bliver chikaneret, og folk truer hende med tæsk og forlanger hunden aflivet. Og det er vel og mærke folk der hverken kender hende eller hunden. De har bare set billeder af den.

Nej, hvor er det langt ude :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lavet to forskellige spørgeskemaer. Det ene er til ejere af listehunde, og det andet er til alle andre, både hundeejere og personer ikke har en hund.

 

 

 

Hej Anja, jeg har sendt dig linket :)

 

 

 

Det er en god pointe, tak for det :) Jeg har inkorporeret det i en svarmulighed.

Hvis du har et spørgeskema til folk, der ikke ejer en listehund, så skal du være velkommen til at sende det til mig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Studerende
Jeg har en nabo med en listehund, som har fortalt mig at hun får beskeder fra fremmede på facebook, hvor hun bliver chikaneret, og folk truer hende med tæsk og forlanger hunden aflivet. Og det er vel og mærke folk der hverken kender hende eller hunden. De har bare set billeder af den.

 

Det lyder jo fuldstændig forfærdeligt altså. Desværre lader det til at der er mange der oplever den slags situationer. Tror du at hun evt. ville have lyst til at deltage i spørgeskemaet?

 

Hvis du har et spørgeskema til folk, der ikke ejer en listehund, så skal du være velkommen til at sende det til mig :)

 

Mange tak, det vil jeg meget gerne. Det er ikke 100 % færdigarbejdet endnu, så der går nok lige lidt tid inden jeg sender det ud. Men når det er færdigt skal jeg nok sende det til dig, eller evt. poste det her på forummet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder jo fuldstændig forfærdeligt altså. Desværre lader det til at der er mange der oplever den slags situationer. Tror du at hun evt. ville have lyst til at deltage i spørgeskemaet?

 

 

 

Mange tak, det vil jeg meget gerne. Det er ikke 100 % færdigarbejdet endnu, så der går nok lige lidt tid inden jeg sender det ud. Men når det er færdigt skal jeg nok sende det til dig, eller evt. poste det her på forummet.

 

Ja det er helt forfærdeligt, og som ejer af en lovlig hund der ikke kan forvæksles med en listehund, havde jeg slet ikke forestillet mig at den slags fandt sted, og jeg tror desværre det er en lidt overset bagside ved hundeloven.

Jeg ved at ejeren er rigtig ked af den chikane mod sin hund og sig selv, så jeg tror da godt hun vil være med til at besvare spørgeskemaet.

Du kan sende mig linket, når det er færdigt, så kan jeg sende det videre til hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Studerende
Ja det er helt forfærdeligt, og som ejer af en lovlig hund der ikke kan forvæksles med en listehund, havde jeg slet ikke forestillet mig at den slags fandt sted, og jeg tror desværre det er en lidt overset bagside ved hundeloven.

Jeg ved at ejeren er rigtig ked af den chikane mod sin hund og sig selv, så jeg tror da godt hun vil være med til at besvare spørgeskemaet.

Du kan sende mig linket, når det er færdigt, så kan jeg sende det videre til hende?

 

Hej Karina :-)

Jeg har prøvet at sende dig linket til spørgeskemaet, men du har åbenbart en fyldt indbakke så du kan ikke modtage flere beskeder. Det ville hjælpe mig meget hvis personer som netop din nabo deltager i spørgeskemaet, så jeg kan få indsigt i hvad det er for nogle problematikker som listehunde-ejerne oplever.

 

Jeg vil også gerne deltage, hvis du mangler personer, med en ikke-liste hund... ;-) Min hund bliver heller ikke forvekslet med en listehund...

 

Det er super, mange tak for det. Jeg sender dig spørgeskemaet så snart det er færdigt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Er blevet bedt om at flytte...eller dvs. der kom en til mig og sagde "Hvornår flytter du?" spurgte selvfølgelig ind til hvad han mente med det, og han svarede "du og dine kamphunde er ikke ønskede i kvarteret".....

 

men det var før hundeloven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...